dwaalspoor

22-10-2011 23:45 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor dit rare gedoe, maar ik wil dit onderwerp graag met een aantal mensen bespreken (degenen om wie het gaat weten om wie het gaat) die weten waar het over gaat, een soort privegesprekje dus. Voel je aub niet aangesproken als je niet weet waar ik het over heb.
quote:gaia9 schreef op 23 oktober 2011 @ 01:23:

[...]

Twee nachtjes slapen en dan is het maandag. Dan kijken of je er nog zo over denkt. Lijkt je dat wat? Denk je er dan nog zo over, doe dat afsluitende gesprek dan, en idd telefonisch. Maar als hij je dan weer gaat manipuleren, afkappen die hap. Het is niet de bedoeling dat hij jou nu weer uit je herstellende evenwicht gaat brengen, wat nog broos is en dat weet hij.Weet niet wat jij precies voorstelt, zij moet zich laten manipuleren?
quote:gaia9 schreef op 23 oktober 2011 @ 01:23:Maar als hij je dan weer gaat manipuleren, afkappen die hap. . Daar zou ik me dus helemaal niet aan bloot willen stellen als ik TO was. Hij weet precies op welke knopjes hij moet drukken bij haar en ik vrees dat ze de manipulaties niet eens herkent.

Het enige wat hij kan doen is méér schade toebrengen.

TO moet met haar vriend/vertrouwde vriendinnen gaan praten en met haar nieuwe psych. Dat zijn de mensen die haar weer grond onder de voeten kunnen geven.

Deze pipo is passé.
Ik begrijp niet zo goed wat een laatste gesprek je moet brengen?

Je trilt al als je denkt dat je hem ziet, zelfs als je dat niet zeker weet.

Waarom spreken?? De dingen kunnen niet meer terug gedraaid worden, alleen nog maar nog onduidelijker/verwarrender voor je worden.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:bliksemse_bende schreef op 23 oktober 2011 @ 01:26:

TO moet met haar vriend/vertrouwde vriendinnen gaan praten en met haar nieuwe psych. Dat zijn de mensen die haar weer grond onder de voeten kunnen geven.

Deze pipo is passé.Yep.
quote:campari schreef op 23 oktober 2011 @ 01:26:

[...]

Weet niet wat jij precies voorstelt, zij moet zich laten manipuleren?Nope. Ik stel voor dat als zij heel graag een laatste gesprek wilt, dus zélf, dat ze dat dan best kan doen. En er even nog een paar nachtjes over te slapen om tot besluit te komen.
quote:Mylene_Valerie schreef op 23 oktober 2011 @ 01:27:

Ik begrijp niet zo goed wat een laatste gesprek je moet brengen?'Laatste gesprekken' zijn vaak valkuilen, waarbij iemand zegt ze te willen om iets af te sluiten, maar in de verborgen agenda staat met grote letters HOOP. Het leidt niet zelden tot grote teleurstelling, meer drama en vooral niet (willen) afsluiten....
Oh, en voor de duidelijkheid, ik schreef al eerder dat imo het beste is om het contact nu gewoon te verbreken. Maar als TO dit anders ziet, zoals ik uit haar postings opmaak, dan moet zij vooral handelen naar wat zij denkt dat voor haar het beste werkt.
quote:bliksemse_bende schreef op 23 oktober 2011 @ 01:31:

[...]

Het leidt niet zelden tot grote teleurstelling, meer drama en vooral niet (willen) afsluiten....Het eigenlijke probleem waarvoor iemand bijv. bij een psych loopt...
quote:bliksemse_bende schreef op 23 oktober 2011 @ 01:26:

[...]

Daar zou ik me dus helemaal niet aan bloot willen stellen als ik TO was. Hij weet precies op welke knopjes hij moet drukken bij haar en ik vrees dat ze de manipulaties niet eens herkent.

.

Eens.

TO, wat zou je nog willen bespreken in dat afsluitend gesprek?
quote:gaia9 schreef op 23 oktober 2011 @ 01:31:dan moet zij vooral handelen naar wat zij denkt dat voor haar het beste werkt.En dat weet ze nou net niet....en daarom hoopt ze dat van anderen (hier) te horen. Maar wij kennen haar niet zoals de mensen in haar omgeving en dus moet ze zich tot deze mensen wenden en open kaart spelen.
quote:campari schreef op 23 oktober 2011 @ 01:32:

[...]

Het eigenlijke probleem waarvoor iemand bijv. bij een psych loopt...Dat is een scherpe opmerking campari.
quote:bliksemse_bende schreef op 23 oktober 2011 @ 01:36:

[...]

Dat is een scherpe opmerking campari. Die van jou
quote:campari schreef op 23 oktober 2011 @ 01:37:

[...]

Die van jou Ik zet 'm voor, jij kopt 'm in...
quote:bliksemse_bende schreef op 23 oktober 2011 @ 01:35:

[...]

En dat weet ze nou net niet....en daarom hoopt ze dat van anderen (hier) te horen. Maar wij kennen haar niet zoals de mensen in haar omgeving en dus moet ze zich tot deze mensen wenden en open kaart spelen.En daar ligt het volgende probleem.
Heerlijk dat teamwork. kombaja?

Ben muziek op ned 3 aan het luisteren, redelijk perfect.
quote:gaia9 schreef op 23 oktober 2011 @ 01:38:

[...]

En daar ligt het volgende probleem.Soms is er een acuut probleem nodig om een sluimerend (en etterend) probleem aan de oppervlakte te krijgen.
quote:campari schreef op 23 oktober 2011 @ 01:40:

Heerlijk dat teamwork. kombaja?

Ben muziek op ned 3 aan het luisteren, redelijk perfect.Ik ook, lekker 80's!
quote:bliksemse_bende schreef op 23 oktober 2011 @ 01:42:

[...]

Ik ook, lekker 80's! (ook helaas 70's, oude gebakkies aan het worden)
quote:bliksemse_bende schreef op 23 oktober 2011 @ 01:41:

[...]

Soms is er een acuut probleem nodig om een sluimerend (en etterend) probleem aan de oppervlakte te krijgen.Precies.
quote:campari schreef op 23 oktober 2011 @ 01:43:

[...]

(ook helaas 70's, oude gebakkies aan het worden)Heujheuj, lekker gerijpt noemen we dat hè?
quote:bliksemse_bende schreef op 23 oktober 2011 @ 01:44:

[...]

Heujheuj, lekker gerijpt noemen we dat hè? Hier ben ik niet weg van maar wij hebben tenminste échte muziek gekend!
Heb wel eens een vriendje gehad die helemaal waus was van een bepaalde sound, en ik; 'joh, dat is gewoon Prince man'.

Wij kennen eigenlijk álles.
En ik mis meds.
quote:campari schreef op 23 oktober 2011 @ 01:53:

En ik mis meds.

Ik ook. Maar jouw kluchtraad en jullie prachtige conclusie over de verborgen agenda en diepere problemen maken het gemis aan Meds' humor en nuchterheid wel een beetje goed.

Sorry TO, ik heb verder niets toe te voegen aan wat er al is gezegd in dit topic. Al begrijp ik wel heel goed dat je er met mensen in je omgeving niet over wilt praten. Ik zou dat denk ik ook niet (meteen) willen, al is het waarschijnlijk heel belangrijk om het wel te doen, maar ik zou het toch eerst maar eens met de psych bespreken als ik jou was.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Na alles gelezen te hebben snap ik het toch echt niet helemaal. Voor zover ik begrijp ben je erg verdrietig over de situatie. Begrijpelijk. Je had eindelijk iemand die je kon vertrouwen, maar ook dat bleek niet zo te zijn. Deze meneer heeft er misbruik van gemaakt. Jij bent er echter voor zover ik begrijp nog een tijdje in meegegaan door je kwetsbaarheid en hoop dat hij je veiligheid kon bieden, maar vond het na een tijd toch raar. Nu ben je het er (begrijpelijk) niet meer mee eens en zou het logische gevolg zijn dat je er iets aan wil doen. Maar dat wil je niet. Waarom niet? Waarom wil je geen aanklacht indienen, en waarom wil je geen afscheid nemen? Ik val je niet aan, maar wil het graag begrijpen.

Daarnaast, je hebt een vriend. Ik neem aan dat je bij hem bent omdat je van hem houdt en dat je alles met elkaar wil delen. Dan snap ik echt oprecht niet waarom je dit niet met hem wil delen, tenzij je reden hebt om je hiervoor te schamen. En ook al heb je dan misschien wel ook even meegedaan hierin, je therapeut had hierin de 'leiding' en had het af moeten kappen. Jij hoeft je hiervoor niet te schamen. Je vriend zal je heus 'vergeven'. Kan je misschien ook vertellen waarom je dit niet wil delen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven