Werken in het buitenland

19-10-2011 14:46 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar werk in het buitenland.

En dan het liefst : werken in een bar/discotheek.

Er is zoveel op internet te vinden dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ik weet ook nog niet echt in welk land of welke stad het leuk is, en of er misschien plekken op internet zijn waar ik meer mensen kan ontmoeten die dit ook graag zouden willen.

Ik begin volgend jaar september met een nieuwe opleiding dus daarvoor wil ik zo lang mogelijk aan het werk zijn.

Hebben jullie nog goede tips of evaringen waar ik het beste terecht kan en wat ook nog eens leuk is ?

Bedankt alvast !
Beetje omgedraaide wereld volgens mij. De meeste mensen vinden het ergens - waar dan ook ter wereld - zó leuk dat ze daar een baan zoeken. Maar om nu uit te gaan van een bepaald soort werk en dan een land erbij te zoeken, tja.

Welke talen spreek je? Als het je echt niet kan schelen waar je bardame wordt lijkt me dat het meest voor de hand liggende criterium om een land te zoeken.
zit je nu voor barwerk niet een beetje in het verkeede seizoen? Dacht dat dat nou juist zomerbaantjes zijn....
Ik zou eerst 'n land kiezen en dan pas kijken of je daar 'n werkvisum voor kunt krijgen.
quote:gelukkigmeisje schreef op 19 oktober 2011 @ 14:55:

zit je nu voor barwerk niet een beetje in het verkeede seizoen? Dacht dat dat nou juist zomerbaantjes zijn....ze kan toch naar Australie gaan? daar begint de zomer nu!
Ik denk dat je je dan nu beter op de wintersportgebieden kunt richten
Je kunt makkelijk terecht bij alle feestbestemmingen voor Nederlandse jongeren

zit je nu voor barwerk niet een beetje in het verkeede seizoen? Dacht dat dat nou juist zomerbaantjes zijn....Zuidelijk halfrond? Als je Spaans spreekt: Zuid-Amerika? Of ZUid-Afrika?
Of idd Australië, Thailand of the caribeans
Ik hoef ook niet nu te gaan ik zit alvast te kijken voor volgend jaar in de zomer.

En het kan toch dat ik wel dit werk wil doen maar niet echt een voorkeur voor een land heb.

Ik vind het gewoon heel leuk om op feesten of in discotheken te werken en het lijkt mij een leuke ervaring om dit eens in het buitenland te doen.

En volgens mij is het toch niet echt nodig om de desbetreffende taal te spreken als je naar een toeristisch gebied gaat spreekt iedereen wel Engels.
Chersonisos??
In spanje zijn er in de zomer genoeg baantjes te krijgen in discotheken. Alleen zijn de verdiensten geloof ik niet zo hoog omdat zij al zorgen dat je een plek krijgt om te slapen.

Ik weet niet helemaal hoe dat gaat hoor, heb het zelf nooit gedaan, maar wel vaak in mijn omgeving gezien.

Ik zal er alleen maar niet vanuit gaan dat iedereen wel engels spreekt.
quote:MEFunny schreef op 19 oktober 2011 @ 15:08:

Chersonisos??Hele goeie! Hoef je ook geen talen voor te spreken ...... Als je maar weet hoe je bier moet tappen en wat er in een kapsalon gaat kom je een heel eind.

zit je nu voor barwerk niet een beetje in het verkeede seizoen? Dacht dat dat nou juist zomerbaantjes zijn....apres-ski seizoen? Zeker in bepaalde oorden waar veel bussen met NLse jongeren komen hoef je waarschijnlijk alleen maar NL, Engels en een beetje Duits te spreken.
@cassas is engels het enige dat je spreekt? Of spreek je nog meer vreemde talen?

wil je het werk doen om een leuke tijd te hebben? of is je insteek om een X bedrag over te houden?

Als je naar het zuidelijk halfrond gaat..ben je misschien wel zoveel kwijt voor een ticket, dat het je geld kost ipv oplevert...
Dan schrijf je gewoon discotheken aan in diverse buitenlanden en kijken of je wordt aangenomen.

Persoonlijk zou ik eerst kiezen voor 'n land wat ik graag wil zien en dan pas of ik er 'n baan kan vinden. In Canada werkten veel Europese studenten in horeca of B&B's, wellicht ook wel in uitgaansgelegenheden, maar daar ben ik niet geweest.
Het lijkt vaak heel leuk. Ik heb zelf in het buitenland gewerkt (feestbestemmingen) en menig bar/clubs gezien. Daar werkten de mensen ontzettend veel uren, kregen amper geld, slechte verblijfplaats en moesten meezuipen! Betekent natuurlijk niet dat dat overal zo is, maar ik zou de bars/clubs wel even natrekken op personeelsbeleid! Het zijn vaak uitbaters. Gewoon een tipje, zodat je wel goed terecht komt ;)!

Wil je binnen of buiten europa gaan?
Nee het gaat me ook vooral om de ervaring en niet om het geld.

Ik hoor inderdaad van meerdere mensen dat je soms echt uitgebuit word vandaar dat ik ook om ervaringen vraag.

Via internet is veel te vinden maar ik wil wel dat het een leuke ervaring word natuurlijk!

Ik spreek eigenlijk alleen Engels verder en een klein beetje Duits maar dat is niet echt noemswaardig.

Het liefst ga ik binnen Europa aangezien ik de reis wel gewoon zelf zou moeten betalen en ik doe het niet voor het geld maar ik wil er ook niet veel geld aan kwijt zijn

Maar nu ik hier zo lees is het misschien ook wel leuk om in de wintermaanden in een leuk ski oord te gaan werken.

Dus tips daarvoor zijn ook van harte welkom!
Voor nu kun je heel goed naar de Canarische Eilanden gaan. Binnenkort is het daar hoogseizoen. Het hoort bij de EU, dus je mag daar werken. Het is niet zo heel erg ver weg en dus ook niet zo duur om er heen te gaan.

Als je van wintersport houdt kun je natuurlijk ook eerst naar Oostenrijk gaan.
Whistler in Canada. Super gezellig plaatsje, in de zomer al, terwijl het juist 'n wintersportplaats is. KLM heeft in dit seizoen goedkope tickets en men spreekt er uiteraard Engels.
Let er goed op dat je een contract en een verblijfsvergunning hebt (als dat laatste in het land vereist is) en zorg dat je verzekerd bent voor medische kosten.

Voor mij is het al heel lang geleden dat ik het gedaan heb. Het was hard en vooral lang werken, ik werkte in de bediening van een hotel. Vanaf ontbijt tot 's avonds de laatste gasten weg waren. Na de lunch had je een paar uur vrij, maar die moet je op een gegeven moment echt aan slaap gaan besteden.

Het was wel leuk als ervaring, maar ik heb er geld op toe gelegd
En wat wil je in een bar/discotheek gaan doen?

Glazen ophalen? Kooidanseres? Toiletjuffrouw? Bartender?

En heb je ervaring op dat gebied?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het liefst gewoon achter de bar of werken als propper.

En ik heb ervaring achter de bar ja dat doe ik momenteel in Nederland ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven