vlekken composiet aanrechtblad

26-10-2011 12:20 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds vorig jaar hebben we een nieuwe keuken met een composiet werkblad. Nu heb ik er allemaal vlekken op die ik er niet meer uitkrijg. Ik ben net met cif in de weer geweest zonder resultaat. Word hier niet goed van. Ik hoop dat iemand mij de tip geeft hoe ik dit blad weer schoon krijg? Alvast heel erg bedankt!
De plaatser? Die weet ws het meest van het onderhoud. Cif ed zou ik niet gebruiken, is heel agressief. Heb je nog garantie?
Heb je glanzend composiet of mat??
En wat voor vlekken zijn het
Ik spray thuis overal Cillit Bang overheen, dat werkt als een trein. Maar of je het op je nieuwe aanrechtblad moet gebruiken.....
Is sunny's blad al schoon?
Nee mijn blad is nog niet schoon :-) Het is een matte kleur, gezoet. Het zijn vetvlekken. Geen cif cream gebruiken, o jee, mag toch hopen dat zo'n blad toch wel tegen een stootje kan? Heb het wel met de zachte kant van de schuurspons gedaan, dus dat valt weer mee dan. Nog meer tips?
Absoluut krijg je dit weg Sunny. Wij hebben precies hetzelfde blad en zaten tot een jaar gelden met de handen in het haar omdat we alleen maar vetvlekken zagen. Hadden eigenlijk al spijt van het blad en zijn in contact getreden met de leverancier.

Die heeft ons het volgende geadviseerd:

Aanrecht helemaal insprayen met een glassex oid.

Vervolgens een keukensponsje pakken en op de zachte kant wat schuurmiddel doen. Je kunt ook hier en daar een klodder schuurmiddel op het blad doen. Vervolgens met ronddraaiende bewegingen over het hele blad gaan. Iets druk zetten maar niet teveel. Daarna met een vochtig keukendoekje het schuurmiddel verwijderen en met een droge schone theekdoek het blad drogen.

Probeer maar eens.... bij ons is ie als nieuw geworden!

Je kunt composiet bijna niet verprutsen. Geloof me.. de vetvlekken liggen erop en kunnen er niet intrekken omdat het blad 100% dicht is (niet poreus).
Cif mag dus wel (of elk ander schuurmiddel)
Ik zou even contact zoeken met de leverancier.

Ik heb net een nieuwe keuken ook met een blad van composiet, het eerste dat de monteur zei bij het plaatsen was gebruik nooit cif en bleekwater op het blad. Ik heb er een flesje met schoonmaakmiddel bij gekregen en dat werkt perfect, ik had een ingedroogde koffievlek en een beetje van dat spul er op en met het sponsje wat erbij zat en weg is je vlek.
quote:Kokolientje schreef op 26 oktober 2011 @ 16:58:

Ik zou even contact zoeken met de leverancier.

Ik heb net een nieuwe keuken ook met een blad van composiet, het eerste dat de monteur zei bij het plaatsen was gebruik nooit cif en bleekwater op het blad. Ik heb er een flesje met schoonmaakmiddel bij gekregen en dat werkt perfect, ik had een ingedroogde koffievlek en een beetje van dat spul er op en met het sponsje wat erbij zat en weg is je vlek.

Onzin.... ik heb hier een mail voor me van de officiele dealer met een verwijzing naar een onderhoudswijzer. daarin staat dus dat je CIF mag gebruiken of welk ander schuurmiddel dan ook.

dat flesje met schoonmaakmiddel hadden wij ook, maar helpt niet bij vetvlekken....
Misschien heb ik een ander soort blad dan jij Bergje, als iemand dat specifiek tegen mij zegt neem ik aan dat diegene er verstand van heeft. Ik durf in elk geval niet met cif op mijn splinternieuwe blad.

To vraagt om tips, niet wie er gelijk heeft.

Ik heb een Silestone blad, daar wordt gesproken op de site over een speciale reiniger voor vetvlekken.

VETVLEKKEN EN ROUTINEMATIGE REINIGING

Breng Q-Action aan op de vlek en wrijf deze met een zachte, niet krassende schuurspons weg. Spoel daarna af met water en droog het oppervlak
Ik denk dat wij ook een mat werkblad hebben van composiet. Helaas hebben onze voorgangers de keuken laten plaatsen, dus weet het niet zeker.

Wat bij ons heel goed helpt is groene zeep. Beetje water, zacht schuursponsje en schuimen maar. Daarna met een vochtige doek afnemen. Alleen op deze manier krijg ik vlekken weg en krijgt het werkblad een mooie matte 'glans'. Met allesreiniger, glassex of schoonmaakazijn kreeg ik er alleen maar meer vlekken bij.
Ik heb alle papieren van de keuken nog eens doorgenomen en daar vond ik dus dat ik het blad idd WEL met cif schoon kon maken, helaas was dat niet afdoende. Dus nu ga ik de tip met glassex en groene zeep proberen. Die groene zeep is dus niet de vloeibare variant? Dank jullie wel voor jullie tips!
quote:Sunny75 schreef op 27 oktober 2011 @ 08:01:

Ik heb alle papieren van de keuken nog eens doorgenomen en daar vond ik dus dat ik het blad idd WEL met cif schoon kon maken, helaas was dat niet afdoende. Dus nu ga ik de tip met glassex en groene zeep proberen. Die groene zeep is dus niet de vloeibare variant? Dank jullie wel voor jullie tips!

Ik begrijp niet dat CIF niet helpt. Heb je het geprobeerd op de manier dat ik het je omschreef? Probeer dat toch eens... die van ons is zo mooi sindsdien!

Succes overigens, hoop dat je blad weer als nieuw wordt!
Bergje, ga vandaag je tip proberen, ik hoop zo dat dat de oplossing is!
laat ff wat weten.....
Het heeft gewerkt, mijn blad is weer schoon! Bedankt!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven