MiniMe wordt MiniHeks

14-11-2011 10:43 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
MiniPink is nu 9 jaar. In de klas beginnen alle ontwikkelingen, lichamelijk en ook dat echte pubergedrag. In het weekend is ze mijn lieve, eigenwijze en zelfstandige MiniPink. Op maandagmorgen veranderd ze in een MiniHeks. Niets is goed wat ik doe, als ik niets doe is het ook neit goed, niets wat ik zeg is goed, als ik mijn mond hou is het niet goed. Kortom: ik kan niets goed doen.

Het kwetst me. Dom, he? In mijn hoofd weet ik het, mijn hart voelt het toch echt. Hebben jullie tips hoe ik hiermee kan leren omgaan?

Op school gaat het goed, ze heeft geen "afwijking", ze is gewoon aan het losweken...
Volg je hart. Dat klopt.
Ze lijkt zich inderdaad aan het losmaken. Het hoort erbij, maar ik kan me voorstellen dat het niet leuk is.
Ik krijg er een punthoofd van!
Volgens mij is ze pas 9 en bepaal jij wat er wel en niet goed is. En daar heeft ze het mee te doen
Welkom in de pubertijd.....en een ding, je gaat het overleven. Heus!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Vanaf baby tijd gaat een mens losweken. Dat is het hele doel van groter worden. Maar met 9 jaar is er nog geen sprake van echt losweken hoor. Alleen van een eigen mening hebben en een eigen wil.

Met mate kan je die heus toelaten.

Mijn motto is dat alles mag op het moment dat zij de hypotheek betalen. Tot die tijd bepaal ik. (in redelijkheid naar leeftijd met een stuk loslaten ofcourse)
@ Fame: Ha, ha, ha! Daar hoopte ik ook op!

@ Rozenstruikje: inderdaad. Zelfstandig, maar volgens mijn regels. Dus niet brutaal, geen gecommandeer. Zoek nog naar een nieuwe balans tussen zelfstandig en stout.

@ Plokkie: het is zo wennen. Ben helemaal blij als ze weer eens op schoot kruipt. Vooral in het weekend doet ze dat dan nog. Heerlijk!
Volg je hart. Dat klopt.
Een tip die ik krijg van ouders van pubers..

Trek nu je grenzen heel erg strak. Als je het nu niet doet, dan komt er nooit meer wat van. En grenzen hebben ze juist nodig.

Een puber ZAL grenzen overschrijden. Dat hoort bij de ontwikkeling. Hoe verder weg die grenzen liggen, hoe verder ze weg moeten om ze te overschrijden.

Vrijheid komt met verantwoordelijkheid. Minder verantwoordelijk = minder vrijheid. Verantwoordelijkheid is ook respect hebben naar moeders.
Hoe herkenbaar, en dat dat zuchten en dat draaien met die ogen... Boos om niks maar ozo lief als ze s avonds schoon in pyama naast me op de bank zit en lekker tegen mij aan schurkt. Zo bang om raar gevonden te worden en 'zwaar voor schut' te lopen maar zo blij met de gum in haar schoen. Wat is het toch ingewikkeld, groot worden! Ik kan haar regelmatig achter het behang plakken maar vind het ook erg aandoenlijk. Ik probeer maar zoveel mogelijk te genieten. Voor we het weten zijn ze echt uitgevlogen! Succes!
Zelfstandig is haar eigen kleding uit laten kiezen, haar eigen brood smeren, haar zakgeld geven, alleen laten fietsen naar school. Maar een brutale mond valt absoluut niet onder de noemer zelfstandig.

Je kunt wel met haar praten om te vragen wat voor een vrijheden ze graag zou willen en kijken wat redelijk is.
't Glipt me door m'n vingers elke keer

Ik wil verloren tijd herwinnen

Maar voel van binnen

Ken ik haar gedachtenwereld wel

Steeds als ik denk het wordt vertrouwder

is zij wat ouder

Musical mama mia, elke keer goed voor tranen!!!
@ Rozenstruikje: je hebt zo gelijk. Het gaat zo snel ineens. Ik moet gewoon mijn nieuwe regels stellen. Dit meisje heeft namelijk nog nooit een van onze regels overtreden. Op school ook nog nooit namelijk. Dus dat dit een "tegenvaller" is, komt eigenlijk gewoon omdat ze ons altijd zo verwend heeft. Het is iets van de laatste 2 weken. Brand new voor mij. Papa is heilig, mama is... ehm... veiliger. Ofzo. Ik ga een gesprek met haar aan vanavond en nieuwe afspraken maken. Waar ze zich dan hopelijk zo goed aan gaat houden als voorheen!

@ Appagante: wat heerlijk dat je me zo herkend! Ik begrijp wat je zegt. Vanmorgen was weer zeer heftig voor mij. En dan moet ik echt terugdenken aan gistermiddag dat ze op schoot kruipt. Zo dubbel: zo groot willen zijn en tegelijkertijd nog zo klein zijn.
Volg je hart. Dat klopt.
@ Appagante: mag ik je gedichtje kopieren voor mijn bureaublad? Het is zo waar...
Volg je hart. Dat klopt.
@ Rozenstruikje: lees je post nogeens. Je schrijft: hoe verder de grenzen liggen, hoe verder ze moeten om ze te overschrijden. Bedoel je dat je de grenzen beter strakker kunt trekken, zodat ze nog binnen je grenzen blijven als ze ze overschrijden?
Volg je hart. Dat klopt.
Prachtig hè pink. Je moet eens kijken of je het liedje op YouTube kan vinden, kippenvel!! Dus ja, je kopieert maar een end weg, er is niks van mij bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven