hoe eet jij het liefste rodekool?

25-10-2011 16:55 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gister heb ik rodekool stamppot gemaakt, maar ben geen fan van dit gerecht. Nu heb ik nog een halve rode kool over en ben opzoek naar inspiratie. Wat is jullie lekkerste recept met rode kool?
Met aardappelpuree en een soofpotje! Of met aardappelpuree en rodekool met appel.
Met aardappel en hachee en dan de rode kool met appel.
met zelfgemaakte zweedse gehaktballetjes en gekookte aardappels of puree.
quote:reisa1978 schreef op 25 oktober 2011 @ 17:01:

Met aardappel en hachee en dan de rode kool met appel.En dan het liefste aardappelpuree...
Ouderwetsch met wat rodewijnazijn, water, suiker, kaneel, kruidnagel en appeltjes koken.

Dan met draadjesvlees/hachee en gekookte aardappels eten.

Je kunt het ook rauw raspen en er een salade van maken met wat rozijntjes en een vinaigrette.

Of eerst koken op bovenstaande wijze en dan gehakt rullen met een uitje wat peper, zout en paprikapoeder. Gehakt in een beboterde ovenschaal, rode kool erop (ik neem altijd zo'n zuurkoolzak met rodekool van AH, die vind ik lekker en makkelijker dan zelf koken). Tot slot aardappelpuree erbovenop en even +/- 20 min in de oven op ongeveer 175 graden.
Ik vind gewone gekookte aardappelen lekkerder dan puree.
Ik vind rode kool gekookt niet lekker. Rauw daarentegen wel, opgevrolijkt met een lekkere dressing, appeltjes en rozijnen.
Met een vork
Met draadjesvlees.
In een ovenschotel met appel, rundvlees en een korst van aardappelpuree.
als rauwkostsalade
In een ovenschotel met stoofvlees en aardappelpuree!
quote:girlie22 schreef op 25 oktober 2011 @ 17:05:

Ik vind rode kool gekookt niet lekker. Rauw daarentegen wel, opgevrolijkt met een lekkere dressing, appeltjes en rozijnen.Dat lijkt me wel wat, rauw. Wat voor soort dressing is er lekker bij rode kool?
Lekker! Koken met appelstroop, appeltjes, kruidnagels, laurierbladeren. En dan eten met hache!
Als side-dish bij de pizza. Pizza opeten, rodekool-salade laten staan.
Toevallig!! Ik eet dit vanavond....sinds ik een nieuwe student op kamers heb, kook ik 1 x per week Hollands (hij houdt niet zo heel erg van buitenlands eten, ik wel!)

Dus gewoon rode kool met aardappels en een stukje sukadelap...
Rodekool salade:

Rodekool met annanas en mais en wat zout en peper erdoor.
en zelfgemaakte appelmoes dabei
Gewoon niet. Brrrrr......
quote:reisa1978 schreef op 25 oktober 2011 @ 17:01:

Met aardappel en hachee en dan de rode kool met appel.

Ik ook zo en hoewel ik dol ben op puree, hierbij liever gewoon gekookte aardappels ivm de 'jus' van de hachee.

Als ik geen hachee heb, dan ook lekker met gewoon draadjesvlees of met het proefstoofpotje wat ik vorige week heb gemaakt (met succadelapjes, grotchampignons, tomaatpartjes, uienpartjes en een surinaamse stoofpotmarinade en wat rode wijn).

Als ik stamppot maak, dan met veel rookspekjes erdoor en rookworst ernaast.
Appeltjes mee in de rode kool, en dan met worst en patatjes erbij, mmmm. Perfect wintereten.
Rode kool met appel (gewoon uit een pot, kan het niet zelf klaarmaken), met aardappelpuree en een gehaktbal...of draadjesvlees. Mmmmm...
Geraspt door de salade,( ui,sla, komkommer, tomaat) met olie, citroen en zout.
Met blokjes appel, geen goudreinet want die kookt tot prut. Een mooi stukje wild erbij of eendenborst en zelfgemaakte aardappelpuree. Als je daar gebakken uitjes doorheen doet wordt het een beetje hachée-achtig. Je kunt er ook een lekkere rauwkostsalade mee maken, heel dun snijden, desnoods met de mandoline, een paar seconden blancheren en laten afkoelen, een flinterdun gesneden sjalotje erdoor, een handje fijngemaakte walnoten en een dressing met een beetje honing.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven