Kerstmarkt Duitsland

27-11-2011 11:24 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie gaat en waarheen?
Niet en nergens.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Münster
Bazinga!
Gisteren naar Bremen geweest
quote:friezinnetje schreef op 27 november 2011 @ 11:27:

Gisteren naar Bremen geweestJa, ik ook, zo leuk :-)
[quote]sito1970 schreef op 27 november 2011 @ 11:29:

[...]

Ja, ik ook, zo leuk :-) Is maar ruim een uur rijden van hier.
Niet en nergens.

Ik was gisteren in de Intratuin, ik werd helemaal gek van alle kerstrommel. 4 Euro voor een kerstbal? Crisis?
Paar jaar geleden in keulen geweest. Viel nogal tegen. Veel van hetzelfde, te druk om alles goed te zien en de winkels waren dicht.
Ben nog nooit naar een dergelijke kerstmarkt geweest dus hopelijk ga ik dit jaar mijn "kerstmarktontmaagding" beleven :-)

Wat zijn de do's en dont's? Welke markt is de leukste? Welke dag is de beste? En hoe doen jullie dat met parkeren?
Bremen is inderdaad mooi; is een uurtje rijden wel waard.

Munster is ook sfeervol net als Dortmund.
Wat heeft dit topic met Relaties te maken?
gisteren met bus er heen geweest, die zette ons op 5 minuten lopen van de winkelstraten uit.

En het was er gisten harstikke druk omdat het de zaterdag voor advent was. Daardoor superdruk!
quote:sundream schreef op 27 november 2011 @ 11:33:

Wat heeft dit topic met Relaties te maken?

Omdat je er samen met je relatie heen gaat?

Omdat je iets voor je relatie meeneemt?

Omdat je relatie over is, na het bezoek?

Ik ga altijd naar Moers of Dusseldorf. Heerlijk, lekker mutserig!
quote:sundream schreef op 27 november 2011 @ 11:33:

Wat heeft dit topic met Relaties te maken?Haha, ik zie het nou ook ineens. Vraag me af hoe die hier terecht komt, sorry.
Essen is echt heel leuk. CentrO ook prima hoor. De eerste heb je een Umweltplakkette voor nodig, de tweede niet.

Ik vind Essen zo leuk omdat het zo groot is. De stad zelf (Limbecker Platz is geweldig en dan heb je nog een groot gedeelte buiten), maar ook de Kerstmarkt. Er is ook een Middeleeuws stukje. Do's: hotel nemen, lekker struinen, wat eten en glühwein drinken. 's Avonds is het heel mooi verlicht, dus vooral ook dan gaan. Als je in een hotel zit rol je zo je kamer in na afloop en kan je de volgende dag weer rustig naar huis.
Als ik ooit naar zo'n Kerstmarkt ga mogen ze me wegens niet toerekeningsvatbaar op laten sluiten .... Nooit van m'n leven dat ik naar zoiets vrijwillig toe zal gaan, net zo min als naar Libelledagen, Margrietdagen, Huishoudbeurs, 50+ beurs, noem maar op. Ik ga me toch niet vrijwillig onder laten dompelen in zo'n vreselijke opgeklopte 'sfeer', waar je met 'romantische' muziek :puke: overal wordt binnengelokt om vooral veel geld uit je zak te laten kloppen ....
Ik was zeker op het forum 'relaties' aan het kijken toen het ineens in me opkwam om een onderwerp te plaatsen over kerstmarkten.
quote:Joyce48 schreef op 27 november 2011 @ 11:43:

Als ik ooit naar zo'n Kerstmarkt ga mogen ze me wegens niet toerekeningsvatbaar op laten sluiten .... Nooit van m'n leven dat ik naar zoiets vrijwillig toe zal gaan, net zo min als naar Libelledagen, Margrietdagen, Huishoudbeurs, 50+ beurs, noem maar op. Ik ga me toch niet vrijwillig onder laten dompelen in zo'n vreselijke opgeklopte 'sfeer', waar je met 'romantische' muziek :puke: overal wordt binnengelokt om vooral veel geld uit je zak te laten kloppen ....Dat geld uit je zak laten kloppen heb je zelf in de hand.
Nou Joyce, zo'n Kerstmarkt is echt niet te vergelijken met de Libelle Zomerweek, Huishoudbeurs of Margriet Winterfair hoor!

En dat geld uit je zak laten kloppen... Nooit gemerkt.

Misschien moet je toch eens gaan want je vooroordeel klopt echt van geen kant.
Vorig jaar in Bremen geweest, erg leuk! En gisteren net terug uit Hamburg, geweldige stad en gezellig in kerstsfeer! Ik vind het beregezellig, zo'n kerstmarkt.
quote:sito1970 schreef op 27 november 2011 @ 11:44:

Dat geld uit je zak laten kloppen heb je zelf in de hand.

Tuurlijk, dat is waar, maar het is wel het enige doel van die standhouders, ze moeten hun hoge standplaatskosten er uiteindelijk uit hebben .....

En onder invloed van het sfeertje, de muziek en de glühwein zijn mensen nu eenmaal veel kooplustiger dan bij de HEMA.
quote:GeorgetteDansLeTabac schreef op 27 november 2011 @ 11:48:

Nou Joyce, zo'n Kerstmarkt is echt niet te vergelijken met de Libelle Zomerweek, Huishoudbeurs of Margriet Winterfair hoor!

En dat geld uit je zak laten kloppen... Nooit gemerkt.

Misschien moet je toch eens gaan want je vooroordeel klopt echt van geen kant.Daar heb je een punt ..... Ik heb er geen verstand van; en eerlijk gezegd wil ik dat graag zo houden!
Dusseldorf vind ik echt leuk,maar leuker vind ik Valkenburg,in de grotten,zo knus.
ik heb alleen kleine stukjes van die in aken toevallig gezien maar mijn zoon wil graag naar valkenburg, dat gaan we dit jaar dan maar eens doen, bedankt ladytruckster !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven