hoe eet jij het liefste rodekool?
dinsdag 25 oktober 2011 om 17:03
Ouderwetsch met wat rodewijnazijn, water, suiker, kaneel, kruidnagel en appeltjes koken.
Dan met draadjesvlees/hachee en gekookte aardappels eten.
Je kunt het ook rauw raspen en er een salade van maken met wat rozijntjes en een vinaigrette.
Of eerst koken op bovenstaande wijze en dan gehakt rullen met een uitje wat peper, zout en paprikapoeder. Gehakt in een beboterde ovenschaal, rode kool erop (ik neem altijd zo'n zuurkoolzak met rodekool van AH, die vind ik lekker en makkelijker dan zelf koken). Tot slot aardappelpuree erbovenop en even +/- 20 min in de oven op ongeveer 175 graden.
Dan met draadjesvlees/hachee en gekookte aardappels eten.
Je kunt het ook rauw raspen en er een salade van maken met wat rozijntjes en een vinaigrette.
Of eerst koken op bovenstaande wijze en dan gehakt rullen met een uitje wat peper, zout en paprikapoeder. Gehakt in een beboterde ovenschaal, rode kool erop (ik neem altijd zo'n zuurkoolzak met rodekool van AH, die vind ik lekker en makkelijker dan zelf koken). Tot slot aardappelpuree erbovenop en even +/- 20 min in de oven op ongeveer 175 graden.
dinsdag 25 oktober 2011 om 17:14
dinsdag 25 oktober 2011 om 17:33
quote:reisa1978 schreef op 25 oktober 2011 @ 17:01:
Met aardappel en hachee en dan de rode kool met appel.
Ik ook zo en hoewel ik dol ben op puree, hierbij liever gewoon gekookte aardappels ivm de 'jus' van de hachee.
Als ik geen hachee heb, dan ook lekker met gewoon draadjesvlees of met het proefstoofpotje wat ik vorige week heb gemaakt (met succadelapjes, grotchampignons, tomaatpartjes, uienpartjes en een surinaamse stoofpotmarinade en wat rode wijn).
Als ik stamppot maak, dan met veel rookspekjes erdoor en rookworst ernaast.
Met aardappel en hachee en dan de rode kool met appel.
Ik ook zo en hoewel ik dol ben op puree, hierbij liever gewoon gekookte aardappels ivm de 'jus' van de hachee.
Als ik geen hachee heb, dan ook lekker met gewoon draadjesvlees of met het proefstoofpotje wat ik vorige week heb gemaakt (met succadelapjes, grotchampignons, tomaatpartjes, uienpartjes en een surinaamse stoofpotmarinade en wat rode wijn).
Als ik stamppot maak, dan met veel rookspekjes erdoor en rookworst ernaast.
dinsdag 25 oktober 2011 om 17:48
Met blokjes appel, geen goudreinet want die kookt tot prut. Een mooi stukje wild erbij of eendenborst en zelfgemaakte aardappelpuree. Als je daar gebakken uitjes doorheen doet wordt het een beetje hachée-achtig. Je kunt er ook een lekkere rauwkostsalade mee maken, heel dun snijden, desnoods met de mandoline, een paar seconden blancheren en laten afkoelen, een flinterdun gesneden sjalotje erdoor, een handje fijngemaakte walnoten en een dressing met een beetje honing.
verba volant, scripta manent.