soms wou ik dat het anders was

23-11-2011 09:55 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Heerlijk vindt ik het dat de winter eraankomt, s'avonds gezellig de kaarsjes aan lekker op de bank liggen met een dekentje. En een beker thee. Gezellig sinterklaasvieren met de hele familie, wat zou ons zoontje dat leuk gaat vinden en wij ook natuurlijk.

Kerst vieren gezellig met de familie,in een huisje.

lekker eten maken met zijn allen en s'avonds gezellig bordspellen spelen.

Er zit helaas ook een maar aan,mijn moeder!

Ik heb heel veel ups en downs gehad met haar.

Ik leg het even kort uit(probeer ik) tot mijn 4de heb ik alleen met haar gewoond, toen leerde ze de vader van mijn broertje kennen zijn samen geweest tot ik 12 was.Van mijn 12 tot mijn 15de heb ik alleen met haar gewoond. dat waren leuke maar ook minder leuke tijden. Toen ik 15 was leerde ze haar toemalige vriend kennen ik noem hem even b.

Nou alles leuk maar het bleek dat b wel van een biertje hield. Zij deedt daar vrolijk aan mee. Totdat ze elke dag bier nodig hadden. En mij stuurde ze naar de winkel voor een tree goedkopebier van 24blikken tegaan halen. elke dag dronken ze die leeg.En eten deden we slecht soms stond ze pas om 11 uur te koken of ik moest het zelf maar doen. Toen ik 17 was is ze uit huis gezed!

Terwijl mijn vriendin bij mij op viste was en ze wist het al een hele tijd!!! dat jaar heb ik eigenlijk lopen'zwerven'van adres naar adres. Heb een week bij de vader van mijn broertje gezeten. Ben toen doorgegaan naar de beste vriend van b. nou lekker vriend is dat! hij heeft mij misbruikt waarom ik er een streep door zet omdat ik mij er best wel voor schaam. En vandaar uit heb ik nog twee adressen gehad. Totdat ze een nieuw huis hadden gevonden,mocht ik eindelijk terugkomen(ik mocht niet bij b. in huis want hij was van alles afgesloten) En het gezijk begon weer van voor af aan met bier halen. toen leerde ik mijn toemailige vriend kennen.

En ben ik door b. uit huis gezet want ik zou me niet aan hun regels houden.

Terwijl ik heel erg terugetrokkenwas en eigenlijk alleen maar op mijn kamer zat.

Alles ging goed met mijn vriend en mij. Het is wel snel gegaan ik mocht bij hem komen wonen en half jaar later was ik zwanger en we zijn met kerst 3 jaar samen hebben een zoontje van 18 maanden. Maar het gaat wel heel goed tussen ons gellukig.

Heb een tijd geen contact gehad met mijn moeder,totdat ik zwanger was en haar er toch bij wou betrekken het is toch je moeder(helaas).

Zoontje is geboren zij is hartstikke trots. teminste dat dacht ik. want het bier was toch belangrijker.

Ze heeft de eerste verjaardag niet meegemaakt, heb ik zelf besloten en heb nu ruim een half jaar geen contact meer met haar

.

Opzich gaat het goed,wel met ups en downs. Maar nu komen de warme dagen eraan en ga ik haar toch heel erg missen, En geen idee waarom want wat ze me allemaal geflikt heeft dit is nog niet eens de helft. Ik ga er gewoon een leuke kerst van maken met mijn gezinnetje. Soms wou ik dat het anders was en dat ik wel een hele liefe moeder had.

geen idee wat ik hier mee wil denk dat ik gewoon even van mij af wou schrijfen.
anoniem_127588 wijzigde dit bericht op 23-11-2011 10:11
Reden: hoofdelletr vergeten
% gewijzigd
ik ben er al voor in therapie geweest. maar ga dit jaar nog een keer praten met een psycholoog.
wat verdrietig dat je dat allemaal mee hebt moeten maken.

Ik denk dat het vaak zo is dat je als kind toch altijd van je ouders blijft houden op een bepaalde manier.

Zorg dat jij het zelf anders doet meis, geef jou kindje wel alle liefde, warmte en geborgenheid van een fijn gezin.

En misschien is het goed om therapie te nemen, om alles een plekje te geven.

(En hoofdletters in je OP zorgen dat het wat makkelijker leest )
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
@mali30 dat doe ik ook zeker hij krijgt heel veel liefde van mij,wil een betere moeder zijn dan dat zij ooit is geweest.

en net wat je zegt ik blijf toch van haar houden.hoe vervelend het soms ook is.

En hoofdletters en spaties in je OP zorgen dat het wat makkelijker leest ) ga ik even veranderen dan
hoop dat het nu wat duidelijker te lezen is!
Lieve silly,

Bij veel mensen breekt er een moment in het leven aan, waarop je je eigen sinterklaas- en kersttradities moet starten, met je eigen partner en je eigen kind(eren). Dat er -om wat voor reden dan ook- geen groter verband van (groot) ouders, broers en zussen meer kan zijn op dit soort dagen.

Voor jou breekt dat moment erg vroeg aan, maar ik denk dat je er inderdaad goed aan doet om het zo gezellig mogelijk te maken met je eigen gezinnetje.

Ik hoop dat je daar vreugde uit kunt halen en dat het verdriet over je moeder daardoor een beetje verzacht wordt.

Maar het blijft natuurlijk verdrietig dat jij geen fijne moeder hebt.
Ik denk dat je dat altijd zult houden en dat dat vooral in dit soort maanden weer erg naar boven komt.

Een soort bevestiging zoeken bij je moeder. 'ik mag er ook wezen toch?' Een liefdevolle moeder. Een soort gevoel komt naar boven dat je wel degelijk iets gemist hebt in je jeugd en dat probeer je alsnog te vinden bij je moeder. Tenminste, dat is wat ik bij mijn vader zie. Die zocht tot aan de dood van mijn opa en oma nog steeds liefde en bevestiging, en hij wist dat hij dat nooit ging krijgen. Wat hij deed, was het thuis zo gezellig mogelijk maken, samen met mijn moeder en ons, (kinderen). Wij waren nu zijn thuis. Liefde en bevestiging kreeg hij binnen het gezin. Ik hoop dat ook voor jou. Ook bij je moeder natuurlijk, maar ik wens je gewoon een warm en liefdevol thuis toe, ook al is dat je eigen huis.
Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
Ja het leest nu wat makkelijker. Goed van jou dat je anders bent dan jou moeder en jij je kleintje alles geeft wat hij/zij nodig heeft.

Heek veel sterkte met alles en wens jou met jou gezinnetje fijne, warme feestdagen
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Het blijft toch je moeder, en kinderen zijn nu eenmaal heel loyaal. Ze zal ook haar goede kanten hebben. Maar jij hebt nu je eigen gezin, en daar moet je goed om denken. Als je moeder een slechte invloed heeft op jou of je gezin, dan zul je toch je grenzen moeten stellen. Goed dat je met een psycholoog hierover praat.
Ik heb jaren geleden, wel 12 jaar denk ik, in een huis gewoond waarin kamers werden verhuurd.

Er kwam toen een stel wonen, J en G, en die hadden een ENORM drankprobleem. De dame van het stel, J die was uit huis gezet vanwege achterstallige huur, en G nam ze mee op sleeptouw.

We wisten toen niet veel van ze, maar uiteindelijk bleek J nog een dochter te hebben die rondzwierf en volgens mij ook onder toezicht van Jeugdzorg stond. Ik heb altijd vreselijk veel medelijden met dat meiske gehad, ondanks dat ik haar nog nooit gezien had. In de periode dat J en G in dit huis woonden, raakte ze zwanger en zijn ze na een tijdje ook daar uit huis gezet omdat ze de huur niet betaalden. Ik denk dat hun dochter toen een jaar of 7 geweest moet zijn, en nu dus 19 of 20.

Ik krijg door jouw verhaal, TO een beetje het idee wat dat meiske meegemaakt moet hebben en ik kan je vertellen, TO, ondanks dat je liefde voor je moeder moet voelen heeft ze je natuurlijk waardeloos behandeld. En in feite koos ze niet voor B, maar voor de drank in plaats van voor jou.

Ik zou er als ik jou was voor zorgen dat je vooral niet zo als je moeder wordt, ik zou je gezin en je kindje koesteren en liefhebben. Ik denk dat je nu je mama bent met geen mogelijkheid begrip op kunt brengen voor het feit dat je eigen moeder je in de steek heeft gelaten en daar "verdiend" ze ook geen begrip voor.

Ik weet uit ervaring dat alcoholisten zelden van hun verslaving afkomen. Ik zou dus niet teveel van je moeder verwachten. Het is en blijft je moeder, maar jij hebt nu je eigen gezin om voor te zorgen en dat zijn de mensen die jou wel liefde geven. Steek daar je energie in.
[quote]Spininhoek schreef op 23 november 2011 @ 10:14:

Ik denk dat je dat altijd zult houden en dat dat vooral in dit soort maanden weer erg naar boven komt.

Een soort bevestiging zoeken bij je moeder. 'ik mag er ook wezen toch?' Een liefdevolle moeder. Een soort gevoel komt naar boven dat je wel degelijk iets gemist hebt in je jeugd en dat probeer je alsnog te vinden bij je moeder. quote]

is precies wat jij zegt. ik mis gewoon een moeder!

en ik weet als ik weer contact met haar ga zoeken dat het toch weer mis loopt. heb haar al een tweede kans gegeven. ze brengt ook een hoop stress met zich mee.
@nastik ik heb ook jeugdzorg gehad omdat ik niet meer na schoo ging ik had geen boeken.

Mijn moeder had ze niet betaalt.

En idd een alcholist als ouder is geen pretje.

Snap het ook niet echt, Toen ik alleen met haar woonde en met mijn broetje was het heel anders.

Toen dronk ze af en toe. Maar ze heeft ook al een heel groot verleden met alchol.

Ik vind het ook heel erg voor mijn broertje hij is nu 12 woont bij zijn vader.

En is een keer in se twee weken een weekend daar.

Toen hij 10 was bood ze hem een flesje flugel aan.

Dat akn toch niet?! en als hij moet voetballen op zaterdag zeggen ze tegen hem, je hebt pijn aan je been he!? blijf maar thuis we gaan niet. omdat ze de vorige avond een hoop hebben gezopen.!!
Je bent niet in staat warmte en liefde te geven,

Je hebt het zelf ook nooit mogen ervaren.

Je voelt je gekwetst en dat beïnvloed je leven

Het maakt je een meedogenloos iemand die een ander niet zal sparen…

Je bent moeder maar je kunt niets voor me betekenen

Wanneer je hart vervuld is met haat

Je mag de mensen van nu je oude pijn niet aanrekenen

Want dat is wat je doet en waar het steeds fout gaat..

Je angst je onzekerheid, je vlucht voor de werkelijkheid

Je drinken en je gebrek aan zelfinzicht,

Je altijd en eeuwig durende innerlijke strijd

Je boosheid uitend in afweer, in de hoop dat dit je verlicht..

Je gedrag wekt weerzin en dat is ook het hele probleem

Je denkt niets waard te zijn wilt dit bevestigd zien

Je maakt jezelf wijs dat het je niets doet, maar je bent niet van steen

Je bent een mens van vlees en bloed en heel gevoelig bovendien!

Het is altijd de ander die het heeft gedaan en dus schuldig is

Jou treft geen blaam is je eerste gedachte en je vinger wijst naar mij

Ik ben je kind en ik mag het oplossen; vergeten wat jij MIJ hebt aangedaan

Nou zo gemakkelijk gaat dat niet, daar heb ik jou voor nodig en dat stuk is wat ik mis..

De oplossing ligt zo voor de hand en binnen direct bereik

Vergeef hen die jou zo hebben gekwetst en vergeef je zelf

Dat je al de anderen die je hebt gekwetst en erken hun pijn

Neem je verantwoordelijkheid als moeder, zodat ik je dochter kan zijn…

dit gedicht heb ik geschreven voor haar! maar het komt gewoon niet aan
Sil:

dat komt ook niet aan. Langdurig alcoholgebruik doet echt iets met je hersenen.

Ik zou er niet teveel op hopen dat je moeder op een dag anders word. Het kan wel, maar verwacht er niks van.

Dat je verdriet hebt is logisch.

Dikke knuffel tijdens de feestdagen voor jou!
quote:Nastik schreef op 23 november 2011 @ 10:35:

Sil:

dat komt ook niet aan. Langdurig alcoholgebruik doet echt iets met je hersenen.

Ik zou er niet teveel op hopen dat je moeder op een dag anders word. Het kan wel, maar verwacht er niks van.

Dat je verdriet hebt is logisch.

ja ik ben er intussen ook achter, ik denk ook niet dat ze veranderd en dat doedt zo'n pijn.

ik weet ok dat ik haar los moet laten. maar op een of andere manier lukt het me niet.

Dikke knuffel tijdens de feestdagen voor jou!dankjewel:)
Ik snap helemaal dat je wilde dat het anders was. Want zoals het bij jou nu is, zo hoort het niet te zijn. Maar jij bent je moeder een beetje kwijt, omdat je moeder zichzelf eigenlijk ook kwijt is. Al heel lang waarschijnlijk. En die alcohol maakt dat ze nóg meer van zichzelf verwijderd raakt. En daar kan jij niets aan doen, niemand, alleen zijzelf.

Ze zal je meer pijn doen en ze zal vaker gaan falen naar jou toe. Want dat deed ze al en alcohol zal de laatste restjes ook nog kapot maken.

Het enige dat je kunt doen is je distantieren, je losmaken. Ja, dat is hard en dat heeft heel veel tijd nodig. Maar ik denk dat je geen keuze hebt. Het is alleen natuurlijk wel extra schrijnend met kerstmis. Richt je op de mensen die er WEL voor je zijn, je man, je kind, misschien je schoonouders? Je broertje en je vader? Nodig ze uit met kerst. Het vult op. Je moet wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven