Gezondheid alle pijlers

Verkeerd ritme?

23-11-2011 21:15 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar tips tegen de moeheid.

Ben 32 en moeder van 2 kleine kinderen.

Ze slapen hier nooit uit, dus ik ben al 4 jaar wakker tussen 6.00 en 7.00 uur. Daar zal ik niet de enige in zijn. Op tijd naar bed, dan hou ik het wel vol.

Maar nu zit ik in een slaap dip.

Zelfs al slapen de kinderen nog, lig ik al wakker. Dat kan al vanaf 5.00 uur zijn. Ik ga dan liggen malen en slaap niet meer.

Het gevolg is dat ik 's avonds zo moe ben, dat ik het liefst om 20.00 uur al naar bed ga. Ik heb het steenkoud, mn ogen branden, ik zie er gewoon niet meer uit. Ja, als een spook.

Nu ben ik ook wel een ochtendmens. Sta het liefst vroeg op en ga nog liever op tijd naar bed. Maar nu is het wel heel erg. En zo ongezellig. Zelfs als ik later ga slapen, ben ik vroeg wakker. En dus nog moeier.

Hoe doorbreek ik dit? En is het herkenbaar, die intense moeheid in de avond?
Is er nog een vader in beeld?
Ja hoor, er is een vader. Maar hij heeft verder niets met mijn slaapritme te maken. Behalve dat ik weleen moe van hem wordt
Je man het bed uitduwen 's ochtends vroeg en zelf lekker blijven liggen?
quote:leentjedb schreef op 23 november 2011 @ 21:21:

Je man het bed uitduwen 's ochtends vroeg en zelf lekker blijven liggen?Dat heeft niet zo veel zin als je vanaf 5 uur wakker ligt.
TO zegt dat ze zelfs wakker ligt als de kinderen nog slapen, dus ik weet niet of man uit bed duwen de oplossing is.

Misschien helpt het om een notitieblokje naast je bed te leggen en daarop de dingen te schrijven waarover je aan het piekeren bent om er op een later tijdstip met een helderder hoofd over na te denken.
Het is niet echt piekeren. Meer dat ik klaarwakker ben en dan lig te bedenken wat ik allemaal ga doen. Ik kan gewoon niet uitslapen!

En het is nog veel erger na een feestje. Ik kan gerust na een drukke avond, met wijn(tjes) om 2.00 gaan slapen en 5.30 wakker worden. En dan voel ik me beroerd!
Wat mij helpt is bewegen in de buitenlucht. Van een wandeling kan ik al erg ontspannen en beter slapen. Ik neem dan mijn zoontje van 1 mee in de kinderwagen. Ook als het slecht weer is ga ik even, al is het maar een rondje in de wijk.

Juist als ik niet ontspan word ik ook te vroeg wakker en kan ik niet meer slapen. Ben dan meteen bezig met alle dingen die ik moet doen.
Ik kon een tijdje na de geboorte van mijn dochter niet goed doorslapen. Ik heb ongeveer een maandje 3x per week een pilletje melatonine genomen (te koop bij drogist). Dan sliep ik in elk geval 3 nachten goed door Na ongeveer een maandje sliep ik elke nacht weer goed.

Ik kan me wel voorstellen dat je op bent
Dat wandel en doe ik natuurlijk wel overdag. Niet om vijf uur s nachts. Het is preventief.
Ik word weleens vroeg wakker als ik last heb van stress. Als dat is opgelost slaap ik weer normaal.
Hoe laat ga je naar bed?

Heb je een baan? Slapen je kinderen overdag?
Klinkt een beetje als een soort jetlag. Daar adviseren ze dan toch wel eens van die pilletjes voor. Ben alleen even kwijt wat precies, maar misschien weet iemand anders dat.
http://www.elsevier.nl/we ... t-nieuwe-pil.htm?rss=true

Dit vond ik nog op internet. Misschien heb je er iets aan.
Ik weet niet of je kinderen s middags nog slapen?

Anders ga jij dan ook even liggen. Houd je het s'avonds langer vol.
quote:_kara_ schreef op 23 november 2011 @ 21:36:

Ik heb ongeveer een maandje 3x per week een pilletje melatonine genomen (te koop bij drogist).Melatonine is een lichaamseigen stof die je dag-nachtritme ondersteunt. Probeer het eens, misschien heb je er wel baat bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven