Ik ben van hem, omdat...

28-10-2011 21:39 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames en heren!

Soms, als ik me dooderger aan de fratsen van mijn vriend, of als we een fantastische dag hebben gehad samen, als we samen in de slappe lach schieten, als dat communiceren alweer zo moeizaam gaat...

Dan vraag ik me wel 's af: hoe weet je het nu? Ik bedoel, ik ben gelukkig en ik kan zo af en toe gewoon niet van mijn vriend af blijven. En soms zijn we zo kwaad op elkaar, en dan maken we het altijd weer goed. We blijven geven omdat we genoeg terug krijgen.

Ik heb geen twijfels, maar ik wil gewoon weten: waarom ga jij voor hem/haar? Wat doet 't 'm?
Ik ben "van" niets of niemand, ook niet in een relatie. Ik ben alleen van mezelf.
Huts!
Ik ben van niemand, ik ben geen bezit. Ik ben bij mijn vriend omdat ik hem leuk vind en de sex geweldig is
Ik ben van mezelf!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Oké, ik bedoel niet "ik ben van hem", ik wil daarmee zeggen: "ik ga voor hem". Je weet wel, het is een uitdrukking.
quote:sophietje89 schreef op 28 oktober 2011 @ 21:42:

Oké, ik bedoel niet "ik ben van hem", ik wil daarmee zeggen: "ik ga voor hem". Je weet wel, het is een uitdrukking.Die uitdrukking heb je dan zelf verzonnen
Frankly my dear, I don"t give a damn
Oh God daar gaan we weer. Een jubeltopic over waarom je zo gek bent op je vriend/man. Vaak is dat niet te verklaren, het ís er gewoon. Dat is niet in woorden te vatten.
quote:calvijn1 schreef op 28 oktober 2011 @ 21:45:

[...]

Die uitdrukking heb je dan zelf verzonnenDat zou kunnen. Het is een bij wijze van spreken, excuses, jammer dat ik het topic niet gewoon kan verwijderen. Laat maar zakken hoor.
Ik zal voor altijd de jouwe zijn... ook zo'n uitdrukking. Ik begrijp hem wel in ieder geval.

Mijn mening... ik "ben" van haar wanneer het goed voelt. Wanneer het gevoel er is dat de relatie alles kan overwinnen. Ik "ben" van haar als zij met enkel een blik in mijn ogen weet wat ik voel, weet hoe ik ergens over denk. Wederzijds begrip en respect dus.

Helaas afgelopen week keihard erachter gekomen dat ik de hare helemaal niet was :(
Lastig uit te leggen. We hebben het gewoon super samen, kan niet omschrijven hoe of wat. Is een gevoel.
op school vroeger kregen we les in begrijpend lezen, daar leerde je niet alles letterlijk te lezen en de nuance van iets in te zien.. tijdens die les zitten slapen dames?

ik was van hem en hij van mij omdat we klikten. Tot de klik niet meer goed was haha, maar leuke vraag hoor, waar zit het m nou in <<< niet letterlijk nemen dames..
..popcorn?
Waar ik voor ga? Wat het hem doet?

Dan vind ik het leuker samen met die ander dan alleen, en anders ga ik helemaal niets. Of de ander vindt het niet leuker samen met mij..dan ga ik natuurlijk ook helemaal niets.
Ik weet dat ik graag bij mijn man wil zijn omdat ik me tot in het diepst van mijn zijn me met hem verbonden voel. Los van het feit dat we samen 2 geweldige kindjes hebben.
quote:nevertenimmer schreef op 28 oktober 2011 @ 21:52:

Ik zal voor altijd de jouwe zijn... ook zo'n uitdrukking. Ik begrijp hem wel in ieder geval.

Mijn mening... ik "ben" van haar wanneer het goed voelt. Wanneer het gevoel er is dat de relatie alles kan overwinnen. Ik "ben" van haar als zij met enkel een blik in mijn ogen weet wat ik voel, weet hoe ik ergens over denk. Wederzijds begrip en respect dus.

Helaas afgelopen week keihard erachter gekomen dat ik de hare helemaal niet was :(

Dat komt dan omdat een ander nooit door een blik in je ogen kan weten wat je voelt. Hooguit kan ze raden of een of andere aanname doen.

Lag het daar niet aan, dan zijn jullie ideeën over de reden om van een ander te zijn al verschillend geweest, en waren jullie wrsch te verschillend.
quote:sophietje89 schreef op 28 oktober 2011 @ 21:42:

Oké, ik bedoel niet "ik ben van hem", ik wil daarmee zeggen: "ik ga voor hem". Je weet wel, het is een uitdrukking.

Ik begrijp wat je bedoelt, sommigen denken hier hoog tot zeer hoog opgeleid te zijn maar gedragen zich nog erger dan een lom kind.

Ik vind dat wel een lekker gevoel om van mijn partner te zijn al is het alleen maar omdat wij sommige duurzame beslissingen samen nemen
@ Nola: Met jou kan ik praten ;p.

@ Nevertenimmer: Wat rot zeg, sterkte!
quote:sophietje89 schreef op 28 oktober 2011 @ 22:02:

@ Nola: Met jou kan ik praten ;p.

@ Nevertenimmer: Wat rot zeg, sterkte!Bedankt, helaas ook grotendeels mijn eigen schuld maar toch bedankt . De vraag die je stelt is niet zo gek hoor, een beetje tussen de regels door lezen zou geen probleem moeten zijn toch.
Waarom moeten gevoelens voor iemand toch altijd in woorden gevangen worden?
quote:nevertenimmer schreef op 28 oktober 2011 @ 22:04:

[...]

Bedankt, helaas ook grotendeels mijn eigen schuld maar toch bedankt . De vraag die je stelt is niet zo gek hoor, een beetje tussen de regels door lezen zou geen probleem moeten zijn toch.

You're welcome, het klinkt alsof je er ook wel komt. Top!

En: dat lijkt me ook niet. Verder, het in woorden vatten... Dat kun je natuurlijk onzin vinden, reageer dan ook gewoon lekker niet. Ik vind gevoelens niet altijd alles, beperkt houdbaar, niet altijd betrouwbaar... ik vraag ook niet om gevoelens onder woorden te brengen. Ik vraag waarom mensen ondanks dieptepunten doorgaan, volgens mij heeft dat niet per se iets met gevoelens te maken?

Om maar van elkaar te leren, ofzo, weet ik 't. Ik vind veel reacties in ieder geval al heel tof.
hmm nou.. zonder gevoelens ga ik in een dieptepunt niet meer door hoor. Want dan zegt mijn verstand gewoon; laat maar zitten is de moeite niet.

dus gevoel van hoop op betere tijden moet er zijn en het

iefst in combinatie met reele verwachtingen.
..popcorn?
Ik vraag waarom mensen ondanks dieptepunten doorgaan, volgens mij heeft dat niet per se iets met gevoelens te maken?

Waarmee dan wel? Financiële zekerheid? Geborgenheid? Eenzaamheid?

Dat kies ik toch liever voor gevoelens...en reageren staat iedereen vrij toch? Ook al past het niet in jouw straatje...
quote:Nammma schreef op 28 oktober 2011 @ 22:52:

Ik vraag waarom mensen ondanks dieptepunten doorgaan, volgens mij heeft dat niet per se iets met gevoelens te maken?

Waarmee dan wel? Financiële zekerheid? Geborgenheid? Eenzaamheid?Daar weet ik 't antwoord niet op, maar ik snap wel wat TO bedoelt. Soms kun je hem/haar toch wel achter het behang plakken en even niets liever willen dan de deur achter je dicht trekken? Bovendien praat ze ook niet over 'gevoelloos' ofzo, maar gewoon in een klein dipje en dan een dieptepunt (nare ruzie) doormaken. Werken aan je relatie, denk ik.
Een grote reden voor mij is zijn fantastische karakter.

Ik ken -oprecht- geen persoon die een beter karakter heeft dan hij. Dat hij dan nog eens van mij houd voelt alsog ik de grootste bofkont van de hele wereld ben. In alles wat hij doet voel ik zijn (onbewuste) toewijding en liefde, niet alleen voor mij maar voor de wereld om zich heen.

Daar heb ik de grootste bewondering voor. Ik kan alleen maar proberen om een klein beetje zoals hem te zijn, en dan word ik al een betere mens denk ik.
quote:sophietje89 schreef op 28 oktober 2011 @ 22:21:

[...]

You're welcome, het klinkt alsof je er ook wel komt. Top!

En: dat lijkt me ook niet. Verder, het in woorden vatten... Dat kun je natuurlijk onzin vinden, reageer dan ook gewoon lekker niet. Ik vind gevoelens niet altijd alles, beperkt houdbaar, niet altijd betrouwbaar... ik vraag ook niet om gevoelens onder woorden te brengen. Ik vraag waarom mensen ondanks dieptepunten doorgaan, volgens mij heeft dat niet per se iets met gevoelens te maken?

Om maar van elkaar te leren, ofzo, weet ik 't. Ik vind veel reacties in ieder geval al heel tof.Omdat dat een keuze is die je hebt gemaakt, uiteraard is die keuze dan wel gebaseerd op gevoelens. Je kiest er op een gegeven moment toch bewust voor om je leven met iemand te delen, daarop terug komen is een lange weg vaak hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven