Werk & Studie alle pijlers

Wie solliciteert momenteel ook? deel 2

06-03-2011 19:54 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is deel 2 van het algemene sollicitatietopic

"Wie solliciteert momenteel ook?" ooit opgestart door Akkies:

quote:Akkies schreef op 08 juli 2009 @ 17:35:

Ik ben op zoek naar mensen die momenteel ook druk bezig zijn met solliciteren en die hierover ervaringen willen delen. Over alles wat erbij komt kijken! Denk aan openingszin brief, voorbereiden op gesprekken, afwijzingen, frustraties Misschien brengen we elkaar op ideeën!Ik heb de vrijheid genomen om het tweede deel hiervan te openen omdat het de bedoeling is dat topics na 3000 posts worden gesloten.
Ik heb gisterochtend de brief + mijn c.v. verstuurd. Morgen wil ik eigenlijk nog een brief sturen.
Bijna een nieuwe week met nieuwe ronden, nieuwe kansen! Voor ons allemaal!
Ohhhhhhhhh ik heb een hele berg brieven uitstaan en wil zó graag een reactie! En hoor deze week hoe het verder gaat na dat gesprek van vorige week. Ik ben een beetje ongeduldig geloof ik...

Iemand anders (leuk) nieuws??
@Ladyanne, wat jammer dat je het niet geworden bent. Hopelijk wordt het volgende gesprek wel wat.

@Dapperedoda, spannende week dus voor jou? Ik blijf voor je duimen dat je verder kan en dat er wat positiefs uitrolt.

Ik heb verder geen nieuws, maar wilde jullie even een hart onder de riem steken. Heel veel sterkte en succes! Hopelijk brengt de Sint een boel nieuwe banen met zich mee....
Ik heb nog niets gehoord op mijn brief van vrijdagochtend. Daar moet ik vanmiddag maar even achteraan bellen.

Verder had ik nog een brief willen schrijven, maar dat is ook niet helemaal gegaan zoals ik had gehoopt, dus daar moet ik morgen nog even wat aandacht aan besteden.
Helaas bij mij niet veel nieuws, ik ben nog geen leuke vacatures tegenkomen, en ik wacht ook dat ik eindelijk volgende week op gesprek mag,eigenlijk zou het deze week plaatsvinden maar ze hebben het weer een week verschoven.
Ik ben sinds september aan het solliciteren.

Ik word wel uitgenodigd voor gesprekken en na het eerste gesprek volgt er meestal wel een tweede, soms zelfs een derde en op het laatse moment word ik afgewezen omdat het profiel van een ander altijd beter aansluit.

Om moedeloos van te worden,ik ben bang dat ik straks een half jaar of langer thuis kom te zitten. Ik heb een universitaire bachelor maar solliciteer op hbo functies(dus daar ligt het niet aan). Zo langzamerhand overweeg ik op MBO functies te solliciteren maar ik hoor om me heen dat het weinig zin heeft omdat je daar weer te hoog voor opgeleid bent.

Ik word zo langzamerhand wel verdrietig ook al weet ik dat ik niks te klagen heb.
@Hoera, wanneer begin je? Je hebt een baan gevonden toch?

Ik ga morgen maar even een klein rondje bellen, al moet ik telkens ook ff opletten; ik kan wel toen en toen gereageerd hebben, maar als de vacature pas een week later sloot dan hebben ze nog wel even tijd nodig... Wil ook weer niet te veel druk er bovenop gooien.

@Ladyanne, gaat dit over het gesprek via het UZB?

@Kaaaaatje, spannend, heb je inmiddels op zn minst een ontvangstbevestiging? Dit was toch die vacature via je broer?

@Ardni, balen dat t telkens op niets uitloopt. Maar aan de andere kant; je doet in ieder geval íets goed, als je voor meerdere rondes mag terugkomen! Maarja, dan is het wel extra zuur als je op de valreep toch een afwijzing krijgt...

Ik snap wat je zegt over MBO-functies. Ik denk er soms ook over na, dan bel ik even de vacature na en realiseer me elke keer weer; dit is écht te praktisch voor mij en als er geen mogelijkheid is om de diepte in te kaan (evt op termijn) dan ga ik het toch niet leuk vinden... Irritant dilemma hè!
@ dapperedoda, ik wilde dat ik een zooi vacatures heb om na te bellen

ja is inderdaad een gesprek via UZB
Heb zojuist alle sites waar ik altijd op kijk doorgeploegd. Dat zijn er (schrik niet) een stuk of 80. En maar één vacature gezien die eventueel interessant is! Kleine pleister op de wonde?
Tjee wat een drukte lately ...... Ik heb gister twee afwijzingen gekregen. Heb nog wel eea in de pijplijn, laten we hopen dat er snel duidelijkheid komt!

Iemand anders nieuws??
Ik mag donderdag op gesprek. Zo, de zenuwen gieren nu al door mijn keel.... lang geleden dat ik een sollicitatiegesprek heb gevoerd.

Ik heb geen idee of ik deze functie zelf wil, maar het is in elk geval goed om weer eens om tafel te gaan en te praten met eimand over mijn toekomst dromen.
Inderdaad, dan heb je weer even het gevoel dat er wat gebeurt!

Ik zit me zo stierlijk te vervelen op mijn uitzendbaantje dat ik maar weer vacatures aan het zoeken ben... Is het al vijf uur??
Hoe is het met iedereen?

Hier niet veel nieuws, wel straks een gesprek bij een bedrijf via het uitzendbureau,ben erg benieuwd
Niet veel nieuws, vanmorgen afwijzing nummer zoveel. En dit keer niet eens 'de andere kandidaten voldoen beter aan het profiel' maar alleen 'u behoort niet tot de eerste selectie'. Ben de motivatie voor het solliciteren echt even kwijt.

@Ladyanne: succes met je gesprek!
Snoepie , ik ken dat gevoel, dat heb ik nu ook.

Ik ben terug van het gesprek maar ik heb er zelf geen goed gevoel over dat ik het word, ze hebben totaal 5 kandidaten via uitzendbureau uitgenodigd. Het uitzendbureau had mij gevraagd op een aantal vragen voortebreiden maar ze vroegen in het gesprek bijna niets! stond ook binnen 25 minuten weer buiten.Had hier het idee dat ze gewoon mensen op gesprek lieten komen om te kijken wat voor vlees ze in de kuip hebben.
Ohh wat irritant Ladyanne en Snoepie! Ben benieuwd hoe het afloopt! En met een beetje geluk kun je de vragen in de tweede ronde nog stellen...

Ik heb vorige week 3 afwijzingen gekregen, en zit nog altijd te wachten op terugkoppeling na mij gesprek van 2 weken geleden.

Heb sterk het vermoeden dat ze met een paar al de 2e ronde in zijn gegaan (we begonnen met 4 kandidaten) en even afwachten wat daaruit komt, voordat ze mij uitnodigen/afwijzen. Tja, kennelijk kan men dit maken.

Ik had ook ergens gereageerd, hadden ze 120 reacties gehad! Tja... Dan moet je wel héél goed aansluiten...

Denk dat t nu wel rustiger gaat worden met vacatures die uitgezet gaan worden, met de feestdagen in het vooruitzicht...

Succes voor ons allemaal!
Ik heb hier ook een tijdje meegeschreven. Wilde jullie vertellen niet op te geven. In september ben ik aangenomen voor een tijdelijke baan van 4 maanden. Gisteren heb ik te horen gekregen dat dit een jaarcontract wordt Het kan dus dames! Hou vol en geef niet op!
Gefeliciteerd Blinkie! Dit soort berichten doet mij goed
ik heb het nu echt gehad hoor, k ben gewoon afgewezen omdat ik te overgekwalificeerd ben voor de functie, het was een baan voor een jaar(werk gaat daar verdwijnen) en het is repeterend werk, maar ik had aangegeven dat ik dat helemaal niet erg vind(tja geld moet in het laatje komen)

en nog een frustratie er boven op, ik zag vandaag een vacature op werk.nl,om te solliciteren moest ik bellen met het werkbedrijf, ik ben wel 3 keer doorverbonden omdat men volgens mij niet wist wat ze met mijn vraag aanmoesten,ik vroeg alleen hoe ik kan reageren(bedrijf stond anoniem op hun site), maar uiteindelijk is het gelukt om te solliciteren.

@ dapperedoda, ja dat idee heb ik ook, ik kan sinds vorige week bijna niets vinden, hopelijk in januari, dan gaat ook helaas mijn ww in, dat wilde ik echt niet maar ja het is niet anders.
quote:dapperedoda schreef op 29 november 2011 @ 18:35:

@Hoera, wanneer begin je? Je hebt een baan gevonden toch?

Ik ga morgen maar even een klein rondje bellen, al moet ik telkens ook ff opletten; ik kan wel toen en toen gereageerd hebben, maar als de vacature pas een week later sloot dan hebben ze nog wel even tijd nodig... Wil ook weer niet te veel druk er bovenop gooien.

@Ladyanne, gaat dit over het gesprek via het UZB?

@Kaaaaatje, spannend, heb je inmiddels op zn minst een ontvangstbevestiging? Dit was toch die vacature via je broer?

@Ardni, balen dat t telkens op niets uitloopt. Maar aan de andere kant; je doet in ieder geval íets goed, als je voor meerdere rondes mag terugkomen! Maarja, dan is het wel extra zuur als je op de valreep toch een afwijzing krijgt...

Ik snap wat je zegt over MBO-functies. Ik denk er soms ook over na, dan bel ik even de vacature na en realiseer me elke keer weer; dit is écht te praktisch voor mij en als er geen mogelijkheid is om de diepte in te kaan (evt op termijn) dan ga ik het toch niet leuk vinden... Irritant dilemma hè!

Zeker een lastig dilemma. Ik denk dat we gewoon moeten doorzetten. Maar ik merk overigens wel dat het aantal vacatures dat eventueel passend is ronduit uit tragisch is. Ik heb zondagavond en maandag de hele dag gezocht en welgeteld 2 boeiende vacatures gevonden.De brieven maar direct getypt en gemaild en nu maar weer afwachten. Ik mag volgende week gelukkig op tweede gesprek bij een bedrijf en krijg dan tevens een assesment.

Altijd leuk die vierkantjes,driehoekjes cirkels en reeksen en persoonlijkheidstestjes.De testen gaan tot op heden goed en toch word ik daarna alsnog afgewezen. Er zijn zoveel werkzoekenden op dit moment.

Maar goed we weten waar we het voor doen!
@Ladyanne: berg je maar voor het uwv als je ww ingaat. De mijne is vorige week ingegaan en heb er direct honderden verplichtingen bij. Het is net of je een misdaad hebt gepleegd, zo word je behandeld. Idd frustrerend als je steeds wordt doorverbonden. En als je wordt afgewezen omdat je overgekwalificeerd bent! Zo'n afwijzing kreeg ik vandaag ook weer, terwijl ik wel op gesprek ben geweest. Dat hadden ze dan ook wel aan mijn cv kunnen zien en je geeft toch aan dat je het werk wílt doen, pfff, zo frustrerend!

@Dapperedoda: ja ik denk dat er zo tegen de feestdagen ook niet veel te vinden is. Ik richt mij op het nieuwe jaar :-)

Vervelend dat je nog niks hebt gehoord van je gesprek. Maar er is iig nog een klein sprankje hoop zolang je nog geen afwijzing hebt gehad.

@ Blinkybill: bedankt voor je positieve berichtje, dat geeft toch weer hoop!

@ Ardni: succes met je tweede gesprek volgende week!
Snoepie, vind je het echt zo erg met de verplichtingen? Ik vind het wel meevallen. Je moet min 4 solli-activiteiten per maand doen (volgens mij zitten wij daar allemaal ruim boven!) en wat dingen bijhouden en op je werkmap zetten. Netwerkplein wordt opgeheven dus daar hoef je al niet meer op te kijken. Ze bezuinigen op alles; ik ben sinds aug in de WW en krijg dadelijk mijn derde (!!) werkcoach! Ze zitten je dus echt niet de hele dag achter de broek aan, ze hebben het te druk met bezuinigen! Althans dat is mijn indruk...
Hoi Doda,

Ja, misschien is het even in het begin dat ze je zo achter de vodden aanzitten. Ik moest even slikken van alles wat ik ineens moest doen. 'Kijk dit filmpje, lees dat document en vink het af in je werkmap', maar misschien valt het idd mee en moet ik even wennen. WW is gewoon niet leuk Gewoon maar braaf 4x solliciteren en hopen dat er snel een baan bijzit!

(off-topic: wat een weer zeg, de regen komt hier bijna naar binnen!)
Ja nu je het zegt, in het begin moest je wel veel doen! En hopen dat je niet iets vergeten was... Maar goed, mijn ervaring is dat ze na een paar maanden zeggen; als je nog geen overzichtje van je solli's op je werkmap hebt gezet moet je dit nu doen. Terwijl ik er inmiddels al een stuk of 4 op heb gezet! Oftewel, volgens mij kijken ze niet zo vaak wat je erop zet... (tot je je niet aan de afspraak houdt!)

Idd bah weer! -weer haha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven