Geld & Recht alle pijlers

Wat doe jij met je geld in crisis of faillissement van NL?

05-10-2011 20:54 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
We horen het bijna dagelijks op het nieuws, de crisis en wie weet een faillissement van Nederland.

En dan verdwijnt de Euro en krijgen we de Gulden terug?

En moeten we nu al gaan investeren in bijvoorbeeld goud? of daalt de goudprijs dadelijk dramatisch?

Waar zou jij je geld in investeren en wanneer zou je dit doen?

Ben benieuwd.
ik heb een negatief fortuin!
ben trouwens best benieuwd wat het concreet inhoudt als een land failliet gaat.

wat zijn de consequenties?? wie is dan curator?

dat soort vragen.
Ook daar ben ik erg benieuwd naar. ik heb ook geen vermogen , maar die paar centjes die ik heb behoud ik graag
Ik hou me er eigenlijk niet mee bezig eerlijk gezegd.

Het laatste jaar zie of hoor ik bijna geen nieuws meer. Ik heb er geen puf voor. Altijd maar ellende en gezeik. Ik heb even "verlof" van het nieuws genomen. Straks doe ik er weer aan mee.
voor Danivo
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als Nederland failliet gaat dan gaan we met zn allen op rantsoen denk ik.
Ik investeer mijn geld in mijn gezin en neem wat ik daarvoor nodig heb om goed te kunnen leven, vakantie te gaan met wat reserve voor nood. De rest investeer ik in mensen die het nodig hebben. Elke maand weer een nieuw doel van ongeveer een tiende van mijn inkomen aan mensen die nood hebben.

Waarom? Omdat geld inderdaad de waarde heeft van gebakken lucht.
Goud is volgens mij niet eens zo'n gek idee. Dat is waardevaster dan geld. We hadden Griekenland de EU uit moeten donderen ipv dat ze ons mee de afgrond in kunnen sleuren.
Niks.

In een ouwe sok stoppen? Omzetten in goederen? Ik ben er niet zo mee bezig. Ik kan gezin en dieren voeden, ben verder gezond en gelukkig.
Ja, nu vandaag Dexia...
Vertel eens.....waar heb jij gehoord dat Nederland binnen afzienbare tijd failliet gaat?
Voor goud moest je vorige week bij de bijenkorf zijn 60 % korting dus ook daar ben ik dan te laat mee. Ik ben er wel mee bezig , want ben liever niet afwachtend en straks kan de bank je geld niet meer uit keren of wat dan ook...
quote:flowerbombje schreef op 05 oktober 2011 @ 21:06:

Vertel eens.....waar heb jij gehoord dat Nederland binnen afzienbare tijd failliet gaat?Nou ja, het gaat nu wel zeeeer de verkeerde kant op. Nu gaan ze een Belgische bank steunen met Nederlands belastinggeld...
Als de landen failliet gaan, want als Nederland failliet gaat dan zijn andere landen al voor geweest, tja, dan breekt de hel los denk ik. Er zullen oorlogen gevoerd worden, heel dichtbij ben ik bang.
Al m'n geld van de bank halen en in het buitenland wegzetten.

(Wat iedereen dan doet en de banken om laat vallen met meer chaos tot gevolg)
@ flowerbombje heb meerdere artikelen van analisten gelezen, ook hoor je continue dingen in deze trant op het nieuws.
een belgische bank steunen met nederlands geld lijkt me een broodje aap verhaal.
wij slapen nooit.
De beste investering lijkt me in (ruil)goederen, houdbaar voedsel en een goede fiets.
quote:hondarius schreef op 05 oktober 2011 @ 21:08:

@ flowerbombje heb meerdere artikelen van analisten gelezen, ook hoor je continue dingen in deze trant op het nieuws.Heb je een linkje?
quote:valentinamaria schreef op 05 oktober 2011 @ 21:09:

een belgische bank steunen met nederlands geld lijkt me een broodje aap verhaal.

Kijk dan even op nos.nl

Het is vandaag hot news.
hier heb ik iets, de rest lees ik in de spits 's ochtends en hoor ik op het nieuws. http://www.telegraaf.nl/o ... lliet___.html?sn=overgeld
Landen die nu in de gevarenzone zitten, zoals Griekenland, moeten echt gaan hervormen. We moeten qua regels (zoals belasting betalen, doorwerken tot ver in je 60e en alle andere zaken die we hier in Nederland wel kennen) echt dichter naar elkaar toe komen.
quote:zammm schreef op 05 oktober 2011 @ 21:08:

[...]

Nou ja, het gaat nu wel zeeeer de verkeerde kant op. Nu gaan ze een Belgische bank steunen met Nederlands belastinggeld...De Belgische en Franse overheid steunen Dexia. Nederland heeft er voorlopig nog niks mee van doen.
In Griekenland zat gewoon een heel creatieve boekhouder.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven