ile de re

12-11-2011 22:32 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij denken erover om hierheen te gaan komende zomer.

Wie kent dit eiland en heeft leuke tips? Kun je er met kleine kinderen (dan 5 en 7 jaar) ook leuk fietsen? of is het toch te gevaarlijk en te drukke wegen? En wie weet een leuke camping?

groetjes, Mariap
Leuk eiland en zeker veel fietspaden. Wel drukke stukken rondom de dorpjes.

We zijn ook wezen fietsen over de lange tolbrug naar La Rochelle, is misschien wat ver als je kinderen zelf fietsen.

Verder mooie stranden en leuke dorpjes. Voor de rest niet veel ontdekt, want vooral van de zon genoten.

Wij zaten niet op een camping, dus geen idee welke leuk/goed is. Kwam destijds wel veel camping-ervaringen tegen met googlen.
Ik vind Ile de Re wel kindvriendelijk. Veel fietspaden en rustig, stranden met ondiep water. De fietstocht vanaf La Rochelle is daarentegen niet kindvriendelijk.
quote:LaNeerlandaise schreef op 12 november 2011 @ 23:55:

Ik vind Ile de Re wel kindvriendelijk. Veel fietspaden en rustig, stranden met ondiep water. De fietstocht vanaf La Rochelle is daarentegen niet kindvriendelijk.Dat is inderdaad zo.
Inderdaad wel wat camping ervaringen gevonden met google, maar meer blijft welkom hoor! Ik vind vooral veel over ile de oleron, dat volgens mij wat groter en drukker is.
.
Hoi Sinas, deze camping lijkt me ook erg leuk! Hadden jullie een stacaravan gehuurd? En bij welke organisatie? En weet jij wat een beetje leuke plaatsnummers op de camping zijn? (misschien willen we een tent kopen, maar ws. wordt het toch huren van iets). En heb je veel last van het geluid van de drukke weg? Op zoover lees je daar wel wat over.

En: is er uberhaupt iets te doen als het regent? Of moet je dan gewoon lekker kaartspelletjes doen in de tent en met de regenlaarsen aan op pad gaan?
Ik ben er zelf als 5 jarige op ile de re geweest en nog steeds goede herinneringen aan Ook van wat ik van anderen heb gehoord is het een aanrader!
.
Hoi Sinas,

Dank voor je tips. Ik moet zeggen, ik neig nu wel meer naar een stacaravan huren, met jouw verhalen over slecht weer. Manlief blijft maar volhouden dat het eiland aan een warme golfstroom ligt en dat het echt heel mooi weer is.... maar uiteindelijk ligt het natuurlijk niet zo zuidelijk en heb je dus meer kans op minder goed weer.

Kun je nog wat vertellen over wat jullie gedaan hebben tijdens de vakantie? Drie weken met minder goed weer klinkt dan wel lang.

En hebben jullie ook fietsen gehuurd en gefietst?
.
Sinas, dank voor je verhaal, ik ben nog steeds enthousiast, maar noteer alvast: regenkleding, boeken meenemen.

En ik denk dat 2 weken wel genoeg is (kunnen we lekek rnog een weekje thuis rommelen (helaas niet meer dan 3 weken vrij van werk)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven