Internetdaten

09-08-2011 08:43 3033 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er is al een soortgelijk topic geloof ik, maar die is niet meer zo actief. Wie heeft zin om hier mee te schrijven?

Ik had gisteravond een internetdate sinds een zeer lange tijd en het was eigenlijk erg gezellig. Aan gespreksstof geen gebrek en er hing meteen al wel een soort spanning tussen ons. Geen idee of het relatiemateriaal is, daarvoor moet ik hem denk ik beter leren kennen. Hij stelde in ieder geval voor om later deze week nog eens wat af te spreken en dat lijkt mij ook leuk.

Ben benieuwd. Meestal wordt op een 2e date wel meer duidelijk.

Wie is er ook aan het internetdaten?
Ha meiden en heer ,

Date en ik zijn weer in contact, er is nog geen duidelijkheid maar we zijn nu wel in gesprek over waar de knelpunten liggen en of we ruimte zien voor verbetering. Ik snap nu iig waar zijn problemen liggen en ik besef ook hoe leuk ik hem vind en wat mijn aandeel is geweest in deze mallaise. Blijk toch meer moeite te hebben met me open te stellen dan ik durfde toegeven... Ik hoop dat we eruit gaan komen maar ik weet niet of het misschien al te laat is. Ik heb iig een harde les geleerd!

Vla
Hee Vla,

fijn dat jullie weer wat meer contact hebben, maar zo te lezen zijn jullie er nog lang niet uit. Ik vind het wel een goed teken dat hij het erover wilt hebben en niet alleen zijn eigen zin door wil drijven. Misschien heeft het dan toch nog een kansje tussen jullie....?

Iemand had het trouwens over mannen die hun profiel niet verwijderen. dat kan een slecht teken zijn, maar is het niet altijd. Mijn date heeft zijn profiel vorige week pas weggehaald/gedeactiveerd, terwijl we toch echt al een tijdje aan het daten zijn. Ik kon wel zien dat hij nooit inlogde, dus dat stelde me gerust Zou het anders ook niet zo prettig hebben gevonden.

De date van de OP was, terwijl wij aan het daten waren, zeer actief op de datingsite. Vond ik echt helemaal niet fijn en uiteindelijk is het dus ook niets geworden tussen ons.

Met mij gaat alles goed trouwens

TIerney, heb je nog iets van hem gehoord? Vind het wel goed van je wat je doet, maar hoop ook wel dat hij er goed op gaat reageren. Ik weet uit ervaring dat sommige mannen helemaal geen zin hebben in "gedoe". Maar je schrijft dat hij er niet op die manier in staat, dus ik ben benieuwd wat de uitkomst zal zijn van jullie gesprek. Hou je een deurtje open?
Hallo dames en heer

Leuk om de nieuwe ontwikkelingen te lezen en erg leuk om ook de andere kant van het verhaal te lezen...

@hiawata: groot gelijk dat je date laat 'gaan'... Ik zou ook not amused zijn als hij al een paar dagen thuis is en niets laat horen terwijl hij wel online is.

@rasa: haha ja daar kun je vergif op innemen dat je zo'n reactie krijgt. Had ik laatst ook. Eerst een mail dat hij me helemaal geweldig vond en toen ik reageerde dat ik er toch iets anders in stond was ik meteen 'goedkoop' en 'we passen helemaal niet bij elkaar'. Tja....

@vla: beetje moeilijk om op jou te reageren, voel me dan toch een beetje een 'inbreker' op jouw verhaal. Maar.... Als de start al zo moeilijk is, is dat dan wel een basis voor de toekomst?

Ik heb zelf nog wel steeds veel lol van paiq. Heb wel wat contacten verwijderd (jammer dat dat dan blokkeren heet, want zo bot bedoel ik het nu ook weer niet). Ik heb nu nog 5 contacten over, waarvan 1 leuk om te chatten maar verder kansloos. Een uit zelfde dorp als ik vroeger, leuk maar ook kansloos door de afstand van 200km.

En 1 waar ik een erg raar gevoel over heb. Heb toch over faker verteld? Deze man heeft een vrijwel identiek verhaal, op een paar nuances na, kan natuurlijk, maar ik twijfel dus heel erg of ik niet weer met dezelfde man aan het chatten ben (ander profielnaam uiteraard van hem en andere foto's). Hoeveel toeval kan er zijn???

En ondertussen volgende week een date met een oudebekende uit het 'echte' leven. Kan ook natuurlijk haha...

Groetjes M
Onaantrekkelijke mannen in de veertig die vrouwen in de twintig (ook al is het respectievelijk begin - eind) benaderen op datingsites vind ik fout.

(ik zeg onaantrekkelijk omdat Pierce Brosnan me best mag benaderen :P)
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
@nora: is dat dan net zoiets als al die 20-ers die mij als bijna 41 jarige benaderen .... Die neem ik niet serieus iig en verdenk ik van mee willen doen aan de MILF trend haha....
haha ik vind dat eigenlijk wel anders ja! Een beetje raar is het wel (maar ook een groot compliment lijkt me!) maar ik vind 40 --> 20 (vieze) ouwe snoepers, en 20 --> 40, tja, op zoek naar meer wijsheid dan bij leeftijdsgenoten? Maar het riekt al snel naar 'dat wil ik ook eens proberen ofzo'
Ja dat is ook mijn idee dan.... Maar ik reageer wel altijd netjes hoor... Maar sorry, ik kan er niets mee met 25 jarige jongens, dan mogen ze nog net zo'n lekker smoeltje hebben ...
Van oppervlakkigheid kun je dan iig niet beticht worden! :D
Ik heb ook op paiq gestaan en vond het vooral een leuk middel als ik me verveelde. Beetje stom ouwehoeren en meestal vielen de foto's me dan heel erg tegen. Vond daarom de fotobeoordeling wel grappig, kon je toch een beetje op uiterlijk selecteren.

Ikzelf ben eind twintig en kennelijk is dat een heerlijke leeftijd voor gescheiden mannen en mannen in hun midlifecrisis... Ik ga toch liever voor iemand van mijn eigen leeftijd .

En Maria, je breekt niet in hoor!! Snap heel goed wat je zegt, dat is nu mijn grootste twijfel: kunnen we die valse start nog ongedaan maken? En Boebele, de deur staat inderdaad nog op een heel klein kiertje. We hebben voor het eerst een heel open en eerlijk gesprek gehad, ik zie nog mogelijkheden en ik hoop dat hij ze ook nog ziet. Ik moet me echt inhouden hem niet te willen overtuigen. Heb mijn visie en verhaal aan hem kwijt gekund en dat is fijn. Het is nu aan hem wat hij ermee doet.

Tierney!!! Nog iets van praatjesman gehoord? Ben toch wel benieuwd welke wending dit verhaal nog krijgt .
@vla: als je in dit stadium al het idee hebt iemand te moeten overtuigen dan voelt dat voor mij niet goed. Maar goed, ik ben er verder niet bij en als jij denkt dat dit de man voor jou is, dan is het zeker nog de moeite waard.

Ik ben ook wel benieuwd wat het verhaal over/van praatjesman gaat worden. Stiekem heb ik het idee dat.... Maarja ook daar ben ik niet bij, als @tierney er van overtuigd is dat het niet de man voor haar is.....

Tja, ik en oppervlakkig? Soms best wel hoor. Ben laatst een keer puur voor de seks gegaan, was heerlijk, maar niet met een 25 jarige :-). Klinkt misschien een beetje 'dom' in de oren van de 20 jarigen hier, maar ik vind dat vaak nog 'jochies' en heb liever een echte vent...

Paiq: geen idee of ik daar een date aan over ga houden. Ik vind het met name gezellig. Maar 13 contacten was een beetje teveel van het goede, voelde me soms besprongen als ik online kwam . Dus nu heb ik er 5 over, waarvan 1 met potentie, maar dat is ook degene die zelfde verhalen heeft als 'faker'...
Ben hier een hele tijd geleden ook eens geweest, maar omdat ik toen niet zo actief was ook niet meer zo actief hier.

Ik was nu wel weer benieuwd naar de verhalen. Leuk om te lezen dat er nu ook een man post, en grappig om te lezen dat je met dezelfde dingen zit als de dames.

Ik zit zelf op Paiq, 1 gewone vriend aan overgehouden en nu met eentje aan het daten. Twijfel alleen of hij echt op zoek is naar een relatie, ik wissel steeds van gedachten bij hem. Maar het op de man af vragen durf/wil ik ook niet. Hij heeft weinig tijd vanwege zn werk, maar als hij tijd heeft wil hij me wel zien. En als ik niks laat horen krijg ik een berichtje of er iets is. Hij is ook sinds onze eerste date niet meer op Paiq geweest. Hij gaf als verklaring een vaag verhaal over wachtwoord kwijt, en toen ik zei dat hij dat toch kon resetten kreeg ik een nog vager verhaal over dat ie het emailaccount dat eraan gekoppeld zat niet echt gebruikte.....

Daarnaast ook aan het daten met iemand die ik van Pepper ken. Met zijn account was iets misgegaan en dus verwijderd, en hij zegt dat ie geen nieuwe heeft aangemaakt.

Mss heel erg, maar ik kan gewoon niet kiezen, en dit komt ook mede omdat ik van beiden niet weet wat ze verwachten. En ik vind het zo ook wel leuk. Geen verwachtingen, gewoon een leuke tijd. Aandacht als ik of hij dat wil, afspreken als we dat willen, geen moeilijk gedoe. Ik wilde altijd veel aandacht, maar ik wordt nu niet bedolven onder berichtjes en vind het wel prima zo.

Ondertussen kom ik ook nog wel op Paiq, omdat ik daar nog een ander contact had. En nu wel weer iemand aan het kletsen, alleen liet het van de week plotseling een btje afweten. Maar ja, ook dat is weer niet heel erg.

Ik ga de perikelen hier weer eens volgen.
Gek die overeenkomst met die faker, Maria. Komen hun verhalen heel erg overeen? Of de manier van aanspreken, etc?

En ik ben juist niet aan het overtuigen, dat wil ik helemaal niet, daar heb ik niks aan! Het is graag of niet. We hebben een goed en eerlijk gesprek gehad waarbij we eindelijk op een fijne manier hebben aangegeven hoe wij dingen voor ons zien. Dat kwam stiekem best wel overeen gelukkig. Maar verder laat ik het erbij, hij moet op basis daarvan zelf bepalen wat hij doet. En dat is nu dus even spannend .
@vla, dat willen overtuigen kwam een beetje doordat je schreef dat je je in probeerde te houden omdat juist niet te doen. Ik denk dat je inderdaad de juiste instelling hebt: graag of niet. Maar soms willen 'we' te graag misschien.

Er zitten heel veel parallellen in de verhalen van beide mannen, zelfde soort beroep, zelfde persoonlijke situatie (en die komt minder vaak voor dan gewoon gescheiden), zelfde soort woonplaats, alleen zitten er ook wel verschillen in. En de foto's zijn uiteraard niet hetzelfde. Nouja, ik moet ook oppassen dat ik niet te wantrouwend word. Twee fakers in 3 weken eisen wel een beetje hun tol

@Tigger04: zo lang je zelf niet stiekem meer verwacht van je dates is het toch prima om een beetje om je heen te kijken? Ik merk wel dat doordat contacten via datingachtige sites lopen de verwachtingen toch vaak iets anders zijn bij sommigen (terecht misschien) maar dat niet iedereen even serieus is.
Misschien beetje rare vraag hoor...maar wat is een faker op een datingsite precies? De vrouwen die ik spreek/mail is niks fake aan (tenminste niet voor zover ik kan nagaan).
@tikje: een faker is precies wat het woord zegt. Iemand die niet echt is, die foto's van een ander plaatst en/of liegt. Ik heb dit nu 2x meegemaakt en geloof me daar word je niet vrolijker van....

Uiteindelijk betrap ik ze dan, bijvoorbeeld doordat ze plaatjes mailen waarvan ze zeggen dat zij die hebben gemaakt en die blijken dan gewoon van internet geplukt. Ik snap werkelijk niet wat de lol daarvan is. De laatste heeft 1,5 week bijna dagelijks uren met me gechat en bleek gewoon verhalen uit zijn duim te zuigen. Dus tja, dat noem ik een faker . Helaas maakt mij dat een stuk wantrouwender en dat vind ik erg jammer, want ik ben van nature zelf heel eerlijk en oprecht...
Ik heb dat ook een keertje gehad. De desbetreffende had een foto van een donkerharige man geplaatst. We hebben wat op en neer bericht via de DS en op zijn vraag wat ik aantrekkelijk vond en wat niet schreef ik dat ik niet op blond haar blauwe ogen viel. Heb nooit meer iets van hem vernomen, dan weet je dus genoeg!

Het schijnt dat men niet enkel van het internet een foto haalt maar blijkbaar van andere mensen van de DS om hun eigen profiel te vullen. Ik las een keertje dat iemand aangaf dat zijn eigen foto gebruikt werd door een ander op de DS
@daisy: oh dat is wel heel brutaal zeg... De eerste faker die ik ontmoette had foto's van een wat ouder fotomodel gebruikt... Doordat hij hele vreemde mails ging sturen vertrouwde ik het niet... Dus ik had op internet gezocht, bleek alle profielfoto's van internet te komen. Het werd pas echt creepy toen ik er achterkwam dat het fotomodel een week ervoor was verongelukt. Toen heb ik hem laten blokkeren.... Faker 2 leek heel oprecht en daarvan was ik ook wel erg verbaasd dat hij niet echt was... Maarja, blijkbaar moet je toch wel oppassen af en toe. Gelukkig is het merendeel wel echt
Dus dat kan ook nog weer. Wat een idioten. Ik zie vrouwen dat niet zo snel doen.

En ook raar want je valt toch altijd door de mand. Het kan gewoon niet zo zijn dat iemand consequent is in zijn uitspraken als je elke dag uren lang leugens zit te vertellen. Dus goed uitvragen en onthouden denk ik dan.

En zo iemand zal dus niet snel op een ontmoeting zinspelen. Ik gooi na een weekje a 2 weekjes mailen wel eens een balletje op over een ontmoeting, lijkt mij vrij normaal. Je kan mailen totdat je er bij neervalt maar het gaat toch om de klik in het echt, als je elkaar ziet, dus daar stuur je toch op denk ik dan.

Zo'n voorstel zal je van zo'n faker niet snel horen denk ik, ook al verdacht.
Gelukkig ben ik nog nooit een faker tegengekomen. Ik snap ook niet wat die mannen dan willen, wrs komt het nooit tot een afspraak. Wat winnen ze er dan mee?
[quote]tikjetegevoeligeman schreef op 23 november 2011 @ 16:36:

En ook raar want je valt toch altijd door de mand. Het kan gewoon niet zo zijn dat iemand consequent is in zijn uitspraken als je elke dag uren lang leugens zit te vertellen. Dus goed uitvragen en onthouden denk ik dan.

quote]

Ik denk dat je daar een denkfoutje maakt.

Je zou ze de kost moeten geven die leugen na leugen vertellen!

Dat het op een DS gebeurt verbaast me dan ook helemaal niet aangezien er in het dagelijkse leven al genoeg mensen een leugen leven. Ik heb in mijn werk met leugenaars te maken en woon ik een aantal maanden per jaar in een groot touristenoord waar het gros van de mannen duizenden vrouwen voor de gek houden en ze een poot uitdraaien.

Goed blijven opletten hoe het contact verloopt is het enige wat je kan doen. Vertrouw op je gevoel dat zegt vaak al genoeg!
Vla, hij is dus toch niet helemaal klaar met je? Dan heeft hij toch ook wel gevoelens voor jou denk ik.. Het klinkt nog steeds niet onverdeeld positief zoals ik het lees. Ik heb toch altijd zoiets van praten over problemen is goed, maar op een gegeven moment moet het wel oplossinggericht zijn. Ik heb een beetje het idee dat jullie in het zelfde rondje blijven hangen. Hoe voel je je er zelf bij?

Maria, ik praat niet met mannen die ik al niet meer helemaal vertrouw of ze wel eerlijk zijn. Dat gevoel wordt echt niet beter.

En fakers... ik heb wel mannen die iedere vrouw hetzelfde berichtje sturen of gewoon op zoek naar seks zijn, maar op de een of andere manier pik ik die er binnen no time uit. Ik heb eigenlijk van de mannen waarmee ik echt contact heb gehad nog nooit een faker gehad.

Misschien toch focussen op een ander soort man?

Tikje gevoelige man, sms haar over een paar dagen gewoon weer eens, ik zou niet de hele week stil blijven hoor... Bij mij zou de boel dan flink bekoelen als een man dat doet.

Leuk dat ze op een tweede date wil.

Roosje hoe is het met jou?

En VEO, flink aan het zwijmelen?

Boebele leuk om van je te horen, ik dacht al dat je net als manopviva helemaal zou verdwijnen met je vriendje Alles goed dus bij jou?

Ik heb nog niks gehoord, maar heb er wel vertrouwen in dat hij nog wel komt deze week. Het is pas woensdagmiddag en hij staat nooit meteen voor de deur.

En ik weet ook wel zeker dat hij absoluut geen zin heeft in gedoe Daarom vind ik het ook wel apart dat ik hem ondanks mijn gedoe (ik heb hem wel meer gebracht dan willen praten over gevoelens, ik heb hem zelfs uitgescholden hihi) nog steeds niet uit mijn leven is. Er zijn makkelijkere sv dan mij...onervaren stresskip.

Hij blijft steeds zo hameren op dat ik zo lief ben en een echte dame, en dat hij echt wel een goede man is en het goed wil doen. Toen ik hem smste over dat ik in de war was vanwege gevoelens en dat ik wilde praten om afscheid te nemen zei hij binnen een uur dat hij deze week zou komen praten. Ik heb hem gevraagd me niet op niks te laten wachten en hij zei heel resoluut dat hij echt komt. Dus ik vertrouw er wel op dat hij me dit geeft.

Maar wat mij betreft geen kier dus. Echt gemoedsrust en afscheidsknuffel zodat ik een mooie herinnering heb. Ik denk dat als ik hem over mijn gevoelens vertel en dan toch doorga dat het alleen maar messy wordt. En ik ben natuurlijk wel een beetje nieuwsgierig naar wat hij gaat zeggen. Dat kan ik niet uitzetten, ben wel een meisje ja! haha!
@Bedankt Maria2005, klopt, het was echt zo raar... Ik had t niet verwacht, vooral omdat hij mij na een week vakantie had aangesproken op de chat, dus dan denk je niet dat t uit is. En toen ik m de tweede keer sprak was hij ook duidelijk dat hij nog niet klaar was en nog door wilde met mij.. Hij had koosnaampje voor me.. Ik bedoel, ik heb het hem zelfs keer op keer gevraagd of we verder gaan of dat we stoppen. En van stoppen wilde hij niets weten, maar goed.. laat maar, ik ga er niet meer woorden over vuil maken. Het is over, klaar, ik heb hem een sms gestuurd dat het over en uit is. Ik laat het daten even voor wat het is, mijnwondenlikken, en daarna over een tijdje weer de datingmarkt op, haha! xxxxxx
Zo. Na een paar dagen op paiq en ematching rond te hebben gekeken ben ik tot de conclusie gekomen dat dit nu even niet de juiste manier voor mij is om een man tegen te komen.

Vooral paiq gaf de doorslag. Eergisteravond echt een ontzettende creep "tegengekomen" die mij direct blokkeerde, echt binnen de seconde, toen ik aangaf dat ik, als ik met iemand zou afspreken never nooit bij iemand thuis zou afspreken, en ook niet iemand die ik niet kende bij mij thuis zou laten komen. Vreemd genoeg was hij het daar dus niet mee eens, hij zei ook duidelijk dat dat juist de enige goede plek was om af te spreken. Heel vaag dus.

Nog wel een ander leuk iemand gesproken, maar niet leuk genoeg voor mij. Wat ik erg jammer vind is dat je het bij paiq vooral van de speeddates moet hebben, want een match wordt 1x in de 10 dagen gemaakt. Dus ik zou nog 10 dagen moeten wachten op een match? Heb ik niet echt zin in, dus heb zojuist mijn profiel verwijderd.

Voorlopig blijf ik dus alleen jullie date-avonturen meelezen.

Dus blijven jullie maar lekker daten, dan vermaak ik me hier wel haha.
Hallo allemaal,

hoe is het met iedereen? Ik ben een beetje nerveus, want morgen zie ik hem weer en dan ga ik kennis maken met zijn vrienden + een stukje familie. Eng! Maar het is wel een teken dat hij het serieus meent met mij En ook dat vind ik spannend. Ben de laatste tijd niet meer zo van de lange relaties omdat ik ook wel op mijn vrijheid gesteld ben en eerder een einzelganger ben dan iemand die altijd mensen opzoekt, dus het is wel even wennen. Maar het voelt wel goed en fijn, terwijl ik het met andere mannen in het begin vaak al spaans benauwd kreeg.

Tierney, hoe is het met praatjesman ? Ben benieuwd of hij echt nog contact met je zoekt. Het is inmiddels al donderdag.... hoop het wel voor je, en anders denk ik dat je beter af bent zonder hem. Zeker omdat het voor jou toch wel wat gevoelig ligt allemaal.

Veo, aan het genieten van je verliefdheid?

Vla, nog nieuws? Ik ben het wel een beetje eens met de anderen, dat het in een beginnende relatie een beetje vanzelf moet gaan allemaal. Beetje water bij de wijn doen allebei, en niet omdat het moet maar omdat je dat allebei wil.

Ik ben ook nog nooit fakers tegen gekomen, mijn dates waren stuk voor stuk wie ze zeiden dat ze waren. Geen idee waar dat door komt. Ik voel wel snel dingen aan, ook al ben ik pas met iemand aan het mailen. Kan vaak wel aan de manier van schrijven zien wie er achter de mail schuilgaat. Of diegene ok is of niet.
Saraatje, er zijn nog zoveel andere datingsites dan paiq, waarom je laten afschrikken door 1 zo'n eikel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven