Stichting Afrika

13-10-2011 19:15 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vandaag werd ik weer eens aangesproken door een irritant meisje die mensen probeerde te werven voor deze stichting. Sowieso heb ik een hekel aan al die mensen van zulke stichtingen; laat mij gewoon met rust. Zo heb ik ook een hekel aan het Roemeense orkest dat iedere ochtend staat te spelen bij de supermarkt. Afijn, heb ik me overheen gezet; veranderen doet het waarschijnlijk toch niet.

Wel, ze vertelde me een triest verhaal over een Afrikaanse jongen en jahoor; voor vijf euro per maand kan hij zijn reet afvegen met drielaags toiletpapier; krijgt hij tweedehands condooms opgestuurd om zijn vriendinnetje te poken zonder dat zij tienermoeder wordt; wordt hij in staat gesteld om een pijl en boog te kopen die hem de gelegenheid biedt om de vijandige negers van het andere dorp te doden; zou hij de nieuwe homobar kunnen aandoen: in die contreien is het nogal een taboe en worden homo's in de fik gestoken in bananenbladeren enzovoort.

Heel triest natuurlijk máár zijn er daadwerkelijk mensen die dit steunen i.p.v. er dan gewoon zelf heen te reizen? Zijn er mensen die zich ook storen aan dit soort mensen?
Wat ben je toch stoer.
Ik stoor me vooral aan jou.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik stoor me wel aan een ander soort mensen.
Hey je hebt een Avatar! Ben je het zelf?

ot: Leuk beschreven! Nee, ik wordt nergens lid van op straat omdat het bedrijf wat die leden werft gemiddeld ¤120,- krijgt van het goede doel, per lid!
quote:nouschi schreef op 13 oktober 2011 @ 19:22:

Ik stoor me vooral aan jou.Hoe kan dat nou, ze is toch zo lief.
Kom even op je dramatopic reageren wil wel weten of ze je wegsturen ja / nee.
Dat je je uberhaupt nog aan laat klampen door dit soort goededoelenbedelaars. Ik zeg bij voorbaat dat ik geen interesse heb en loop door. Scheelt ergernis.
quote:ikbenlief schreef op 13 oktober 2011 @ 19:15:

Wel, ze vertelde me een triest verhaal over een Afrikaanse jongen en jahoor; voor vijf euro per maand kan hij zijn reet afvegen met drielaags toiletpapier; krijgt hij tweedehands condooms opgestuurd om zijn vriendinnetje te poken zonder dat zij tienermoeder wordt; wordt hij in staat gesteld om een pijl en boog te kopen die hem de gelegenheid biedt om de vijandige negers van het andere dorp te doden; zou hij de nieuwe homobar kunnen aandoen:in die contreien is het nogal een taboe en worden homo's in de fik gestoken in bananenbladeren enzovoort.

en toch moest ik hier ontzettend om lachen. Erg grappig gevonden.
quote:elninjoo schreef op 13 oktober 2011 @ 19:25:

Dat je je uberhaupt nog aan laat klampen door dit soort goededoelenbedelaars. Ik zeg bij voorbaat dat ik geen interesse heb en loop door. Scheelt ergernis.Ik ook, maar dan mis je dus blijkbaar een prachtig triest verhaal .

Dat je je uberhaupt nog aan laat klampen door dit soort goededoelenbedelaars. Ik zeg bij voorbaat dat ik geen interesse heb en loop door. Scheelt ergernis.Ik vind het soms best vermakelijk anders.
quote:iris1969 schreef op 13 oktober 2011 @ 19:25:

[...]

en toch moest ik hier ontzettend om lachen. Erg grappig gevonden.Ik heb heel wat uitdrukking op mijn gezicht gehad toen ik het las, maar grappig vond ik het niet. ALs je er niets aan wilt geven, doe je dat niet, maar om nou grappen te maken over mensen die het echt moeilijk hebben snap ik niet.
quote:_yellowlove_ schreef op 13 oktober 2011 @ 19:31:

[...]

Ik heb heel wat uitdrukking op mijn gezicht gehad toen ik het las, maar grappig vond ik het niet. ALs je er niets aan wilt geven, doe je dat niet, maar om nou grappen te maken over mensen die het echt moeilijk hebben snap ik niet.Omdat meehuilen en doneren ook niet werkt, want niets werkt totdat ze zichzelf gaan helpen. De corrupte regeringen voorop.

goededoelenbedelaars.Leuk woord voor galgje.
quote:iris1969 schreef op 13 oktober 2011 @ 19:35:

[...]

Omdat meehuilen en doneren ook niet werkt, want niets werkt totdat ze zichzelf gaan helpen. De corrupte regeringen voorop.Nogmaals, dan help je niet, dan doneer je niet, maar waarom je in godesnaam moet gaan lachen om mensen die sterven aan ziektes en ondervoeding is mij echt een raadsel.
quote:_yellowlove_ schreef op 13 oktober 2011 @ 19:37:

[...]

Nogmaals, dan help je niet, dan doneer je niet, maar waarom je in godesnaam moet gaan lachen om mensen die sterven aan ziektes en ondervoeding is mij echt een raadsel.Ik lach niet om die mensen, maar om de grappige beschrijving die TO geeft. Zo niet politiek correct, dat werkt op mijn lachspieren.
quote:_yellowlove_ schreef op 13 oktober 2011 @ 19:37:

[...]

Nogmaals, dan help je niet, dan doneer je niet, maar waarom je in godesnaam moet gaan lachen om mensen die sterven aan ziektes en ondervoeding is mij echt een raadsel.Daar lacht ze niet om. [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-10-2011 23:13
Reden: Provocatie
% gewijzigd
quote:iris1969 schreef op 13 oktober 2011 @ 19:39:

[...]

Ik lach niet om die mensen, maar om de grappige beschrijving die TO geeft. Zo niet politiek correct, dat werkt op mijn lachspieren.En dat bedoel ik dus, ik vind het helemaal niet grappig om dat zo te beschrijven.
quote:_yellowlove_ schreef op 13 oktober 2011 @ 19:40:

[...]

En dat bedoel ik dus, ik vind het helemaal niet grappig om dat zo te beschrijven.Tja, ik moest er dus wel om lachen. Shoot me.
quote:iris1969 schreef op 13 oktober 2011 @ 19:44:

[...]

Tja, ik moest er dus wel om lachen. Shoot me.

?

Sinds wanneer mag ik niet iets anders vinden dan jij?

En ikbenstom ga jij eens iemand anders lastigvallen ofzo.

*waggelt naar volgende topic*
quote:_yellowlove_ schreef op 13 oktober 2011 @ 19:47:

[...]

?

Tuurlijk mag je dat vinden, maar een discussie over wat grappig is is nogal zinloos toch? Niets is immers zo persoonlijk dan humor.
quote:_yellowlove_ schreef op 13 oktober 2011 @ 19:47:

[...]

?

En ikbenstom ga jij eens iemand anders lastigvallen ofzo.

*waggelt naar volgende topic*Jij valt mij lastig, [...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-10-2011 23:13
Reden: Persoonlijke aanval
% gewijzigd
quote:iris1969 schreef op 13 oktober 2011 @ 19:49:

[...]

Tuurlijk mag je dat vinden, maar een discussie over wat grappig is is nogal zinloos toch? Niets is immers zo persoonlijk dan humor.

Ik kan het me gewoon niet voorstellen, vanuit mijn kant. Daarom probeer ik de 'grap' erin te ontdekken, maar ik zie het niet.

En mijn reactie was op het shoot me gedeelte. Ik heb niks tegen je, forum fijn met je, dus ik snapte het niet zo goed (en je bent het kontvruchte van batwom. of was het andersom...)
quote:ikbenlief schreef op 13 oktober 2011 @ 19:51:

[...]

Jij valt mij lastig, [...].

Wij zijn 2 vriendjes

Wij blijven altijd bij elkaar

Al worden we meer dan 100 jaar

Wij zijn 2 vriendjes

Tot de laatste snik

quote:_yellowlove_ schreef op 13 oktober 2011 @ 19:52:

[...]

Ik kan het me gewoon niet voorstellen, vanuit mijn kant. Daarom probeer ik de 'grap' erin te ontdekken, maar ik zie het niet.

OK dan zal ik het proberen uit te leggen: vergeet dat het over zielige negers gaat want ik zou het ook komisch vinden als het over zielige zeehondjes zou gaan. De grap zit 'um voor mij in het schaamteloze politiek incorrecte en dan ook nog heel grappig beschreven. Zo anders dan sociaal wenselijk is werkt altijd op mijn lachspieren.

En mijn reactie was op het shoot me gedeelte. Ik heb niks tegen je, forum fijn met je, dus ik snapte het niet zo goed (en je bent het kontvruchte van batwom. of was het andersom...)

Oh, maar ik heb ook niets tegen jou, ik vind je zelfs erg leuk. Het was gewoon een uitdrukking.

(en Batwom is mijn kontvruchtje )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven