Kinderfiets

20-07-2008 12:02 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter wordt over 2 maanden 3 en voor haar verjaardag willen we haar een fietsje geven.

Gister waren we in de fietsenwinkel, even kijken wat ze zoal hebben en welke maat bij haar past. Nu zat ze op een 12 1/2 inch fiets en die leek mij goed alleen zei de verkoper dat ze beter een 16 inch kon hebben. Kledingmaat 92/98 staat gelijk aan 12 1/2 inch en maat 104/110 aan 16 inch. Nu draagt ze maat 104 dus zou ze idd 16 inch moeten kunnen hebben, maar die was zo groot... Verkoper zegt dat ze zó de 12 1/2 inch ontgroeit is en dat is natuurlijk ook zonde. Vooral omdat 2e kindje een zoon is en dochter graag een roze-met-glitter-en-prinsessen-fiets wil. Zoon vindt dat vast minder.

Hoe oud en groot zijn jullie kindjes en hoeveel inch wielmaat heeft hun fiets dan? En hoelang doe je er dan ongeveer mee?
Ik zag dat ze bij de Hema ook fietsjes hadden die volgens mij niet heel duur zijn.
hier een zelfde verhaal. Onze dochter, vrij lang, werd 3 (toen maat 104) en kreeg een fiets. Bij de fietsenmaker op van alles laten fietsen en op de 16 inch fietste ze gewoon zo weg, dus die gekocht. Met de fietsenmaker gesproken. Ja, hierbij heeft ze voorlopig de zijwieltjes nog nodig, omdat ze niet met platte voeten op de grond kan. Maar ja, ze is ook geen waaghals, dus ze heeft ze voorlopig nog wel. ZIj advisserde ook de 16 inch (tenzij we nog 10 kinderen zouden willen en over een jaar een volgende fiets wilden kopen, of graag veel geld uitgaven) Ze schatte ons heel goed in, dus we hebben de 16 inch gekocht en ze fietst er prima op...

Als ze goed op de 16 inch fietst, zou ik die kopen.
Hmm.. mijn dochter wordt 4 zondag en krijgt van ons een 12" fietsje. Ik heb ook getwijfeld, maar ze is nog klein (maat 98) en lijkt me wel het makkelijkst dan om te leren fietsen. Ook een roze van Marktplaats: mandje & bel erbij. Tadaaa!
Onze dochter heeft een 16" gekregen voor haar 3e verjaardag. Ze heeft ook kledingmaat 104. De fietsenwinkelman zei ook dat dat prima gaat en het zonde is om snel weer een nieuwe te kopen. Ze fietst er prima op, met die zijwieltjes. Vriendinnetje heeft een kleine fiets, daar kan ze ook wel op, maar zitten haar beentjes al een beetje in de weg.

GEwoon 16" kopen en als het echt niet gaat, heb je 'm vast voor volgend jaar, toch?
quote:Selma.Duim schreef op 20 juli 2008 @ 12:02:

Mijn dochter wordt over 2 maanden 3 en voor haar verjaardag willen we haar een fietsje geven.

Gister waren we in de fietsenwinkel, even kijken wat ze zoal hebben en welke maat bij haar past. Nu zat ze op een 12 1/2 inch fiets en die leek mij goed alleen zei de verkoper dat ze beter een 16 inch kon hebben. Kledingmaat 92/98 staat gelijk aan 12 1/2 inch en maat 104/110 aan 16 inch. Nu draagt ze maat 104 dus zou ze idd 16 inch moeten kunnen hebben, maar die was zo groot... Verkoper zegt dat ze zó de 12 1/2 inch ontgroeit is en dat is natuurlijk ook zonde. Vooral omdat 2e kindje een zoon is en dochter graag een roze-met-glitter-en-prinsessen-fiets wil. Zoon vindt dat vast minder.

Hoe oud en groot zijn jullie kindjes en hoeveel inch wielmaat heeft hun fiets dan? En hoelang doe je er dan ongeveer mee?Ik zou even op http://www.fietsenexpert.nl/meisjesfiets kijken en http://www.fietsenexpert.nl/Framemaat-fiets . Kledingmaat 104 staat gelijk aan 14 inch
Mijn zoontje fietste op zijn 3e op een 12-inch fietsje en dat ging prima. Toen hij vier werd heb ik hem een 16-inchfiets gegeven en hoewel dus al een jaar zonder zijwieltjes fietstje vond hij het doodeng. Hij kon niet goed met zijn voeten bij de grond en het duurde echt een aantal weken voordat hij op zijn grote fiets durfde. Veel van zijn vriendjes van 4 fietsen overigens ook op een 12 inch.

Ik zou denk ik een tweedehands fiets kopen in maat 12 inch (een rode ofzo, zodat je die kunt doorschuiven) en dan een grotere als ze een jaar of 4 is.
Oh, mijn zoontje droeg toen trouwens 110
Mijn zoontje (toen maat 104/110) kreeg voor zijn 3de verjaardag een 16 inch. Met zijwieltjes ging het prima, maar om te leren fietsen bleek hij toch onhandig. Hij kon niet met zijn voeten bij de grond en was de hele tijd bang dat hij zou vallen. Toen hebben wij als verjaardagscadeau voor onze jongste toch een 14 inch gekocht en de oudste mocht hem voorlopig gebruiken. Dat ging gelijk goed. 14 inch lijkt me dus een mooie compromis. Alleen, heb je er niet zoveel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven