geesten

18-11-2011 19:53 224 berichten
Alle reacties Link kopieren
Straks weer een leuk horror filmpje kijken met mijn vriendin over geesten. Wij zijn allebei best gelovig in die soort dingen. Ik heb ergens ook wel bewijs dat geesten bestaan. Het interesseert mij heel erg alleen heb ik ooit van iemand gehoord dat je het niet moet op zoeken. Geloven jullie in geesten? En waarom wel of niet? Ik zou hier best de verhalen neer willen zetten wat er in mijn familie is gebeurd maar zelfs dat durf ik niet omdat ik denk dat het je dan juist op zoekt.. Ik denk ook niet dat iedereen het kan horen of zien. Het gebeurd meestal onverwacht.
Het zijn de geesten van de mensen die de dingen veroorzaken daar in dat huis! Dat weet ik 100% zeker
Ik hoop zo dat iemand die het niet geloofd zelf een keer mee maakt, kijken of die er dan nog zo makkelijk over kan denken/ praten ;)
quote:bloem55 schreef op 19 november 2011 @ 14:42:

Onder dat huis waar vroeger kinderen zijn vermoord in de oorlog en waar er alleen 's nachts een huilend kind te horen is ( niet elke nacht natuurlijk ) en waar mijn overgroot oma een paar keer verschenen is, waar de deuren vanzelf dicht gaan als er iemand aan komt lopen, en waar het raam vanzelf open gaat, waar echt duidelijke voetstappen te horen zijn terwijl er verder niemand in huis is. Sorry daar zijn echt geen verklaringen voor.

Gelukkig denken wij er met de familie nog wel goed over, mijn overgroot oma is gewoon op zoek naar iets in dat huis en daarom verschijnt ze daar soms. Ik ben blij dat ik er in geloof. Geeft een gevoel dat er toch nog iets is na de dood.

Wat is er bijzonder aan het feit dat er kinderen zijn vermoord? Je hecht er waarde aan, begrijpelijkerwijs. Maar kijk eens om je heen, overal zijn er enorme slagvelden te vinden. Wat nu een leuk parkje is was vroeger een loopgraaf waar duizenden jonge mannen neergemaaid werden. En zo kun je overal wel wat vinden, maar je hoort ze niet.

Ik wil graag geloven dat je kinderen hoort huilen, maar hebben jullie er bijvoorbeeld andere mensen bijgehaald? Horen zij het ook? Zo ja, waarom staat jullie geval dan niet vast als het onomstotelijke bewijs voor 'iets'? Of huilen die vermoorde kinderen plots niet meer als er derden bij komen?

Vergeef me deze vragen, maar het zijn de enige logische die ik kan stellen.
quote:bloem55 schreef op 19 november 2011 @ 14:52:

Ik hoop zo dat iemand die het niet geloofd zelf een keer mee maakt, kijken of die er dan nog zo makkelijk over kan denken/ praten ;)Ik heb al een aantal keer gezegd dat niet iedereen die zoiets meemaakt ook gelooft dat er sprake is van geesten.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
quote:tyche schreef op 19 november 2011 @ 14:47:

[...]

Cold reading waarbij hij de naam, leeftijd, relatie, beroep en soort bril achterhaalt.

Ik heb gekeken maar mis dan eigenlijk hoe hij het doet. Ik snap er in ieder geval niets van.

Kijk een oude vrouw en die ook nog klein is met een bril , dat snap ik nog, dat is een beschrijving die bijna voor iedereens oma op kan gaan. Maar dan de naam Nora dat begrijp ik dan niet , hoe komt hij erop.

Ik zeg ook niet dat ik in geesten geloof maar heb inderdaad wel wat meegemaakt ook met een medium waardoor ik er nog minder van snap.

Ook gedetailleerd , en dan niet van ; je hebt meerdere relaties gehad want dat is meest logisch (hoeft niet natuurlijk) gezien mijn leeftijd.
quote:bloem55 schreef op 19 november 2011 @ 14:52:

Ik hoop zo dat iemand die het niet geloofd zelf een keer mee maakt, kijken of die er dan nog zo makkelijk over kan denken/ praten ;)Hmm. Mensen die weten dat geesten niet bestaan, maken dit soort dingen nooit mee. Gek hè?
Misschien maken ze het niet mee omdat ze er niet open voor staan.

En over de huilende kinderen,

Alleen mijn oom hoorde het een paar keer, zijn vrouw ook wel maar die geeft het niet toe aan iedereen! Ze wil er ook liever niet over praten omdat ze gewoon doodsbang is.

Het huis word trouwens gebruikt als vakantie huisje voor 4 weken dus verder staat het huis altijd leeg.
* Hmm, wat doe ik ook in een topic als dit. Ik moet toch beter weten. Peeps, ik zoef er vandoor. Geniet van elkanders gezwets. *
quote:marjorette schreef op 19 november 2011 @ 14:55:

[...]

Ik heb gekeken maar mis dan eigenlijk hoe hij het doet. Ik snap er in ieder geval niets van.

Kijk een oude vrouw en die ook nog klein is met een bril , dat snap ik nog, dat is een beschrijving die bijna voor iedereens oma op kan gaan. Maar dan de naam Nora dat begrijp ik dan niet , hoe komt hij erop.

Ik zeg ook niet dat ik in geesten geloof maar heb inderdaad wel wat meegemaakt ook met een medium waardoor ik er nog minder van snap.

Ook gedetailleerd , en dan niet van ; je hebt meerdere relaties gehad want dat is logisch gezien mijn leeftijd.Ik weet het ook niet precies. Hij heeft wel nog veel meer filmpjes waarin hij ook uitlegt hoe het werkt. Bijvoorbeeld deze serie: http://www.youtube.com/watch?v=idVxRE8uM-A

Dan laat hij bijvoorbeeld iemand iets tekenen in een andere kamer en dan weet hij toch precies wat het is. Hij is heel goed in beïnvloeding, de mensen die hij manipuleert denken dat ze zelf ergens opkomen maar hij heeft het ze gewoon onbewust gesuggereerd.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
quote:bloem55 schreef op 19 november 2011 @ 15:01:

Misschien maken ze het niet mee omdat ze er niet open voor staan.

En over de huilende kinderen,

Alleen mijn oom hoorde het een paar keer, zijn vrouw ook wel maar die geeft het niet toe aan iedereen! Ze wil er ook liever niet over praten omdat ze gewoon doodsbang is.

Het huis word trouwens gebruikt als vakantie huisje voor 4 weken dus verder staat het huis altijd leeg.Misschien maakt je oom een grapje? Misschien hoort hij stemmen? Wist hij dat er kindjes gedood waren onder zijn huis voordat hij die stemmen hoorde? Misschien lopen twee dimensies door elkaar? En ja, misschien zijn het geesten. Maar waarom ben je van dat laatste overtuigd?
Hij zou daar echt geen grapjes over maken.

En of hij stemmen hoort, nee vast niet.

Maar ook al hoort hij stemmen en is het niet waar van de huilende kindjes, dan blijven er nog zo veel dingen over die wel echt zijn. Onze hele familie is er van overtuigd dat er geesten zijn daar. En dat er kinderen zijn vermoord daar vroeger wisten ze op het begin niet, daar zijn ze later achtergekomen.

Het huis is trouwens van mijn overgroot moeder wat daar overleden is.

Niemand wil er meestal heen omdat ze zich er niet goed voelen, het geeft een raar gevoel voor sommige bij binnenkomst. Het is een heel groot huis waarvan de verdieping op de grond niet gebruikt word, en de bovenste ook niet. Alleen de middelste verdieping.

Mijn neefje geloofde er ook eerst nooit in dat er geesten waren daar, tot hij zelf thuis was daar en ook voetstappen hoorde en het raam hoorde dicht slaan. Hij is heeeeel snel weg gerend toen.
Boohoo, eerst zien dan geloven.

De enige geest die ik ooit gezien heb was toen ik 's nachts na een nachtje uitgaan in de spiegel keek. En ik schrok me wild. En de geest ook, poef weg wassie
Ja en?
quote:bloem55 schreef op 19 november 2011 @ 14:51:

Het zijn de geesten van de mensen die de dingen veroorzaken daar in dat huis! Dat weet ik 100% zeker

Dat kun je nooit 100% weten. Een sterk gevoel, okee, maar 100% kan gewoon niet. Je geest is erg complex en kan ook bepaalde trucjes met je uithalen (je onderbewuste). Het is ook maar net welke activiteit je aan welke overtuiging koppelt om 'bewijs' te vinden voor je overtuigingen.

Je zegt dat mensen die er niet in geloven simpel zijn, maar ik vind het juist erg simpel om jouw waarheid als DE waarheid te verkondigen.
[quote]TheEmpress schreef op 18 november 2011 @ 21:09:

Het valt me trouwens ook op dat mensen die in dergelijke dingen geloven, vaak enigszins labiel zijn of vanalles en nog wat hebben meegemaakt, of simpelweg laag opgeleid zijn. Ik ken namelijk geen hooggeschoolde mensen die in zoiets als geesten geloven.[/quote]

Dus omdat jij ze niet kent, zijn ze er niet? Ik ken ze wel hoor, maar ik geloof dat dat voornamelijk iets cultureels is.
.
Of er nou wel of niet 'iets' is, ik ga dat niet uitproberen of opzoeken Je kunt jezelf er hartstikke gek mee maken.
Wat is iedereen weer bezig met gelijk krijgen. Je zou bijna denken dat je er de lotto jackpot mee wint. :p

Ik heb van kleins af aan veel aparte dingen meegemaakt En gezien. Ook verschijningen e.d

En nee ik zit niet aan de crack en ben niet labiel.

In mijn leven bestaat het dus maar er zijn genoeg mensen die er niet in geloven en geen ervaringen mee hebben en bij jullie bestaat het niet. Prima toch. Ik zie het probleem niet.

Gun iedereen z'n eigen wereldje waarin hij zich prettig voelt.

Als we morgen met zn allen alle antwoorden hebben moet ik aan het eind vd maand nogsteeds de huur betalen. Dus praktisch gezien is het gewoon niet belangrijk toch?
Ik geloof er absoluut in, heb zelf ook verschillende ervaringen. En absolute voorzichtigheid is geboden want het kwade ligt op de loer.
quote:TheEmpress schreef op 18 november 2011 @ 21:09:

Ik denk dat alles vanuit dat brein is te verklaren.

Het probleem is dat mensen altijd alles willen verklaren, ook wetenschappelijk en dit niet altijd mogelijk is. Ik weet wat ik gezien en gevoeld heb en ben niet achterlijk, labiel of onder invloed. Ik neem aan dat als jij iets ziet, voelt of ruikt je daarvan ook overtuigd bent?

Het valt me trouwens ook op dat mensen die in dergelijke dingen geloven, vaak enigszins labiel zijn of vanalles en nog wat hebben meegemaakt, of simpelweg laag opgeleid zijn. Ik ken namelijk geen hooggeschoolde mensen die in zoiets als geesten geloven.

Dan ken je er nu eentje, ben hoogopgeleid, HBO en academisch, ben super stabiel, heel intuitief en gevoelig, heb al vele dingen gezien, positief en negatief en nee ik ben niet aan de drugs en drink ook geen alcohol.

Ik vind het pure armoe om te denken dat dit niet bestaat, er zijn zoveel onverklaarbare zaken op de wereld. Alhoewel ik wel mijn theorieën en geloof hierover heb.
Hier iemand.

Ik ben christelijk opgevoed, en volgens de bijbel is het paranormale op zoeken slecht. Ik wil even voor op stellen dat ik er dus niet naar op zoek ben gegaan. Het jaagt me ook eerder angst aan dan dat ik het spannend vind.

11 jaar geleden is mijn vader overleden. Mijn vader had altijd een vast plekje aan de eettafel, waar hij zijn koffie dronk of de krant las. Het eerste half jaar dat hij overleden was, hoorde ik als ik al in bed lag, geregeld het geluid van een mok die op tafel werd gezet. Terwijl iedereen al in bed lag. Verder hoorde of zag ik niks, ben ook wel eens gaan kijken. Het was alleen dat geluid. In het begin dacht ik dat ik gek was ofzo dat ik dat hoorde, om er vervolgens achter te komen dat er toch echt niemand meer beneden was. Heb het op een gegeven moment tegen mijn moeder gezegd. Wat bleek, mijn moeder hoorde dat ook, en dacht ook dat ze gek was dat ze dat hoorde. Verder nooit wat gehoord of gezien, alleen die mok.

1,5 jaar geleden ging mijn zusje trouwen. Een hele mooie dag, maar met het gemis van mijn vader ook een emotionele dag. De ambtenaar in het gemeentehuis vertelde van alles, en ook wat over mijn vader. M'n zusje zat er zo gespannen bij op dat moment en ik had zo te doen met haar. Veel foto's gemaakt die dag, zowel met camera als met onze mobiele telefoons. Een paar maanden na de bruiloft komt mijn moeder bij me. Als ze door de thumbnails op haar telefoon scrollde, zag ze op 1 foto heel duidelijk het gezicht van mijn vader door de achtergrond heen komen. En toen ik keek, ik ook. Mn zusje zelf en mn broertjes ook.

Dat van die foto vond ik in het begin eng. Mijn vader heeft erg geleden tijdens zijn ziekte, en ik geloof in God. Ik geloof dat mijn vader in de hemel is. En dat hij dan niks meer mee krijgt van de ellende meer krijgt hier op aarde. Sowieso hoop je dat mensen die erg ziek zijn geweest of op een andere manier geleden hebben, dat die rust hebben als ze dood zijn. Voor mijn zusje was ik blij, en natuurlijk was het een mooie en troostende gedachte dat hij er die dag bij was. Maar met mijn gevoel klopte het totaal niet.

Ik ben niet labiel, niet paranormaal begaafd, en er ook zeker niet naar op zoek. Dat er meer is, heb ik dus niet zelf op gezocht. En van de rest in mijn gezin weet ik dat ze er ook niet naar op zoek zijn, of paranormale krachten hebben.

Ik ben niet blij met wat ik heb gezien. Als het waar is dat mijn vader ons nog kan zien en er soms bij kan zijn, vind ik het heel erg voor hem dat dat op zo'n manier moet. Dat we hem niet kunnen zien. En voor mezelf, je doet toch je best om sommige dingen te snappen, en troost te vinden. Of dat nu is door je geloof, of door andere dingen. Mijn hele denkwijze over bepaalde dingen valt hiermee om. En dat vind ik niks want zo kun je er je vinger niet meer echt op leggen op wat je nu denkt of geloofd.
Ook wij hebben enkele jaren geleden iets raars mee gemaakt. Mijn schoonmoeder was in augustus overleden.

Sinterklaasavond:

Terwijl ons gezin met mijn schoonvader sinterklaasavond gingen vieren gebeurde er iets geks. In het halletje hadden we onze Sinterklaas cadeautjes neergelegd. Het was de eerste keer dat mijn schoonmoeder er niet bij was. Op het moment dat we daar over spraken ging er in de hal een telefoon over. Al onze telefoontjes lagen in de woonkamer dus we keken elkaar al raar aan. Mijn man had echter een mobieltje gekocht voor onze dochter als Sinterklaas cadeau. Deze lag dus in het halletje. Maar omdat deze telefoon maar over bleef gaan en niet meer stopte hebben we het cadeautje alvast gepakt. We deden er nogal lacherig over

Terwijl er een hoop lawaai uit het pakje kwam pakte mijn dochter het uit. Op het moment dat ze het uitgepakte pakje in haar handen had, stopte het rinkelen van de telefoon. Toen we de telefoon uit het doosje haalde zagen we dat er helemaal geen batterij in zat en ook de simkaart zat nog niet in het toestel. Het kwam immers spik splinter nieuw uit de winkel.Wat er gebeurde kon dus eigenlijk helemaal niet. Want hoe kan een telefoon nou overgaan als er geen simkaart en geen batterij in zit? Mijn schoonmoeder had maar een kleinkind, mijn dochter. En was erg gek op haar. Ik verklaar het maar als zijnde dat oma ons die avond wilde laten weten dat ze bij ons was. Mijn oudste zoon die zeer skeptisch over dit soort zaken is heeft er ook geen verklaring voor. Want wat er gebeurde dat kan eigenlijk helemaal niet. Het is al weer een paar jaar geleden maar komt rond Sinterklaas steeds weer ter sprake. Een verklaring hebben we nooit gevonden.
toen ik de mensen leerde kennen,kreeg ik de dieren lief
Eng verhaal schapekopje. Krijg er rillingen van. Ik geloof wel dat het dus een teken was van haar enzo maar dan snap ik niet hoe een mobiel die helemaal uit staat geluid kan maken? Die dingen maken het dan weer raar..
Op youtube, zijn ook veel geesten te spotten... Ghost in typen.. Leuk!! Hi hi mensen die door geesten lopen.. Rare wolkjes op beveilig camera's... Onverklaarbare verschijnselen...
brrr nee liever niet..
Voor geesten bestaat geen enkel bewijs,

Zoals bij zovele vormen van geloof, zijn er alleen anekdote's, en die lopen zeer uiteen, of spreken elkaar zelfs tegen.

Anekdote's zijn irrelevant.

Waar het om draait is reproduceerbaarheid.

Voor alle mensen die 100% zeker weten dat geesten bestaan: Dát is nou close-mindedness,

Ik sta er namelijk open om mijn mening bij te stellen op basis van bewijs.

Het zijn de truthers die zich van bewijs juist niets aantrekken, en derhalve nooit van gedachten zullen veranderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven