Werk & Studie alle pijlers

Wie solliciteert momenteel ook? deel 2

06-03-2011 19:54 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel 2 van het algemene sollicitatietopic

"Wie solliciteert momenteel ook?" ooit opgestart door Akkies:

quote:Akkies schreef op 08 juli 2009 @ 17:35:

Ik ben op zoek naar mensen die momenteel ook druk bezig zijn met solliciteren en die hierover ervaringen willen delen. Over alles wat erbij komt kijken! Denk aan openingszin brief, voorbereiden op gesprekken, afwijzingen, frustraties Misschien brengen we elkaar op ideeën!Ik heb de vrijheid genomen om het tweede deel hiervan te openen omdat het de bedoeling is dat topics na 3000 posts worden gesloten.
Ik weet niet wat het is deze week, maar vanmorgen had ik ook alweer het uitzendbureau aan de telefoon die iets voor me hadden.. maarja, te laat =p Zit nu ook niet via uitzendbureau maar direct via het bedrijf zelf, dus liever zo.

Wat doen jullie trouwens met loon indicatie opgeven? Ik heb iets hoger genoemd als dat ik bij mijn vorige werkgever kreeg, maar hoeveel hoger kan je dan bluffen? wordt dat gecontroleerd of gaan ze er maar vanuit en kijken ze dan wat ze kunnen bieden?
Mikjeee, hoor je vaker he, heb je een keer iets, staan er meteen tien om je te springen

Ik heb tot nu toe altijd iets hoger gevraagd. Behalve nu, omdat ik weet dat ik al veel verdien voor deze sector. Dus nu heb ik mijn reeele salaris gegeven. En waarschijnlijk zal ik daar zelfs nog iets op inleveren.
Ooh oke, ja ik ben nieuw in deze branche dus ik zou niet weten wat een passend salaris zou zijn, heb wel iets hoger genoemd als mijn vorige loon maar dat gaat echt maar om 30 cent ofzo per uur wat ik genoemd heb, dus ben benieuwd waar ze straks mee komen =)

Ben allang blij dat ik werk heb, en nog 40u ook, vorige baan kreeg ik niet meer als 32 ook al wilde ik altijd meer
Ik ben op dit moment ook aan het solliciteren!

alleen vind het wel frustrerend dat van iedere sollicitatie die ik verstuur, 2/10keer een reactie terugkrijg :(
quote:hoera schreef op 02 november 2011 @ 11:17:

@cin-dancing, heb je de referenties in je brief gezet? Ik geef ze pas als ze er om vragen. Zo heb ik zelf controle wie ze wanneer bellen. Als het niet nodig is, zou ik je werkgever pas informeren als het nodig is en niet nu al.

Oh ja, vond het wel zo netjes staan. Inmiddels wel van mijn vorige werkgevers een akkoord daarvoor gehad..

Mikjeee: gefeliciteerd!

Ik heb nog een andere vacature in mijn nieuwe woonomgeving gevonden, staat onduidelijk om hoeveel uur het gaat (12-34u), dus ik ga van de week eens bellen hoe dat zit en daarna solliciteren.. Mits mijn printer het doet, mijn vorige brief moest ik ook via mijn ouders uitprinten.. Erg irritant!
quote:cin_dancing schreef op 05 november 2011 @ 20:02:

[...]

Oh ja, vond het wel zo netjes staan. Inmiddels wel van mijn vorige werkgevers een akkoord daarvoor gehad..

Mikjeee: gefeliciteerd!

Ik heb nog een andere vacature in mijn nieuwe woonomgeving gevonden, staat onduidelijk om hoeveel uur het gaat (12-34u), dus ik ga van de week eens bellen hoe dat zit en daarna solliciteren.. Mits mijn printer het doet, mijn vorige brief moest ik ook via mijn ouders uitprinten.. Erg irritant!Kun je niet gewoon via e-mail solliciteren? Volgens mij is dat voor bedrijven ook veel fijner!
ik stuur ook bijna alleen maar brieven via de mail, maar als ik op gesprek mag, dan heb ik de brief en cv wel uitgeprint bij me.Maar aangezien ik geen printer heb, ga ik meestal even naar Werkplein hier in de buurt om het uit te printen.

Ik heb al een beetje de zenuwen voor morgen, dan gesprek bij bedrijf 1
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 06 november 2011 @ 15:34:

Kun je niet gewoon via e-mail solliciteren? Volgens mij is dat voor bedrijven ook veel fijner!Ze vragen om schriftelijke sollicitatie en er staat geen e-mail adres bij, dus het moet wel per post...
@ ladyanne80: succes met je gesprek morgen! =)

Ik heb morgen mijn eerste werkdag en ben zeer benieuwd hoe het er allemaal aan toe gaat.. Heb deze week een 55urige werkweek, dus ben benieuwd hoe ik er vrijdagavond aan toe ben haha =p
Ben benieuwd Mikjeee, heel veel succes vandaag!
Mikjee: succes deze week.

Ik had dit weekend eigenlijk een brief willen versturen, geen idee voor welke functies, maar gewoon om er mee bezig te blijven, dat is niet gelukt omdat ik er geen tijd voor heb gemaakt.

Ik wil wel woensdagochtend een recruiter bellen met wie ik een tijd geleden contact heb gehad voor een functie, ik was toen te laat (ze waren al vrij ver in de procedeure met een aantal mensen en zochten met spoed mensen), maar misschien heeft ze nu nog wel wat voor mij.
@Hoera: klopt, tijdelijk bij mn oude klus, en een vrijwilligersjob. Zo kom ik de week toch best prima door, en moet ik ineens echt gaan opletten dat ik regelmatig vacatures zoek! Zo heb je te veel tijd, en zo heb je te weinig!

@Mikjeee: ik weet niet of het nog actueel is, maar mbt loonindicatie was ik van plan om hoger in te zetten, en eventueel te bluffen dat ik wat meer verdiende dan ik deed in mijn oude baan. Ik werd daar vrij magertjes betaald vind ik zelf, dus ik wil gewoon een goeie/grote stap maken in salaris. Maar goed, eerst maar eens een gesprek... Pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

@Ladyanne: hoe is je gesprek gegaan?

@Mikjeee: succes deze week, laat je nog eens horen hoe het gegaan is?
Gesprek ging wel goed, vroegen wel hemd van mijn lijf, ik hoor uiterlijk eind van deze week of ik nog in de race ben.

Op naar morgen, dan gesprek bij bedrijf 2, ben erg benieuwd, en dit bedrijf is niet zo ver van mijn huis, kan er met de fiets heen, bedrijf 2 doe ik toch wel 50 a 60 minuten over om daar te komen(van deur tot deur)
Ik ben uitgenodigd voor een gesprek, volgende week maandagmiddag! Fijn!

Heb vandaag tegen mijn huidige werkgevers verteld dat ik ga verhuizen en daar in de regio een andere baan zoek. Blijkt dat één van mijn werkgevers daar connecties heeft! Ik ga morgen even met hem bespreken of hij iets voor mij kan betekenen..

En morgen word ik ook gebeld over meer informatie omtrent een andere vacature.. Spannend allemaal!
Super om te horen Cin!
Wat goed dat je huidige werkgever wil meedenken! Dat betekent iig dat je een fijne referentie hebt!
@ Anne: Voor jou ook allemaal spannend met al die gesprekken!

Dank jullie wel voor de reacties! Lief!

Mijn werkgevers balen ook echt als een stekker dat ik weg ga, ze hadden mij heel graag gehouden.. Maar dat gaat dus niet..

Probeer nu een opzet te maken voor een open sollicitatiebrief, maar dat is zo makkelijk nog niet.. En de voorbeeldbrieven die ik op internet vind, kan ik niet gebruiken..
@cin_dancing, wat fijn dat je huidige werkgever zo meedenkt. Dat is wel heel prettig!

Hopelijk is het meteen het eerste gesprek!

@Ladyanne, fijn dat het gesprek goed ging. Hopelijk een positief vervolg eind deze week. En succes vandaag met het tweede bedrijf. Wel spannend twee sollicitaties die ongeveer gelijk lopen.

@Dapperedoda, op zich wel fijn dat je geen tijd hebt om vacatures te zoeken. Maar aan de andere kant, is dit niet wat je wilt blijven doen. Maar ik kan me voorstellen dat wat afleiding ook wel lekker is.
Ik heb net mijn arbeidsvoorwaardengesprek gehad. Ging goed, salaris is iets minder en geen groeimogelijkheden meer. Dat is wel een beetje jammer. Wil het waarschijnlijk toch wel doen.

Kom ik net thuis, word ik gebeld voor de laatste brief die ik heb gestuurd dat ik uitgenodigd word op gesprek. Heb de afspraak gemaakt, maar weet niet zo goed wat ik er nu mee moet doen. Dat lijkt me ook een leuke functie, maar wel een stuk verder weg. En ik heb voor de andere baan al half ja gezegd en moet ik deze week in ieder geval definitief laten weten. En volgende week is het gesprek pas.

Tja, maar eens goed bedenken wat ik hiermee wil. ...
Zolang je niet getekend hebt is er nog geen overeenkomst, en zolang je vervolgens in je proeftijd zit kun je nog zonder opgaaf van reden stoppen! Het zou misschien niet de schoonheidsprijs verdienen, maar bedrijven zijn omgekeerd net zo hard, dus daar zou ik me niet te druk over maken. Misschien kun je het zo regelen dat je per 1/12 begint, dan heb je nog een paar weken voor eventuele gesprekken met het andere bedrijf...
ik ben terug van gesprek van bedrijf nr 2,en ik zie het al helemaal zitten bij dit bedrijf alleen dit was een kennisgesprek, ze gaven aan veel kandidaten te hebben uitgenodigd en dat ik het pas over 2 weken hoor of ik verder mag, alleen van bedrijf 1 hoor ik het deze week, stel dat bedrijf 1 positief is en ze willen met mij in zee gaan, terwijl mijn voorkeur naar bedrijf 2 gaan, hoe ga ik daar mee om? iemand advies?

Hoera,ik snap je helemaal, bij bedrijf 1 weet ik ook dat ik iets meer ga verdienen wat ik nu gewend ben
@Dapperedoda, ik zou daar pas beginnen in januari. Dus daarvoor zou het wel duidelijk moeten zijn. Maar ik vind het ergens niet 'eerlijk' hoewel ik ook weet dat een werkgever ook alleen aan zichzelf denkt.

Ik heb inmiddels bedacht dat ik gewoon op gesprek ga en wel zie hoe en wanneer het eindigt. Kan ik op dat moment altijd nog een keuze maken. Kan ik ook relaxed het gesprek in gaan want ik heb wat anders! Dat is ook wel positief.

@Ladyanne, lijkt de functie je zoveel leuker dat het die reistijd waard is? Het bedrijf van vandaag was toch veel verder weg?
@ Hoera, nee de functie waar ik vandaag op gesprek was staat op nr 1 en dat is 10 min. fietsen bedrijf van gister was ik bijna een uur kwijt aan reistijd
@hoera: Ik zou inderdaad gewoon op gesprek gaan en afwachten wat zij te bieden hebben..

@ladyanne: wanneer hoor je meer?

Morgen gaat er een sollicitatiegesprek voor een andere huisartsenpraktijk de deur uit, zij hebben vandaag gebeld en wat meer uitgelegd over de uren. Het zou om hetzelfde aantal uren gaan als wat ik nu werk (34u per week)

Mijn baas die connecties zou hebben in Tilburg, wilt in één keer niets meer zeggen. Hij heeft wel naar een collega gebeld die hij kent, maar die kreeg hij niet te pakken..

Ook komt er morgen al iemand daar op sollicitatiegesprek, hoop stiekem dat ik eerder weg ben daar dan dat zij daar komt..
@cin, van bedrijf 1 hoor ik deze week nog wat, van bedrijf 2 pas over 2 weken, en bedrijf 2 heeft mijn voorkeur......

Ik ga voor jou duimen dat je wordt uitgenodigd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven