donker weer

09-10-2011 20:00 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag een regenachtige dag.. Het begint ook steeds vroeger donkerder te worden en vandaag al helemaal. Kreeg er een beetje een leeg/raar gevoel door. Hebben jullie hier ook last van? Ik moet wel zeggen dat ik het soms gezellig vind maar vandaag had ik zoiets van; brr wat een depressie.
Ik hou inderdaad ook niet van sombere dagen. Maar wat mij betreft is het makkelijk op te lossen door gezellige kaarsjes aan te steken, een warm kopje thee erbij te maken, dekentje op de bank, leuke dvd's etc etc.

Ik vind altijd maar, het is wat je er zelf van maakt.
Dat hebben heel veel mensen en is volstrekt normaal. Als je er erg veel last van hebt, en het een grote impact heeft op je geestelijk welzijn, dan kun je lichttherapie overwegen.
Ik heb er inderdaad ook een beetje een 'unheimlich' gevoel erbij, dacht dat het aan mij lag, omdat ik psychisch niet zo lekker in mijn vel zit.
Dat komt wellicht door de abrupte overgang van bikini-weer naar herfst. Dat schakelt moeilijk, je lichaam/geest is er nog niet aan gewend als het ware.

Ik kreeg vandaag een 'bijna-Sinterklaas-gevoel'. :-)
Ik vind het heerlijk! Het was vandaag een heerlijke dag Echt weekend zoals het hoort te zijn (wat mij betreft). De herfst en winter vind ik sowieso niet vervelend - laat maar komen Dit zijn ook meer 'mijn soort' temperaturen. Gedij prima op fris
Het werd gezellig toen ik de verwarming aan had gezet. Daarvoor vond ik het maar een rotsfeer. Zo zie je maar weer.
Ik neem aan dat je nu je balkondeur dicht hebt gedaan?
quote:Cateautje schreef op 09 oktober 2011 @ 20:08:

Het werd gezellig toen ik de verwarming aan had gezet. Daarvoor vond ik het maar een rotsfeer. Zo zie je maar weer.Dit. Heb ook maar stoofpeertjes gemaakt en de kaarsen aangedaan. Heerlijk! (hoewel ik het gevoel heb dat er iets mis in gegaan met de stoofpeertjes. Hebben 3kwartier opgestaan, maar ik voel me na 2 peertjes aangeschoten? :S)
Hoor ook bij het donkere kamp. Vind het juist gezellig! En het donkere weer geeft ook rust. Ik hoef niet gelijk de hort op omdat de zon schijnt en binnen zitten dan 'zonde' is.
haha, alcoholische stoofpeertjes! daar wordt je meteen ook lekker vrolijk van!!!

eigenlijk ben ik tegen pepernoten voordat Sint in 't land is... maar met dit weer.....
quote:Ksenija schreef op 09 oktober 2011 @ 20:14:

Je vroeg het niet aan mij, maar ik heb vandaag inderdaad voor het eerst de balkondeur dichtgedaan.

Verder vind ik dit heerlijk weer, zo grijs en herfstig, prachtige sfeer, terwijl het binnen heerlijk knus was.

Ik heb nog een paar dagen nageijld: 's morgens meteen 'lekker' de ramen open en dan na een uurtje gaan janken dat het zo koud was haha. Maar nu vind ik het wel weer gezellig ook. Gisteren lekkere snert gekookt, nieuwe handschoenen gekocht en vandaag was Mariah Carey alweer op de radio. De pepernoten hebben we ook maar weer uit het vet gehaald. Leuk hoor .
quote:Splinter02 schreef op 09 oktober 2011 @ 20:18:

[...]

Je vroeg het niet aan mij, maar ik heb vandaag inderdaad voor het eerst de balkondeur dichtgedaan.

Verder vind ik dit heerlijk weer, zo grijs en herfstig, prachtige sfeer, terwijl het binnen heerlijk knus was.

Ja, zeker.

Heerlijk sfeertje dit
Ja toch? Niet dan?
Moet ik eerlijk zijn of???

Ik kan me wel wat beters voorstellen....

Ik neem aan dat je nu je balkondeur dicht hebt gedaan? Ja, morgen wordt het 18 graden, dan kan hij weer open. Heerlijk frisse luft.
quote:_Webs_ schreef op 09 oktober 2011 @ 20:15:

[...]

Dit. Heb ook maar stoofpeertjes gemaakt en de kaarsen aangedaan. Heerlijk! (hoewel ik het gevoel heb dat er iets mis in gegaan met de stoofpeertjes. Hebben 3kwartier opgestaan, maar ik voel me na 2 peertjes aangeschoten? :S)Ja dat kan. Dan heeft de groenteboer je oude peertjes aangesmeerd.
quote:Cateautje schreef op 09 oktober 2011 @ 20:33:

[...]

Ja, morgen wordt het 18 graden, dan kan hij weer open. Heerlijk frisse luft.
Ik hoor ook bij het 'zomerdepressie'-kamp, dus dit weer vind ik eigenlijk wel prima, het sfeertje ook, lekker knus.
Hier ook iemand die blij is dat het herfst is en vooral dat de temperaturen wat omlaag gaan Heb ook huis op het zuiden dat heel warm wordt, dus ik móet echt naar buiten als het warm weer is, of ik nou zin heb of niet ;) Laat maar komen!
Grappig, ik had precies hetzelfde als jij, TO. Ik had best last van het donkere weer vandaag en vond het ook ''unheimisch''.....bah bah!!
elke seizoen heeft zn charmes, een wandeling in een bos is nu zo mooi....en dan thuis komen en een lekkere warm bad nemen en dan een beker warme chocolademelk.laat de winter maar komen....kaarsjes aan, wierook aan, gordijnen dicht..huispak aan...dekentje op de bank...
quote:Ste_ schreef op 09 oktober 2011 @ 20:45:

Ik hoor ook bij het 'zomerdepressie'-kamp, dus dit weer vind ik eigenlijk wel prima, het sfeertje ook, lekker knus.

Ik dacht afgelopen zomer dat ik echt de enige was die de slechte zomer helemaal niet zo slecht vond (ok, sommige dagen konden nog wel een paar graadjes koeler)

Ik vind dit ook heerlijk weer! Tenminste, als ik niet door de regen naar buiten hoef. Lekker binnenzitten met kaarsjes terwijl de wind om je huis giert en het regen tegen de ramen klettert, heerlijk!!
quote:molly74 schreef op 09 oktober 2011 @ 20:04:

Dat komt wellicht door de abrupte overgang van bikini-weer naar herfst. Dat schakelt moeilijk, je lichaam/geest is er nog niet aan gewend als het ware.

Ik had het juist precies omgekeerd: afgelopen weken was het in mijn hoofd al herfst. Mijn hoofd was helemaal vol met pompoen, linzen, kruidnagel en bokbier. Voelde me helemaal ontheemd met dat mooie weer, hoe lekker het ook was dat we nog wat mooie dagen kregen. Ik heb genoten vandaag, lekker mijn nieuwe dikke trui aan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven