wie betaalt de treinkosten?
woensdag 9 november 2011 om 19:44
Mijn ex-man en ik zijn nu bijna een jaar uit elkaar, hij woont in Almere, ik in Almelo. Eens in de 14 dagen ziet hij ons zoontje.Het ene weekend is dat bij mij thuis en 1 keer in de maand gaat hij vanaf dit weekend naar Almere. Hij is er al een paar keer eerder geweest, maar door omstandigheden, zoals werk aan het spoor etc. is dit er wel eens bij in geschoten. De weekenden dat mijn ex bij mij is komen alle kosten voor mijn rekening, hij betaalt wel zelf zijn treinkosten, maar eten etc. komen voor mijn rekening. Ik heb wel eens zelf zijn treinkaartje voor geschoten als hij krap bij kas zat. Alimentatie betaalt hij niet. Ik leef zelf nu nog van een bijsyandsuitkering, omdat ik nog geen passend werk heb gevonden, ivm mijn 4 jarig autistisch zoontje. Nu gaat hij dus naar zijn vader en ik breng hem met de trein vanaf almelo naar almere.
Nu wil hij dat ik zelf de treinkosten betaal. Is dit redelijk?
Hij brengt hem wel zelf weer terug, maar heeft een kortingskaart.
Nu wil hij dat ik zelf de treinkosten betaal. Is dit redelijk?
Hij brengt hem wel zelf weer terug, maar heeft een kortingskaart.
woensdag 9 november 2011 om 19:50
Waarom koop jij geen kortingkaart? Heb je zelf ook los van deze reizen profijt van. Is een paar tientjes, en dan kan je vaker goedkope rmet de trein. En dan kan je ook iets bijkopen waarop kinderen gratis meereizen. Dat scheelt stress.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
woensdag 9 november 2011 om 19:51
Dus het gaat om de treinkosten van jezelf die je maakt om je zoon weg te brengen? Lijkt mij het meest logische dat hij die moet betalen want anders komt hij hem maar ophalen toch? Denk dat hij blij moet zijn dat jij eens in de maand van Almelo naar Almere voor hem gaat reizen om zoon te brengen. Wat het misschien iets anders maakt is als jullie altijd in Almere woonachtig waren en jij vertrokken bent naar Almelo.
woensdag 9 november 2011 om 19:51
woensdag 9 november 2011 om 19:54
woensdag 9 november 2011 om 20:00
Als ik het me goed herinner, ben jij verhuisd en woont je man op de oude plek. Dan lijkt het mij redelijk dat jij de kosten zelf voor je rekening neemt. Bovendien komt het dan uit op jij de helft en hij de helft, ook dat lijkt mij fair.
Verder lijkt het mij dat hij KA zou moeten betalen. Ik ga er echter vanuit dat er een goede reden is waarom hij dat niet doet, want anders zou jij gekort worden op de bijstand.
Verder lijkt het mij dat hij KA zou moeten betalen. Ik ga er echter vanuit dat er een goede reden is waarom hij dat niet doet, want anders zou jij gekort worden op de bijstand.
woensdag 9 november 2011 om 20:01
woensdag 9 november 2011 om 20:02
Lijkt me toch in het belang van je zoontje dat hij contact houdt met zijn vader.
En weg moeten wil natuurlijk niet zeggen;zo ver weg moeten. Ik snap dat je bij familie wilde wonen, maar feit blijft dat jij weg bent verhuist en dat er daardoor reiskosten zijn ontstaan.
Als je dan mijn mening vraagt over of het redelijk is dat jij jouw eigen treinkaartje moet betalen zodat je zoon zijn pa kan zien, dan is mijn antwoord: ja dat lijkt me redelijk.
En weg moeten wil natuurlijk niet zeggen;zo ver weg moeten. Ik snap dat je bij familie wilde wonen, maar feit blijft dat jij weg bent verhuist en dat er daardoor reiskosten zijn ontstaan.
Als je dan mijn mening vraagt over of het redelijk is dat jij jouw eigen treinkaartje moet betalen zodat je zoon zijn pa kan zien, dan is mijn antwoord: ja dat lijkt me redelijk.
woensdag 9 november 2011 om 20:17
hij heeft een goedbetaalde baan en in een convenant is vastgelegd dat hij zij zoontje mag zien 1 keer in de 14 dagen. De alimentatie is van openbare orde of zoiets. Gekeken naar wat hij verdiend heeft de advocaat berekend dat hij 250,- per maand moet betalen.
Hier wordt ik niets beter van, maar dat maakt me ook niet uit.
Het is toch gewoon zijn plicht in het onderhoud van zijn zoontje te voorzien?
Zijn moeder beheert trouwens zijn bankpas, want hij kan niet met geld omgaan. In de tijd dat we nog getrouwd waren gaf hij het grootste gedeelte uit met uitgaan en kon ik amper kleding kopen en boodschappen. Ik moest vaak bijspringen door dingen te betalen wat ik maandelijks ontving van de heffingskorting en kinderbijslag.
Hier wordt ik niets beter van, maar dat maakt me ook niet uit.
Het is toch gewoon zijn plicht in het onderhoud van zijn zoontje te voorzien?
Zijn moeder beheert trouwens zijn bankpas, want hij kan niet met geld omgaan. In de tijd dat we nog getrouwd waren gaf hij het grootste gedeelte uit met uitgaan en kon ik amper kleding kopen en boodschappen. Ik moest vaak bijspringen door dingen te betalen wat ik maandelijks ontving van de heffingskorting en kinderbijslag.
woensdag 9 november 2011 om 20:21
woensdag 9 november 2011 om 20:24
quote:koalagirl schreef op 09 november 2011 @ 19:58:
Ja, ik moest daar noodgedwongen weg onder drukl van hulpverleners, omdat hij niet kan omgaan met de stoornis van mijn zoontje. Het gaat nu iets beter, maar hijn ziet hem ook maar amper.
pfff ... volgens mij bepaal je zelf waar je wil gaan wonen. Krijg weer een beetje zoiets van; iedereen heeft het gedaan maar ik kon er niks aan doen...
Jij bent volwassen, en daarbij je kunt ook thuiswerk doen als je kindje op bed ligt toch?
Maargoed ik kan het ook helemaal mis hebben, wil je niet beledigen maar het is wel een gevoel wat ik erbij krijg. Je zal het wel zwaar hebben dat geloof ik wel.
Kortom jij bent weggegaan dus jij betaald de treinkaartjes. En hij moet volgens mij gewoon alimentatie betalen of is het ook nog zo'n oelewapper die allerlei redenen heeft om maar niet te kunnen( lees willen ) werken
Ja, ik moest daar noodgedwongen weg onder drukl van hulpverleners, omdat hij niet kan omgaan met de stoornis van mijn zoontje. Het gaat nu iets beter, maar hijn ziet hem ook maar amper.
pfff ... volgens mij bepaal je zelf waar je wil gaan wonen. Krijg weer een beetje zoiets van; iedereen heeft het gedaan maar ik kon er niks aan doen...
Jij bent volwassen, en daarbij je kunt ook thuiswerk doen als je kindje op bed ligt toch?
Maargoed ik kan het ook helemaal mis hebben, wil je niet beledigen maar het is wel een gevoel wat ik erbij krijg. Je zal het wel zwaar hebben dat geloof ik wel.
Kortom jij bent weggegaan dus jij betaald de treinkaartjes. En hij moet volgens mij gewoon alimentatie betalen of is het ook nog zo'n oelewapper die allerlei redenen heeft om maar niet te kunnen( lees willen ) werken
Ja en?