Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!
vrijdag 18 november 2011 om 16:38
quote:vrouwtje89 schreef op 04 november 2011 @ 16:02:
[...]
Nee woon niet in het westen. Mag inderdaad niet klagen maar hou er waarschijnlijk niet meer dan 1250/1300 aan over(een hooop belastingaftrek) Verder is dit salaris nog excl. vakantiegeld en eindejaarsuitkering dus een goed bedrag voor een beginner, daarnaast volgend jaar uit mijn jeugdloon.Ik hoor trouwens van steeds meer mensen dat ik er netto meer aan over houd dan de 1250/1300 die ik dacht. P&O vertelde me over dit bedrag maar zij wisten het niet zeker omdat ik toch me eerste loonstrook moet afwachten. Ook als je berekenen doet op het internet zou ik er tenminste 1400 euro aan over moeten houden. Een vriend van mij verdient bruto even veel als mij maar houd er 1500 a 1600 aan over..Dus ben erg nieuwsgierig, lijkt me ook niet echt reeel dat er bijna 600 euro aan belasting afgaat maargoed we zullen zien
[...]
Nee woon niet in het westen. Mag inderdaad niet klagen maar hou er waarschijnlijk niet meer dan 1250/1300 aan over(een hooop belastingaftrek) Verder is dit salaris nog excl. vakantiegeld en eindejaarsuitkering dus een goed bedrag voor een beginner, daarnaast volgend jaar uit mijn jeugdloon.Ik hoor trouwens van steeds meer mensen dat ik er netto meer aan over houd dan de 1250/1300 die ik dacht. P&O vertelde me over dit bedrag maar zij wisten het niet zeker omdat ik toch me eerste loonstrook moet afwachten. Ook als je berekenen doet op het internet zou ik er tenminste 1400 euro aan over moeten houden. Een vriend van mij verdient bruto even veel als mij maar houd er 1500 a 1600 aan over..Dus ben erg nieuwsgierig, lijkt me ook niet echt reeel dat er bijna 600 euro aan belasting afgaat maargoed we zullen zien
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde

vrijdag 18 november 2011 om 19:19
@vrouwtje
Het verschil tussen bruto en netto kan per bedrijf enorm verschillen, bijv door de premieafdachten. Denk bijv. aan pensioen. Bij sommige werkgevers betaalt de werkgever het grootste deel van de premie, bij andere werkgever betaalt de werknemer zelf meer en weer andere bedrijven hebben helemaal geen pensioenregeling en dus ook geen inhouding daarvoor. Dat soort dingen kan zo een paar honderd euro verschil maken onder aan de streep.
Het verschil tussen bruto en netto kan per bedrijf enorm verschillen, bijv door de premieafdachten. Denk bijv. aan pensioen. Bij sommige werkgevers betaalt de werkgever het grootste deel van de premie, bij andere werkgever betaalt de werknemer zelf meer en weer andere bedrijven hebben helemaal geen pensioenregeling en dus ook geen inhouding daarvoor. Dat soort dingen kan zo een paar honderd euro verschil maken onder aan de streep.
donderdag 24 november 2011 om 22:44
quote:missdiemen schreef op 24 november 2011 @ 13:40:
Jumbo Supermarkt
25 jaar
9,80 bruto p/u
2,5 jaar ervaring
0 uren contract (4x verlengt)
Bij ziekte, vakantie enz geen loon4x mag toch helemaal niet? tis toch max 3x en daarna deruit of voor onbepaalde tijd?
Jumbo Supermarkt
25 jaar
9,80 bruto p/u
2,5 jaar ervaring
0 uren contract (4x verlengt)
Bij ziekte, vakantie enz geen loon4x mag toch helemaal niet? tis toch max 3x en daarna deruit of voor onbepaalde tijd?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte

zaterdag 26 november 2011 om 21:14
Beroep : technisch verkoper
leeftijd : 38
ervaring : 10 jaar (3 jaar thuismama geweest)
Opleiding : WO
Netto 32 uur : 2300 euro per maand
Pensioen volledig verzorgd, bonusuitkering etc.
mooi salaris, maar te veel werkdruk. er moet iets veranderen maar dat is moeilijk. 32 uur tijdens schooltijden werken in je eigen woonplaats vind je niet zomaar ergens anders.
leeftijd : 38
ervaring : 10 jaar (3 jaar thuismama geweest)
Opleiding : WO
Netto 32 uur : 2300 euro per maand
Pensioen volledig verzorgd, bonusuitkering etc.
mooi salaris, maar te veel werkdruk. er moet iets veranderen maar dat is moeilijk. 32 uur tijdens schooltijden werken in je eigen woonplaats vind je niet zomaar ergens anders.
The past may be in tatters
But today is all that matters
But today is all that matters
maandag 28 november 2011 om 17:14
quote:IceTea schreef op 21 mei 2011 @ 01:36:
[...]
Update:
Leeftijd: 26 jaar
Opleiding: MBO
Beroep: Supervisor Customer Service
Uren: 40
Ervaring: 12 maanden
Salaris: 1900 Bruto
Nog een update:
Leeftijd: 27 jaar
Beroep: Process Coordinator Customer Service
Ervaring: In deze functie: 3 maanden
Salaris: 2100 Bruto
Extra: Laptop en HBO opleiding
[...]
Update:
Leeftijd: 26 jaar
Beroep: Supervisor Customer Service
Ervaring: 12 maanden
Salaris: 1900 Bruto
Nog een update:
Leeftijd: 27 jaar
Beroep: Process Coordinator Customer Service
Ervaring: In deze functie: 3 maanden
Salaris: 2100 Bruto
Extra: Laptop en HBO opleiding
zaterdag 3 december 2011 om 23:03
HBO ( social work )
13 jaar ervaring
Zelfstandige
5200 bruto / alles eraf ( als zelfstandige moet je alles betalen)
2400 netto ( varieerd natuurlijk is gemiddeld)
Is voor 38 - 46 uur in de week ( onregelmatig
Was toen 34 jaar
Sinds 3 jaar geswitsched
37 jaar
Consultant / accountmanager op uitzendbureau
24 uur ( en 1 x in 4 weken telefoondienst in avonden en weekend)
2650,- bruto pm
1495,- netto pm
Exclusief : mobiel en bonusregeling
Ik heb geen idee of dat laag of hoog is omdat ik natuurlijk anders was gewend. Maar werk er ook minder voor en niet meer onregelmatig!
13 jaar ervaring
Zelfstandige
5200 bruto / alles eraf ( als zelfstandige moet je alles betalen)
2400 netto ( varieerd natuurlijk is gemiddeld)
Is voor 38 - 46 uur in de week ( onregelmatig
Was toen 34 jaar
Sinds 3 jaar geswitsched
37 jaar
Consultant / accountmanager op uitzendbureau
24 uur ( en 1 x in 4 weken telefoondienst in avonden en weekend)
2650,- bruto pm
1495,- netto pm
Exclusief : mobiel en bonusregeling
Ik heb geen idee of dat laag of hoog is omdat ik natuurlijk anders was gewend. Maar werk er ook minder voor en niet meer onregelmatig!
"Dans met je hart, en je voeten zullen volgen."

zaterdag 10 december 2011 om 18:16
quote:josephine_ schreef op 04 december 2011 @ 21:48:
Beleidsmedewerker
27 jaar
32 uur
2550,- bruto per maand
1700,- netto per maand
Extra: laptop en mobiele telefoonMijn netto bedrag is aan de hoger kant door inderdaad beloningen in het verleden(13mnd/14mnd , garantiebedragwinst, vakantiegeld zit er ook in) , we krijgen nu puur prestatiebonus 1 keer in het jaar, dus een voldoende/goed/zeer goed
Beleidsmedewerker
27 jaar
32 uur
2550,- bruto per maand
1700,- netto per maand
Extra: laptop en mobiele telefoonMijn netto bedrag is aan de hoger kant door inderdaad beloningen in het verleden(13mnd/14mnd , garantiebedragwinst, vakantiegeld zit er ook in) , we krijgen nu puur prestatiebonus 1 keer in het jaar, dus een voldoende/goed/zeer goed
woensdag 14 december 2011 om 16:59
Een brutosalaris valt beter te vergelijken dan van een nettosalaris. Wat betaald je werkgever aan pensioen, auto, laptop, mobiele telefoon, reiskosten etc. Dit wordt natuurlijk allemaal afgetrokken of opgeteld bij je nettosalaris. En dan maakt het ook nog enorm uit of je bij een commercieel bedrijf, overheid of non-profitorganisatie werkt. En heb je flexibele werktijden, krijg je tijd voor tijd of worden overuren maar voor lief genomen. Ook niet onbelangrijk, doe je het werk wat je leuk vindt? Dus kortom het is een beetje appels met peren vergelijken. Ik ben management assistente, ben 44 jaar, heb 25 jaar werkervaring en verdien bruto 4.000 euro per maand op fulltime basis, ik werk 28 uur en hou daar ruim 2100 euro aan over. (Partner) Pensioen wordt 2/3 door werkgever betaald, we hebben flexibele werktijden, elk overuurtje kunnen we compenseren, we hebben thuiswerkmogelijkheden en ik heb het enorm naar mijn zin, dus dan is het helemaal niet erg om wat minder te verdienen.
woensdag 14 december 2011 om 21:16
Ik hoop dat iemand mij misschien kan helpen met een indicatie.
Ik heb gesolliciteerd als junior account manager. Ik heb geen ervaring. Wel een HBO opleiding maar niet in een commerciële richting. Toen we in het gesprek over lonen begonnen. Had de directeur het over 1600... daar kwamen dan nog wel bonussen bij..
Nu vind ik dit wel erg weinig en kreeg ik het gevoel dat ik het bedrag wel om hoog kon krijgen. Maar wat is wel en schappelijk bedrag? Het is een bedrijf van 3 man geen idee of dat nog uit maakt? O ja ik ben 24 jaar. Hopelijk kan iemand mij adviseren...
Ik heb gesolliciteerd als junior account manager. Ik heb geen ervaring. Wel een HBO opleiding maar niet in een commerciële richting. Toen we in het gesprek over lonen begonnen. Had de directeur het over 1600... daar kwamen dan nog wel bonussen bij..
Nu vind ik dit wel erg weinig en kreeg ik het gevoel dat ik het bedrag wel om hoog kon krijgen. Maar wat is wel en schappelijk bedrag? Het is een bedrijf van 3 man geen idee of dat nog uit maakt? O ja ik ben 24 jaar. Hopelijk kan iemand mij adviseren...