Cupcakes smakeloos.

04-12-2011 21:47 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Net nieuw hier, al lees ik al een tijdje mee.

Ik heb een klein vraagje over cupcakes. Mijn dochter is bijna jarig en ik heb tijdens een aanbieding een paar pakken cupcake mix gekocht. Voor haar verjaardag wil ik Bumba Cupcakes maken. Nu heb ik één pak geprobeerd en ik vind de cupcakes erg saai, lijkt wel papier. Hoe kan ik er (goedkoop) een lekkere smaak aan geven? Ik ben een nitwit wat betreft bakken, maar las ergens iets over siroop er doorheen doen. Is dat wat?
Is het niet de bedoeling dat je er nog mierzoet glazuur opsmeert?

Anders kokos door het mengsel ofzo.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja, dat glazuur komt er ook nog overheen idd. Maar de cakejes zelf waren echt heel erg. Ik ben een snoeperd maar dit vond ik echt niets.

Kokos is wel een goed idee! Is het ook een beetje hartig.

dankje.
Moet het persé Bumba zijn ?

Gewoon lekker cakebeslag maken, en versieren met poedersuikerglazuur en "suikerbeestjes".
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Vanille-suiker. Of je doet er bijv. kersen in, of stukjes appel (hoewel mijn dochter niet blij zou zijn met fruit in cake). Of je snijdt ze middendoor en doet er een laagje botercreme tussen (250 gr. poedersuiker, 150 gram boter, 2 eetlepels melk, glad mixen).
zeker zo'n kant-en-klaar cakemix, waar alleen water bij moet (gruwel). Maak gewoon echt cakebeslag en giet dat in cupcakevormpjes.
Zelf beslag maken!

Voor kinderen is het lekker om een stukje (witte) chocolade, een lepeltje jam of wat banketbakkersroom in het midden te doen.
met siroop geen ervaring. Wel met bakken van cupcakes.

Ik neem altijd gewone mix maar doe er extra stukjes fruit bij, of hagelslag erin of een lepel oploskoffie (wordt dan een beetje mokka-smaak)
Waarom bak je niet gewoon kleine cakejes? Vier eieren, 200 gram cakemix (of bloem met wat bakpoeder), 200 gram suiker en 200 gram roomboter. Doe er nog wat nootjes, of rozijntjes, of citroenschil en citroensap, of kaneel of koekkruiden of cacaopoeder of weet ik wat door, heb je hartstikke lekkere cakejes.
Wat eten we vanavond?
Ander merk kiezen ..

En daarna lekker glazuur of fondant er over.
Koop gewoon fijn cakemeel van 'n goed merk, gebruik roomboter. De smaak kun je opleuken door bijv. citroensap of gemalen kokos toe te voegen.

Voor 12 cupcakes (die uit 1 pak cakemeel kunnen) 2 zakjes kokos van Conimex toevoegen voor 'n goede smaak.
Cocosrasp er door doen.

Stukjes chocolade

Krentjes/ rozijnen

scheut rum/ likeur

stukjes appel

je hebt heel veel verschillende smaken essence om er door te doen
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Neem je verlies met die kant en klaar pakken. Gewoon zelf maken, staan genoeg makkelijke recepten op internet, veel lekkerder dan die vieze mixtroep.
Hier ook een vraagje over cupcakes: Kun je die ook ergens kopen, een hele zak of zo? Ik heb geen oven om te bakken, en het leek me wel leuk voor een verjaardag.

( sorry TO dat ik je topic even leen)
Als je zelf beslag maak, vergeet geen snufje zout, dat haalt de smaak op.
Honing er door heen?
Of stukjes appel? Rozijnen, Chocola...
quote:cathoilily schreef op 04 december 2011 @ 21:57:

Hier ook een vraagje over cupcakes: Kun je die ook ergens kopen, een hele zak of zo? Ik heb geen oven om te bakken, en het leek me wel leuk voor een verjaardag.

( sorry TO dat ik je topic even leen)Bakker het juiste aantal laten maken? Kun je zelfs de toppings kiezen!
De volgende keer komt er ook wat anders voor in de plaats!

Maar nu heb ik alles al in huis (is niet alleen met water) en ik ben niet zo rijk, dus moet het er maar mee doen.

Enne, ja het moet Bumba zijn, heb zo'n leuk voorbeeld gezien op internet, heb al Bumba hoofdjes geknipt, op stokjes geplakt, zo leuk.

Ik denk dat ik ga voor kokosnoot en hagelslag!

Blijfgewoonbianca, Rum/likeur lijkt me erg lekker, alleen wordt mijn dochter twee. :p
quote:cathoilily schreef op 04 december 2011 @ 21:57:

( sorry TO dat ik je topic even leen)Je kan ze iig bestellen: http://rosieandthecupcakefactory.com/#
haha, cathoilily, geen probleem, al die tips zijn wel heel handig!
Ik wil ze wel even voor je bakken hoor, als je in de buurt woont!
Wat eten we vanavond?
quote:apestaartje30 schreef op 04 december 2011 @ 22:02:

Blijfgewoonbianca, Rum/likeur lijkt me erg lekker, alleen wordt mijn dochter twee. :pJe hebt ook ( Surinaamse ) amandelsiroop in de supermarkt. Die is lekker stroperig en daar kun je best een scheut van bij het beslag doen.
Hier nog een nitwit op bakgebied. Wat ik zou doen; een pak magdalena's kopen en opleuken met cupcakedecoraties van "dr.Utker". Tadáá, leuke kindercupcakes!
Je kunt cupcakes gewoon bij de bakker, de supermarkt of de Hema kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven