scheur in de muur

15-11-2011 11:09 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een scheur in de muur ontdekt. Hij loopt van de vloer naar het plafond toe. De muur is zo'n twee maanden geleden gestuct. Weet iemand of ik dit kan verhalen op de stukadoor of is het gewoon dikke pech? Overigens heb ik de stukadoor al wel gebeld, maar krijg hem nog niet te pakken.
Is het een nieuwbouwhuis?
Zelfs een hele goede stukadoor kan scheuren niet (altijd) voorkomen. Dat kan met zoveel factoren te maken hebben. Ik denk dus niet dat je de stukadoor hiervoor aansprakelijk kunt stellen, tenzij overduidelijk aantoonbaar is dat hij onzorgvuldig te werk is gaan.
Als het een nieuwbouwhuis is, dan hoort het er bij. Wij hebben in bijna elke hoek scheuren. Helaas pindakaas, de muren waren nog niet droog genoeg toen we de structuur er op smeerden. Gaat een keer scheuren.
Ik krijg er een punthoofd van!
Bij nieuwbouw zal je altijd scheuren hebben. Hier kan een stucadoor niets aan doen
Common sense is not so common.
Voltaire
Is het echt een scheur in de muur? Of in het stucwerk?

Zijn er in jouw buurt werkzaamheden die de scheur veroorzaakt kunnen hebben? Heien bijvoorbeeld?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het is geen nieuwbouw huis, maar een jaren '30 woning....

Als je er overheen verft, zie je de scheur er dan nog door heen?
Er zijn geen werkzaamheden geweest rondom het huis. Ik kan niet goed zien of het alleen in het stucwerk of ook in de muur zit....Het stucwerk bladert verder niet.
Heb je die stucadoor al te pakken gekregen?
Je kan trouwens met een breinaald of haaknaald voelen hoe diep het is. Ooit een x op tv gezien.
Vlinder72; gaat het dan niet verder scheuren of bladeren? Een breinaald gaat sowieso niet passen, daar is de scheur veel te smal voor.

Stukadoor neemt niet op. Heb de voicemail ingesproken en probeer het met een uur nog een keer.
zit de scheur midden in de muur of in een hoek? er is wel een soort flexibel pleisterwerk, maar misschien is dat alleen symptoombestrijding. Ik hoop niet dat je huis aan het verzakken is
quote:photini schreef op 15 november 2011 @ 12:03:

Ik hoop niet dat je huis aan het verzakken is

Nou, als de scheur te smal is om een brei- of haaknaald in te stoppen, zal het pleister/stucwerk gescheurd zijn, en niet de hele muur. Grote kans dat het te snel is gedroogd ofzo.

Om nu meteen maar te suggereren dat je hele huis aan het verzakken is, dat gaat wel erg ver.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Kan het zijn dat het komt door stoken? Dat je huis nu opeens een veel lagere luchtvochtigheid heeft dan voorheen?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
is er misschien een aanbouw gezet? Dan krijg je ook van die krimpscheuren.
quote:himalaya schreef op 15 november 2011 @ 12:09:

[...]

Om nu meteen maar te suggereren dat je hele huis aan het verzakken is, dat gaat wel erg ver.Bij een jaren 30-woning hoeft dat niet zo gek te zijn. Maar goed, het was niet mijn bedoeling om paniek te zaaien. sorry, TO.
Stukadoor krijg ik nog altijd niet te pakken, maar inmiddels al wel contact gehad met een ander. De oorzaak is volgens hem inderdaad het stoken. Het advies is om tot eind februari er niets aan te doen (want dan schijnt het het droogst te zijn) om de muren niet meer spanning te geven. Hier kan de stukadoor inderdaad niets aan doen. En nu maar gewoon hopen dat het niet erger wordt....Wel erg zuur van mijn mooi nieuw gestucte muren.

Ik was overigens niet bang dat mijn huis aan het verzakken was hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven