Massage voor kinderen?

02-11-2011 08:58 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben moeder van één en zwanger van de tweede. Momenteel ben ik aan het kijken of ik straks geen switch ga geven aan mijn carriere.

Daarvoor heb ik jullie mening eigenlijk wel nodig!

Momenteel ben ik ontspannings masseuse, ik wil me echter specifiek op kindermassage gaan richten. Dit is met name bedoeld voor kinderen vanaf 4 jaar.

Studies wijzen uit dat wanneer kinderen regelmatig gemasseerd worden intensiever spelen, rustiger slapen, productiever en minder aggresief zijn. Shantala kindermassage kan ook een positief effect hebben op kinderen met ADHD en aan autisme verwante stoornissen.

Kindermassage heeft echter nog niet echt een naam en ik ben dus benieuwd of jullie als moeders/vaders ervoor open zouden staan?

Groetjes en bedankt voor jullie reacties!
Ik heb destijds met mijn jongste babymassage gedaan. Vond ze heerlijk. En ik vond het ook leuk. Ik zou er wel open voor staan hoor.
Maar ik neem aan dat TO zelf wil gaan masseren en geen les gaat geven?

Ik zou het leuk vinden om les te krijgen en het daarna zelf te doen. Massage door een ander vind ik wel een beetje gek bij een kind.
Ik werk met kinderen met o.a ADHD, autisme en gedragsproblemen. Een collega van mij kan goed masseren en een aantal kinderen zitten heel graag bij haar op schoot omdat ze het zo heerlijk vinden om te worden gemasseerd. Een meisje met een heftige vorm van adhd werd er erg rustig en ontspannen van. We hadden haar nog niet eerder zo gezien.

Als je weet hoe je deze doelgroep kunt bereiken zou ik dat zeker doen!
Ik denk dat je het doelgroepgericht moet houden.

Ik zou mijn (normaal, gezond) kind niet naar een masseur sturen. Al vind hij het heerlijk om door mij gemasseerd en gekriebeld te worden 's morgens in bed.
Ik sluit me aan bij Mac123.

Mijn gezonde kind masseer ik zelf. Mocht het wegens een ziekte/handicap nodig zijn / baat hebben, dan pas zou ik een professional inschakelen.
Wanneer de studies goed genoeg zijn, zou je wellicht zelfs contact kunnen zoeken met zorgverzekeringen. Dat bij bepaalde diagnoses jouw behandeling wordt vergoed.
Hier ook een cursus babymassage gedaan, en mijn beide kinderen genieten van massages. De oudste is 3.5, en voor haar is het echt een ontspanningsmoment, voeten en rug zijn hier de favoriet. Ik vind het echt iets waarbij zij heerlijk rust vinden, en we een echt een-op-een moment met mijn volledige aandacht hebben.

Een cursus kindermassage volgen, zou me erg leuk lijken. Met mijn kinderen naar een masseur gaan (zonder verdere lichamelijke klachten), zou ik niet zo snel doen.

(Dan zou ik eerder zelf voor een massage gaan )
Ik heb ook een curcus babymassage gedaan! Alle 3 de kids genieten hier heeeel erg van (7 , 5 & 3 jaar oud) De oudste 2 meiden vinden het niet heel geweldig, maar zoonlief van 3 jaar vindt het heeeeeeeeeerlijk.

Voordat hij 's avonds gaat slapen, eerst een verhaaltje lezen, en dan lekker met olie masseren, en slapen dat ie doet ..
Snoezekind van 9 vindt het heerlijk om gemasseerd te worden met massageolie van Weleda. Cacaoboter en crèmes vindt hij koud aanvoelen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven