Full House deel 4

28-06-2011 15:57 2550 berichten
Alle reacties Link kopieren
naam0 mnd3 mnd6 mnd9 mnd11 mnd14 mnd21 mndMr. J.

7-4-'10399510,7 kg.

78 cmAatje

16-6-'1034655685 gr

61,9 cm6575 gr.

65,9 cm8320 gr.

71,8 cm9455 gr.

75,6 cmLmeisje

10-7-'1039006530 gr

60 cm8080 gr.

61 cm9260 gr.

70 cmOotje

15-7-'1020004975 gr

54 cm5950

60 cm7100 gr.

64 cmJongste

2-9-'1036505420 gr

60,5 cm6950 cm

66,58035 gr.

70 cmRmeisje

28-10-'1036005470 gr

59 cm6965 gr.

64 cmBengeltje

25-2-'1145157410 gr.

63,5 cmUmini

2-3-'1129805450 gr

60 cm7690 gr

68,5 cm8580

73,5

Link naar het eerste deel -> een derde kindje in 2010

Link naar het tweede deel -> 2010, mama's op herhaling

Link naar het derde deel -> Full House

Link naar het vierde deel -> Full House deel 2

Link naar het vijfde deel -> Full House deel 3
Wat zielig en wat goed dat ze meteen gepakt zijn!!!

Ja energiedrankjes, achterlijk.

Ik moet ook vaak uitleggen waarom ik geen snoep in huis heb. Ik snap niet wat een kind daar aan heeft. Ze krijgen al genoeg troep bij vriendjes, opa en oma en bv in een winkel. Ik ga ze niet thuis bewust een snoepje geven.

Ze krijgen van mij ook wel genoeg troep hoor: chipjes (;soms, weekend), koekje en af en toe een dropje. Pepernoten nu ook en deze week een chocoladeletter.

Maar een echt snoepje...? Wat heb je daar aan? Vult toch niet?

Maar ik ben ouderwets en streng geloof ik
Nee joh, ik ben daar ook niet van. Snoep krijgen ze al en kopen ze toch. Heel soms haal ik wat, meer bij kerst, Sint en Pasen, kruidnoten Of chocolade en koekjes eten we ook. Maar ik haal nooit snoep. Gatsie krijgen ze soms zakken vol, nou daar krijg ik kiespijn van. Brrrr

Zit nu lekker op de bank. We gaan zo slapen. Ootje viel in slaap in papa's armen. Ze lag helemaal relaxed op z'n arm te staren en viel in slaap, zo heb ik haar dagen niet gezien!

Heerlijk dat hij er weer is. En we gaan vroeg om.
De poncho is mooi. Heel basic, donkergrijs, beetje gemêleerd. Mooi voorop m'n spijkerbroek en lekker zacht.

Van m'n lampenkap heb ik een tasje gemaakt. Haha. Een soort hippie tasje. Kijk ..Het lijkt best wat. Het is ook maar een probeersel.

Ik heb er een H&M bloem opgeknoopt en een donkerblauw hengsel aan gehaakt. ( was eigenlijk voor m'n sjaal bedoeld maar ik wilde het ineens uitproberen, het was uithalen of uitproberen ;))

Sardegna: op you tube kijken ... Zo leer ik ook steken.. Of ik neem het op, als iemand het doet. Door zien leer ik het dan vanzelf. Ik ken nu vier steken en als je ze combineert krijg je weer nieuwe.
Crea Bea viool

Uma hoe gaat het?

Tieger?
Even heel snel, we zijn net terug van de kno, en moeten zo weer naar school om oudste te halen. Gisteren Sinterklaas op het werk van man gehad, was leuk, maar zwaar vermoeiend.

Kno was goed, gehoor is goed, keelamandelen wel groot, maar ze gaan er niks aan doen. Eigenlijk is de conclusie: nu doen we niks, zodra ze een slaapapneu krijgt wordt er wel wat gedaan, en logopedie gewoon voortzetten.

Stiekum baal ik een beetje, had gehoopt dat de amandelen via invloed op het gehoor de oorzaak van onduidelijk praten zou zijn (want als je bepaalde klanken niet hoort, heb je ook geen reden om ze uit te spreken) en dat het zou helpen met haar verstaanbaarheid. Nu dus maar 'gewoon' de logopedie voortzetten. Hopelijk komt er binnenkort gewoon weer een sprong.

Nu gauw naar school! Blegh, de regen in! Straks meer!
Amalia leuk op Hyves ! Heb nog bla bla gepost

Tieger, hm ik snap de redenatie.. Lijkt me ook lastig als je er niet echt wijzer van wordt maar voor tiegerkind wel fijn dat ze er niet uit hoeven.

Oh bah, drie nachten huilende ootje, sacho dat ik er van ben. Ze huilt om de paar minuten, k weet nu wel waarom, zelf nu ook oorpijn, keelpijn, verkouden, zo'n irritant virusje. Maar klaar ben je. Heb drie dagen geen normale nachtrust.

Dat gevoel in hè hoofd en lijf. Bah. Nouja tegels halen vanavond. Wel leuk !!
Tieger tegenvaller dus

Aatje is ook onrustig. Overdag warme rode wangen. En ze huilt zo raar de laatste tijd; krijsen!!! Alsof ze een gebroken arm heeft ofzo, niet normaal.
Nou ik verlang wel naar wat rustige dagen ! Pffff. Ben het gehol in dec ook zat. Alles is dan ineens, feestjes, activiteiten, rapporten, dan ook nog zh, verkouden en grieperige kinderen. Doe effe normaal !!!!! Ik wil een terras in de zon

Zo tegels ophalen. Gauw gekookt. Waar is man ? We moeten al weg en hij heeft nog niet gegeten.
Zo even tijd, even rust, tijd voor een update.

Tja, kno was dus rustig voor middelste. Haar gehoor is gecheckt, en dat was gewoon goed. Dus verder op dat vlak geen actie, en blijft het dus bij logopedie. Hopelijk gaat dat gauw beter, is voor haarzelf ook wel fijn als ze zich goed verstaanbaar kan maken als ze naar school gaat.

Wel leuk, er zat bij oudste een envelop in de tas, met info over de klas enzo. Ze komt bij het buurmeisje in de klas, erg handig. Is ook een rustige klas, dat is wel fijn. Ben benieuwd hoe ze het vindt. Volgende week een middagje wennen, ze kijkt er ontzettend naar uit.

Met oudste gaat het wisselend, hij gaat nu wel sneller naar de badkamer als we het zeggen. Dat is al erg prettig. Verder merk ik zelf wel dat ik sneller mopper als mijn agenda te vol is (en dat komt eigenlijk iets te vaak voor ), dus daar moet ik wat mee doen. En hij is helemaal vol van het Sinterklaasjournaal, was vorige week helemaal in tranen toen rolstoelpiet vast zat in de modder, helemaal alleen

Jongste vindt Sinterklaas en Zwarte Piet ook helemaal geweldig, vooral de kruidnoten die ze dan krijgt Gisteren bij het feest op het werk van man geweest, dat vond ze erg leuk. Lekker rondscharrelen, kruidnoten schooien bij de pieten, en meedeinen op alle liedjes die er gezongen werden. Ze is druk aan het lopen, begint ook te klimmen (kan zonder problemen de trap op, helaas), en kwam vanmiddag aanlopen met een bordje met een boterham uit haar speelkeuken. Die was alleen niet voor mij, maar voor haarzelf. Moest ze uiteraard wel opeten terwijl ze op schoot zat Kletsen doet ze ook steeds meer, het wordt langzaamaan steeds duidelijker
Werk bij mij wordt nu wat lekkerder druk, hoewel er nog steeds weinig leuke taken voor mij zijn Volgende week gesprek met leidinggevende, dit zou eigenlijk afgelopen maandag zijn, maar werd verplaats Niet echt handig van leidinggevende, maar goed.

Qua sollicitaties is het even rustig, ik heb op het moment niks meer lopen. De leuke functies waarop ik gereageerd had, heb ik afwijzingen voor gekregen, en ik kan nu even niet de juiste toon vinden in m'n brieven. Vind het ook lastig om er echt goed voor te gaan zitten. Maar ik heb nog wel wat leuke en interessante dingen gezien, dus hopelijk heb ik een dezer dagen nog een uurtje om nog wat te schrijven.

Verder vandaag nog een leuk en vooral zinvol gesprek gehad met de consulent van MEE, maar dat zet ik even op hyves.
Tieger jammer dat het met werk net niet is wat leuk is en de sollicitaties die je wilt aan je neus voorbij gaan :( hopelijk vind je na de feestdrukte weer de juiste toon ( en rust ) leuk werk is gewoon belangrijk. Als je het dan druk hebt, leuk druk, is toch anders.

Ik geniet van de verhalen van je jongste, wat een snelle ook.

Wat schattig dat ze al zo lekker rondscharrelt tussen de Pieten !

Ze klinkt al wijs zeg.

Hier vandaag een deel van de tegels gehaald.

Ze zijn mooi hoor.

Ohhhh ik hoop zo dat man er aan gaat beginnen.

Duim mee

Leuk straks heb ik een benedenverdieping met een vloer !!!!!! En kunnen we gaan verplaatsen.

Stel je voor, de jongens grote eigen kamer! Kan ik ze gewoon naar boven sturen als ik daar zin in heb
Oh Viool, dat zou wel lekker zijn! Al was het maar dat je het dan weer warm kan krijgen in huis En wat meer ruimte om je heen, scheelt ook weer
Ja zeker ! Heel die non excisting gevel kan me gestolen worden. Dat ik straks een enorme gezinstafel heb, lekker de was beneden kan doen, met Ootje om me heen en vloerverwarming heb ...
Klinkt heerlijk viool.

Gelukkig niets met de oren tieger maar wat dan wel? Hopelijk kwestie van tijd

En ook wat zoon betreft. Gaat langzaam wat beter toch?

In januari weer fris en fruitig naar nwe banen kijken!!

Tja sintjournaal... Ik vind het niet leuk meer. De kinderen worden de hele tijd bang gemaakt: eerst zijn de pieten niet aan boord, dan gaat Sint naar de verkeerde gemeente, dan steken ze een stok in het wiel van rolstoelpiet (zielig!!!) pietenmutsen weg en nu als klap op de vuurpijl Americo kwijt dus gaat het feest niet door!!! Dat is toch too much!? Ik vind het niet normaal. Oudste vindt het leuk/spannend maar middelste wil niet kijken. En Aatje veert op bij Sint

Maargoed vroeger werd je bang gemaakt dat je mee moest als je niet lief was. Dat is pedagogisch niet meer verantwoord. Nu zitten de kinderen 3 weken in de stress of het wel of niet door gaat.

Ben ik weer ouderwets ?
Viool de grijze poncho van alpacawol bij annaki? Die heb ik vorig jaar gekocht. Mooi is ie.

Ik vind het ook stom hoor amalia, al die paniek in het sint journaal. Doe gewoon 1 dingetje dat evt niet helemaal goed gaat, spannend zat voor die kleintjes.

Tieger rondje medisch gedaan. Hoop ook voor je middelste dat praten snel beter zal gaan als ze naar school gaat. Wanner wordt ze vier?

Viool is zhuis vandaag? Sterkte! En laat je niet met een kluitje in het riet sturen he, goede en duidelijke info moeten ze geven.

Rw gaat het nog qua werkdrukte?

Iedereen voorbereid voor 5 dec?

Wij doen vanavond surprises en gedichten bij familie vriend. Leuk hoor, maar wat een gedoe om alles op tijd af te krijgen.

Hele mooi laarzen gekocht van de week. Blij mee! Bruin suede, hoge hak. Maar niet te popperig, dikke zool.
Hmm, sta nu bij de tramhalte richting stad, nog wat laatste inkopen doen.

Viool, succes vandaag. Gaat man mee?

Amalia, ik ben het met je eens hoor, veel dingen bij het sinterklaasjournaal. Oudste is er flink van onder de indruk.

Sardegna, middelste wordt in de kerstvakantie vier, dus echt starten na de vakantie. Volgende week een middag wennen, ze heeft er veel zin in.
Ts nou ik vind het belachelijk om de kinderen zo veel stress te geven ! Ben blij dat ootje nog niks snapt, die is lekker met een rijstewafel aan het tutten.

Zh verslag op Hyves.

Gaaf Sardegna laarzen ! En ja de pOncho van Annaki. Erg mooi!

Zaterdag de rest van de tegels halen. Waarschijnlijk twee keer rijden. Vind ze erg mooi staan qua sfeer beneden. Matcht met het oude van het huis en met de antieke deuren.

Ik verheug me ook erg op de grote tafel. Dan creëer ik daar echt een gezinshoek met niet tv, printer en opstelling op tafel en kleine hutje mutje eetplek ! Mooie grote vaas bloemen of kandelaar en een edelsteen op tafel !

Yes !!!!!! Duim met me mee dat we met de kerst een verdieping erbij hebben dan zet ik een kerstboom neer!!!!! Geen raam nog maar whatever.
Meiden, mijn welgemeende excuses. Durf hier bijna niet eens meer te komen Ik hang van verjaardagen en feestjes aan elkaar, probeer wel bij te blijven via iphone maar typen op dat ding, ben ik niet zo'n held in. Ik kom echtechtecht na het weekend even helemaal bijlezen en reageren, als dat nog mag. Tot gauw en hele fijne sinterklaasvieringen!
Ha ha ! Party animal !
Heeeey Uma! Fijn, dat je er weer bent!
Tieger bedankt voor je vraag op Hyves, achter m'n verslag over vandaag jou nog beantwoord.

Hai Rikst ! Doeg Uma. Ik ben zo ziehiek !!!!!!

Keel oren neus buik. En drie dagen spook ootje.

Hoeveel / wat drinken jullie dreumesen

Ik vind dat ootje weinig drinkt
Ik vind het ook te veel, hoor., Amalia Bij het Sinterklaasjournaal. Ze kijken ook niet elke dag, want anders is het echt teveel stress hier.

O, Viool, wat goed! De 1e partij tegels binnen. Ik hoop zo, dat je straks je extra verdieping hebt. En boeien idd, dan maar even zonder raam RUIMTE!!! Dat zou toch heerlijk zijn?!

Sardegna, leuke avond gehad??

Tieger, mmm, beetje dubbel dan idd, het nieuws van de kno arts. Hopelijk lukt het dan met de logopedie allemaal.

Hihihi, schattig je jongste tussen de pieten op pepernotenjacht!

RS, hoe is ie daar? Al meer nieuws over je werk?

Hier alles ok! Morgen en maandag sint vieren. Bleg, niet leuk, dubbel. Maar goed, gelukkig komen schoonouders hier maandag anders moesten we 3x... (jaaa, moesten, want ouders en schoonouders zijn niet af te schepen...zucht)

Nou ja, verder geniet ik zo van mijn kleine meisje. Ik vind haar zo suuuuuperschattig nu ze loopt. (daarvoor natuurlijk ook al, maar het ziet er gewoon zo lief uit!) Al is ze wel echt pittig. Gillen als ze iets wil, of niet wil, of...nou ja, herkenbaar hier, geloof ik. Verder begint ze nu ook wat te kletsen. Was het eerst alleen mama, nu ook die, dit, papa, hallooooo en wat dierengeluidjes. Leuk hoor!
Leuk !! Lief hè ... Al die geluiden en ook dat " die" " die" en " deze"

Hier Sint gezeur maar heb niet eens zin om het nog op te schrijven. Opeens " geen zin" nou ehhh pfffff. ik weet het ook niet meer. Ik doe m'n best en ik houd van gezellig samen zijn maar schijnbaar is het niet spannend genoeg
Tegellijm gehaald, 350 euro voor 1 kamer al !!!
Uma!!

Sar leuk nwe laarzen! Kan je van genieten Hè?

Rikst hi hi gillen heeeel herkenbaar .

Ach ja die sintperikelen... Morgenochtend met mijn familie en man is nu met de kinderen naar zijn ouders. Oudste: mama waarom ga je niet mee?

Zucht... Maar door de opgewondenheid en kado's vergeet ie het hopelijk

tut dat ik ben; alleen thuis en ping, strak 6 uur m'n eten klaar . Muts

Lekker even in m'n uppie door het dorp gefietst en boodschappen gedaan. Wat gaat dat snel san zonder kinderen!!

Viool gaaf hoor die vloer! En ik herinner me nog die minikerstboom van vorig jaar .

Wanneer doen jullie de boom? Ik twijfel over woensdag, heb er nl al zo'n zo'n in. Of toch vlgnd weekend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven