Geld & Recht alle pijlers

Ziggo is een boevenbende!

14-11-2011 20:09 39 berichten
Heb het zo gehad met tv-aanbieder Ziggo!

Nu gooien ze er weer een aantal regionale zenders uit. Je koopt een pakket met een aantal zenders en Ziggo neemt gewoon de vrijheid om er naar eigen believen opeens 5 uit te gooien en er niets voor in de plaats aan te bieden. Oja, voor de duidelijkheid: ik kijk digitaal.

NB. Stel je komt na een lange reis bij het enige restaurant in de wijde omtrek aan. Uitgehongerd en uitgeput vraag je om de menukaart. Het zou dan toch ook raar zijn om daar boeuf bourguignon te bestellen en men brengt je alleen een bord aardappelen. Als je gaat klagen komt men je zeggen dat het vlees en de salade, die op de kaart bij de prijs inbegrepen staan, ontbreken, maar dat je die tegen een meerprijs alsnog kunt krijgen? Inmiddels heb je echter zo'n trek gekregen dat je het dan maar doet. Je koopt een product en dat product moet naar mijn mening zo geleverd worden als het aangeboden wordt. Ik kan er niet bij dat Ziggo met dit wanbeleid wegkomt. Maken ze misbruik van hun monopoliepositie??
Hebben ze echt een monopoliepositie? Volgens mij kun je tegenwoordig overal terecht via Digitenne of via de schotel?
quote:invincible schreef op 14 november 2011 @ 20:09:

Maken ze misbruik van hun monopoliepositie??Ja
Alle reacties Link kopieren
quote:wittegeit schreef op 14 november 2011 @ 20:17:

Hebben ze echt een monopoliepositie? Volgens mij kun je tegenwoordig overal terecht via Digitenne of via de schotel?Ja inderdaad is dat echt zo? Iedereen die ik ken heeft volgens mij UPC, misschien door de plek waar ik woon?
quote:wittegeit schreef op 14 november 2011 @ 20:17:

Hebben ze echt een monopoliepositie? Volgens mij kun je tegenwoordig overal terecht via Digitenne of via de schotel?In deze regio is de enige kabelaanbieder. Als je digitaal gaat (wat ze natuurlijk voorstellen voor dezelfde prijs als analoog), moet je voor elke tv een kast en een aansluiting kopen. We hebben twee tv's, waarvan we vooral in het weekend gebruik wordt gemaakt, omdat Mefsmeid van meiden tv houdt, en Miniman van jongens tv (dat is hun reden)
Joh, je hoeft geen tv van Ziggo af te nemen hoor. Zeg gewoon lekker op als het niet bevalt.

Persoonlijk hier geen enkele klacht. Ook geen missende zenders trouwens.
Zolang er niks aan het monopolie positie zal ziggo doen wat het wil. Het zal alleen maar meer betalen voor minder kanalen. Ik kijk analoog en betaal meer dan een jaar geleden voor minder kanalen.
In Amsterdam heb je UPC, geloof mij die wil je ook echt niet..
Note: elke kabelaatschappij heeft zijn eigen regio. Bij de energiebedrijven moeten de leveranciers gebruik maken van de leidingen van de concurrent. Bij kabelmaatschappijen is dit niet, waardoor ze een monopolie positie hebben in een bepaalde regio
Wij zijn net overgestapt naar Tele2, bevalt ons prima. Meer aanbod voor minder geld.
quote:MEFS schreef op 14 november 2011 @ 20:23:

[...]

In deze regio is de enige kabelaanbieder. Als je digitaal gaat (wat ze natuurlijk voorstellen voor dezelfde prijs als analoog), moet je voor elke tv een kast en een aansluiting kopen. We hebben twee tv's, waarvan we vooral in het weekend gebruik wordt gemaakt, omdat Mefsmeid van meiden tv houdt, en Miniman van jongens tv (dat is hun reden)Wij keken via Ziggo alleen beneden digitaal, boven gebruikten we het analoge signaal. Is dat geen optie?
quote:MEFS schreef op 14 november 2011 @ 20:23:

[...]

In deze regio is de enige kabelaanbieder. Als je digitaal gaat (wat ze natuurlijk voorstellen voor dezelfde prijs als analoog), moet je voor elke tv een kast en een aansluiting kopen. We hebben twee tv's, waarvan we vooral in het weekend gebruik wordt gemaakt, omdat Mefsmeid van meiden tv houdt, en Miniman van jongens tv (dat is hun reden)

Volgens mij is er per regio maar 1 kabelaanbieder, da's bij mijn weten overal zo. Dus in dat opzicht hebben ze wel een monopoliepositie.

Maar goed, je hoeft natuurlijk niet perse tv te kijken via de kabel, er zijn tegenwoordig heel veel alternatieven. Als je er zo van baalt dan zou ik het zeker overwegen. Digitenne ofzo, of desnoods een (heimwee)schotel monteren.
Inderdaad, via de kabel is er maar 1 aanbieder, maar er zijn zat alternatieven (digitenne, sateliet).

Verder is hier recent een rechtzaak over geweest en daarin is geoordeeld dat de kabelmaatschappij naar eigen inzicht het aanbod in zenders (buiten het basispakket) mag bepalen. Er is dus niets tegen te doen.
quote:Jorina schreef op 14 november 2011 @ 20:45:

Wij zijn net overgestapt naar Tele2, bevalt ons prima. Meer aanbod voor minder geld.Ja, dat zijn wij ook van plan, ook van Ziggo naar Tele2. We hebben al internet via Tele2 en dan is het nog ¤7,- per maand goedkoper samen ook. (internet en tv)
In 2012 komt alles vrij en kun je, waar je ook woont, bepalen van welke aanbieder je digitale tv wilt.
Gewoon schotel nemen.

Wij hebben het allerallergoedkoopste pakket, en daarmee 1000 zenders, waaronder Franse en heel veel Duitse.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wij zijn ook net overgestapt van Ziggo naar Tele2, goedkoper en meer zenders. Inderdaad etterbakken bij Ziggo, steeds meer zenders die verdwenen!
quote:nokiafan schreef op 15 november 2011 @ 06:47:

In 2012 komt alles vrij en kun je, waar je ook woont, bepalen van welke aanbieder je digitale tv wilt.

Hé, dat is nuttige info. Dan wordt de concurrentie groter en gaan de prijzen vast omlaag.

Hier ook Ziggo analoog en balen want BBC 2 is eruit gevallen. Ik zag tot mijn vreugde dat Digitenne en Tele2 sinds kort 2 BBC zenders in het basispakket hebben.

Een schotel mag ik niet want huurwoning, dus ik overweeg nu digitenne te nemen bij mijn telfort internet en bellen.

Eigenlijk geen zin om dat weer overhoop te halen, want dat werkt goed.

Nog even goed prijsvergelijken en dan begin volgend jaar definitief kiezen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Kun je de regiozenders die je niet meer krijgt nog via een pakket kopen?
Om die reden ben ik weggegaan bij ziggo. Kijk nu via telecomaanbieder. Ziggo chanteert om over te stappen digitaal (door steeds meer zenders van analoog af te gooien) en laat je daar dan vervolgens wel zelf voor betalen. Eikels. Bah.
Digitenne was bij ons een ramp! En bij mijn zwager nu ook!

Kastje is supergevoelig voor storingen. Was de buurman zijn voortuin (lees: weiland) aan het maaien op zijn grasmaaitractor, dan zagen wij alleen nog blookjes of zwart beeld.

Bij zwager: neefje is fanatiek klusser geworden op zijn 5e, die loopt de hele dag te zwaaien met zijn boormachine en die stoort dus verschrikkelijk het beeld.

En ja, idd. Wij zijn een jaar geleden overgestapt naar Ziggo, alle regiozenders.En nu zijn we de helft weer kwijt.

Maar wel altijd beeld, dat dan weer wel. Al blijft soms het beeld stilstaan op sommige zenders, maar kleine geitjes blijf je houden...
Nope
quote:Jorina schreef op 14 november 2011 @ 20:45:

Wij zijn net overgestapt naar Tele2, bevalt ons prima. Meer aanbod voor minder geld.Telfort is ook goed ook niet zo duur en aanbod is ook oke.
Ik wil graag upc. Zal blij zijn als dat in 2012 kan.
ik ben een jaar geleden overgestapt op tele2. Wou ook dolgraag weg bij ziggo, en ik kan hier maar beperkt kiezen (ik kan niet alles onvangen hier). Maar ik ben blij als ik weer weg kan bij tele2. In het begin niks te klagen, maar vaak storing, kastje wat zichzelf zo ineens even rest, beeld wat stilstaat, geluid wat stilstaat. Erg irritand, Ik stap in januari over op glasvezel (alleen tv) en een apart internet abbo erbij.
quote:glasrivella schreef op 15 november 2011 @ 14:42:

ik ben een jaar geleden overgestapt op tele2. Wou ook dolgraag weg bij ziggo, en ik kan hier maar beperkt kiezen (ik kan niet alles onvangen hier). Maar ik ben blij als ik weer weg kan bij tele2. In het begin niks te klagen, maar vaak storing, kastje wat zichzelf zo ineens even rest, beeld wat stilstaat, geluid wat stilstaat. Erg irritand, Ik stap in januari over op glasvezel (alleen tv) en een apart internet abbo erbij.Probeer eens of je bij Telfort terecht kan, die hebben sinds kort ook interactief tv goed beeld en je kan opnemen en je hebt meerdere regio zenders voor ¤11,-

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven