Ex uitnodigen op verjaardag of familiedag?

07-12-2011 14:46 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maakt het voor jullie verschil als de familie van je gescheiden partner zijn ex uitnodigt op een verjaardag of op een familiedag?

Voor mij wel anders zou ik hier niet posten.

Ik snap het bij een verjaardag. Ik kom mijn ex (met nieuwe vriendin) tenslotte ook tegen op de verjaardag van mijn zus.

En om terug te komen op een eerdere post van mij: ja, zijn scheiding is inmiddels in gang gezet. Het “formulier” dat hij moest invullen betrof het aanvragen van de scheiding an sich. Hij heeft me de ontvangstbevestiging van de scheidingsmakelaar doorgemaild (voor de lezers die aan zijn verhaal twijfelen).

Ex heeft geen kinderen.
Heeft de familie van je vriend misschien moeite met haar los te laten, net zoals je partner 2 jaar nodig had om de scheiden?

Ik vind zoals je het uitlegt dat ze echt totaal onrespectvol met jou en met je partner omgaan (gezien hij het ook niet leuk vind en er geen reden is ex uit te nodigen).

Oh en 'welkom blijven' en steevast overal voor uitgenodigd worden hoeft natuurlijk niet hetzelfde te betekenen.
Ik denk dat je niet zo leeft bij die familie omdat ze niet gescheiden zijn....
Ik zou bij een volgende familiedag de uitnodiging willen zien.

Om te zien of zij ook uitgenodigd is.

Of moet ik dat maar naast me neer leggen.

Ik zou er niet heen willen als ik weet dat zij ook weer een uitnodiging heeft gekregen.

Dus ik kan het beter niet vragen.

Pfff, ik ga ook alweer liggen voor ik val hoor.

Maar ik wil graag weten wat jullie ervan vinden.

That’s what the forum is for, right?
quote:isabon schreef op 07 december 2011 @ 15:43:

Ik denk dat je niet zo leeft bij die familie omdat ze niet gescheiden zijn....Hahaha, ja. You might be right!
Dus na wat gescharrel vanaf april dit jaar en je gemiep dat hij niet snel genoeg scheidde vind jij dat je het volste recht hebt om op een familiedag te zijn en ben je ontstemd dat een vrouw die al 20 jaar bij deze familie hoorde er niet direct uitgeknikkerd is?
quote:forumdame2011 schreef op 07 december 2011 @ 15:43:

Ik zou er niet heen willen als ik weet dat zij ook weer een uitnodiging heeft gekregen.

That’s what the forum is for, right?

Wat ben jij erg. Wie ben jij om te eisen de gastenlijst te zien na een paar maanden gescharrel terwijl zij nog getrouwd zijn?

nog even en de familie hoeft je niet eens meer uit te nodigen op de familiedag want dan lig je er alweer uit
Als zij zijn partner is en ook zo wordt uitgenodigd op feestjes, vind ik het geen 'gescharrel' meer.
Toch is het altijd wel een gedoe hoor. Wanneer doe je het als familie namelijk goed? Mijn broer die behoorlijk wat ouder is dan ik, is vorig jaar gescheiden. Mjin schoonzus is al vanaf mijn 8e jaar in mijn leven. De scheiding verliep niet prettig. Je probeert er zoveel mogelijk buiten te blijven, maar kort daarna was ik jarig. Ik heb het ze zelf maar laten bepalen wie wel of niet kwam. Mijn broer had ook al vrij snel daarna een vriendin. Stel nou dat er rond die tijd een familiedag werd gepland. Waarschijnlijk zouden we het ze dan ook onderling laten oplossen, maar het is natuurlijk wel ontzettend lullig om iemand die al 25 jaar deel uitmaakt van de familie, plotseling maar nergens meer uit te nodigen omdat mijn broer wil scheiden. (kwam van 1 kant)

Dus het is als familie soms erg lastig! Dat wilde ik even zeggen.
quote:feeks schreef op 07 december 2011 @ 15:54:

Dus na wat gescharrel vanaf april dit jaar en je gemiep dat hij niet snel genoeg scheidde vind jij dat je het volste recht hebt om op een familiedag te zijn en ben je ontstemd dat een vrouw die al 20 jaar bij deze familie hoorde er niet direct uitgeknikkerd is?

Je verwoordt het vrij ruw maar ben blij ook een ander geluid te horen.

Ik zou het normaal vinden als zij niet (meer) op een familiedag wordt uitgenodigd. Klopt.
quote:feeks schreef op 07 december 2011 @ 15:56:

[...]

Wat ben jij erg. Wie ben jij om te eisen de gastenlijst te zien na een paar maanden gescharrel terwijl zij nog getrouwd zijn?

nog even en de familie hoeft je niet eens meer uit te nodigen op de familiedag want dan lig je er alweer uitWaar lees jij dat ik dit eis?
quote:Baudolino schreef op 07 december 2011 @ 15:57:

Toch is het altijd wel een gedoe hoor. Wanneer doe je het als familie namelijk goed? Mijn broer die behoorlijk wat ouder is dan ik, is vorig jaar gescheiden. Mjin schoonzus is al vanaf mijn 8e jaar in mijn leven. De scheiding verliep niet prettig. Je probeert er zoveel mogelijk buiten te blijven, maar kort daarna was ik jarig. Ik heb het ze zelf maar laten bepalen wie wel of niet kwam. Mijn broer had ook al vrij snel daarna een vriendin. Stel nou dat er rond die tijd een familiedag werd gepland. Waarschijnlijk zouden we het ze dan ook onderling laten oplossen, maar het is natuurlijk wel ontzettend lullig om iemand die al 25 jaar deel uitmaakt van de familie, plotseling maar nergens meer uit te nodigen omdat mijn broer wil scheiden. (kwam van 1 kant)

Dus het is als familie soms erg lastig! Dat wilde ik even zeggen.

Dank voor je reactie. Dat is de andere kant inderdaad.

En ik zeg ook niet dat zij haar helemaal niet meer mogen uitnodigen. Ik ga daar tenslotte niet over.

Ik vind alleen dat er een verschil zit in een verjaardag en een familiedag.
quote:forumdame2011 schreef op 07 december 2011 @ 15:43:

That’s what the forum is for, right?Hier dus
quote:forumdame2011 schreef op 07 december 2011 @ 16:02:

[...]

Dank voor je reactie. Dat is de andere kant inderdaad.

En ik zeg ook niet dat zij haar helemaal niet meer mogen uitnodigen. Ik ga daar tenslotte niet over.

Ik vind alleen dat er een verschil zit in een verjaardag en een familiedag.Maar zij IS familie, jij niet.
Het is niet smaakvol. Maar soms komt het voor dat een van de ouders stervende is en die wil haar oudschoondochter nog eens zien. Want ze was aan haar gehecht. Dat wordt gecompliceerd, want je kan het de stervende niet aanrekenen dat haar exschoondochter nog zo'n rol speelt in haar leven.

Maar in andere gevallen is het niet kies naar jou toe.
Ok, hij is getrouwd, heeft wat met jou en zegt te willen scheiden maar doet het niet en jij vindt dat zijn vrouw niet meer uitgenodigd mag worden?

Vreemde situatie...
Zelfs je vriend zegt dat zij altijd welkom is bij zijn familie. Ik snap echt niet dat je het lef hebt om als nieuweling te willen dat iemand die de familie erg graag ziet en al 20 jaar ziet, niet meer welkom zou moeten zijn.
quote:feeks schreef op 07 december 2011 @ 16:03:

[...]

Hier dusTussen willen en eisen zit m.i. wel verschil.
quote:feeks schreef op 07 december 2011 @ 16:08:

Zelfs je vriend zegt dat zij altijd welkom is bij zijn familie. Ik snap echt niet dat je het lef hebt om als nieuweling te willen dat iemand die de familie erg graag ziet en al 20 jaar ziet, niet meer welkom zou moeten zijn.Hij zegt dat zijn familie dat zegt.
quote:feeks schreef op 07 december 2011 @ 16:08:

Zelfs je vriend zegt dat zij altijd welkom is bij zijn familie. Ik snap echt niet dat je het lef hebt om als nieuweling te willen dat iemand die de familie erg graag ziet en al 20 jaar ziet, niet meer welkom zou moeten zijn.

Ik zeg niet dat ze niet welkom is. Het gaat erom dat ik het vreemd zou vinden als ze nog steeds op een familiedag uitgenodigd zou worden……Een verjaardag vind ik weer wat anders.

Ik zal haar ongetwijfeld een keer gaan tegenkomen.
quote:forumdame2011 schreef op 07 december 2011 @ 16:11:

[...]

Hij zegt dat zijn familie dat zegt.Blijkbaar vind zijn familie dat ook, aangezien zijn vrouw uitgenodigd wordt.

[...]

Maar zij IS familie, jij niet.Klopt. Officieel nog wel. Ze leven al 2,5 jaar gescheiden. En zijn bijna gescheiden.
quote:forumdame2011 schreef op 07 december 2011 @ 16:12:

[...]

Ik zeg niet dat ze niet welkom is. Het gaat erom dat ik het vreemd zou vinden als ze nog steeds op een familiedag uitgenodigd zou worden……Een verjaardag vind ik weer wat anders.

Ik zal haar ongetwijfeld een keer gaan tegenkomen.Nogmaals, zij IS familie, al 20 jaar, jij bent geen familie. Eigenlijk is het dus vreemd dat jij uitgenodigd word en zou zij daar wat van kunnen zeggen.

[...]

Maar zij IS familie, jij niet.

Beiden zijn in mijn optiek geen familie. Dat is de vriend.

Maar ik maak dan ook de andere kant mee.
Er valt misschien iets voor te zeggen als de ex al een relatie had met de familie vóór ze een relatie kreeg met je vriend. Maar ook dan zou ik, als ik de moeder was, haar op een ander tijdstip uitnodigen. Want de nieuwe liefde van de jongen is nu het belangrijkste.

Een uitzondering kan er zijn als de verkering geëindigd is omdat er een broer-zus-achtige relatie is ontstaan.

Maar dan zou ik toch, als ik mama was, jou inlichten vóór het uitnodigen. Mét uitleg.
Ik vind dat je niet automatisch ergens recht op hebt als nieuwe partner. En jij beleeft dat overduidelijk wél zo.

Het is nog altijd aan degene die over een feestje gaat, of dat nou verjaardag is of familiedag, om te bepalen wie wordt uitgenodigd en wie niet.

Jouw rol is nu om een leuke partner te zijn voor je vriend.

Vervul je die rol goed, dan zal je ook geaccepteerd worden door de familie. Maar m.i. heb je niet automatisch rechten, niet na zo'n korte tijd. En zeker niet gezien het feit dat ze nog niet gescheiden zijn. Het belang van scheiden heb je eerder al gezien, dat speelt hier dus ook!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven