Trouwen in 2011/2012 - Deel VI
dinsdag 24 mei 2011 om 14:49
Voor alle romantische, stijlvolle, stoere, moderne, traditionele, net-een-beetje-anderse, ontzettend lieve bruiden en bruiden-to-be: een geheel nieuw, fris en vers topic!
Iedereen is welkom om zich hierbij aan te sluiten, ter inauguratie lezen we graag je aanzoekverhaal. Voor dit topic bestaat een besloten hyve, waarop we foto's en meer persoonlijke informatie delen. Om lid te worden van de hyve, leren we je graag hier wat beter kennen.
NaamDatumBudgetIvetje1 april 2011 Vlammetje1 april 2011 SilkenTofuapril 2011 en april 2012 Dzjannke6 mei 2011 scully198127 mei 2011 Jilzz9 juni 2011 Ringelding 14 juni 2011 Knappekloon 25 juni 2011 souffle1 en 2 juli 2011 Dark Enchantress1 juli 2011 Goudvis1 juli 2011 Likaaugustus 2011 Cardhu26 augustus 2011 Fotogravin10 september 2011 Kuzu11 november 2011 Lian11 november 2011 Evelise April 2012 < ¤ 4.000,- Posie 27 april 2012 ¤ 2.500,- Liesje 25 mei 2012 ¤ 12.000,-Tut1 juni 2012 Mousiemous 8 juni 2012 Shortyshirke 8 juni 2012 ¤ 10.000,- Zoovie 15 juni 2012 ¤ 17.000,- Dotje juni 2012 ¤ 12.000,- Ringqueen 22 juni 2012 ¤ 5.000,- Chiquita 13 juli 2012 ¤ 15.000,- Woepsie 19 juli 2012 max ¤ 5.000,- Suuzefluus 17 augustus 2012 ¤ 5.500,- Bride 2012 25 augustus 2012 ¤ 15.000,- Fiona September 2012 < ¤ 3.000,- Niehow oktober 2012 ¤ 17.500,-
dinsdag 8 november 2011 om 13:40
@ zoovie
Ja de schoonmoeder van mn nicht is coupeuse.. en mn moeder heeft dar al geinformeerd. Mocht ik een jurk hebben via marktplaats of iets dan kan ik bij haar een afspraak maken. Mijn schoonmoeder is ook coupeuse, maar heeft niet alle apperatuur daarvoor in huis.
Ik zit alleen te denken... ik ben aan t afvallen. (niet dat t al gelukt is haha) Maar bij duurdere zaken... bestel je een jurk.. zoveel weken voor de bruiloft ga je opnieuw passen en wordt ie precies op maat gemaakt? Maar ik wil max 6 kilo afvallen.. zou dat dan niet uitmaken? Niet dat ik dan opeens een te grote jurk heb die niet meer te vermaken is.
Vanochtend in de sportschool gewogen. En val qua vetpercentage in n "risicogroepp" en qua gewicht onder licht overgewicht. Dus om dat niet meer te hebben zal er zon 6 kilo af moeten. Met 3 kilo ben ik al blij zat.. :d Ik ben maar 1,62 en weeg nu 73,8 kilo.
Ja de schoonmoeder van mn nicht is coupeuse.. en mn moeder heeft dar al geinformeerd. Mocht ik een jurk hebben via marktplaats of iets dan kan ik bij haar een afspraak maken. Mijn schoonmoeder is ook coupeuse, maar heeft niet alle apperatuur daarvoor in huis.
Ik zit alleen te denken... ik ben aan t afvallen. (niet dat t al gelukt is haha) Maar bij duurdere zaken... bestel je een jurk.. zoveel weken voor de bruiloft ga je opnieuw passen en wordt ie precies op maat gemaakt? Maar ik wil max 6 kilo afvallen.. zou dat dan niet uitmaken? Niet dat ik dan opeens een te grote jurk heb die niet meer te vermaken is.
Vanochtend in de sportschool gewogen. En val qua vetpercentage in n "risicogroepp" en qua gewicht onder licht overgewicht. Dus om dat niet meer te hebben zal er zon 6 kilo af moeten. Met 3 kilo ben ik al blij zat.. :d Ik ben maar 1,62 en weeg nu 73,8 kilo.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
dinsdag 8 november 2011 om 13:45
@ suuzefluus
Wij dachten ook aan buffetvorm, maar we zijn waarschijnlijk met zon 12 man. (ligt eraan of er bij n enkele aanhang aanwezig is dan
) Maar buffetvorm was vanaf 20 personen ofzo. Nu hebben we geinformeerd.. voor een kaart.
Tomaten of uiensoep
Zalmfilet van de grill met een bieslooksaus
of
Reepjes gebakken gekruide kip met paprika, cashew noten, ananas en groenten
of
Spare-Ribs onbeperkt met naar keuze gewone of duivelse saus
of
Argentijnse biefstuk van de grill met pepersaus
Vanille ijs met chocoladesaus
of
Compositie van fruit en vanilleroomijs
22,50 per persoon
En dit kan je aanvullen met:
Deze voorgerechten ipv, soep 3,50 extra
Carpaccio met olijven, rode ui en Parmezaanse kaas
of
Gerookte zalm met dille en crème fraîche
of
Gemengde salade met stukjes lauwwarme kip
Deze nagerechten ipv, vanille ijs 3,- extra
Tiramisu
of
Huisgemaakte parfait
of
Warme appeltaart met vanillesaus
Grand dessert
als nagerecht 4,50 extra
Wij dachten ook aan buffetvorm, maar we zijn waarschijnlijk met zon 12 man. (ligt eraan of er bij n enkele aanhang aanwezig is dan
Tomaten of uiensoep
Zalmfilet van de grill met een bieslooksaus
of
Reepjes gebakken gekruide kip met paprika, cashew noten, ananas en groenten
of
Spare-Ribs onbeperkt met naar keuze gewone of duivelse saus
of
Argentijnse biefstuk van de grill met pepersaus
Vanille ijs met chocoladesaus
of
Compositie van fruit en vanilleroomijs
22,50 per persoon
En dit kan je aanvullen met:
Deze voorgerechten ipv, soep 3,50 extra
Carpaccio met olijven, rode ui en Parmezaanse kaas
of
Gerookte zalm met dille en crème fraîche
of
Gemengde salade met stukjes lauwwarme kip
Deze nagerechten ipv, vanille ijs 3,- extra
Tiramisu
of
Huisgemaakte parfait
of
Warme appeltaart met vanillesaus
Grand dessert
als nagerecht 4,50 extra
dinsdag 8 november 2011 om 13:47
He Suuz, een avatar! Zijn dat jouw kinderen?
Woeps, eens met Zoovie dat het in het echt toch altijd anders is dan op een plaatje, dus als je naar die winkel kunt, zeker doen!
Ok, ik ben bezig de kaart te ontwerpen. Voorkant is klaar, dat was een fluitje van een cent. Maar nu de achterkant. Tinus en ik zijn het eens over de tekst, maar die krijg ik niet in het venstertje. En als ik hem gewoon kopieer en plak, kan ik er daarna niks meer in veranderen, dan verandert hij zichzelf in een soort plaatje. Frustratie alom. Wie heeft er nog meer online ontworpen en op welke site?
Woeps, eens met Zoovie dat het in het echt toch altijd anders is dan op een plaatje, dus als je naar die winkel kunt, zeker doen!
Ok, ik ben bezig de kaart te ontwerpen. Voorkant is klaar, dat was een fluitje van een cent. Maar nu de achterkant. Tinus en ik zijn het eens over de tekst, maar die krijg ik niet in het venstertje. En als ik hem gewoon kopieer en plak, kan ik er daarna niks meer in veranderen, dan verandert hij zichzelf in een soort plaatje. Frustratie alom. Wie heeft er nog meer online ontworpen en op welke site?
dinsdag 8 november 2011 om 13:53
Hoi Tut, ja dat zijn mijn dochters...euh onze dochters! Zien er zo heel schattig uit, maar kunnen echt draken zijn!
@woeps: er zijn bij ons ongeveer 25 daggasten. Ik heb een goed en betaalbaar buffet gevonden voor ¤ 13,50 pp. Wordt bij ons werk ook vaak besteld bij dit bedrijf en bevalt goed! Dus ik ga daar nog een informeren over hoe en wat.
Klinkt trouwens wel heel goed, je menu! Krijg er trek van!
@woeps: er zijn bij ons ongeveer 25 daggasten. Ik heb een goed en betaalbaar buffet gevonden voor ¤ 13,50 pp. Wordt bij ons werk ook vaak besteld bij dit bedrijf en bevalt goed! Dus ik ga daar nog een informeren over hoe en wat.
Klinkt trouwens wel heel goed, je menu! Krijg er trek van!
dinsdag 8 november 2011 om 13:59
@tut dat is zwaar irritant ja! Wij hebben een standaard kaart gebruikt van ... shoot weet niet meer hoe ze heette! GV en FG hadden daar volgens mij ook de kaart van?
Woepsie de winkel waar ik mijn jurk heb gekocht had ook een rek met "oude" modellen voor lage prijs. Als er net wat bij zit.. je weet het niet! Mijn jurk was ongeveer 1300 euro maar dat was echt een van de duurste jurken daar.
Onze fotograaf kost 395 euro, niet professioneel maar het boek is prachtig geworden, erg blij mee! Ook alle foto's zo gekregen zonder extra kosten! echt een aanrader.
van het weekend de film voor het eerst gekeken, duurde even voordat het klaar was. maar super leuk om te zien, wel lekker confronterend om jezelf zo in beeld te zien dus ik vond vooral het feest erg grappig want dan gaat het om iedereen die in beeld komt.
Martje ik had je al terug gemaild maar ook hier nog even... balen zeg van je vader! ben wel benieuwd naar zijn redenen.
Woepsie de winkel waar ik mijn jurk heb gekocht had ook een rek met "oude" modellen voor lage prijs. Als er net wat bij zit.. je weet het niet! Mijn jurk was ongeveer 1300 euro maar dat was echt een van de duurste jurken daar.
Onze fotograaf kost 395 euro, niet professioneel maar het boek is prachtig geworden, erg blij mee! Ook alle foto's zo gekregen zonder extra kosten! echt een aanrader.
van het weekend de film voor het eerst gekeken, duurde even voordat het klaar was. maar super leuk om te zien, wel lekker confronterend om jezelf zo in beeld te zien dus ik vond vooral het feest erg grappig want dan gaat het om iedereen die in beeld komt.
Martje ik had je al terug gemaild maar ook hier nog even... balen zeg van je vader! ben wel benieuwd naar zijn redenen.
dinsdag 8 november 2011 om 14:00
dinsdag 8 november 2011 om 14:16
@ lika
Waar woon jij ergens?
Ik woon zon 15 a 20 min met de auto van Arnhem. Anders wil ik wel weten waar jij geweest bent voor de jurk. Wil niet het hele land door gaan rijden haha
@ ti ta tuttebelle
Ja kipreepjes, lekker haha Alleen die spareribs willen we vervangen voor schnitzel of iets dergelijks. Al dat geklaai met spare ribs lijkt ons niet zo handig.
Ik zou t gewoon zo op de kaart zetten hoe jullie dat zelf willen.
Alsik hier ergens onze namen onder zet is t altijd woepsman - woepsie
Bij mn ouders is t altijd andersom
Waar woon jij ergens?
Ik woon zon 15 a 20 min met de auto van Arnhem. Anders wil ik wel weten waar jij geweest bent voor de jurk. Wil niet het hele land door gaan rijden haha
@ ti ta tuttebelle
Ja kipreepjes, lekker haha Alleen die spareribs willen we vervangen voor schnitzel of iets dergelijks. Al dat geklaai met spare ribs lijkt ons niet zo handig.
Ik zou t gewoon zo op de kaart zetten hoe jullie dat zelf willen.
Alsik hier ergens onze namen onder zet is t altijd woepsman - woepsie
Bij mn ouders is t altijd andersom
dinsdag 8 november 2011 om 14:23
dinsdag 8 november 2011 om 14:29
dinsdag 8 november 2011 om 14:33
Op vrijdag 1 juni 2012 gaan wij
Tinus & Tut
om 14.30 uur onze liefde bezegelen met een huwelijk.
Wij willen u graag uitnodigen de gehele dag het feest samen
met ons te vieren bij Lokatie in X, A,
waar wij u om 14.00 verwachten.
Ons adres: XXX
Ceremoniemeesters: Hij 06-12345678
Zij 06-12345678
RSVP: email @hotmail.com
Cadeautip: envelopje
Tinus & Tut
om 14.30 uur onze liefde bezegelen met een huwelijk.
Wij willen u graag uitnodigen de gehele dag het feest samen
met ons te vieren bij Lokatie in X, A,
waar wij u om 14.00 verwachten.
Ons adres: XXX
Ceremoniemeesters: Hij 06-12345678
Zij 06-12345678
RSVP: email @hotmail.com
Cadeautip: envelopje
dinsdag 8 november 2011 om 14:48
@ tut,
dat lijkt me prima,erg duidelijk.
ik las dat je ook kaarten aan het ontwerpen bent op internet? ik ben vorige week begonnen maar heb uit frustratie even het bijltje erbij neergegooid.
de vakjes zijn inderdaad erg klein en verspringen steeds op plaatsen waar je ze niet wilt hebben! iemand een leuke maar vooral makkelijke site?
wij zitten ook te denken aan een kort gedichtje, maar die passen vaak al helemaal niet in de kaders.....zucht......
dat lijkt me prima,erg duidelijk.
ik las dat je ook kaarten aan het ontwerpen bent op internet? ik ben vorige week begonnen maar heb uit frustratie even het bijltje erbij neergegooid.
de vakjes zijn inderdaad erg klein en verspringen steeds op plaatsen waar je ze niet wilt hebben! iemand een leuke maar vooral makkelijke site?
wij zitten ook te denken aan een kort gedichtje, maar die passen vaak al helemaal niet in de kaders.....zucht......
dinsdag 8 november 2011 om 14:57
@ tut
het is zeker heel irritant, wij willen liever niet heel veel geld uitgeven aan de uitnodigingen, die gaan uiteindelijk toch de prullenbak in. ik steek het geld liever ergens anders in. maar als dat inhoud dat ik me door die lastige site heen moet worstelen hahaha....... ik ga het deze week nog een keer proberen met ietsje meer geduld misschien komt het dan wel goed!
@ zoovie, jullie trouwdatum ligt dicht bij de onze, je hebt al best veel geregeld en besteld enzo las ik. ik heb ook niet echt ervaring met bruiloften regelen e.d zit er veel levertijd op bepaalde spulletjes? waar je rekening mee moet houden?
het is zeker heel irritant, wij willen liever niet heel veel geld uitgeven aan de uitnodigingen, die gaan uiteindelijk toch de prullenbak in. ik steek het geld liever ergens anders in. maar als dat inhoud dat ik me door die lastige site heen moet worstelen hahaha....... ik ga het deze week nog een keer proberen met ietsje meer geduld misschien komt het dan wel goed!
@ zoovie, jullie trouwdatum ligt dicht bij de onze, je hebt al best veel geregeld en besteld enzo las ik. ik heb ook niet echt ervaring met bruiloften regelen e.d zit er veel levertijd op bepaalde spulletjes? waar je rekening mee moet houden?
dinsdag 8 november 2011 om 14:59
Mooi Tut! Sluit me wel bij Lika aan voor wat betreft de RSVP.
Wij hebben nu dit:
Vrijdag 15 juni 2012 gaan wij trouwen!
Zoovieman Zijnnaam
&
Zoovie Mijnnaam
We willen dit graag samen met je beleven en nodigen je daarom van harte uit om hier de hele dag bij aanwezig te zijn!
We verwacten je om 13.00 bij X te Z waar wij elkaar om 13.30 het jawoord zullen geven.
Mocht je niet kunnen komen, wil je dit dan voor 15 mei laten weten?
Cermoniemeester: Vriendin Zoovie 06-87654321
zooviemanenzooviegaantrouwen@hotmail.com
cadeautip: envelopje
Wij hebben nu dit:
Vrijdag 15 juni 2012 gaan wij trouwen!
Zoovieman Zijnnaam
&
Zoovie Mijnnaam
We willen dit graag samen met je beleven en nodigen je daarom van harte uit om hier de hele dag bij aanwezig te zijn!
We verwacten je om 13.00 bij X te Z waar wij elkaar om 13.30 het jawoord zullen geven.
Mocht je niet kunnen komen, wil je dit dan voor 15 mei laten weten?
Cermoniemeester: Vriendin Zoovie 06-87654321
zooviemanenzooviegaantrouwen@hotmail.com
cadeautip: envelopje
dinsdag 8 november 2011 om 15:33
@ Ringqueen, nee niet echt hoor, wij zijn gewoon vroeg! Maar wij zijn allebei heel erge controlfreaks, en ik voel me er gewoon fijner bij als ik weet dat alles goed geregeld is. Dus we hebben nu al heel veel gedaan:
locatie geregeld
cateraar geregeld + menu uitgezocht
fotograaf geregeld
Dj geboekt
jurk gekocht
ringen gekocht
schoenen + torselet gekocht
in ondertrouw gegaan
gastenlijst opgesteld
save the date verstuurd + uitnodigingen uitgezocht
huwelijksreis uitgezocht en geboekt
gastenboek gekocht
decoratie + enveloppendoos gekocht en gemaakt
taart geregeld
nog te doen:
pak Zoovieman kopen
uitnodigingen maken en versturen
draaiboek maken
en verder veel kleine dingetjes zoals o.a.:
boeket uitzoeken
kapper uitzoeken bij mijn moeder in de buurt
inentingen halen voor de huwelijksreis
parkeerplaats vliegveld reserveren
playlist doorspreken dj
muziek voor 's middags downloaden en op ipod zetten
taartproeven
proefmake-up
etc...
Maar er is dus al wel veel gedaan. Dat vind ik heel fijn, want Zoovieman zit voor zijn werk veel in het buitenland en is dus niet veel thuis. Het is best mogelijk dat er voor we trouwen nog een project komt waarbij we nog voor een paar maanden naar het buitenland gaan en dan is het fijn als alleen de puntjes nog maar op de i gezet hoeven te worden! Dus dit geeft wel een rustig gevoel.
locatie geregeld
cateraar geregeld + menu uitgezocht
fotograaf geregeld
Dj geboekt
jurk gekocht
ringen gekocht
schoenen + torselet gekocht
in ondertrouw gegaan
gastenlijst opgesteld
save the date verstuurd + uitnodigingen uitgezocht
huwelijksreis uitgezocht en geboekt
gastenboek gekocht
decoratie + enveloppendoos gekocht en gemaakt
taart geregeld
nog te doen:
pak Zoovieman kopen
uitnodigingen maken en versturen
draaiboek maken
en verder veel kleine dingetjes zoals o.a.:
boeket uitzoeken
kapper uitzoeken bij mijn moeder in de buurt
inentingen halen voor de huwelijksreis
parkeerplaats vliegveld reserveren
playlist doorspreken dj
muziek voor 's middags downloaden en op ipod zetten
taartproeven
proefmake-up
etc...
Maar er is dus al wel veel gedaan. Dat vind ik heel fijn, want Zoovieman zit voor zijn werk veel in het buitenland en is dus niet veel thuis. Het is best mogelijk dat er voor we trouwen nog een project komt waarbij we nog voor een paar maanden naar het buitenland gaan en dan is het fijn als alleen de puntjes nog maar op de i gezet hoeven te worden! Dus dit geeft wel een rustig gevoel.
dinsdag 8 november 2011 om 15:35
quote:Ti_Ta_Tuttebelle schreef op 08 november 2011 @ 15:09:
Tinus vindt dat het 'onze liefde bezegelen met het huwelijk' moet zijn ipv 'een huwelijk'. Wat vinden jullie?Een huwelijk. "Het huwelijk" zou misschien taalkundig wel juist zijn (?), maar het klinkt raar. Het loopt minder lekker als je begrijpt wat ik bedoel.
Tinus vindt dat het 'onze liefde bezegelen met het huwelijk' moet zijn ipv 'een huwelijk'. Wat vinden jullie?Een huwelijk. "Het huwelijk" zou misschien taalkundig wel juist zijn (?), maar het klinkt raar. Het loopt minder lekker als je begrijpt wat ik bedoel.