Facebook verwijderd.

05-12-2011 12:37 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alles weten maakt niet gelukkig...
Nee, ik herken het niet.

Ik heb facebook omdat ik het leuk vind om wat neuzelnieuws van mijn vrienden c.q. kennissen te lezen. Meer niet.

Maar blijkbaar gaat het Facebooken bij jou wel heel erg ver.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Mensen schrijven meestal alleen de leuke/interessante dingen op FB. Dat geeft absoluut geen realistisch beeld van iemand zijn leven. Ik snap dat het zo werkt en stoor me er ook niet aan.

Als je er wel last van hebt zoals jij heb je de juiste keuze gemaakt, lijkt mij.
Ik ben wel altijd degene met de minste "vrienden".

Ik ken niet eens zoveel personen, als in aantallen vrienden die sommige er op hebben staan.

Maar voor de rest vind ik mijn eigen leven eigenlijk altijd leuker, dan dat van een ander. Ben een tevreden mensch.
Nee, dit herken ik niet.

Ben je nu trouwens niet bang dat je hier (en op de rest van internet) hetzelfde gaat overkomen? Hier kun je ook verhalen lezen (danwel zonder foto's) waardoor je weer het gevoel krijgt dat juist uitgerekend jíj dat niet hebt. Ik denk dat het slimmer is om wat aan die gedachten te doen dan om je FB account op te heffen en ergens anders verder te gaan met lezen van andermans verhalen.

Lastig, dat weet ik want gedachten zet je niet zomaar uit, maar het lijkt nu op het verschuiven van het probleem.
Zelfde als Himalaya

Het is leuk om hier en daar wat te lezen van vrienden/familie/kennissen/collega's en erop te reageren. Andersom ook leuk om te zien wat voor reacties ik krijg op mijn berichtjes.

Dat is dan ook het enige wat ik doe (nieuwsoverzicht) ik kijk eigenlijk nooit op iemand zijn eigen prikbord/info/foto's. (Tenzij iemand natuurlijk een foto plaatst wat in het nieuwsoverzicht te zien is )

Ik heb dan verder ook geen gedachten erover van 'had ik dat maar' of 'goh, die heeft een leuker leven' zeker niet. Ben gewoon geïnteresseerd, of vind het gewoon leuk om hier en daar wat te lezen. Dat betrek ik totaal niet op mezelf eigenlijk.
Vind het juist leuk om te zien wat iedereen doet. En als iemand bijv. een leuke reis heeft gemaakt is het interessant om alle fotos te zien en wie weet er ook een keer heen te gaan. De beste tips komen van vrienden tochj.
quote:Pigbull schreef op 05 december 2011 @ 12:43:

Hier kun je ook verhalen lezen (danwel zonder foto's) waardoor je weer het gevoel krijgt dat juist uitgerekend jíj dat niet hebt. En dat is bij sommige topics mooi mazzel!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
.
Ik herkent het helemaal niet. Ik heb heel weinig vrienden op FB, waarvan de meeste familieleden (zussen, schoonzussen, zwagers en ouders). Ik weet dus goed hoe hun leven in het echt eruitziet. Ik heb ook nooit bij hun vrienden gekeken.
Ik heb facebook pas ook verwijderd, maar niet vanwege dezelfde reden. Wel vind ik dat het een vertekend beeld van de werkelijkheid geeft en ik kreeg nogal wat miscommunicaties vanwege de chat etc. Zat er ook te vaak achter, dus was het helemaal zat. Nu ben ik alweer een paar maanden 'facebookvrij' en het bevalt me perfect! Misschien ga ik ooit wel weer terug, maar voorlopig niet.

Overigens denk ik dat wat jij beschrijft wel een "facebook-overstijgend probleem" is. Misschien zie je dat ook wel als je mensen echt leert kennen; iedereen heeft zo zijn eigen problemen/zorgen/onzekerheden. Alleen stelt niet iedereen dat tentoon op facebook. En terecht.
Nee, herken het niet en ben ook niet zo gevoelig voor wat anderen voor groots & meeslepend leven hebben. Vind het leuk om andermans foto's te zien en zo kan ik toch nog enig contact onderhouden met mensen die ik niet meer wekelijks zie.
Knap dat je bij jezelf het probleem ziet en daar actie op hebt ondernomen. Chapeau.
Als ik jou was zou ik dan maar ook niet meer met vrienden omgaan, op visite gaan bij mensen of mensen aanspreken en vragen hoe het met ze gaat. Het gras lijkt namelijk altijd groener bij een ander.
Ik heb ook geen Facebook meer. Het is niet zo dat het mijn leven ging beheersen, maar ik was er veel mee bezig. Ik ging er mij heel onzeker om voelen, niet dat ik geloofde dat mensen het daadwerkelijk zo goed voor elkaar hadden, maar ik voelde er mij niet goed bij. Nu heb ik geen Facebook meer en ik voel me zoveel rustiger, nu blijkt achteraf dat ik helemaal niet houd van mensen kijken. Dus het maakte mij zo onzeker dat ik mij niet bezighield met hetgene dat ik écht belangrijk vind.
quote:himalaya schreef op 05 december 2011 @ 12:45:

[...]

En dat is bij sommige topics mooi mazzel!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik heb nooit Facebook gehad en ben van plan dat vol te houden tot de hype weer voorbij is (en die zal ooit voorbijgaan, herinnert iemand zich al die oude sociale netwerksites nog). Heb nooit het gevoel gehad iets te missen (hooguit een hoop nutteloze info). De mensen die ik wil zien en spreken zie en spreek ik, de mensen die ik niet wil zien zie ik niet. Lekker overzichtelijk.

Vraag me overigens wel af, net als vlinder, in hoeverre je probleem door Facebook komt. Ben je ook gevoelig voor mensen die in het echte leven succesvol zijn? In dat geval zou ik eens aan mezelf gaan werken.
vind het goed van je dat je dit bij jezelf herkent en dat je ook actie onderneemt.
Facebook heeft voor- en nadelen.

Het is het omgekeerde van het Viva forum.

Hier denk je dat de wereld uit problemen bestaat en op Facebook lijkt het alsof iedereen succesvol is.

Op een forum zullen mensen niet snel succesverhalen schrijven. Mensen waarmee het goed gaat hebben het niet nodig om een topic te openen.

Op Facebook zal niemand ellende opschrijven. Zo zit men niet in elkaar. Daarom alleen de positieve dingen. Vaak nog even aangedikt. Je ziet een foto met lachende feestvierende mensen. En het feest was 'zoooooo gaaf'. Realiseer je dat die mensen speciaal voor die foto poseren en de rest van de avond echt niet hangend om elkaars nek doorbrengen.

Het zijn zulke korte momenten waarover het gaat. 99 % van hun leven zie je niet.
.
Ik herken het wel een beetje, ook vanwege de reden die hipsala geeft. En over het algemeen kan ik dat prima relativeren, maar op momenten dat het even niet zo lekker gaat kan het me soms haast onbewust bezighouden. Maar ik combineer het inderdaad met het forum, dat zorgt voor wat balans
Als het jou erom gaat dat je er niet tegen kunt dat je meent dat anderen het altijd beter hebben / beter doen dan jij is het forum ook niets voor jou. Het forum zit namelijk vol met perfecte mensen die alles goed voor elkaar hebben en het altijd beter weten dan een ander.
Ik herken het niet als zodanig, maar ik kan me wel storen aan de 'narcistische' kant ervan en het 'kijk mij' gehalte. Sommige mensen zijn mi teveel bezig met mooie plaatjes voor fb schieten, dan gewoon lekker te genieten van bijv een concert. Aan de andere kant vind ik ook dat men dat lekker zelf moet weten. En het zou schijnheilig zijn als ik niet toegeef dat ook ik bewust dingen wel of niet op mijn profiel zet...
.
Ik vind het forum juist de plek om te zien hoe goed je het eigenlijk voor elkaar hebt.

Als iets goed is voor je zelfvertrouwen is het wel het forum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven