Loopfiets? Of driewieler?
zaterdag 19 november 2011 om 15:34
Over een ruime maand wordt mijn knappe kind alweer 2! En nu zijn we aan het nadenken over wat een leuk cadeautje voor hem kan zijn. We twijfelen nu tussen een loopfietsje of een driewieler.
Welk van de twee is een leuker cadeau volgens jullie? En wat gaven jullie aan jullie kinderen toen ze 2 werden?
Welk van de twee is een leuker cadeau volgens jullie? En wat gaven jullie aan jullie kinderen toen ze 2 werden?
Today is a good day
zaterdag 19 november 2011 om 15:44
Ik zou je kindje een keer meenemen naar de speelgoedwinkel en het een en ander uitproberen. De mijne heeft voor zijn tweede verjaardag een driewieler gekregen en begon daar pas met 2,5 een beetje op te fietsen. Toen kon hij qua grootte eigenlijk ook al over op een fiets met zijwieltjes. Een loopfiets vergt best veel van het evenwicht van je kindje. De mijne is daar nu pas aan die (ruim 3 jaar). Maar goed, andere kinderen in de buurt zie ik met ruim 2 al op een loopfiets rondcrossen dus het ligt echt aan je kindje wat een beter keuze is.
zaterdag 19 november 2011 om 16:11
Zoon heeft deze.
Hij heeft hem bij de geboorte gekregen en met 2,5 begon hij er echt veel mee te lopen, nu (3 jaar en 3 maanden) loopt hij er hele stukken mee, een rondje fietsen van 4-5 km en hij gaat op dat ding mee, zijn evenwicht leert hij er al mee onder controle te krijgen.
Enig nadeel vind ik wel dat hij nu nog steeds niet kan trappen, een driewieler gebruikt hij nog steeds als loopfiets. Maar ja, dat komt vast wel een keer
Hij heeft hem bij de geboorte gekregen en met 2,5 begon hij er echt veel mee te lopen, nu (3 jaar en 3 maanden) loopt hij er hele stukken mee, een rondje fietsen van 4-5 km en hij gaat op dat ding mee, zijn evenwicht leert hij er al mee onder controle te krijgen.
Enig nadeel vind ik wel dat hij nu nog steeds niet kan trappen, een driewieler gebruikt hij nog steeds als loopfiets. Maar ja, dat komt vast wel een keer
zaterdag 19 november 2011 om 16:47
Mijn zoon kreeg voor zijn 1e verjaardag een driewieler, daarop fietste hij toen hij anderhalf was. Een paar maanden voor zijn tweede kreeg hij een loopfiets en daar scheurt hij als een razende mee rond. Hij gebruikt zijn driewieler nu bijna niet meer, de loopfiets vindt hij veel leuker. Hij krijgt voor zijn 3e verjaardag een echte fiets, en ik schat dan ook in dat hij daar zo op wegfietst. Dus ik zou voor een loopfiets gaan.
zaterdag 19 november 2011 om 16:55
Hier kreeg ze voor haar 2e verjaardag een speelhuisje buiten.
Ze heeft een driewieler waar ze vanaf ongeveer 2 jaar en 3 mnd op fietst, daarvoor wel 'steppen'. Ze heeft een loopfiets waar ze niks mee doet maar is ook echt een klein meisje dus kan me voorstellen dat hij wat groot is.
Ze fiets wel op de wishbonebike van buurmeisje. Ook leuk! (en korting bij optimel)
Ze heeft een driewieler waar ze vanaf ongeveer 2 jaar en 3 mnd op fietst, daarvoor wel 'steppen'. Ze heeft een loopfiets waar ze niks mee doet maar is ook echt een klein meisje dus kan me voorstellen dat hij wat groot is.
Ze fiets wel op de wishbonebike van buurmeisje. Ook leuk! (en korting bij optimel)
zaterdag 19 november 2011 om 17:13
Ik zou gaan voor een loopfiets. Hier een dametje die al vanaf 2 jaar op haar loopfiets ging en nu met bijna 2,5 crosst ze op dat ding de hele straat door. Ik vind tevens het voordeel van het evenwicht oefenen en daarna sneller zonder wieltjes kunnen rijden een groot voordeel tov de driewieler. Op de loopfiets kunnen ze trouwens ook een stuk harder en ze kan haar ouders zus (4) op haar fietsje dus bijhouden, dat zou nooit gaan op een driewieler.
zaterdag 19 november 2011 om 17:31
Mijn kids hadden beide, al was er eerst een driewieler en toen pas een loopfiets (voor de 1ste althans, nr 2 kon gewoon pakken wat hij wilde ) Voordeel van een loopfiets is wel dat het langer leuk blijft, zeker wel tot hun 4e en dat ze heel goed evenwicht leren bewaren, waardoor ze met 3 1/2 á 4 jaar min of meer zo wegfietste op hun gewone fiets zonder zijwieltjes. Want juist dat evenwicht is het lastigste met het echte fietsen.
zaterdag 19 november 2011 om 17:35
Wij hebben de jongste een loopfiets gegeven toen hij twee was, maar dat was wel een half jaartje te vroeg. Pas vanaf 2,5 kon ie er weg mee. Kon dan weer wel op 3,5 zonder wieltjes fietsen met dank aan de loopfiets.
We hebben ook een driewieler maar daar heeft geen van de twee kinderen ooit echt op gereden. Het ding was te zwaar om de trapper vooruit te krijgen en tegen dat ze dat konden, waren ze al aan een fiets toe.
Ik stem dus voor de loopfiets!
We hebben ook een driewieler maar daar heeft geen van de twee kinderen ooit echt op gereden. Het ding was te zwaar om de trapper vooruit te krijgen en tegen dat ze dat konden, waren ze al aan een fiets toe.
Ik stem dus voor de loopfiets!
zaterdag 19 november 2011 om 17:37
hier vergelijkbare twijfel, maar dan tussen een 'gewone' fiets met zijwieltjes of een loopfiets.
Laatst daarom in een fietsenwinkel om advies gevraagd. De verkoopster legde toen uit dat je bij een gewone fiets ook de trappers (tijdelijk) en zijwieltjes kunt verwijderen waardoor het een loopfiets wordt. Dochter kan dan fietsen en evenwicht bewaren tegen de tijd dat ze toe is aan zonder zijwieltjes fietsen.
Ik vond het wel een aannemelijk verhaal dus wij gaan voor dochters 2e verjaardag voor een gewone 12 inch kinderfiets
Laatst daarom in een fietsenwinkel om advies gevraagd. De verkoopster legde toen uit dat je bij een gewone fiets ook de trappers (tijdelijk) en zijwieltjes kunt verwijderen waardoor het een loopfiets wordt. Dochter kan dan fietsen en evenwicht bewaren tegen de tijd dat ze toe is aan zonder zijwieltjes fietsen.
Ik vond het wel een aannemelijk verhaal dus wij gaan voor dochters 2e verjaardag voor een gewone 12 inch kinderfiets
zaterdag 19 november 2011 om 17:52
Mijn zoon (2 jr 1 mnd) heeft allebei, maar hij kan nog helemaal niet trappen. Ik kijk er echt van op dat zoveel kinderen dat al zo jong kunnen.
Sinds hij 1 jr en 10 mnd is crosst hij op z'n loopfiets (van Puky, gekocht op Koninginnedag). Een groot succes. Maar ik heb ook gehoord van kinderen die er niks aan vinden, een loopfiets. Hangt dus een beetje van je kind af.
Mijn oudste vond allebei geen moer aan. Pas het fietsen zonder zijwieltjes werd interessant.
Sinds hij 1 jr en 10 mnd is crosst hij op z'n loopfiets (van Puky, gekocht op Koninginnedag). Een groot succes. Maar ik heb ook gehoord van kinderen die er niks aan vinden, een loopfiets. Hangt dus een beetje van je kind af.
Mijn oudste vond allebei geen moer aan. Pas het fietsen zonder zijwieltjes werd interessant.
zaterdag 19 november 2011 om 20:35
zaterdag 19 november 2011 om 21:12
maandag 21 november 2011 om 21:36
Ik denk dat we gaan voor een wishbonebike, en dat we iedereen om een bijdrage daarvoor vragen. Hebben we loopfiets en een-soort-van-driewieler gecombineerd, en zitten we ook niet na afloop met 450 goedbedoelde frutselcadeaus.
Was dat misschien ook dat fietsje dat jij bedoelde rosa27?
Was dat misschien ook dat fietsje dat jij bedoelde rosa27?
Today is a good day