postcrossing popular/favorite verschil

20-11-2011 16:12 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijd ben ik fervent postcrosser. Nu zijn een aantal kaarten van mij ' popular'.

Dat is erg leuk. Nu heb ik zelf een aantal als ' favorite' aangeklikt en gekeken of bij zo'n kaart ook ' popular' komt te staan. Niet. Ik wil graag een kaart die ik heb ontvangen en waar ik erg blij mee ben tot ' popular' maken bij degene die hem mij heeft gestuurd. Als dank, zeg maar. Deze persoon heeft precies de juiste kaart bij mijn profiel kunnen vinden. Heel bijzonder.

Wie kan het me uitleggen?
Is het niet zo dat je een kaart zelf als favoriet bestempelt. maar dat een kaart popular wordt als er veel mensen op reageren?

Geen idee hoor, ben al weer een tijdje niet geweest.
Ah know`t, tha shunt
favoriet is een kaart die je leuk vindt. Het verschilt per persoon of diegene alleen kaarten die hij/zij graag wil ontvangen "favoriet" of ook de kaarten die degene zelf heeft ontvangen.

Populair zijn de kaarten die door jouw verstuurd zijn en door een ander favoriet gemaakt zijn.
Het gaat precies zoals Lien zegt.

De kaart die jij hebt gefavoriet komt wel bij die postcrosser in zijn/haar popular gallery, maar jij kan de popular gallery van diegene niet zien, alleen die van jezelf.
Stereogram - dank voor de duidelijke uitleg. Ik kan dus bij een ander niet zien als ik 'm gefavoriet heb.
Graag gedaan.

Nee, alleen bij het kaartje zelf. Maar de ontvanger ziet jouw waardering dus wel in de popular gallery, bij de it's a favorite mail en door jouw hurraybericht (als je daar iets leuks over de kaart geschreven hebt).

Als je nog meer vragen over Postcrossing hebt, kan je die ook altijd in het Postcrossingtopic stellen, trouwens. (Of gezellig over o.a. Postcrossing kletsen.)
quote:stereogram schreef op 20 november 2011 @ 17:08:

Als je nog meer vragen over Postcrossing hebt, kan je die ook altijd in het Postcrossingtopic stellen, trouwens. (Of gezellig over o.a. Postcrossing kletsen.)

Ik lees dat je het antwoord inmiddels hebt .

Kom op het postcrossing topic gezellig meeschrijven als je wilt.
Hallo,

Ik ben sinds kort begonnen met postcrossing en ik vind het hartstikke leuk.

Ik heb een vraag over het versturen van kaarten naar Rusland (Russian Federation).

Ik hoor van mijn zoon dat sommige plaatsen in Europa vallen en andere in Azie. Waar die grens precies ligt kan ik niet vinden.

Ik heb trouwens op de middelbarre school gezeten toen Rusland nog één groot land was.

Mijn probleem is dus dat ik bij sommige plaatsen niet weet of ik een Europazegel moet plakken of een wereldzegel. B.v. mijn laatste adres is in Udmurtiya, Russian Federation. (Hoort deze bij Europa of Azië). Wie o wie kan mij antwoord geven!

Ivygirl
even verbeteren, middelbare school dus.
Ik doe op haal Rusland een europa-zegel.
Van de site van Post NL:

Europa zegel:

Albanië, Andorra, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Canarische Eilanden, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Faeröer Eilanden, Finland, Frankrijk (inclusief Corsica en Monaco), Gibraltar, Griekenland, Groenland, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kanaaleilanden, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Moldavië, Montenegro, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal (inclusief Azoren en Madeira), Roemenië, Rusland (inclusief Aziatisch deel), San Marino, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje (inclusief Balearen, exclusief Canarische eilanden), Tsjechië, Turkije (inclusief Aziatisch deel), Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Wit-Rusland, Zweden, Zwitserland
Hallo allemaal,

Als nieuwe postcrosser heb ik een paar vraagjes:

Wanneer ik een kaart ontvang en hem wil registreren, zou ik graag eerst even naar het profiel willen kijken om zo een beetje persoonlijk bedankje te schrijven. Dit lukt me pas als ik eerst de kaart heb geregistreerd. Niet tijdens, waarbij je dan het opmerkingenvakje gelijk bij de hand hebt. Doe ik iets verkeerd of gaat het nu eenmaal zo.

Ten tweede vraag ik me af, wanneer je eenmaal een stapeltje kaarten hebt ontvangen, wat jullie er allemaal mee doen. Ophangen, in map, schoenendoos etc,

Iemand leuke ideeën?

Ik hoop dat dit topic nog een beetje in gebruik is.

Groetjes, Ivygirl
Wie weet wanneer er weer nieuwe p.c. zegels uitkomen?!

Ik vond ze superhandig en nu spoorloos verdwenen uit de winkel. Ik ben 3 Brunawinkels in verschillende plaatsen afgelopen maar nergens meer te krijgen. Ik vind die zegels zo handig ipv andere postzegels. Bovendien vindt de ontvanger de zegel vaak ook leuk. Ik hoorde van een Brunameneer dat er nog ezker 2 reeksen in de planning staan maar hij wist niet op welke datum het verkrijgbaar is. Ik wil ze niet bestellen ivm verzendkosten maar ze ophalen in een winkel.

Who knows more?! Help, daar gaat m'n hobbie -grrr -
quote:hertog schreef op 03 maart 2012 @ 10:13:

Wie weet wanneer er weer nieuwe p.c. zegels uitkomen?!

Ik vond ze superhandig en nu spoorloos verdwenen uit de winkel. Ik ben 3 Brunawinkels in verschillende plaatsen afgelopen maar nergens meer te krijgen. Ik vind die zegels zo handig ipv andere postzegels. Bovendien vindt de ontvanger de zegel vaak ook leuk. Ik hoorde van een Brunameneer dat er nog ezker 2 reeksen in de planning staan maar hij wist niet op welke datum het verkrijgbaar is. Ik wil ze niet bestellen ivm verzendkosten maar ze ophalen in een winkel.

Who knows more?! Help, daar gaat m'n hobbie -grrr -

Kijk eens op de postnl site, van de collectclub kan je regelmatig andere zegels vinden.

Ook die postcrossingzegels van pasgeleden waren nog lang daar te vinden (misschien zelfs nu nog).
quote:Ivygirl schreef op 18 februari 2012 @ 22:00:

Ik hoop dat dit topic nog een beetje in gebruik is.actief Postcrossing topic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven