Leuk restaurant in Amsterdam

02-10-2011 21:39 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Onze zoon heeft vorig jaar zijn propedeuse gehaald. Deze maand is de uitreiking met borrel. Nu lijkt het mij leuk om met ons gezin dit te vieren door uit eten te gaan in Amsterdam. Ik ben totaal niet bekend in Amsterdam dus kom ik hier maar eens vragen naar een leuk en lekker restaurant.

Wie oh wie heeft een goede tip. Alvast bedankt.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Hangt er vanaf naar wat voor een restaurant je wilt. Chic, eetcafe, Aziatisch, Italiaans......
Dat maakt in principe niet zoveel uit. We lusten alles. En aangezien het een feestje is hoeven we ook niet zo op de centen te letten, nou ja een klein beetje natuurlijk wel.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Ik weet er wel een paar in het duurdere segment (50 euro pp)

Restaurant Spring

Ron Blaauw

Gustavino (vlakbij de vu)

Momo

Biph

The college hotel
In de Index bij Restaurants staan heel veel topics met restaurants en de ervaringen.

Het is een beetje moeilijk omdat je totaal niet aangeeft wat jullie lekker vinden of een prijs indicatie.

Beetje luxe maar lekker vond ik De Kas.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Bedankt. Ik ga even bij Restaurants kijken. Misschien kom ik wat tegen. Ik zie net ook bij wat surfen dat er een shabu shabu in A'dam zit. Misschien dat we daar gaan eten. We zijn nogal gek op Japans.
Wil je middenin Amsterdam aan de grachten, of juist makkelijk kunnen parkeren? Wat is je budget? Wat voor sfeer? Met hoeveel personen? Er staan op www.iens.nl al 2180 restaurants, dus iets meer informatie maakt het makkelijker om mee te denken.

En, ik neem aan dat je zoon in Amsterdam studeert? Is er geen restaurant waar hij graag naar toe wil?
Moest even google

George wpa

Le restaurant

Utrechtse dwarstafel ( gerecht word aan de hand van de wijnkeuze gemaakt)

Take thai
Diga, aan de Amstel (figureert ook in "overspel" trouwens), is niet duur en wel erg, erg lekker.

En bij de RAI zit een geweldig visrestaurant, ben de naam even kwijt. Het klinkt vooral erg hollands, en het is vooral erg goed.
quote:ritmeester schreef op 02 oktober 2011 @ 21:49:

Diga, aan de Amstel (figureert ook in "overspel" trouwens), is niet duur en wel erg, erg lekker.

En bij de RAI zit een geweldig visrestaurant, ben de naam even kwijt. Het klinkt vooral erg hollands, en het is vooral erg goed.Vis aan de Schelde?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Voor een jong, hip gezelschap is RED heel leuk vind ik.

Je moet wel van tournedo en kreeft houden want dat is zo ongeveer het enigste wat ze hebben maar is wel van topkwaliteit.

Wij komen zelf ook graag bij Vis aan de schelde dit is uiteraard een visrestauran tegenover de Rai. Verse producten en goede wijnen.

Succes!
Bedoel je Vis aan de Schelde ritmeester?
haha mosterd
Daarnaast zat ook een heerlijk indisch restaurantje, waarvan ik de naam dan weer kwijt ben.
quote:wiekje schreef op 02 oktober 2011 @ 21:53:

Bedoel je Vis aan de Schelde ritmeester?Ja! dat was het. Erg lekker daar, en een fijne plek ook.
Ik ben hier (Japans, Mitsukuni, in het centrum) een keer geweest, was super goed en niet duur! Wij hadden het menu met iets van zes verschillende gangen.
Misschien Geisha? Die zit volgens mij vlak bij het centraal station
Voor Japans naar het Okura!
Maar het allerlekksterste vind ik toch Diga: http://www.restaurantdiga.nl/
Ik vind het zelf ook wat lastig om aan te geven hoe of wat. Er is zoveel keus. In eerste instantie dachten we aan een tapas-restaurant maar toen dacht ik opeens weer aan Japans. Vis klinkt mij wel lekker maar dochter houdt totaal niet van vis dus die doe ik daar geen plezier mee.

Zoon studeert wel in A'dam maar woont nog gewoon thuis en als hij gaat stappen is dat vaak bij ons in de omgeving dus ook niet zo bekend in A'dam.

Maar alvast bedankt voor alle input. Ik ga morgen alles even op m'n dooie akkertje bekijken.
quote:dagretour schreef op 02 oktober 2011 @ 21:57:

Voor Japans naar het Okura!is ook super ja. Maar wel wat prijzig. Waar voor je geld hoor, maar wel aardig wat geld.
De Kas

Moustache

Anna

Wilde Zwijnen

Eau de Vie

À la ferme

Vis aan de Schelde

Toevoeging en aanrader: Mashua
Laat ik toch bij het lekkerste tapas restaurant in Amsterdam gegeten hebben, en niet meer op de naam te komen. Wat is dat irritant zeg.
Eens met Ritmeester. Diga is echt een aanrader. Je kunt kiezen uit 3 of 4 (of nog wel meer) gangenmenu´s en het is een verrassing wat je krijgt (je kunt wel aangeven wat je absoluut niet wilt, als je vegetarisch bent of een allergie hebt oid). Ik heb er gegeten en het was echt super: het waren gewoon mini kunstwerkjes, die werkelijk waar smelten op de tong. Ik had de 4 gangenmenu, maar dat was echt net 1 menu te veel voor me (maar goed ik ben geen grote eter;)).

Ook makkelijk te bereiken met OV, klein stukje lopen vanaf Amsterdam Amstel station.

3 gangenmenu is geloof ik 35 euro, 4 gangen menu is 45 euro (exclusief drankjes).

Er zijn vast nog vele leuke andere opties, te veel om uit te kiezen, zeker in Amsterdam.

Veel plezier!
Ik vind de "Kas" een balletent!

Ben er vorig jaar 1 keer geweest en meteen de laatste keer!

(misschien was die ene avond net een misser, maar...)

Vond het niet fijn dat je een vast menu had en verder vind ik dat ze het allemaal heel sjiek presenteren terwij het voor mij toch overkomt als één grote vreedschuur. Dus denk ik wel duidelijk dat hij op mijn lijstje niet voorkomt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven