promotiefeestje

07-12-2011 16:15 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 4 jr onderzoek gaat mijn lief promoveren. Daarbij hoort ook een etentje en een borreltje. Nu zei mijn vriend dat hij het eten klein en intiem wil houde,. Hij wil zijn ouders, opa en oma, mij en zijn begeleiders uitnodigen op het etentje. Op de borrel nodigt hij de rest van de familie uit en vrienden/collegaas.

Mijn ouders nodigt hij dus niet uit op het etentje. Ik merk dat mn ouders het niet leuk vinden en zich buitengesloten voelen...en zelf vind ik het ook wel wat vreemd!

Hebben jullie ervaring hiermee? Is dit ook vreemd?

Ik hoor graag van jullie!

Ps. We hebben een relatie van ruim 3 jr en wonen samen.
Ik snap dat je ouders het jammer vinden, maar ik vind dat dit de keuze van je vriend is. En ik vind de keuze om het etentje klein te houden en daarom jouw ouders niet uit te nodigen prima te verdedigen.
Tja.. het is aan jouw vriend wie hij wel en niet uitnodigt natuurlijk... maareh: heb je jouw gevoel ook besproken met hem?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Hangt een beetje af van de relatie tussen schoonouders en partner. Als deze heel warm en leuk is, zou ik het ook wel raar vinden. Maar als er sprake is van wat meer afstand of er is gewoon geen klik zou ik de keuze van je vriend respecteren.
Ik wil ook een motto
Overigens zou ik zeker wel mijn schoonouders uitnodigen voor zo'n gelegenheid, maar we hebben een goede relatie onderling.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik zou het zeker niet leuk vinden en hem vragen waarom hij ze niet uitnodigt. Als hij daar zijn redenen voor heeft: het is zijn feestje.
Betaalt hij voor iedereen? Misschien is het een kostenplaatje?
Mss heeft hij het gevoel dat dit de mensen zijn die een rol hebben gespeeld bij wie hij is en wat hij vandaag bereikt heeft. Ik kan me voorstellen dat je ouders daar niet echt een bijdrage aan hebben geleverd.
Het geld zal worden voorgeschoten door zijn ouders. Hij zal het dus aan hun terug moeten betalen.
Ik vind het ook een beetje raar... Waarom nodigt hij jouw ouders niet uit?
Ik herken ineens je naam....

hoezo woon je nu ineens samen, in je vorige topic heb je het er nog over dat je gevraagd wil worden door je vriend.......
quote:carolineetje schreef op 07 december 2011 @ 16:29:

Het geld zal worden voorgeschoten door zijn ouders. Hij zal het dus aan hun terug moeten betalen.

En daarom zijn zijn opa en oma ook uitgenodigd?

Ik kan begrijpen dat je vriend het vanwege de kosten klein wil houden maar om jouw ouders dan niet te vragen en zijn opa en oma wel, vind ik dan wel weer heel erg koude kant.

Ik zou jouw gevoel aan vriend duidelijk maken en ook dat hij, als het aan jou ligt, nog heel lang met zijn schoonouders te maken heeft dus dat hij hen maar beter te vriend kan houden
@ kaatje

Als het feestje is wonen we samen! Jaja het is gevraagd!
Misschien leuk om ook even in je andere topic er op terug te komen, want er zijn daar een hoop nuttige tips gegeven.
quote:carolineetje schreef op 07 december 2011 @ 16:34:

@ kaatje

Als het feestje is wonen we samen! Jaja het is gevraagd!Dat verandert de zaak wel een beetje he... Als het echt zo belangrijk voor je is, kun je vragen of je vriend de aanwezigheid van je ouders wil heroverwegen. Wellicht kun jij voor hen betalen dan? Een etentje is nu eenmaal best duur... Of delen jullie de kosten sowieso al omdat jullie samenwonen?
Voordat je allemaal dezelfde reacties krijgt, kijk eens op dit topic:

schoonouders uitnodigen
ik zou zelf alleen mijn schoonouders voor etentje uitnodigen als ik een hele goede band met ze heb of ze mij veel geholpen hebben. Ik snap je vriend dus wel, ook dat hij wel zijn opa en oma uitnodigd, die kent hij al zijn hele leven en voor hun is dit waarschijnlijk heel belangrijk.
Zijn ouders en opa en oma hebben hem al zijn studiejaren gesteund neem ik aan. Dat vind ik een heel goede reden.
Dit topic komt me bekend voor. Ik heb het een poos geleden ook al eens gelezen. Heb je hier al eens eerder een topic over geopend? Kan het alleen niet vinden via google.

Edit: Baan, jij kan beter googlen dan ik!!! Die bedoelde ik. Exact dezelfde openingspost.
Als je al drie jaar een relatie hebt en ook samenwoont, dan zou ik het wel logisch vinden om (bij dit kleine gezelschap) ook je schoonouders uit te nodigen, tenzij je ze in die drie jaren nooit hebt gezien. Maar ik ga er toch maar vanuit dat jullie elkaar geregeld zien en spreken. Toen ik afstudeerde had ik ook ongeveer zo lang een relatie met mijn vriend en ik heb zijn en mijn ouders uitgenodigd en ook mijn opa's en oma's en m'n broer. Verder niemand. Ik heb geen moment overwogen zijn ouders niet uit te nodigen, ook al liep en loop ik echt de deur niet bij ze plat.
Vond je de antwoorden niet bevredigend genoeg, die je daar kreeg, Carolineetje/Youango???
quote:miepje1971 schreef op 07 december 2011 @ 17:38:

Dit topic komt me bekend voor. Ik heb het een poos geleden ook al eens gelezen. Heb je hier al eens eerder een topic over geopend? Kan het alleen niet vinden via google.

Edit: Baan, jij kan beter googlen dan ik!!! Die bedoelde ik. Exact dezelfde openingspost.exact hetzelfde? Dat valt ook wel weer mee.
Wel, op mijn universiteit is het gebruikelijk om bij een promotie de jury, je partner, en je ouders mee te vragen. Grootouders zijn ongebruikelijk en schoonouders ook. Wat dat betreft doet je vriend dus niets verkeerd. Maar als je er nu een Geweldig Probleem van aan het maken bent, praat nog een keer met je vriend: het is een intelligente jongen, hij snapt je vast wel.
quote:_avril_ schreef op 07 december 2011 @ 17:48:

[...]

exact hetzelfde? Dat valt ook wel weer mee.De feiten zijn exact hetzelfde, bedoelde ik.
Stel anders voor dat jij betaalt voor je ouders?

Maar ik had ook eerder de indruk dat het etentje bij promotie bedoelt is voor ouders en jury, niet voor andere familieleden. Het is geen familiefeest. En ze mogen toch al komen naar de borrel.

Zou het voor jou een probleem zijn, als je ouders er niets van gezegd hadden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven