Thema's sinterklaas

14-11-2011 10:48 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen, ik vind dit de beste pijler aangezien het een kinderfeest is ;).

Dit jaar ben ik door sinterklaas aangesteld als zwarte piet om langs te komen op het werk waar allemaal kinderen zijn. Het gaat om bezoekjes van ongeveer 10 minuten. Maar nu moet ik natuurlijk wel weten welke thema's er spelen bij de kinderen. Vorig jaar was babypiet geloof ik kwijt? Maar wat er dit jaar aan de hand is weet ik niet.

Natuurlijk heb ik zelf wel een beetje gezocht, klopt het dat de club van sinterklaas dit jaar een herhaling is? De speelgoeddief? Wie is de speelgoed dief? En zijn er nog andere belangrijke dingen die ik écht moet weten?

Als iemand verder nog tips heeft voor mijn belangrijke taak, graag! want het is de eerste keer dat ik het ga doen en ik vind het wel spannend ;)
Sinterklaasjournaal dagelijks volgen is denk ik wel handig.

Ik heb zelf geen idee hoe en wat, heb namelijk geen kinderen.
Ja dat zou best handig zijn ja. ;) Maar aangezien ook ik geen kinderen heb en nou niet echt zin/tijd heb om het sinterklaasjournaal te gaan volgen, dacht ik, er zijn vast moeder die elke avond gezellig met de kinderen op de bank zitten om het sinterklaasjournaal te volgen en het mij zo kunnen vertellen. :-D
Nou, als zwarte piet moet je je toch echt wel even inlezen hoor!

Ik zou me houden aan het Sinterklaasjournaal, denk dat daar de meeste kinderen naar kijken. Slot Marsepeinstijn en club van Sinterklaas lekker laten voor wat het is.
Iets met een kleine stoomboot, Sint is het boek nog met namen aan het volschrijven en een of ander klein dorpje heeft de vlag van Sint gejat.

Gewoon even bij uitzending gemist kijken of op sinterklaasjournaal.nl.

Wat is er trouwens gebeurd met baby piet? Is dat nu een dreumes?
Oké bedankt!

Het sinterklaasjournaal is dus het meest bekeken. Ga ik dat proberen te volgen ;)
De verhaallijn van het sintjournaal (dit jaar iets met een vlag waar de pieten op af komen) wordt ook door veel scholen gevolgd, die verhaallijn volgen lijkt me dus inderdaad handig.

En voor wat betreft geen tijd, het isook te kijken op utzendinggemist en maar 10 minuutjes per dag dus dat lijkt me te doen.
Ik ben al jaren zwarte Piet. Ik ben altijd bange Piet. Kinderen vinden dat geweldig. Ze gaan je helpen, vertellen hoe leuk het wel niet is. Op school ben ik domme Piet. Ze gaan me dan helpen met rekenen. Je hoeft niet per se in een thema te duiken. Kies iets wat je goed past en laat dat Sinterklaas ook weten. Op school zegt Sint dan, goh, jij kan goed rekenen. Kan jij het mijn Piet ook leren? Dan doe ik net alsof ik er niets van begrijp en aan het einde kan ik onthouden hoeveel 1+1 is (of 2 x 8, ligt aan het niveau van de klas). Hilariteit alom. Er wordt op de club nu al gevraagd of Bange Piet er ook weer is!

Je hoeft dus niet mee in het thema. Je kan ook je eigen taak bedenken!
anoniem_25423 wijzigde dit bericht op 14-11-2011 11:01
Reden: herkenbaarheid!
% gewijzigd
Volg je hart. Dat klopt.
Op de site van het Sinterklaasjournaal (.nl) kun je eerdere uitzendingen van het journaal terugkijken. Scheelt je weer dagelijks klaarzitten rond half 6.

Kun je meteen checken of je eigen naam wel in het grote boek staat, en contact maken met Sinterklaas
Sinterklaasjournaal.nl
Ik zou niet meegaan in de verschillend etv-verhalen. Ik vind dat zelf al heel verwarrend allemaal. Ook ik hou het bij het Sinterklaasjournaal. (Samen met mn pubers, die vinden het nog steeds leuk!) Een eigen thema, zoals inderdaad domme piet lijkt me veel leuker (en makkelijker). Veel plezier!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Gewoon het Sinterklaasjournaal aanhouden. Dat kijken de meeste kinderen. En het is nog leuk voor volwassenen ook, door alle BN'ers en woordgrapjes.
In Snoeze-gezin wordt niet meer geloofd, maar het Sinterklaasjournaal bekijken we lekker met zijn allen. Gewoon opnemen.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Kan iemand mij vertellen hoe het nieuwe paard van de sint heet of heet ie nog steeds Amerigo ?
quote:Kokolientje schreef op 14 november 2011 @ 13:12:

Kan iemand mij vertellen hoe het nieuwe paard van de sint heet of heet ie nog steeds Amerigo ?Volgens een artikel in de Metro vannochtend met nieuwe Sint heet het paard gewoon Amerigo.
Dank je, ik kon er niets over vinden dat hij nu anders heet. Het is dus net als met de pakjesboot, nr. 12.

Vraag mij wel af wat er met die andere 11 pakjesboten is gebeurd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven