Slaapdrama 1 jarige
dinsdag 15 november 2011 om 12:26
Even mijn hart luchten en misschien hebben jullie tips voor me, want ik weet het even niet meer... Mijn prachtige dochter is pas geleden 1 jaar geworden. Sinds 3 weken slaapt ze ontzettend slecht. Het is nooit een geweldige slaper geweest, maar toen ik maar 2 a 3 keer per nacht eruit moest om haar haar speentje te geven en opnieuw goed in te stoppen, was ik heel tevreden. Ze sliep dan ook vrijwel meteen weer in. Maar sinds een week of 3, wil ze overdag niet meer slapen, al is ze doodmoe. SNachts is het ergste, want ze word wakker en krijst makkelijk 3 uur aan 1 stuk, helemaal in paniek dan. Ik heb alles geprobeerd, schone luier, slokje drinken, naast haar bedje gelegen, niks helpt. Vannacht bv, huilde ze om 22.30, 23.30, en van 01.25 tot zowat 04.20 aan 1 stuk. Daarna viel ze uiteindelijk bij me in slaap. Dit gaat zo dus al weken, elke nacht slaap ik maar een uurtje of 4, overdag (op dagen dat ik niet hoe te werken) zit bijslapen er ook niet in omdat ze overdags niet echt wil slapen) en ik vind het nu toch wel pittig worden icm werken e.d. Is dit herkenbaar voor iemand of heeft iemand misschien een idee/tip? Ze heeft geen oorontsteking ofzo, ben pasgeleden met haar bij de huisarts geweest en lichamelijk is ze in orde. Ik weet dat er al veel topics zijn over slaapproblemen bij kinderen, maar wilde even mijn hart luchten...
dinsdag 15 november 2011 om 12:43
Hoi Mia,
ik probeer even mee te denken.
Is er in de thuissituatie misschien iets veranderd?
Waar slaapt zij? In haar eigen kamer?
Kinderen hebben soms moeite oftewel kunnen niet beredeneren dat de moeder/ ouders zich 'alleen maar' in de kamer ernaast bevindt. Wordt zij wel rustig als zij bij jou is of dan ook niet?
Andere insteek: heeft zij overdag gelegenheid om energie kwijt te raken?
Nog een insteek: hoe gaat het als zij in de avond een warm badje heeft gehad?
ik probeer even mee te denken.
Is er in de thuissituatie misschien iets veranderd?
Waar slaapt zij? In haar eigen kamer?
Kinderen hebben soms moeite oftewel kunnen niet beredeneren dat de moeder/ ouders zich 'alleen maar' in de kamer ernaast bevindt. Wordt zij wel rustig als zij bij jou is of dan ook niet?
Andere insteek: heeft zij overdag gelegenheid om energie kwijt te raken?
Nog een insteek: hoe gaat het als zij in de avond een warm badje heeft gehad?
dinsdag 15 november 2011 om 12:47
Herkenbaar., IN eerste instantie kwam het doordat hij steeds oorontstekingen had, daarna was hij gewoon erg wakker en nu is hij gewoon hysterisch. uren achtereen huilen doen we niet. Hij houdt dit tot kotsen toe vol, en wat leer je je kind ermee? Als je huilt wordt je niet getroost?
Wij hanteren nu de methode hoe slapen we allemaal het snelste weer verder, en dat is bij ons in bed nemen. NA een half uur slaapt hij dan zo vast dat ik hem terug in zn bedje kan leggen. In april wortdt hij twee, binnenkort krijgt hij een groot bedje, best vroeg nog, maar uit deze klimt hij bijna en hij draait zo in zn slaap dat hij continu zn kop stoot. Voordeel is ook dat we dan bij hem in bed kunnen gaan liggen om weer te troosten. We hoeven hem dan niet steeds in bed te nemen. Gelukkig slaapt hij redelijk snel verder als hij in mijn armen ligt.
Verder gaat hij regelmatig een nachtje uit logeren bij oma en opa. Kunnen wij een nacht goed doorslapen.
Wij hanteren nu de methode hoe slapen we allemaal het snelste weer verder, en dat is bij ons in bed nemen. NA een half uur slaapt hij dan zo vast dat ik hem terug in zn bedje kan leggen. In april wortdt hij twee, binnenkort krijgt hij een groot bedje, best vroeg nog, maar uit deze klimt hij bijna en hij draait zo in zn slaap dat hij continu zn kop stoot. Voordeel is ook dat we dan bij hem in bed kunnen gaan liggen om weer te troosten. We hoeven hem dan niet steeds in bed te nemen. Gelukkig slaapt hij redelijk snel verder als hij in mijn armen ligt.
Verder gaat hij regelmatig een nachtje uit logeren bij oma en opa. Kunnen wij een nacht goed doorslapen.
dinsdag 15 november 2011 om 13:07
Volgens mij is het moeilijk in slaap komen/ in paniek wakker worden idd erg veel voorkomend op deze leeftijd. Kinderen gaan zich dan realiseren dat papa/ mama ook helemaal weg kan zijn. Als je de kamer dus uit bent, is je kind helemaal alleen en misschien kom je wel nooit meer terug. Of als je kind 's nachts wakker wordt, dan is hij dus helemaal in z'n uppie.
Je wilt je kind dus leren:
- dat jullie in de buurt zijn
- dat je hem hoort als hij huilt en dat je dan komt troosten
- dat je daar niet boos om bent, maar
- dat het nu wel echt slaap tijd is
Bij BritBaby was het inslapen een probleem. We gingen elke 5 min terug, maar haalden hem er (meestal ) niet uit.
Dat is 's nachts niet echt te doen als je zelf nog slaap wilt krijgen....
Ik geloof niet dat ik een hele goede oplossing weet, maar misschien helpt mijn theorie een beetje. In bed nemen lijkt mij het veiligste gevoel geven aan je kind. Was ik ook principieel tegen, maar als je bedenkt dat het een fase is en het bij jullie slapen dus geen gewoonte wordt....
-
Je wilt je kind dus leren:
- dat jullie in de buurt zijn
- dat je hem hoort als hij huilt en dat je dan komt troosten
- dat je daar niet boos om bent, maar
- dat het nu wel echt slaap tijd is
Bij BritBaby was het inslapen een probleem. We gingen elke 5 min terug, maar haalden hem er (meestal ) niet uit.
Dat is 's nachts niet echt te doen als je zelf nog slaap wilt krijgen....
Ik geloof niet dat ik een hele goede oplossing weet, maar misschien helpt mijn theorie een beetje. In bed nemen lijkt mij het veiligste gevoel geven aan je kind. Was ik ook principieel tegen, maar als je bedenkt dat het een fase is en het bij jullie slapen dus geen gewoonte wordt....
-
dinsdag 15 november 2011 om 16:22
Herkenbaar probleem. Mijn dochter heeft dit ook een tijdje gehad, vanaf een maand of 15. We namen haar uiteindelijk ook mee naar ons bed zodat we allemaal verder konden slapen.
Wat uiteindelijk bleek te werken was het invoeren van een duidelijk naar-bed-moment (niet te verwarren met tijdstip, dat kan varieren). Tijdens het eten van het toetje begin ik al met voorbereiden op de handelingen die gingen komen. Altijd meteen na het eten tanden poetsen, schone luier om, pyjama aan en vervolgens weinig poespas bij het naar bed brengen. Douchen/badderen doen we 's ochtends, omdat het 's avonds teveel onrust met zich meebrengt en het ook te laat wordt. Bij het naar bed brengen zei/zeg ik altijd heel duidelijk 'tot morgen'. Dit veel strakkere avondritueel had al snel tot gevolg dat ze 's avonds makkelijker ging slapen en ook 's nachts vrijwel altijd door bleef slapen. Volgens mij doordat ze beter wist waar ze aan toe was.
Als ouders hebben we soms een korte fase waarin we de teugels een beetje laten vieren. Dan krijgt ze de kans om nog veel te dollen en te spelen en dat leidt altijd tot ellende bij het naar bed brengen.
Ohja - het klinkt zo akelig - maar ik ga vaak 's avonds laat ook niet meer kijken of ze er goed bij ligt. 9 van de 10 keer wordt ze er wakker van en dan is ze heel erg overstuur en wil ze echt niet meer alleen in haar bedje achterblijven....
Wat uiteindelijk bleek te werken was het invoeren van een duidelijk naar-bed-moment (niet te verwarren met tijdstip, dat kan varieren). Tijdens het eten van het toetje begin ik al met voorbereiden op de handelingen die gingen komen. Altijd meteen na het eten tanden poetsen, schone luier om, pyjama aan en vervolgens weinig poespas bij het naar bed brengen. Douchen/badderen doen we 's ochtends, omdat het 's avonds teveel onrust met zich meebrengt en het ook te laat wordt. Bij het naar bed brengen zei/zeg ik altijd heel duidelijk 'tot morgen'. Dit veel strakkere avondritueel had al snel tot gevolg dat ze 's avonds makkelijker ging slapen en ook 's nachts vrijwel altijd door bleef slapen. Volgens mij doordat ze beter wist waar ze aan toe was.
Als ouders hebben we soms een korte fase waarin we de teugels een beetje laten vieren. Dan krijgt ze de kans om nog veel te dollen en te spelen en dat leidt altijd tot ellende bij het naar bed brengen.
Ohja - het klinkt zo akelig - maar ik ga vaak 's avonds laat ook niet meer kijken of ze er goed bij ligt. 9 van de 10 keer wordt ze er wakker van en dan is ze heel erg overstuur en wil ze echt niet meer alleen in haar bedje achterblijven....
dinsdag 15 november 2011 om 19:35
Hier ook een beroerd slapende anderhalfjarige (veel buikpijn). Ze slaapt ook bij ons in bed, zo krijgen we allemaal het meeste slaap. Ik word vaak al wakker net voordat zij wakker wordt en kan haar dan vaak weer in slaap sussen, buikje masseren tegen de buikpijn, etc., allemaal voordat ze echt wakker wordt. Gaat veel sneller. We hebben wel een co-sleeper naast ons bed, gemaakt van een extra ledikantje met de zijkant eruit. Zo hebben we net wat meer ruimte.
dinsdag 15 november 2011 om 20:23
Bekend... is hier sinds een maand ook zo, dochter is bijna 1. Inslapen kost haar meer moeite, ondanks een vast ritueel, en vanaf ongeveer middernacht is het ieder uur raak. Als we geluk hebben is het een keer per nacht eruit voor een speentje, als we pech hebben urenlang huilen tenzij ze op je arm ligt. Bij ons in bed werkt niet, ze slaapt zo onrustig, de laatste poging heeft ze me in een half uur tijd een tand door mijn lip gemept, me een kopstoot gegeven (ze heeft een redressiehelm, dus AU) en me in mijn maag geschopt.... Het zal wel weer een fase zijn...
Hier trouwens wel vaak verkouden en oorontsteking, dat helpt niet!
Hier trouwens wel vaak verkouden en oorontsteking, dat helpt niet!
dinsdag 15 november 2011 om 20:40
Wij dachten dat het ledikant de "boesdoener" was, maar in het mooie nieuwe grote bed slaapt onze dochter nu helemaal niet. In ons bed slaapt ze met gemak in, en door. Helemaal prima, want ook de avonden hebben we nu weer voor onszelf, zonder 8 keer naar boven te moeten lopen.
Echter, hoe en wanneer krijgen we ons bed weer terug?
Echter, hoe en wanneer krijgen we ons bed weer terug?
dinsdag 15 november 2011 om 21:03
Dank jullie voor jullie berichten. Had nml ook het cb gesproken,en die gaven me een beetje het gevoel dat dit niet zo vaak voorkwam. Dochterlief is al vanaf haar geboorte een pittige energieke meid, en erg eigenwijs en volhoudend. Als pasgeborene sliep ze maar zo'n 5 uur per 24 uur,de rest vd tijd huilde ze. Langzaamaan ging het slapen beter, en uiteindelijk, nu een jaar later, doet (deed) ze 2 slaapjes overdag en sliep ze redelijk de nacht door (van 21.00 tot 07.00 a 08.00 met maar 2 a 3x wakker) natuurlijk waren er slechte nachten,bv bij ziek of tandjes waarbij ze wel 20x per nacht wakker werd, maar meestal duurde die periodes ongeveer 4 nachten en dan ging het weer redelijk/goed. Nu dus al 2 weken feest. Ze slaapt op haar eigen kamertje. In de persoonlijke situatie is niks veranderd. Ze heeft ontzettend veel energie en heeft voldoende speelgelegenheid. We hebben echt een dagritme met vaste etenstijden en slaaptijden. Het avondritme is altijd hetzelfde. Tot voor kort werkte dit. Ik heb weleens geprobeerd haar bij ons in bed te nemen (ondanks dat ik dat eigenlijk niet wil) maar vaak vond ze dat alleen maar gezellig en ging ze niet slapen. Vind het ook eng om haar in ons bed te hebben, bang dat ze eruit valt ofzo. En ook dat ze eraan went en dalijk niet anders meer wil. Maar ga het toch maar proberen, want ik heb echt meer slaap nodig en wie weet werkt het nu wel.
dinsdag 15 november 2011 om 21:20
Als je bang bent dat ze eraan went om in jullie bed te slapen dan moet je dat zeker niet doen.. Doe je het wel, dan kun je een bedhekje plaatsen of het ledikant aan die kant van het bed zetten zodat ze er niet uit kan vallen.
Ik begreep dat er een homeopatisch spulletje is voor slechte slapers, maar dat dat vanaf 2 jaar gegeven mag worden. Geloof van VSM. Wellicht in die trand iets zoeken?
*edit: kindival tabletten.. en het mag vanaf 0 jaar*
Lastig hoor.. zeker als ze zelf nog niet kunnen uitleggen wat er aan de hand is. Succes!
Ik begreep dat er een homeopatisch spulletje is voor slechte slapers, maar dat dat vanaf 2 jaar gegeven mag worden. Geloof van VSM. Wellicht in die trand iets zoeken?
*edit: kindival tabletten.. en het mag vanaf 0 jaar*
Lastig hoor.. zeker als ze zelf nog niet kunnen uitleggen wat er aan de hand is. Succes!
dinsdag 15 november 2011 om 21:42
Hai Mia! Ik ken je nog van een jaar geleden...toen onze beide baby's niet slapende huilbaby's waren. Echt TE toevallig, want ik zit nu weer met exact hetzelfde probleem als jij! Ik ben vanochtend naar de huisarts geweest. Mijn zoontje slaapt ook sinds een paar weken weer ontzettend slecht. Altijd een moeilijke slaper gebleven sinds zijn geboorte. We moesten er elke nacht wel een paar keer uit. Maar zoals nu.... Dokter kon trouwens niets vinden (geen oorontsteking oid) en adviseerde hem te laten huilen s nachts. Maar dat kan/wil ik niet. Ik lees dus met je mee. En sterkte maar weer.
dinsdag 15 november 2011 om 21:53
Ik heb hem vanavond voor het eerst trouwens sleepzz junior gegeven, dat mag vanaf 1 jaar. Geloof er niet echt in, maar ik wil alles proberen omdat ik het ook niet meer trek met werken enzo. Hij was net alweer wakker, dus vrees dat dat ook weinig effect zal hebben. Mocht dat toch wel zo zijn dan laat ik het weten.
dinsdag 15 november 2011 om 22:10
Joyce dat is idd wel toevallig ja. Onze kindjes houden ons wel bezig hoor. Ik heb pas geleden uit nood valdispert kids rust geprobeerd. De eerste nacht leek het te werken, maar op 1 of a
ndere manier voelde ik me er niet prettig bij. Bij de drogist zeiden ze dat het veilig was,maar toch voelde het niet goed, en ook geen echte oplossing. Ik geef het ook niet meer. Dat middeltje dat jij nu gebruikt heb ik niet geprobeerd. Ik wil haar ook niet laten huilen. Ze raakt echt in paniek en houdt het huilen uuuuuren vol. Dat was vroeger al zo. En dan slaap ik toch niet als ik naar dat gehuil moet luisteren. Jij ook veel sterkte, het is pittig.
ndere manier voelde ik me er niet prettig bij. Bij de drogist zeiden ze dat het veilig was,maar toch voelde het niet goed, en ook geen echte oplossing. Ik geef het ook niet meer. Dat middeltje dat jij nu gebruikt heb ik niet geprobeerd. Ik wil haar ook niet laten huilen. Ze raakt echt in paniek en houdt het huilen uuuuuren vol. Dat was vroeger al zo. En dan slaap ik toch niet als ik naar dat gehuil moet luisteren. Jij ook veel sterkte, het is pittig.
dinsdag 15 november 2011 om 22:20
Misschien nog een idee: bachbloesem rescue remedy, de zonder-alcohol variant.
Zitten kruiden en mineralen enz in waar je rustig van wordt. Zelf gebruik ik wel eens de volwassen-variant, als ik erg gespannen of zenuwachtig ben. Nu ook de kindervariant gekocht, want heb een vreselijk lieve, maar ook druk en soms onrustig 1 jarig jongetje. Het werkt hier echt!
Joyce, ik herken jou ook nog van een topic over onrustige kindjes... Hoe is het nu bij jullie? De mijne is dus nog steeds regelmatig onrustig, maar daarnaast een ontzettend leuk, grappig, stoer, ondernemend joch geworden!
Zitten kruiden en mineralen enz in waar je rustig van wordt. Zelf gebruik ik wel eens de volwassen-variant, als ik erg gespannen of zenuwachtig ben. Nu ook de kindervariant gekocht, want heb een vreselijk lieve, maar ook druk en soms onrustig 1 jarig jongetje. Het werkt hier echt!
Joyce, ik herken jou ook nog van een topic over onrustige kindjes... Hoe is het nu bij jullie? De mijne is dus nog steeds regelmatig onrustig, maar daarnaast een ontzettend leuk, grappig, stoer, ondernemend joch geworden!
dinsdag 15 november 2011 om 22:49
Haha, ennelin, wat grappig om jou ook weer tegen te komen. Mijn jongetje is ook een geweldig, lief, prachtig, mooi, ondernemend kind geworden. Die ook meer wil dan hij kan. Aandoenlijk, maar voor hemzelf lastig. Ik heb echt het idee dat we momenteel in een visieuze cirkel zitten van slecht slapen-oververmoeid raken-onrustig zijn-nog slechter slapen. Ik hou de dagen zo rustig mogelijk en alles draait om hem en zijn ritme, al helpt dat ook weinig. Ben net als Mia helemaal op van vermoeidheid, maar moet er wel bij zeggen dat ik die eerste periode nog veel zwaarder vond.
En ik geniet ook met volle teugen van hem, hij is fantastisch, alleen dat slapen...
Hoe zijn de nachten van jouw zoontje ennelin en helpt dat bach bloesem ook bij het (door)slapen?
@mia: ik hoop dat het bij je in bed nemen voor jou gaat werken, dan krijg je tenminste nog een beetje slaap. Hier werkte het niet, hij sliep net zo onrustig.
En ik geniet ook met volle teugen van hem, hij is fantastisch, alleen dat slapen...
Hoe zijn de nachten van jouw zoontje ennelin en helpt dat bach bloesem ook bij het (door)slapen?
@mia: ik hoop dat het bij je in bed nemen voor jou gaat werken, dan krijg je tenminste nog een beetje slaap. Hier werkte het niet, hij sliep net zo onrustig.
woensdag 16 november 2011 om 10:45
Hoi hoi,
Leuk om te lezen hoe onze kwetsbare, onrustige babietjes zijn uitgegroeid tot stoere kindjes!
Die rescue remedy helpt vooral tegen onrust, gespannenheid, zenuwen. Dus ik geef het soms op de onrustige momenten: als hij maar blijft huilen. Of uitgeput in slaap valt, en een half uur later weer wakker wordt. Of het echt helpt bij doorslapen, weet ik niet precies. Maar m'n zoontje wordt er wel rustiger van, en dat helpt natuurlijk wel weer bij een betere nachtrust. De druppels zijn trouwens te koop bij De Tuinen, en misschien ook wel bij een gewone drogist als Etos enz.
Ik heb m'n zoontje trouwens ingebakerd tot zo ongeveer 9 maanden. Daarna alleen als het nodig was. Soms dus ook tijdens die onrustige nachten. Het hielp hier echt wel! Inmiddels sinds 3 weken (pas) helemaal inbaker-vrij. We hebben het dus heel lang gedaan!
Trouwens, onze 'tussen-variant' van inbakeren tot losslapen, was de Safe-T-sleep. Een band die je om het matras bindt, waar een klitteband 'riem' aan zit voor je kindje. Die riem gaat om zijn middel, waardoor hij dus niet het hele bed door kan rausen, zoals hier veel gebeurde. Mijn zoontje maakte zichzelf wakker door in zijn slaap te gaan kruipen. We hebben die band een maandje gebruikt, nu slaapt hij gewoon los. Misschien ook een idee? Wij hebben de onze gekocht via marktplaats, voor nog geen 10tje. Was het proberen waard!
Wij hebben altijd al slaapproblemen gehad met m'n zoontje. Soms meer, soms minder. Maar afgelopen 4 maanden zaten wij ook in zo'n negatief patroon. Veel wakker worden, lange brulsessies (op de arm, want ik laat hem nooit huilen), zo'n 6 keer per nacht eruit. Geen idee wat er was, behalve zo nu en dan de gebruikelijke tandjes, dromen en snotneuzen.
Onze doorbraak kwam een paar weken geleden: ik heb hem namelijk meegenomen op een verre reis. Op vakantie waren de eerste twee nachten dramatisch. Maar daarna kwam de ommekeer! Nu slaapt hij goed. Wordt ongeveer 1 of 2 keer per nacht wakker, maar na een aai en de speen slaapt hij binnen 5 min weer in!
Kortom: het patroon doorbreken kan volgens mij ook helpen. Even alles anders. Het hielp me trouwens ook dat m'n moeder mee was op reis, en op een andere manier keek naar het gedrag van m'n zoontje. Soms pakte ik hem namelijk te snel of te lang op, terwijl hij dus nog half sliep. Dab maakte ik het eigenlijk alleen maar erger...
Dus: verandering van spijs? Normaal ben ik ook enorm van een vast ritme, structuur en regelmaat. Maar in dit geval gaf juist het tegenovergestelde de doorslag!
Misschien dus een idee om eens ergens samen te logeren?
Leuk om te lezen hoe onze kwetsbare, onrustige babietjes zijn uitgegroeid tot stoere kindjes!
Die rescue remedy helpt vooral tegen onrust, gespannenheid, zenuwen. Dus ik geef het soms op de onrustige momenten: als hij maar blijft huilen. Of uitgeput in slaap valt, en een half uur later weer wakker wordt. Of het echt helpt bij doorslapen, weet ik niet precies. Maar m'n zoontje wordt er wel rustiger van, en dat helpt natuurlijk wel weer bij een betere nachtrust. De druppels zijn trouwens te koop bij De Tuinen, en misschien ook wel bij een gewone drogist als Etos enz.
Ik heb m'n zoontje trouwens ingebakerd tot zo ongeveer 9 maanden. Daarna alleen als het nodig was. Soms dus ook tijdens die onrustige nachten. Het hielp hier echt wel! Inmiddels sinds 3 weken (pas) helemaal inbaker-vrij. We hebben het dus heel lang gedaan!
Trouwens, onze 'tussen-variant' van inbakeren tot losslapen, was de Safe-T-sleep. Een band die je om het matras bindt, waar een klitteband 'riem' aan zit voor je kindje. Die riem gaat om zijn middel, waardoor hij dus niet het hele bed door kan rausen, zoals hier veel gebeurde. Mijn zoontje maakte zichzelf wakker door in zijn slaap te gaan kruipen. We hebben die band een maandje gebruikt, nu slaapt hij gewoon los. Misschien ook een idee? Wij hebben de onze gekocht via marktplaats, voor nog geen 10tje. Was het proberen waard!
Wij hebben altijd al slaapproblemen gehad met m'n zoontje. Soms meer, soms minder. Maar afgelopen 4 maanden zaten wij ook in zo'n negatief patroon. Veel wakker worden, lange brulsessies (op de arm, want ik laat hem nooit huilen), zo'n 6 keer per nacht eruit. Geen idee wat er was, behalve zo nu en dan de gebruikelijke tandjes, dromen en snotneuzen.
Onze doorbraak kwam een paar weken geleden: ik heb hem namelijk meegenomen op een verre reis. Op vakantie waren de eerste twee nachten dramatisch. Maar daarna kwam de ommekeer! Nu slaapt hij goed. Wordt ongeveer 1 of 2 keer per nacht wakker, maar na een aai en de speen slaapt hij binnen 5 min weer in!
Kortom: het patroon doorbreken kan volgens mij ook helpen. Even alles anders. Het hielp me trouwens ook dat m'n moeder mee was op reis, en op een andere manier keek naar het gedrag van m'n zoontje. Soms pakte ik hem namelijk te snel of te lang op, terwijl hij dus nog half sliep. Dab maakte ik het eigenlijk alleen maar erger...
Dus: verandering van spijs? Normaal ben ik ook enorm van een vast ritme, structuur en regelmaat. Maar in dit geval gaf juist het tegenovergestelde de doorslag!
Misschien dus een idee om eens ergens samen te logeren?
zaterdag 19 november 2011 om 22:22
Nog even voor Mia: dat sleepzz spul lijkt wel te werken. Sinds ik het gebruik heeft hij iedere nacht doorgeslapen. Hij is nog wel een paar keer in de avond wakker, maar dat vind ik niet zo'n probleem.
Het kan natuurlijk toeval zijn, maar het ging echt al weken heel erg slecht. Ik ben erg blij (en uitgerust) en blijf het nog maar even gebruiken.
Ik snap trouwens wel je weerstand t.o.v. dit soort middeltjes. Ik had het zelf ook nooit gebruikt als ik niet zo radeloos en moe zou zijn.
En Ennelin, ik denk dat ik binnenkort maar een verre reis ga boeken, haha! Wij zijn in september ook 2 weken op vakantie geweest en dat ging eigenlijk ook verbazingwekkend goed. En dan bedoel ik het vliegen enzo. Maar de nachten gingen hetzelfde als thuis.
Het kan natuurlijk toeval zijn, maar het ging echt al weken heel erg slecht. Ik ben erg blij (en uitgerust) en blijf het nog maar even gebruiken.
Ik snap trouwens wel je weerstand t.o.v. dit soort middeltjes. Ik had het zelf ook nooit gebruikt als ik niet zo radeloos en moe zou zijn.
En Ennelin, ik denk dat ik binnenkort maar een verre reis ga boeken, haha! Wij zijn in september ook 2 weken op vakantie geweest en dat ging eigenlijk ook verbazingwekkend goed. En dan bedoel ik het vliegen enzo. Maar de nachten gingen hetzelfde als thuis.
zondag 20 november 2011 om 21:21
@Joyce: fijn dat je weer eens hebt kunnen slapen. Wonderbaarlijk hoe goed je je dan voelt he. Ik twijfelde bij aanschaf tussen die sleepzz en valdispert. Etosvrouw zei dat valdispert iets sterker was, en dat het ook echt werkt. Ik, naief door vermoeidheid, nam dat maar van haar aan. De 1ste nacht na gebruik sliep dochter goed. Dus ik dacht dat dat spul werkte. Helaas was dat maar voor 1 nacht, want de keren daarop dat ik haar dat gaf, waren de nachten net zo slecht of slechter. Eergisternacht was de ergste van alle nachten van de afgelopen tijd. Ze was wakker van 22.30 tot 02.15, en om 04.30 weer. We hebben haar in bed genomen, wat ze alleen maar gezellig vond, en uiteindelijk terug in haar eigen bed gelegd omdat ze bij ons ook niet sliep. En haar toen laten huilen. Vreselijk om aa te horen,maar ja we wisten het ook niet meer. Afgelopen nacht ging ineens wel weer goed?. Ik weet het ook niet meer. Gelukkig heb ik nu 1 nacht goede slaap gehad, kan ik er weer tegenaan
Succes