Wat zou jij doen???

30-11-2011 21:51 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als je de hoofdprijs zou winnen in de loterij? En dan niet een lullig miljoentje, maar gewoon 30 ofzo....

Ik zou als eerste een leuke huisje kopen voor mij en dochter en en autootje (want fietsen met dit weer vind ik ook niet fijn!)

Dan zou ik een deel weggeven aan familie die het ook niet breed hebben en goede doelen.

En dan blijft er genoeg over om mijn droom waar te maken, een eigen kledingwinkeltje...ik ben er niet het type naar om niets te doen...

En nu jullie...wat zouden jullie doen???
Leuk om ieder jaar weer bij weg te dromen, he?
Autootje? Huisje?

Bij groot geld moet je ook groot denken.

Het moet rollen, niet waar
Een geweldig mooie woonboerderij,nét buiten het centrum.

er moet wel een sauna in zitten en grond rondom de boerderij.

Dan wil ik een paar minipaardjes en dwerggeiten.

Mijn katten kunnen zich uitleven in het privé bos wat er ook bijhoort.

Mijn moeder koop ik een luxe woonboot,dat is haar droom.

verder veel op reis (dan past er inwonend personeel op de dieren) naar mooie en warme landen.

Ik zou wel de Orang Oetangs op Borneo willen helpen, fysiek én financieel.

En stichting Aap in Almere..voor de hobby daar helpen en geld geven.

Oh...nog veel meer goede doelen kan ik bedenken.
Ik zou gelijk me baan opzeggen!
Op de bank zetten, huis afbetalen + ouders, zusje & broer een mooi bedrag schenken. Baan opzeggen en gaan reizen van de rente. Ondertussen bedenken wat ik met de rest ga doen. Naar zo heurt het kijken van Jort Kelder, want ik ga mij natuurlijk mengen met het nieuwe geld
Hmm. Reizen. En 'n iPad kopen. En 'n schoonmaakster nemen. En een butler.
quote:minniemouse86 schreef op 30 november 2011 @ 21:56:

Ik zou gelijk me baan opzeggen!En je hebt dan tijd voor een cursus Nederlands
Een eigen huis laten bouwen op een mooie rustige plek, dat is al jaren een droom van me. En dan met een enorme tuin met een groot hek, zodat de hond lekker los rond kan rennen.

Verder heb ik altijd willen reizen, maar dat wordt op dit moment vanwege mijn gezondheid wat lastig.

Ik zou mijn eigen bedrijf beginnen. En ook tijd besteden aan het goede doel.

Ik zou geen grote sommen geld in 1x weggeven aan familie, maar ik zou ze wel mee laten genieten (bijv door gezamelijke uitjes en vakanties, leuke cadeaus, etc).
quote:annana schreef op 30 november 2011 @ 21:54:

Leuk om ieder jaar weer bij weg te dromen, he?Nou idd!! En erg welkom zou het ook wel zijn...
quote:galadriel schreef op 30 november 2011 @ 21:54:

Autootje? Huisje?

Bij groot geld moet je ook groot denken.

Het moet rollen, niet waar True that, maar als je altijd weinig geld hebt gehad, begin je ook met kleine dromen waar te maken...
Ik zou in de zak van Sint vliegtickets stoppen en met de hele familie kerst op een bounty eiland vieren. Vervolgens zou ik de hypotheek van ouders, broers, zussen, zwagers en schoonzussen afbetalen en een nieuwe keuken voor mijn beste vriendin uitzoeken en een studiefonds/startgeld voor later voor al mijn neefjes en nichtjes regelen. Daarna ga ik op zoek naar een penthouse hartje Amsterdam met een droomkeuken. En in Parijs schakel ik ook een aankoopmakelaar in. Als ik dat allemaal geregeld heb ga ik bijkomen en op wereldreis.
Sanoma opkopen.

Proberen een verschil te maken. Ergens waar het hard nodig is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:boterblommetje schreef op 30 november 2011 @ 22:00:

[...]

En je hebt dan tijd voor een cursus Nederlands Haha, dat wilde ik ook al voorstellen.
Zorgen dat mn moeder, broertje en zus + aanhang + kids goed zitten (bijv door huis af te betalen) en dat voor mn schoonzus, zwager en schoonmoeder ook. Geld aan de kant voor de kinderen van mn partner. Mooi huis midden in A'dam kopen, leuke auto voor mij en mn partner. Daarna ons baan opzeggen en mn studie on hold zetten en de wereld over reizen. Wanneer we terug zijn mn studie oppakken, hopelijk een kind baren, en uiteindelijk een eigen zaak beginnen.

*zucht* wat zou het leven dan een stuk relaxter zijn zeg.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 november 2011 @ 22:06:

Sanoma opkopen.

Proberen een verschil te maken. Ergens waar het hard nodig is.Eens. Al geloof ik dat mijn plannen om een kleuterschool te beginnen in Tibet ook niet geheel in de categorie altruïsme vallen.
Oh en ik zou mijn forumvriendinnen meenemen op bezoek bij Fantje in Canada natuurlijk!

quote:minniemouse86 schreef op 30 november 2011 @ 21:56:

Ik zou gelijk me baan opzeggen!Je gaat jij je baan toch al opzeggen

Hier ligt al een lange waslijst klaar met zaken die ik uiteindelijk toch niet zou kopen.

In ieder geval zou ik een wel een huis, nieuwe auto, nieuwe garderobe voor het hele gezin aanschaffen en een deel verdelen onder familieleden.

Mijn baan zeg ik pas op op de dag dat ik niet meer met een glimlach het kantoor binnenkom.
Wij (zus en ik) hebben het al helemaal bedacht. We beginnen een opvang voor honden en katten. Zus doet de honden en ik de katten en we nemen medewerkers in dienst omdat we af en toe ook even op vakantie willen en moeten shoppen.
Mijn familie een flink bedrag geven, zodat zij ook hun dromen waar kunnen maken.

Een vakantiehuis in Italie kopen. Eigen huis laten verbouwen, badkamer, aanbouw, tuin laten doen. Ontslag nemen en weer gaan studeren (alles wat ik maar leuk vind), Geld voor mijn eigen kinderen opzij zetten. Lekker op vakantie gaan in ons nieuwe vakantiehuis!

Kleren, schoenen, lingerie etc kopen, zonder budget, niet alleen voor mezelf maar ook voor man en kinderen! (Het idee alleen al, maakt me hyper.)

Dan het merendeel van het geld zo goed mogelijk investeren.

Tja, was het maar waar..... Ik koop in ieder geval in december een staatslot. Maar het hoeft geen 30 miljoen te zijn hoor, met 3 miljoen ben ik ook wel tevreden .
Ik keek vanavond naar een engelse kwis(Pointless).

Daar wordt ook altijd de vraag gsteld:

Hoe ga je het opmaken? Antwoord: Snel

en afgelopen week: waar ga je het aan opmaken (paar jonge rockers) Drank, vrouwen, en de rest verspillen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik zou dit huis opknappen, de tuin laten doen en dan de hele handel verkopen. Ik weet ook al waar ik wil wonen, in de pastorie van de RK kerk hier. Kost 8,9 miljoen. Kan er ook een kind gelijk bij zijn moeder weg en bij ons 'in' wonen. Er is een zelfstandige wooneenheid in het huis ingebouwd. Práchtig.

Ik zou mijn broer een huis kopen, kan hij eindelijk van die griebusflat af. En een fatsoenlijke auto voor hem kopen.

Ik zou mezelf helemaal suf shoppen. En alle musea die ik nog wil zien eindelijk gaan bezoeken. Over de hele wereld. Kunst kopen. Een nieuwe bank. Een paar goede doelen steunen. Een nieuw supergoed bed kopen zodat ik niet meer met rugpijn wakker wordt.

Alle schulden afbetalen natuurlijk. Ook wat noodlijdende vrienden helpen. Ik heb er nu al zin in!
quote:boterblommetje schreef op 30 november 2011 @ 22:11:

Oh en ik zou mijn forumvriendinnen meenemen op bezoek bij Fantje in Canada natuurlijk!

Goed idee!
@BGB

Heel Sanoma wordt wat lastig voor een 30 mio budget. Maar wellicht kun je alleen de dames-portfolio doen?
baan opzeggen en vrijwilligerswerk gaan doen, en een huis kopen op de Dominicaanse Republiek. Ach ja...een mens moet wat te dromen hebben he....zucht....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven