Hulp nodig bij google
maandag 5 december 2011 om 15:00
quote:pliert schreef op 05 december 2011 @ 14:57:
ik vind die van keramiek echt heel mooi! cateautje vond je de tafel voor de rest wel praktisch?
Nee!
Bij mij was het ook altijd heel warm, maar dat hielp niets. Wat ik me er vooral aan herinner is als ik me aan die tafel stootte, dan lag m'n halve been aan diggelen.
ik vind die van keramiek echt heel mooi! cateautje vond je de tafel voor de rest wel praktisch?
Nee!
Bij mij was het ook altijd heel warm, maar dat hielp niets. Wat ik me er vooral aan herinner is als ik me aan die tafel stootte, dan lag m'n halve been aan diggelen.
maandag 5 december 2011 om 15:03
quote:Cateautje schreef op 05 december 2011 @ 14:59:
[afbeelding]
Deze is wel heul mooi!
Maar...koud is koud en blijft koud. Die tafels zijn prima voor buiten, als er een zonnetje op schijnt. Ik heb ooit overwogen om aan de onderkant van die vloerverwarmingsmatjes te monteren, maar dat zou er niet mooier op worden. Dus, exit tafel.
[afbeelding]
Deze is wel heul mooi!
Maar...koud is koud en blijft koud. Die tafels zijn prima voor buiten, als er een zonnetje op schijnt. Ik heb ooit overwogen om aan de onderkant van die vloerverwarmingsmatjes te monteren, maar dat zou er niet mooier op worden. Dus, exit tafel.
maandag 5 december 2011 om 15:06
Zal even een situatie schets maken; We wonen vrij klein maar hebben een grote huiskamer, nu is het zo dat de huiskamer aardig gevuld is met kinderspulletjes en wil ik graag een grote leef tafel die weinig onderhoud nodig heeft en waar je gewoon zo hup hete pannen op kan zetten en waar je niet bang voor een kras of deuk hoeft te zijn. alternatieven zijn dus welkom
maandag 5 december 2011 om 15:07
quote:Aubrey schreef op 05 december 2011 @ 15:03:
[...]
Deze is wel heul mooi!
Maar...koud is koud en blijft koud. Die tafels zijn prima voor buiten, als er een zonnetje op schijnt. Ik heb ooit overwogen om aan de onderkant van die vloerverwarmingsmatjes te monteren, maar dat zou er niet mooier op worden. Dus, exit tafel.hahahahaha heb een giga handige schoonpapa dus wie weet
[...]
Deze is wel heul mooi!
Maar...koud is koud en blijft koud. Die tafels zijn prima voor buiten, als er een zonnetje op schijnt. Ik heb ooit overwogen om aan de onderkant van die vloerverwarmingsmatjes te monteren, maar dat zou er niet mooier op worden. Dus, exit tafel.hahahahaha heb een giga handige schoonpapa dus wie weet
maandag 5 december 2011 om 15:10
Natuursteen krast ook, alleen minder snel dan andere oppervlakten. Het is wel zuurgevoelig, dus als jouw kinderen bijvoorbeeld een sinasappel zouden eten, of knoeien met hun glas fris dan krijg je vlekken.
Ik zou gaan voor een houten tafel van sloophout. Dat hout is doorleefd, daar maakt een krasje meer of minder niet veel uit.
Ik zou gaan voor een houten tafel van sloophout. Dat hout is doorleefd, daar maakt een krasje meer of minder niet veel uit.
maandag 5 december 2011 om 15:11
http://total-luxury.nl/onderzetter-gust ... endig.html
Van zoiets als dit heb ik er drie staan op mn houten tafel. Pannen gaan er zo op.
Van zoiets als dit heb ik er drie staan op mn houten tafel. Pannen gaan er zo op.
maandag 5 december 2011 om 15:15
quote:Aubrey schreef op 05 december 2011 @ 15:10:
Natuursteen krast ook, alleen minder snel dan andere oppervlakten. Het is wel zuurgevoelig, dus als jouw kinderen bijvoorbeeld een sinasappel zouden eten, of knoeien met hun glas fris dan krijg je vlekken.
Ik zou gaan voor een houten tafel van sloophout. Dat hout is doorleefd, daar maakt een krasje meer of minder niet veel uit.nou zo iets wouden we eerst totdat een vriendin (die er een heeft heeft) vertelde over de splinters en knoei vlekken
Natuursteen krast ook, alleen minder snel dan andere oppervlakten. Het is wel zuurgevoelig, dus als jouw kinderen bijvoorbeeld een sinasappel zouden eten, of knoeien met hun glas fris dan krijg je vlekken.
Ik zou gaan voor een houten tafel van sloophout. Dat hout is doorleefd, daar maakt een krasje meer of minder niet veel uit.nou zo iets wouden we eerst totdat een vriendin (die er een heeft heeft) vertelde over de splinters en knoei vlekken
maandag 5 december 2011 om 15:20
maandag 5 december 2011 om 15:26
Hete pannen zo op tafel? Volgens mij is dat voor geen enkel oppervlak (steen, hout, plastic, waddeffa) goed. Je creeert ineens enorme temperatuurverschillen in het oppervlak.
Wat dat betreft kun je van elke tafel een fijne leeftafel maken.
Realiseer je alleen wel dat je een echte leeftafel niet deuk-, kras- en streepvrij houdt want dat gaat gewoon niet samen. Is ook de charme, wat mij betreft.
Qua gemak en comfort zou ik dan weer niet voor steen gaan juist.
Hier een mooie notenhouten tafel, en met een kind komt daar wel eens een kras of een potloodstreep op. Is zo weer afgenomen, en verder ook redelijk onderhoudsvrij. Eens in de maand of wat even schoonmaken en inwrijven met olie (werkje van niks).
Wat dat betreft kun je van elke tafel een fijne leeftafel maken.
Realiseer je alleen wel dat je een echte leeftafel niet deuk-, kras- en streepvrij houdt want dat gaat gewoon niet samen. Is ook de charme, wat mij betreft.
Qua gemak en comfort zou ik dan weer niet voor steen gaan juist.
Hier een mooie notenhouten tafel, en met een kind komt daar wel eens een kras of een potloodstreep op. Is zo weer afgenomen, en verder ook redelijk onderhoudsvrij. Eens in de maand of wat even schoonmaken en inwrijven met olie (werkje van niks).
maandag 5 december 2011 om 15:27
quote:pliert schreef op 05 december 2011 @ 15:17:
Amy ik wil juist heel graag van die onderzetters af. deze zijn btw wel heel handig, kende ik nog niet..
Ik laat ze gewoon op tafel staan voor het decoratieve effect die ik met de seizoenen wissel (en soms nog vaker).
Ik vind de tafels van cateautje ook wel mooi en praktisch.
Amy ik wil juist heel graag van die onderzetters af. deze zijn btw wel heel handig, kende ik nog niet..
Ik laat ze gewoon op tafel staan voor het decoratieve effect die ik met de seizoenen wissel (en soms nog vaker).
Ik vind de tafels van cateautje ook wel mooi en praktisch.
maandag 5 december 2011 om 15:35
oeh notenhout vind ik echt prachtig! zeker met strakke poten 
ik dacht alleen dat dat veel meer onderhoud nodig had en dat het vooral met evt knoeien lelijk zou worden...
Cateautje handige tafel idd! ga daar eens naar op zoek. ik vind het argument van kou trouwens wel een om nog eens goed over na te denken...
ik dacht alleen dat dat veel meer onderhoud nodig had en dat het vooral met evt knoeien lelijk zou worden...
Cateautje handige tafel idd! ga daar eens naar op zoek. ik vind het argument van kou trouwens wel een om nog eens goed over na te denken...
maandag 5 december 2011 om 15:38
quote:pliert schreef op 05 december 2011 @ 15:17:
[...]
Ow?!
yep, er kunnen dan kleine haarscheurtjes in komen.
Ik heb een tafel met een granieten tafelblad, en de nadelen die hier voorbij komen zijn waar.
Het tafelblad is en blijft koud. Het is zelfs zo, dat als je een glas thee op tafel zet, de onderste helft van je thee kouder kan zijn als de bovenste helft... Onderzetters gebruiken dus.
Ook is het altijd koud aan je armen als je lekker aan tafel hangt, en heb je de neiging om iets onder je armen te leggen..
Qua onderhoud: GEWELDIG! Ik ga er regelmatig met een doekje over heen, en als er erg vast zit even met een glasmes.
Dat is alles.
[...]
Ow?!
yep, er kunnen dan kleine haarscheurtjes in komen.
Ik heb een tafel met een granieten tafelblad, en de nadelen die hier voorbij komen zijn waar.
Het tafelblad is en blijft koud. Het is zelfs zo, dat als je een glas thee op tafel zet, de onderste helft van je thee kouder kan zijn als de bovenste helft... Onderzetters gebruiken dus.
Ook is het altijd koud aan je armen als je lekker aan tafel hangt, en heb je de neiging om iets onder je armen te leggen..
Qua onderhoud: GEWELDIG! Ik ga er regelmatig met een doekje over heen, en als er erg vast zit even met een glasmes.
Dat is alles.
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”