Jouw mantra's

21-11-2011 19:48 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heel simpel: wat zijn jouw mantra's in het leven? Simpele boodschappen die je graag ook aan een ander wilt geven? Waarvan je hoopt dat mensen er even bij stilstaan en hun voordeel mee kunnen doen? Ik trap af:

- zeg gewoon nee als je ergens geen zin in hebt en kijk hoe positief mensen reageren op jouw eerlijke antwoord

- denk niet teveel na over hoe anderen over jou denken. Je kunt het nooit bij 7 miljard mensen goed doen, dus het heeft toch geen zin

- kortom: smaken verschillen. Zelf vindt jij je haakneus misschien niet mooi (en met jou meer mensen), maar andere mensen vallen daar juist op. Focus je op die laatste groep

- denk bij moeilijke beslissingen of vervelende situaties: als ik nou honderd ben en hierop terugkijk, was het dan werkelijk belangrijk? Zo nee, maak het dan ook niet groter dan het is

- voor jou zijn dingen/uiterlijkheden/enz heel belangrijk, maar niemand is zo met jouw dingen/uiterlijkheden/enz bezig als jijzelf. Onzekerheid is dus niet nodig

Ik ben benieuwd naar jullie mantra's
die van mij? murdoch?
Nee hoor, die uit de OP.
Leuk topic dit, ben dol op quotes, lijfspreuken etc. Had nog nooit gehoord van 'pick your battles', mooie!

Mijn spreuken zijn

- geen angst maar actie

- life won't wait

- the sexiest thing to wear is selfconfidence

- wees jezelf er zijn zoveel anderen
What doesn't kill you, makes you stronger

We zullen moeten kiezen

de waarheid of de schijn

Je kunt jezelf verliezen

door nooit jezelf te zijn
Autism is not a processing error. It’s a different operating system
Elk voordeel hep zn nadeel

Elk nadeel hep zn voordeel
Als je een probleem hebt en er is een oplossing, hoef je niet druk te maken.

Als je een probleem hebt en er is geen oplossing, heeft het geen zin je druk te maken.
The only fear is opportunity

de keuzes die je maakt zullen de juiste zijn want je hebt ze zelf gemaakt

(beide uit een liedje)

en een mantra in de zin van mantra .... ik ben een grote meid (wanneer ik in de stoel lig bij de tandarts herhaal ik dit erg vaak :-))
Als het niet gaat hoe het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Nothing looks better than having a good time
Oef, niet heel slim van mij dan, zo'n topic titel. Ik bedoel dan inderdaad geen mantra's , maar meer wijsheden over her leven. Juist geen spetterende oneliners, maar echt even een doordenker. Hmmm denk er bijna over om een nieuw topic te openen
Tegeltjeswijsheden
Eerst poepen, dan dansen.
Alles komt goed..
Tel je zegeningen.
Een kale man kan nog zo vaak zijn lul in een broodrooster steken, het is en blijft een persoon zonder haar.
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt

(jaaa ik weet het, beter goed gejat enzo...)
Dat mag niet sjur, het moet wel zelf bedacht zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven