IPhone of Samsung Galaxy?
vrijdag 11 november 2011 om 15:08
Ik wil graag een Smartphone / Iphone kopen (mijn abo is nl nog lang niet aan verlenging toe), maar het moet wel een beetje betaalbaar blijven...
Ik zit te denken aan een Samsung Galaxy S. Anderen raden weer met klem een IPhone aan. Wat dan qua prijs wat vergeljikbaar is met de Samsung is dan de IPhone 3GS.
Wie kan mij helpen met deze keuze? En heeft ervaringen met 1 van deze toestellen?
Ik zit te denken aan een Samsung Galaxy S. Anderen raden weer met klem een IPhone aan. Wat dan qua prijs wat vergeljikbaar is met de Samsung is dan de IPhone 3GS.
Wie kan mij helpen met deze keuze? En heeft ervaringen met 1 van deze toestellen?
vrijdag 11 november 2011 om 15:37
quote:Maja82 schreef op 11 november 2011 @ 15:34:
[...]
Maar voor dat abonnement betaal je wel veel meer dan voor een sim-only. Vaak betaal je hem dan alsnog helemaal of zelfs meer!
Inderdaad. Bij een 2 jarig abonnement van 60 euro is je toestel gratis. Maar 24 keer 60 euro = ¤1440.
Veel geld voor een telefoon..
Ik heb in een telefoonwinkel gewerkt ( HEB gewerkt, want ik was té eerlijk ) Ik rekende altijd voor een klant uit wat ze TOTAAL kwijt zijn aan het abonnement + toestel. Als je ziet hoeveel dat is, kan je afwegen of dat het je waard is of niet.
[...]
Maar voor dat abonnement betaal je wel veel meer dan voor een sim-only. Vaak betaal je hem dan alsnog helemaal of zelfs meer!
Inderdaad. Bij een 2 jarig abonnement van 60 euro is je toestel gratis. Maar 24 keer 60 euro = ¤1440.
Veel geld voor een telefoon..
Ik heb in een telefoonwinkel gewerkt ( HEB gewerkt, want ik was té eerlijk ) Ik rekende altijd voor een klant uit wat ze TOTAAL kwijt zijn aan het abonnement + toestel. Als je ziet hoeveel dat is, kan je afwegen of dat het je waard is of niet.
vrijdag 11 november 2011 om 15:40
Ik heb afgelopen disndag de iPhone 4s in ontvangst mogen nemen.^600 euro voor neergelegd ( na berekening scheelt me dat 200-300 euro in vergelijking met mijn huidige abbonement). Dat vond ik toch een redelijk bedrag. Het is wel direct 600 euro dat ik kwijt was, maar ik ben nu bezig met het ontwikkelen van een nieuwe verslaving-;) Het werkt fantastisch. Er gaat een wereld voor me open! Had een van de eerste samsung galaxy's ( die na een maand ook nauwelijks meer verkocht werden), waar geen uitbreiding voor mogelijk was, veel apps niet ondersteunde etc. Dat wilde ik niet nog een keer, dus voor de degelijkheid van Apple gekozen. En aangezien we al een iPad hebben, kan alles mooi synchroniseren:)
vrijdag 11 november 2011 om 15:43
Overigens heb ik zelf een Samsung Galaxy s waar ik erg blij mee ben en die prima werkt. Ik vind een iPhone ook mooi ( qua interface, graphics, uiterlijk). Het enige nadeel van een iPhone vind ik, dat het Apple is, dus alles gaat via iTunes en het is lastig compatible met andere software systemen ( als je 'm op de computer wil aansluiten enzo)
Android is wat dat aangaat wat 'breder'.
Ik heb een iPhone als werktelefoon en ik moet zeggen dat ik het erg mooi vind. Maar of het nou 'beter' is dan Android... dat denk ik niet. Ik vind dat het alletwee even gebruiskvriendelijk is. Apple is Apple, daar betaal je ook voor. Ze kunnen het er ook voor vragen omdat het merk nu eenmaal populair is. De prijzen voor de abonnementen voor een iPhone vind ik persoonlijk belachelijk hoog.
Android is wat dat aangaat wat 'breder'.
Ik heb een iPhone als werktelefoon en ik moet zeggen dat ik het erg mooi vind. Maar of het nou 'beter' is dan Android... dat denk ik niet. Ik vind dat het alletwee even gebruiskvriendelijk is. Apple is Apple, daar betaal je ook voor. Ze kunnen het er ook voor vragen omdat het merk nu eenmaal populair is. De prijzen voor de abonnementen voor een iPhone vind ik persoonlijk belachelijk hoog.
vrijdag 11 november 2011 om 15:47
quote:camry schreef op 11 november 2011 @ 15:37:
[...]
Het zal er aan liggen hoeveel je belt, toch?Nee hoor als jij 60 euro betaald + 20 euro in de maand voor een 1 jarig abo 200 min met telefoon, of je koopt voor 180 euro een telefoon en je neemt een sim-only 200min van een tientje per maand. Komt allebei uit op 300 euro voor abo voor een jaar en een nieuwe foon.
[...]
Het zal er aan liggen hoeveel je belt, toch?Nee hoor als jij 60 euro betaald + 20 euro in de maand voor een 1 jarig abo 200 min met telefoon, of je koopt voor 180 euro een telefoon en je neemt een sim-only 200min van een tientje per maand. Komt allebei uit op 300 euro voor abo voor een jaar en een nieuwe foon.