geesten

18-11-2011 19:53 224 berichten
Alle reacties Link kopieren
Straks weer een leuk horror filmpje kijken met mijn vriendin over geesten. Wij zijn allebei best gelovig in die soort dingen. Ik heb ergens ook wel bewijs dat geesten bestaan. Het interesseert mij heel erg alleen heb ik ooit van iemand gehoord dat je het niet moet op zoeken. Geloven jullie in geesten? En waarom wel of niet? Ik zou hier best de verhalen neer willen zetten wat er in mijn familie is gebeurd maar zelfs dat durf ik niet omdat ik denk dat het je dan juist op zoekt.. Ik denk ook niet dat iedereen het kan horen of zien. Het gebeurd meestal onverwacht.
Dubbelpost, sorry.
Ik geloof in geesten maar ook dat niet iedereen ze waarneemt. Er is een bepaalde gevoeligheid voor nodig.

Ik kan een huis binnenstappen en "weten" of er entiteiten zijn en ook waar ze zich bevinden. Heb geregeld een verschijning aan mn bed staan, wordt door mijn haren geaaid door mn overleden oma en voel mn overleden kat geregeld 's nachts op mn bed springen. Het is iets wat nu eenmaal bij mij hoort, mijn ouders willen er niets van weten omdat ze het zelf niet voelen en het eng vinden. Toen ik het nog niet zo duidelijk waarnam bedacht ik ook allerlei rationele verklaringen en vond ik het ook eng. Het is onbekende materie totdat je er zelf mee te maken hebt en dan weet je zelf heel goed of iets echt is of niet. En hoe vreemd ook....het went.
quote:Maryssa schreef op 26 november 2011 @ 20:44:

Ik geloof in geesten maar ook dat niet iedereen ze waarneemt. Er is een bepaalde gevoeligheid voor nodig.

Vandaar dat experimenten ook steevast op niets uitlopen.

Dan klopt de atmosfeer, of de elektrische lading van de lucht niet, of lopen de aardstralen scheef, of krijgen de Chakra's de bibbers.

Of de onderzoeker is eigenlijk ook paranormaal begaafd, en blokkeert de gave van het goudeerlijke medium.

quote:Ik kan een huis binnenstappen en "weten" of er entiteiten zijn en ook waar ze zich bevinden. Heb geregeld een verschijning aan mn bed staan, wordt door mijn haren geaaid door mn overleden oma en voel mn overleden kat geregeld 's nachts op mn bed springen. Het is iets wat nu eenmaal bij mij hoort, mijn ouders willen er niets van weten omdat ze het zelf niet voelen en het eng vinden. Toen ik het nog niet zo duidelijk waarnam bedacht ik ook allerlei rationele verklaringen en vond ik het ook eng. Het is onbekende materie totdat je er zelf mee te maken hebt en dan weet je zelf heel goed of iets echt is of niet. En hoe vreemd ook....het went.Met alle respect, maar ik denk dat je hallucineert.
Knudde. Ik moet eens leren op wijzig te drukken ipv op quoten.
quote:kouwemakker1978 schreef op 27 november 2011 @ 01:19:

Knudde. Ik moet eens leren op wijzig te drukken ipv op quoten.

Al doende leert men .

Maar ik ben het in dit topic helemaal met je eens Kouwemakker! Als ik sommige "ervaringen" lees dan kan ik een glimlach niet onderdrukken .
quote:RooieSien schreef op 27 november 2011 @ 16:46:

[...]

Al doende leert men .

Maar ik ben het in dit topic helemaal met je eens Kouwemakker! Als ik sommige "ervaringen" lees dan kan ik een glimlach niet onderdrukken .

Ja, soms een glimlach, maar ik neem het ook wel ernstiger dan dat.

Ik vind het ronduit onethisch hoe mensen soms opgelicht worden, waarbij hun misére eigenlijk gewoon wordt geëxploiteerd.

En het is verbazend hoe snel men de normaal zo gewaardeerde eerlijkheid laat vallen wanneer het op troost of geluk aankomt.

Ik neem aan dat het gros hier eerlijkheid ziet als iets dat in de regel positief is, en dat niemand graag wordt bedonderd.

Maar als het op geloven aankomt, zeggen we ineens "Wat maakt het nou uit als het iemand troost biedt?"

Dan vindt men het opeens prima wanneer men zichzelf en anderen massaal voor de gek houdt, en er regelmatig nog forse bedragen voor vraagt/neertelt ook.

Nee, het wordt zelfs als een deugd gezien, alsof het iets bewonderenswaardigs is om in dergelijke luchtfietserij te geloven.

"Respect voor je geloof man! Ik ben het wel totaal niet met je eens, want mijn berg gewauwel is veel beter, maar respect man! Diep ontzag voor je!" Ugh!

Combineer dat ook nog eens met een persoonlijk verhaal over een dode geliefde, en wat een schoft moet je vervolgens wel niet zijn om er nog kritiek op te hebben.

Mensen investeren geld, en soms zelfs een heel leven in geloof. Wanneer die investering onterecht blijkt, mag iedereen dat van mij weten, zeker wanneer "geïnfecteerden" anderen mee proberen te trekken in hun "happy clappy" zwevelarijen.

Ik respecteer mensen, maar niet noodzakelijkerwijs hun opvattingen.

Ik zie het behandelen van mensen als wezens die zelf kunnen nadenken als een hogere vorm van respect, dan hete hangijzers te vermijden om geen luchtbellen door te prikken.

Want zeg nou zelf: Dat is niet respectvol, maar een verkapte ontoerekeningsvatbaatbaarheidsverklaring.

(Onthouden voor scrabble!)
Ik zou niet raar opkijken als er echt geesten bestaan. Ik heb wel eens iets raars meegemaakt en ik kan me best voorstellen dat er veel meer is dan wij mensen dagelijks zien.

Aan de andere kant kan het ook best zijn dat er niks is, ik weet het gewoon niet. En eigenlijk wil ik het ook niet weten, ik vind het maar eng.
Iedereen mag haar mening hebben hier. Ik weet 100% zeker dat ik niet hallucineer, sla geen slaatje uit waar ik andere mensen mee kan helpen (ik doe dit kosteloos) en val mensen niet ongevraagd lastig met wat ik soms zie of doorkrijg.

Het is net als geloof in god, Allah whatever. Ik voel me niet geroepen om mensen hier (of in het dagelijks leven) te overtuigen.
quote:flip123456789 schreef op 27 november 2011 @ 17:43:

Aan de andere kant kan het ook best zijn dat er niks is, ik weet het gewoon niet. En eigenlijk wil ik het ook niet weten, ik vind het maar eng.Als je je verstand gebruikt, blijft er in deze niets over om eng te vinden.
quote:Maryssa schreef op 27 november 2011 @ 17:44:

Iedereen mag haar mening hebben hier. Ik weet 100% zeker dat ik niet hallucineer,

Dat weet iedereen die hallucineert zeker.

quote:sla geen slaatje uit waar ik andere mensen mee kan helpen (ik doe dit kosteloos) en val mensen niet ongevraagd lastig met wat ik soms zie of doorkrijg.

Nee, de beschuldiging was meer aan het adres van mensen die zich opwerpen als spiritualistische goeroe's. Anderen trappen er alleen maar in.

quote:Het is net als geloof in god, Allah whatever. Ik voel me niet geroepen om mensen hier (of in het dagelijks leven) te overtuigen.

Ik wel, want het maakt een enorm verschil of iemand met gezondheidsproblemen naar een geestenuitdrijver gaat, of naar een arts.

Of iemand diens kind inent tegen ziekte, of het aan "de Wil van God" overlaat.

Of iemand zich met scheikunde bezighoudt, of met alchemie.

Geloof is niet onschadelijk, en het aanhangen van grote onbewezen concepten is géén deugd.
Quote van Kouwemakker:Dat weet iedereen die hallucineert zeker.

Tuurlijk joh.
quote:Maryssa schreef op 27 november 2011 @ 18:01:

Quote van Kouwemakker:Dat weet iedereen die hallucineert zeker.

Tuurlijk joh.http://nl.wikipedia.org/wiki/Hallucinatiequote:Een hallucinatie is een zintuiglijke beleving die niet overeenkomt met wat er in werkelijkheid gebeurt. Anders gezegd: een hallucinatie is een waarneming waarbij de prikkel uit de buitenwereld ontbreekt. Er kunnen dingen gehoord, gezien, gevoeld of geroken worden die niet in in de buitenwereld voorkomen. Het woord hallucinatie is afkomstig van het Latijnse hallucinere, dat te vertalen valt als dwalend door de geest. De term werd voor het eerst gebruikt in de psychiatrie door de Franse psychiater Jean-Etienne Esquirol in 1837.

En ook:

quote:Bij echte hallucinaties denkt de patiënt die stemmen hoort dat er tegen hem wordt gesproken, terwijl men bij een pseudohallucinatie weet dat de stemmen alleen in het hoofd zitten.
quote:kouwemakker1978 schreef op 27 november 2011 @ 17:51:

[...]

Als je je verstand gebruikt, blijft er in deze niets over om eng te vinden.Maar waarom denk jij de wijsheid in pacht te hebben en weet jij zo zeker dat er niets is? Dat kún je gewoon niet weten. De kans dat er wel iets is als geesten, is volgens mij echt niet kleiner dan dat het niet zo is.
quote:kouwemakker1978 schreef op 27 november 2011 @ 18:12:

[...]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hallucinatie

[...]

En ook:

[...]

Het zóu zo kunnen zijn ja, dat het in haar hoofd zit. Maar het zou ook niet zo kunnen zijn. Daar kan jij echt niet over oordelen.
quote:flip123456789 schreef op 27 november 2011 @ 18:15:

Maar waarom denk jij de wijsheid in pacht te hebben en weet jij zo zeker dat er niets is? Dat kún je gewoon niet weten.

Dus moet men elke propositie waarvan het tegendeel niet absoluut te bewijzen is maar serieus nemen?

Neem jij mij serieus als ik in de Tandenfee geloof?

Of in kabouters?

quote:De kans dat er wel iets is als geesten, is volgens mij echt niet kleiner dan dat het niet zo is.Over welke/wiens geesten heb je het?
quote:flip123456789 schreef op 27 november 2011 @ 18:16:

[...]

Het zóu zo kunnen zijn ja, dat het in haar hoofd zit. Maar het zou ook niet zo kunnen zijn. Daar kan jij echt niet over oordelen.

Wat ik in ieder geval wel weet, is dat er honderden vormen van geloof zijn, en dat niet iedereen tegelijkertijd gelijk kan hebben.

Daarnaast is er een belangrijk conflict tussen het vermeende bovennatuurlijke, en het ingrijpen daarvan op het natuurlijke. Als je er in geïnteresseerd bent, zal ik het eens voor je uitspinnen.
Vanuit mijn werk ben ik bekend met het fenomeen hallucineren. Dus ik weet wat dat inhoudt.Met alle respect Kouwemakker, ik ga niet in discussie. We komen er namelijk gewoon niet uit.
quote:Maryssa schreef op 27 november 2011 @ 18:22:

Vanuit mijn werk ben ik bekend met het fenomeen hallucineren. Dus ik weet wat dat inhoudt.Met alle respect Kouwemakker, ik ga niet in discussie. We komen er namelijk gewoon niet uit.

Het zij zo, maar een beroep op je eigen autoriteit is geen argument.

Met je "verhoogde gevoeligheid" ben je vooral bezig om jezelf bijzonderder te maken dan andere mensen.

"ik kan iets wat de rest niet kan."
quote:kouwemakker1978 schreef op 27 november 2011 @ 18:24:

[...]

Het zij zo, maar een beroep op je eigen autoriteit is geen argument.

Met je "verhoogde gevoeligheid" ben je vooral bezig om jezelf bijzonderder te maken dan andere mensen.

"ik kan iets wat de rest niet kan."Als ik er mee te koop zou lopen en er mee zou pronken zou dat kloppen. Ik ben er vandoor. Discussieer ze hier.
quote:Maryssa schreef op 27 november 2011 @ 18:38:

[...]

Als ik er mee te koop zou lopen en er mee zou pronken zou dat kloppen. Ik ben er vandoor. Discussieer ze hier.

Je hebt je "gave" toch besproken op een openbaar forum.?

Tot ziens.
quote:kouwemakker1978 schreef op 27 november 2011 @ 18:50:

[...]

Je hebt je "gave" toch besproken op een openbaar forum.?

Tot ziens.Scherp!
quote:RooieSien schreef op 27 november 2011 @ 22:19:

[...]

Scherp!

Dank.

Nu, weet jij of, en zo ja hoe het mogelijk is om op viva een geslachtsverandering te ondergaan?
quote:kouwemakker1978 schreef op 27 november 2011 @ 18:12:

Bij echte hallucinaties denkt de patiënt die stemmen hoort dat er tegen hem wordt gesproken

'De patiënt'?

Dat je niet in entiteiten gelooft omdat je zelf nog nooit iets waargenomen hebt, soit. Maar wat pas echt van de pot gerukt is, is dat je hier iemand even als een volleerde psychiater diagnosticeert. 'De patiënt' lijdt aan 'echte hallucinaties', volgens jou.

Wie is hier nou gek?
Twinkle, hij/zij schrijft toch alleen hoe dat gaat bij echte hallucinaties? Dus los van het evt. achteraf interpreteren als verschijningsvormen van overleden dierbaren?
Dokter kouwemakker stelt een diagnose:quote:kouwemakker1978 schreef op 27 november 2011 @ 01:18:

Met alle respect, maar ik denk dat je hallucineert.

En vervolgens post hij nog een extra Wiki-linkje plus wat Wiki-quotes om ons te informeren over wat hallucinaties danwel 'echte hallucinaties' precies veroorzaken.

En kijk nou toch eens aan... hoe verrassend: Dat heeft Maryssa ook!

Dus dat is het 'bewijs' dat ze geen entiteiten ziet of waarnemeningen doet, maar dat deze patiënt inderdaad aan hallucinaties lijdt...

Juist ja.

En kouwenmakkers 'gave' om bij forummers psychiatrische aandoeningen vast te kunnen stellen, dienen we wél serieus te nemen?

.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven