Leuk restaurant in Amsterdam
zondag 2 oktober 2011 om 21:39
Hallo,
Onze zoon heeft vorig jaar zijn propedeuse gehaald. Deze maand is de uitreiking met borrel. Nu lijkt het mij leuk om met ons gezin dit te vieren door uit eten te gaan in Amsterdam. Ik ben totaal niet bekend in Amsterdam dus kom ik hier maar eens vragen naar een leuk en lekker restaurant.
Wie oh wie heeft een goede tip. Alvast bedankt.
Onze zoon heeft vorig jaar zijn propedeuse gehaald. Deze maand is de uitreiking met borrel. Nu lijkt het mij leuk om met ons gezin dit te vieren door uit eten te gaan in Amsterdam. Ik ben totaal niet bekend in Amsterdam dus kom ik hier maar eens vragen naar een leuk en lekker restaurant.
Wie oh wie heeft een goede tip. Alvast bedankt.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
zondag 2 oktober 2011 om 21:42
zondag 2 oktober 2011 om 21:46
In de Index bij Restaurants staan heel veel topics met restaurants en de ervaringen.
Het is een beetje moeilijk omdat je totaal niet aangeeft wat jullie lekker vinden of een prijs indicatie.
Beetje luxe maar lekker vond ik De Kas.
Het is een beetje moeilijk omdat je totaal niet aangeeft wat jullie lekker vinden of een prijs indicatie.
Beetje luxe maar lekker vond ik De Kas.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 2 oktober 2011 om 21:48
Bedankt. Ik ga even bij Restaurants kijken. Misschien kom ik wat tegen. Ik zie net ook bij wat surfen dat er een shabu shabu in A'dam zit. Misschien dat we daar gaan eten. We zijn nogal gek op Japans.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
zondag 2 oktober 2011 om 21:49
Wil je middenin Amsterdam aan de grachten, of juist makkelijk kunnen parkeren? Wat is je budget? Wat voor sfeer? Met hoeveel personen? Er staan op www.iens.nl al 2180 restaurants, dus iets meer informatie maakt het makkelijker om mee te denken.
En, ik neem aan dat je zoon in Amsterdam studeert? Is er geen restaurant waar hij graag naar toe wil?
En, ik neem aan dat je zoon in Amsterdam studeert? Is er geen restaurant waar hij graag naar toe wil?
zondag 2 oktober 2011 om 21:53
quote:ritmeester schreef op 02 oktober 2011 @ 21:49:
Diga, aan de Amstel (figureert ook in "overspel" trouwens), is niet duur en wel erg, erg lekker.
En bij de RAI zit een geweldig visrestaurant, ben de naam even kwijt. Het klinkt vooral erg hollands, en het is vooral erg goed.Vis aan de Schelde?
Diga, aan de Amstel (figureert ook in "overspel" trouwens), is niet duur en wel erg, erg lekker.
En bij de RAI zit een geweldig visrestaurant, ben de naam even kwijt. Het klinkt vooral erg hollands, en het is vooral erg goed.Vis aan de Schelde?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 2 oktober 2011 om 21:53
Voor een jong, hip gezelschap is RED heel leuk vind ik.
Je moet wel van tournedo en kreeft houden want dat is zo ongeveer het enigste wat ze hebben maar is wel van topkwaliteit.
Wij komen zelf ook graag bij Vis aan de schelde dit is uiteraard een visrestauran tegenover de Rai. Verse producten en goede wijnen.
Succes!
Je moet wel van tournedo en kreeft houden want dat is zo ongeveer het enigste wat ze hebben maar is wel van topkwaliteit.
Wij komen zelf ook graag bij Vis aan de schelde dit is uiteraard een visrestauran tegenover de Rai. Verse producten en goede wijnen.
Succes!
zondag 2 oktober 2011 om 21:57
Maar het allerlekksterste vind ik toch Diga: http://www.restaurantdiga.nl/
zondag 2 oktober 2011 om 21:58
Ik vind het zelf ook wat lastig om aan te geven hoe of wat. Er is zoveel keus. In eerste instantie dachten we aan een tapas-restaurant maar toen dacht ik opeens weer aan Japans. Vis klinkt mij wel lekker maar dochter houdt totaal niet van vis dus die doe ik daar geen plezier mee.
Zoon studeert wel in A'dam maar woont nog gewoon thuis en als hij gaat stappen is dat vaak bij ons in de omgeving dus ook niet zo bekend in A'dam.
Maar alvast bedankt voor alle input. Ik ga morgen alles even op m'n dooie akkertje bekijken.
Zoon studeert wel in A'dam maar woont nog gewoon thuis en als hij gaat stappen is dat vaak bij ons in de omgeving dus ook niet zo bekend in A'dam.
Maar alvast bedankt voor alle input. Ik ga morgen alles even op m'n dooie akkertje bekijken.
zondag 2 oktober 2011 om 22:09
Eens met Ritmeester. Diga is echt een aanrader. Je kunt kiezen uit 3 of 4 (of nog wel meer) gangenmenu´s en het is een verrassing wat je krijgt (je kunt wel aangeven wat je absoluut niet wilt, als je vegetarisch bent of een allergie hebt oid). Ik heb er gegeten en het was echt super: het waren gewoon mini kunstwerkjes, die werkelijk waar smelten op de tong. Ik had de 4 gangenmenu, maar dat was echt net 1 menu te veel voor me (maar goed ik ben geen grote eter;)).
Ook makkelijk te bereiken met OV, klein stukje lopen vanaf Amsterdam Amstel station.
3 gangenmenu is geloof ik 35 euro, 4 gangen menu is 45 euro (exclusief drankjes).
Er zijn vast nog vele leuke andere opties, te veel om uit te kiezen, zeker in Amsterdam.
Veel plezier!
Ook makkelijk te bereiken met OV, klein stukje lopen vanaf Amsterdam Amstel station.
3 gangenmenu is geloof ik 35 euro, 4 gangen menu is 45 euro (exclusief drankjes).
Er zijn vast nog vele leuke andere opties, te veel om uit te kiezen, zeker in Amsterdam.
Veel plezier!
zondag 2 oktober 2011 om 22:11
Ik vind de "Kas" een balletent!
Ben er vorig jaar 1 keer geweest en meteen de laatste keer!
(misschien was die ene avond net een misser, maar...)
Vond het niet fijn dat je een vast menu had en verder vind ik dat ze het allemaal heel sjiek presenteren terwij het voor mij toch overkomt als één grote vreedschuur. Dus denk ik wel duidelijk dat hij op mijn lijstje niet voorkomt!
Ben er vorig jaar 1 keer geweest en meteen de laatste keer!
(misschien was die ene avond net een misser, maar...)
Vond het niet fijn dat je een vast menu had en verder vind ik dat ze het allemaal heel sjiek presenteren terwij het voor mij toch overkomt als één grote vreedschuur. Dus denk ik wel duidelijk dat hij op mijn lijstje niet voorkomt!