Bureaublad is weg... Help
zaterdag 5 november 2011 om 20:34
Vanmiddag was er nog niets aan de hand, laptop normaal afgesloten. Maar nu ik hem vanavond wil opstarten is mijn hele bureaublad weg, alleen de foto die ik erop heb staan komt tevoorschijn.
Verder is de onderbalk ook zichtbaar met het logo voor start, internet en afbeeldingen
Ik kan nergens op klikken, op mn lege bureaublad is de muis zichtbaar en op de onderbalk zie je zo'n blauw rondje die ronddraait (dus dat ie bezig is met laden)
De tijd blijft ook stil staan onder in beeld.
Heb de laptop al 4 keer opnieuw opgestart en steeds hetzelfde probleem.
Misschien weet iemand hier mij te helpen??
(Zit nu op laptop van mn man)
Alvast bedankt
Verder is de onderbalk ook zichtbaar met het logo voor start, internet en afbeeldingen
Ik kan nergens op klikken, op mn lege bureaublad is de muis zichtbaar en op de onderbalk zie je zo'n blauw rondje die ronddraait (dus dat ie bezig is met laden)
De tijd blijft ook stil staan onder in beeld.
Heb de laptop al 4 keer opnieuw opgestart en steeds hetzelfde probleem.
Misschien weet iemand hier mij te helpen??
(Zit nu op laptop van mn man)
Alvast bedankt
zaterdag 5 november 2011 om 21:51
quote:XionZ schreef op 05 november 2011 @ 20:45:
CTRL + ALT + DEL > Processen > Kill/Stop explorer.exe > New task/Nieuwe taak > explorer
Of (zo is het bij mij): CTRL + ALT + DEL > Taakbeheer (selecteren met pijltoets, Enter)
Als het lukt Taakbeheer te starten en de muis werkt daar wel in; venster processen bekijken; daar kun je zien welke processen lopen; bijv. iexplore.exe uitschakelen d.m.v. rechtr muisknop > proces beëindigen / kijk of er andere programmas/processen lopen die blijven hangen
CTRL + ALT + DEL > Processen > Kill/Stop explorer.exe > New task/Nieuwe taak > explorer
Of (zo is het bij mij): CTRL + ALT + DEL > Taakbeheer (selecteren met pijltoets, Enter)
Als het lukt Taakbeheer te starten en de muis werkt daar wel in; venster processen bekijken; daar kun je zien welke processen lopen; bijv. iexplore.exe uitschakelen d.m.v. rechtr muisknop > proces beëindigen / kijk of er andere programmas/processen lopen die blijven hangen