Bureaublad is weg... Help

05-11-2011 20:34 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag was er nog niets aan de hand, laptop normaal afgesloten. Maar nu ik hem vanavond wil opstarten is mijn hele bureaublad weg, alleen de foto die ik erop heb staan komt tevoorschijn.

Verder is de onderbalk ook zichtbaar met het logo voor start, internet en afbeeldingen

Ik kan nergens op klikken, op mn lege bureaublad is de muis zichtbaar en op de onderbalk zie je zo'n blauw rondje die ronddraait (dus dat ie bezig is met laden)

De tijd blijft ook stil staan onder in beeld.

Heb de laptop al 4 keer opnieuw opgestart en steeds hetzelfde probleem.

Misschien weet iemand hier mij te helpen??

(Zit nu op laptop van mn man)

Alvast bedankt
CTRL + ALT + DEL > Processen > Kill/Stop explorer.exe > New task/Nieuwe taak > explorer
Op een willekeurige plek op je bureaublad gaan staan met je muis. Klikken met je linker muisknop en onder "view" "show desktop icons" aanvinken?

Edit: te snel gelezen, denk niet dat dit hetr probleem is
whehe. Ik zag je al helemaal zitten aan wat vroeger je bureau was, met alleen 4 bureaupoten die nog rechtop staan.
Probeer in veilige modus op te starten en dan systeemherstel.
De zin van het leven, die schrijf je zelf.
quote:krokusje schreef op 05 november 2011 @ 20:48:

whehe. Ik zag je al helemaal zitten aan wat vroeger je bureau was, met alleen 4 bureaupoten die nog rechtop staan.Ik ook, ik dacht al : Wie jat er nu een bureaublad?
Ik dacht dat het topic ging over een bureaublad dat uit de collectie van Ikea was gegaan, haha.

Maar wel vervelend, je probleem.
quote:XionZ schreef op 05 november 2011 @ 20:45:

CTRL + ALT + DEL > Processen > Kill/Stop explorer.exe > New task/Nieuwe taak > explorer

Of (zo is het bij mij): CTRL + ALT + DEL > Taakbeheer (selecteren met pijltoets, Enter)

Als het lukt Taakbeheer te starten en de muis werkt daar wel in; venster processen bekijken; daar kun je zien welke processen lopen; bijv. iexplore.exe uitschakelen d.m.v. rechtr muisknop > proces beëindigen / kijk of er andere programmas/processen lopen die blijven hangen
Hahahahahaha die reacties hahahahahah

Man heeft het inmiddels opgelost! Bedankt voor jullie reacties..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven