tips voor sinterklaasavond
zaterdag 3 december 2011 om 15:08
Morgen weer heerlijk sinterklaasavond vieren. Samen met onze kinderen en de opas en omas. Hoewel ik er veel zin in heb, weet ik nu al weer dat het allemaal bij de kinderen om de cadeautjes draait, en hoe krijg ik zo veel mogelijk in korte tijd te pakken. En de rest eromheen zien ze niet, vind ik wel eens jammer. Ook voor de tijd wat iedereen er in steekt, mbt gedichten ed. Hebben jullie misschien nog leuke ideeen en tips om Sinterklaasavond net iets specialer te maken. En hoe brengen jullie altijd de zak van sinterklaas aan de man. Gewoon aankloppen voor de deur neerzetten ? Bedankt voor het meedenken en tips.
zaterdag 3 december 2011 om 15:20
Begrijp wat je bedoeld! Als het aan de kinderen ligt is het rits-rats, klaar.
Zelf lossen we dit op door de cadeautjes te verstoppen en deze via een gedicht (afkomstig van Sinterklaas) gedoseerd tijdens het gourmetten op te laten zoeken.
Dus bijv. beginnen met eten, en als het eerste stukje vlees op is begin je met een paar zinnetjes verwijzend naar je kind en de plek van het cadeautje (beste jantje kijk nu maar snel, achter in de tuin, dan vind je hem wel! aangevuld met wat persoonlijks maar verder heel simpel)
Heleboel vliegen in een klap. Het gaat echt ideaal! door het 'zelf bakken'zijn ze voor een groot gedeelte afgeleid, en doordat die druk eraf is blijft het voor iedereen leuk.
Zelf lossen we dit op door de cadeautjes te verstoppen en deze via een gedicht (afkomstig van Sinterklaas) gedoseerd tijdens het gourmetten op te laten zoeken.
Dus bijv. beginnen met eten, en als het eerste stukje vlees op is begin je met een paar zinnetjes verwijzend naar je kind en de plek van het cadeautje (beste jantje kijk nu maar snel, achter in de tuin, dan vind je hem wel! aangevuld met wat persoonlijks maar verder heel simpel)
Heleboel vliegen in een klap. Het gaat echt ideaal! door het 'zelf bakken'zijn ze voor een groot gedeelte afgeleid, en doordat die druk eraf is blijft het voor iedereen leuk.
zaterdag 3 december 2011 om 16:26
Wij hebben vroeger, toen broer en ik niet meer geloofden ook een jaar spelletjes gespeeld. Wie won mocht iedereen een cadeautje geven. Werkte goed om de druk eraf te halen, maar ook minder omdat we dan wel steeds andere spelletjes wilden doen. En als je dan door de snelle spelletjes als 'vier op een rij' en 'wie ben ik' heen bent duurt het wel lang....
zaterdag 3 december 2011 om 16:33
Wij gaan naar boven met de kinderen en sinterklaasliedjes zingen. Dan gaat man ieder jaar checken beneden of sint en pieten al in de buurt zijn. Zet zak voor de deur, klopt op de ramen.
Zoon sleept zak naar binnen en dan is het idd uitpakken. Daarna gaan we uitgebreid tafelen, amuses fondue etc en kunnen de kinderen lekker spelen de rest van de dag.
Zoon sleept zak naar binnen en dan is het idd uitpakken. Daarna gaan we uitgebreid tafelen, amuses fondue etc en kunnen de kinderen lekker spelen de rest van de dag.
zaterdag 3 december 2011 om 16:38
zaterdag 3 december 2011 om 16:44
Simpel dobbelen misschien? Degene die een 6 gooit mag een cadeautje uitpakken. Geen 2x achter elkaar gooien en voor de kinderen eventueel bepalen dat ze bijv. een 3 óf een 6 moeten gooien, zodat de kans wat groter wordt. Of kinderen 2 dobbelstenen geven. Degene die alles met zijn naam erop al heeft uitgepakt mag dobbelen voor iemand anders.