Gem. heffingen door een ander betaald
donderdag 6 oktober 2011 om 11:31
Tot mijn schrik blijkt dat onze gemeentelijke heffingen al een aantal jaren door een ander zijn betaald. De gemeente is hier achter gekomen en wij moeten nu een paar duizend euro terug betalen.
Wij hebben wel alle aanslagen hier thuis, maar de acceptgiro's zijn 'ongeldig' gemaakt en er staat groot op 'automatische incasso'. Nu blijkt dus dat het rekeningnummer niet klopt en het geld al 3 jaar lang van een ander wordt geind. Wat ik uit de brief lees is dat die andere persoon er ook niets vanaf wist. Tot mijn stomme verbazing heb ik dit dus ook nooit opgemerkt, en ik baal echt verschrikkelijk. Wie heeft hier ervaring mee?
Wij hebben wel alle aanslagen hier thuis, maar de acceptgiro's zijn 'ongeldig' gemaakt en er staat groot op 'automatische incasso'. Nu blijkt dus dat het rekeningnummer niet klopt en het geld al 3 jaar lang van een ander wordt geind. Wat ik uit de brief lees is dat die andere persoon er ook niets vanaf wist. Tot mijn stomme verbazing heb ik dit dus ook nooit opgemerkt, en ik baal echt verschrikkelijk. Wie heeft hier ervaring mee?
vrijdag 7 oktober 2011 om 09:34
Heb ze inmiddels gesproken. De persoon die dit behandelt was natuurlijk net weer niet aanwezig, maar collega aan de lijn gehad. Er is dus inderdaad een rekeningnr. van een ander bij onze gegevens gezet. Wij hebben nooit een rek. nr. opgegeven. Hoe dit kan gebeuren weten ze niet, dat zijn ze nu aan het uitzoeken.
Van verjaring is hier geen sprake en betalingsregeling ga ik met mijn vriend overleggen. Ze vinden zichzelf namelijk al vrij coulant met 10 termijnen, en rente hoef ik in dit geval niet te betalen zei de gemeente. Mijn vriend wil d'r in 1x vanaf zijn, maar goed dat is iets wij samen even moeten bespreken .
De automatische incasso heb ik gezegd dat ik dat niet meer wil en gewoon acceptgiro's wil ontvangen. Zal ook wel moeten, want van mijn rekening kunnen ze niet automatisch incasseren, want ze hebben geen gegevens.
Van verjaring is hier geen sprake en betalingsregeling ga ik met mijn vriend overleggen. Ze vinden zichzelf namelijk al vrij coulant met 10 termijnen, en rente hoef ik in dit geval niet te betalen zei de gemeente. Mijn vriend wil d'r in 1x vanaf zijn, maar goed dat is iets wij samen even moeten bespreken .
De automatische incasso heb ik gezegd dat ik dat niet meer wil en gewoon acceptgiro's wil ontvangen. Zal ook wel moeten, want van mijn rekening kunnen ze niet automatisch incasseren, want ze hebben geen gegevens.
vrijdag 7 oktober 2011 om 12:23
ik vind het niet raar dat het je niet opgevallen is. BIj ons is de HARO (zo heten die heffingen) iets van 690 euro per jaar (alle belastingen etc. bij elkaar) dat schrijven ze af in 10 termijnen.. tus bedragen rond de 60-70 euro.. Dat zijn , bij ons, geen wereldschokkende bedragen die ik zou missen als ze níet afgeschreven zouden worden.. Ik kijk altijd in grote lijnen naar mijn afschrift en scan voor "vreemde" bedragen, verder niet.. Zou mij dus ook kunnen gebeuren.. Ik zou het dan wel, als ik het zou hebben, in 1 keer terugbetalen.. dat dan weer wel..

vrijdag 7 oktober 2011 om 13:22
Ik had pas ook zoiets. Kreeg in januari een rekening van de zorgverzekering over nog openstaand eigen risico over 2008 en 2009 (ze hadden achterstand met verwerken). Kon in termijnen betalen. Ik gebeld en het zou in 6 termijnen ofzo afgeschreven worden. Toen kreeg ik in september een herinnering dat ik niet had betaald. Ik heb het nagekeken en het was inderdaad niet afgeschreven.
Als er bedragen afgaan die ik niet kan plaatsen valt dat me wel op. Vraag regelmatig aan vriend of een bepaalde afschrijving van hem is geweest ofzo. Maar als iets niet wordt afgeschreven wat er wel af zou moeten valt dat me niet op. Er gaat zoveel automatisch af (hypotheek, huisverzekering, levensverzekering, 2x zorgverzekering, autoverzekering, eneco, water, Upc, gemeentelijke belasting, wegenbelasting, sportschool).
Als er bedragen afgaan die ik niet kan plaatsen valt dat me wel op. Vraag regelmatig aan vriend of een bepaalde afschrijving van hem is geweest ofzo. Maar als iets niet wordt afgeschreven wat er wel af zou moeten valt dat me niet op. Er gaat zoveel automatisch af (hypotheek, huisverzekering, levensverzekering, 2x zorgverzekering, autoverzekering, eneco, water, Upc, gemeentelijke belasting, wegenbelasting, sportschool).
vrijdag 7 oktober 2011 om 14:34
vrijdag 7 oktober 2011 om 22:42
quote:mariesophie schreef op 07 oktober 2011 @ 09:34:
Van verjaring is hier geen sprake ...Ik zou daarvoor niet bij de gemeente zelf te rade gaan, maar toch even een jurist (of juridisch loket) raadplegen. Er geldt zeer zeker wel een verjaringstermijn. Als je pech hebt, is die 20 jaar en dan heb je er niets aan, maar het kan evengoed 5 jaar zijn en dan heb je er mogelijk wel wat aan...
Van verjaring is hier geen sprake ...Ik zou daarvoor niet bij de gemeente zelf te rade gaan, maar toch even een jurist (of juridisch loket) raadplegen. Er geldt zeer zeker wel een verjaringstermijn. Als je pech hebt, is die 20 jaar en dan heb je er niets aan, maar het kan evengoed 5 jaar zijn en dan heb je er mogelijk wel wat aan...