Cadeautjes bruiloft

25-11-2011 17:02 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi!

Ik heb binnenkort een bruiloft van een vriendin van me, en aangezien ik weinig tot geen ervaring heb met bruiloften, wilde ik om wat cadeau-tips vragen.

- Wat is leuk om te geven aan het (jonge) bruidspaar?

- Als men beslist geld te geven, wat is dan een "redelijk" bedrag wat ze zoal met bruiloften geven?

Thanks alvast!
Is er geen cadeaulijst? Want 'raden' wat een bruidspaar leuk zou vinden, is natuurlijk onbegonnen werk. Wij kennen ze niet, jij wel.

Voor wat betreft geld zijn de meningen zeer verdeeld. Ik zou eerder kijken wat jij kunt misssen en wat je ervoor over hebt, dan wat 'men' geschikt vind als bedrag. 'Men' kan immers niet in jouw portemonnee kijken. verpak je geld evt op een ludieke manier.
Staat er geen hint op de uitnodiging?

Als het goede vrienden zijn vind ik 50 euro normaal..anders minder.
Voor de 1 is ¤20 standaard, bij de ander ¤50, of nog meer. Daar heb je dus niks aan.

En dan maakt 't ook nog uit of je daggast bent, of alleen naar het feest 's avonds gaat.
Ja er is wel iets wat ze graag willen, maar het lijkt me ook leuk om er nog iets naast te kopen of anders geld te geven. Maar ik weet niet wat een normaal gedrag is, lijkt mij dat je niet met 20 euro aan kunt komen zegmaar..

Ben de hele dag gast ;)
Kan je niet contact opnemen met de ceremoniemeester? Die is er voor dat soort vragen.
Als ze zelf een duidelijke wens hebben, dan lijkt het me toe dat je ze daarmee een groot plezier zou doen. Anders geven ze die wens natuurlijk niet op.
quote:SeptemberGirl schreef op 25 november 2011 @ 17:09:

Kan je niet contact opnemen met de ceremoniemeester? Die is er voor dat soort vragen.Precies.
Ik heb het bruidspaar de laatste keer een naambordje gegeven met de 'nieuwe' achternaam zeg maar...

Werd leuk ontvangen
quote:apppie schreef op 25 november 2011 @ 17:30:

Ik heb het bruidspaar de laatste keer een naambordje gegeven met de 'nieuwe' achternaam zeg maar...

Werd leuk ontvangen Als de bruid haar eigen naam blijft gebruiken, is er weinig nieuws aan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 25 november 2011 @ 17:33:

[...]

Als de bruid haar eigen naam blijft gebruiken, is er weinig nieuws aan

Nee meen je dat nou? :O

Het is dus ook alleen als er sprake is van naamsverandering.
Je kunt je naam al een tijd niet meer veranderen als je trouwt.

Ik zou een geldboompje maken, klein boompje kopen en bloemen van 5 euro erin maken.
Je moet geven wat je leuk vind, wat je je kan verooloven etc.

Maar bij ons in de familie/streek is een beetje de richtlijn dat je in het envelopje doet wat je zelf verbruikt/kost op de dag plus ietsjes meer. En ja ,de envelopjes zijn er niet om de bruiloft te bekostigen en nee, het is niet heel romantisch/persoonlijk, maar het is toch wel handig zo'n richtlijn. Je mag natuurlijk altijd meer/minder geven, maar dat is dus zo'n beetje de vuistregel waar veel gewone genodigden (dus niet de ouders of de allerbeste vriendin) zich aan houden.

Werd leuk ontvangen Die zou bij ons de container ingegaan zijn, wil toch echt mijn eigen naam op het naambordje hebben staan.
Als daggast waarbij je ook bij het diner aanwezig bent en bij de borrel en het feest etc. zou ik zeker 50 euro geven. Wij hebben vrienden van ons 100 euro gegeven toen ze gingen trouwen en wij met zijn tweetjes de hele dag uitgenodigd waren. En dat had ik in een doos gedaan vol serpentines (van die papierslierten) en daarin nog meer kadootjes gestopt. Badolie, gezichtsmaskertje, klein flesje wijn, bonbons geloof ik, ik weet het niet meer. Gewoon wat kleine dingetjes. Maar je moet het geld wel kunnen missen. Want je wilt (waarschijnlijk) ook een nieuwe outfit voor de bruiloft en wellicht is er nog een vrijgezellenfeest. En zo kunnen de kosten aardig oplopen.

Wat ik heel leuk vond om te krijgen was een fles bubbeltjeswijn met daaraan een dinercheque van 50 euro. Zijn we een aantal maanden na de bruiloft van uit eten geweest en dat was hartstikke leuk. We hebben toen ook gezellig samen op de bruiloft teruggekeken en op de eerste maanden van ons huwelijk.

Allerbelangrijkst is dat je het geld kan missen. Het moet niet zo zijn dat je een maand brood eet om die 50 euro te kunnen geven of dat je het van je spaarrekening moet halen oid. En wij kunnen niet in jouw portomonnee kijken.

Ik zou oppassen met dingen die je in huis moet neerzetten/ophangen tenzij ze echt iets hebben aangegeven dat ze willen hebben. Het is heel moeilijk om iets te krijgen dat je eigenlijk niet mooi vindt maar wat je wel neer moet zetten omdat het gegeven is door een vriendin die wekelijks over de vloer komt. Helemaal als het niet makkelijk kapot valt

Werd leuk ontvangen Hangt het bordje ook?
Zie QR

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven