Werk & Studie alle pijlers

wia-keuring

10-11-2011 20:11 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik ben via dit forum op zoek naar ervaringen. Ik zit al een tijd ziek thuis door mijn traumatische bevalling ven ik depressief geworden en heb ik zware bi eraan over gehouden en geen/weinig controle over beneden zeg maar. Via mijn eigen werk kan ik niet meer werken en is spoor 2 ingezet via een reintergratie buro. Ik ben nu opgeroepen voor een wia-keuring en vindt het erg eng en ben ik bang want weet niet wat ze gaan doen bij die keuring.

Zijn er dames die iets soort gelijks hebben meegemaakt ??

Graag lees ik jullie ervaringen
Waar ben je precies bang voor?
Waarom gelijk een WIA keuring? Het is toch niet zo dat je nooit meer zal kunnen werken?
quote:nokiafan schreef op 10 november 2011 @ 20:24:

Waarom gelijk een WIA keuring? Het is toch niet zo dat je nooit meer zal kunnen werken?Misschien is ' al een tijd ' een jaar of 2. Is dat zo TO?
Tip: ga niet alleen. Heb je iemand die je kan steunen?
Bedankt voor de reacties door de klavhten die ik heb ben ik bijna twee jaar ziek en moet ik uit dienst en wia aanvragen. Er is van alles geprobeerd om mij aan het werk te krijgen maar het gaat niet. Nu is er reintergratieburo ingeschakeld om mij Te helpen aan passend werk alleen met de klachten die ik heb is dat heel moeilijk vandaar die wia aanvraag. Op de vraag waarom ben je bang dit is voor mij weer een tegenslag dat ik ziek uit dienst moet. Afscheid nemen van werk wat ik met veel plezier jaren heb gedaan en nu niet meer kan. Ik weet niet wat ik kan verwachten en dat maakt me bang
Welke klachten heb je, dat je geen passend werk kan vinden?
quote:nokiafan schreef op 10 november 2011 @ 20:24:

Waarom gelijk een WIA keuring? Het is toch niet zo dat je nooit meer zal kunnen werken?Zo zit de wet in elkaar, Nokia fan.
Nokiafan ik heb beneden problemen en daar wil ik het bij houden
Ik vroeg niet waarom je bang bent want dat begrijp ik. Het is absoluut erg rot om je baan te verliezen. En de klachten an sich zijn ook niet mals.

Ik vroeg waar je precies bang voor bent (tijdens het gesprek).
Ik vindt het gewoon doodeng weet niet wat er gaat gebeuren

En het is doodeng om te moeten vertellen wat ik precies heb
Hoe komt het dat er pas zo laat een reintegratiebedrijf aan te pas komt? Volgens de wet Poortwachter moet dat toch al veel eerder dan vlak voordat je twee jaar ziek bent?

Succes met je gesprek verder hoor. Neem iemand mee die je vertrouwd.
Allereerst, sterkte ermee!

Ik herken je angst wel, ik ben zelf paar weken geleden voor de WIA gekeurd. Gelukkig viel het in mijn geval erg mee, de arts kon mijn situatie goed inschatten. Ik weet niet wat bij jou de angst veroorzaakt, maar voor mij was dat dat ik bang was dat de keuringsarts mij niet zo "geloven". Ondanks dat het een hele kritische tante was (logisch in haar functie) was het een prettig gesprek. Neem zeker wel iemand mee, want dan voel je je toch fijner. Ook als je het moeilijk vindt om te vertellen, kan de ander je een beetje helpen erbij. Heb je misschien wat papieren van artsen, zoals diagnoses ofzo? Dan kan je die kopiëren en meenemen om je verhaal wat te onderbouwen.

Uit de WIA uitkering hoeft niet te blijken dat je helemaal niet meer kunt werken, je kan ook gedeeltelijk afgekeurd worden. UWV kijkt welke banen je nog wel zou kunnen, mocht er geen enkele baan uitkomen pas dan wordt je volledig afgekeurd. En dan kan het nog zijn dat je niet duurzaam wordt afgekeurd, maar volgend jaar op herkeuring moet omdat je situatie dan misschien veranderd is.

@klavier, officieel moet het reintegratiebureau inderdaad eerder ingeschakeld worden, maar ook bij mij was dat pas 2 maanden voor einde ziektewet. Maar doordat de keuringsarts het eens was met het advies van de bedrijfsarts, is toch voldaan aan de wet poortwachter.
Bij reintegreren op je eigen werkplek is het helemaal niet gek dat er geen gebruik wordt gemaakt van een extern reintegratiebureau. Dat wordt gewoon gedaan in samenspraak met de leidinggevende en de bedrijfsarts. Pas als blijkt dat er in het bedrijf waar je op dat moment werkt geen mogelijkheden meer zijn komt die optie van een extern bureau in beeld.
Ik kon niet eerder wat doen omdat ik thuis hulp had omdat ik niet voor me gezin kon zorgen.

In de brief stond idd dat ik iemand mee kon nemen maar zou niet weten wie ondat me man familie vrienden niet weten wat ik precies heb ik schaam

Me er zo voor dat ik het nog geen eens me dierbare kan vertellen laat staan een arts van het uwv

Pfffff ik knijp hem echt
Er zijn speciale maandverbanden voor in je ondergoed bij incontinentie. En mocht het er aan de achterkant uitkomen en dat hersteld niet, kan er een stoma worden aangelegd en met beide dingen zou je prima kunnen werken.
Waarom schaam je je zo? Sommige klachten kunnen een beetje genant zijn, maar weet je iedereen is mens en het is niet dat jij er iets aan kan doen (neem ik aan) maar ontstaan door je bevalling.

Waarom neem je je man niet in vertrouwen? Lijkt me verschrikkelijk om geheimen voor je man te houden.
quote:nokiafan schreef op 10 november 2011 @ 22:03:

Er zijn speciale maandverbanden voor in je ondergoed bij incontinentie. En mocht het er aan de achterkant uitkomen en dat hersteld niet, kan er een stoma worden aangelegd en met beide dingen zou je prima kunnen werken.Ook voor urine-incontinentie zijn er operaties beschikbaar die het probleem kunnen oplossen. Afhankelijk van de situatie zou dat een oplossing kunnen zijn.
Ik ben bamg dat me man me heel anders gaat zien
Dan is het een lamzak eerste klas in mijn ogen.

Waarom zou hij het niet begrijpen?
Me klachten zijn te complex vindt het moeilijk om erover te praten wbt operatie daar vinden ze me nog te jong voor die mogelijkheid heb ik al besproken met mijn gyn en mijn psychische klachten maken het ook moeilijker

Ben gewoon bang alles wat vertrouwd is weg en nu raak ik me baan ook kwijt en zie mijn toekomst somber volgens de arbo is de kans groot dat ze mij gaan afkeuren terwijl ik zo aan het strijden ben om er bovenop te komen maar graag wil ik ervaringen lezen
Je man weet niet precies wat je hebt? Het lijkt mij best wel ernstig dat jij je kennelijk niet veilig genoeg voelt om dat te vertellen. Of is er een andere reden?
Als zijn je klachten zo complex dat je er hogere wiskunde voor nodig hebt om ze te moeten gebruiken, dan zou je het nog bij je man kwijt moeten kunnen.

Hangen je psychische klachten ook samen met je lichamelijke klachten en je onvermogen het met de omgeving te delen?

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat je man er niks van zou merken. Jullie leven 24/7 met elkaar in één huis. Je weet toch wat er met de mensen dichtbij je aan de hand is?
Hoe moet ik dit uitleggen me man weet wel wat er is maar niet de details hij weet niet hoe ver dit mijn dagelijks leven beinvloed. Welke klachten ik allemaal heb

Kan ik een reactie plaatsen en later weer verwijderen
Ja, je kan op het middelste icoontje (papiertje met pen) klikken, rechtsboven, en dan kun je je reactie aanpassen/verwijderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven