Textielverf > wasmachine > bleek

19-10-2011 22:14 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal, ik heb vandaag een vestje zwart gemaakt met textielverf. In de handleiding stond dat je na afloop de wasmachine moet laten draaien op 90 graden met een kopje chloor/bleek.

Zonder er bij na te denken heb ik dit gedaan. De 90 graden was is inmiddels klaar en nu heb ik de wasmachine nog een keer aangezet 60 graden (voor de zekerheid)

Nu mijn vraag: kan ik na deze 60 graden was gewoon weer kleding/handoeken e.d. wassen?

Wat is het verstandigst:

wit (want bleek was het laatste dat in de trommel zat)

Of zwart (stel dat er toch nog restjes verf inzitten of is dit onmogelijk?)

Ik heb trouwens wel de rubberen randen schoongemaakt (ook met bleek)
Met oude witte handdoeken wassen?
Gewoon weer wassen, maar voor de zekerheid niet je allermooiste witte bloes. Een gewone bonte was of handdoekenwas of zo gaat prima.
Haal wel even het water uit de ring van je deur. Daarin kan nog wat bleek zitten.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Bedankt voor de tips! Ik ga inderdaad maar eerst oude theedoeken proberen..en het water uit de ring halen..dan komt het vast goed! :-)
Ipv bleek gebruik ik altijd wasmachine reiniger en doe daarna een draai handdoeken. Nog nooit vlekken gehad.
Ik heb een andere vraag over textielverf.

Ik hoop dat er hier experts zijn, want om er nou zelf een topic over te openen vond ik iets te veel van het goede.

Zijn er nog andere merken textielverf dan Dylon? Ik vind het verven op zich goed, maar ik vind de kleuren van Dylon zo beperkt.
Ik heb geen idee Janna. Ik vond de keuze in kleuren ook een beetje tegenvallen. Misschien even in de winkel na vragen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven