promotiefeestje
woensdag 7 december 2011 om 16:15
Na 4 jr onderzoek gaat mijn lief promoveren. Daarbij hoort ook een etentje en een borreltje. Nu zei mijn vriend dat hij het eten klein en intiem wil houde,. Hij wil zijn ouders, opa en oma, mij en zijn begeleiders uitnodigen op het etentje. Op de borrel nodigt hij de rest van de familie uit en vrienden/collegaas.
Mijn ouders nodigt hij dus niet uit op het etentje. Ik merk dat mn ouders het niet leuk vinden en zich buitengesloten voelen...en zelf vind ik het ook wel wat vreemd!
Hebben jullie ervaring hiermee? Is dit ook vreemd?
Ik hoor graag van jullie!
Ps. We hebben een relatie van ruim 3 jr en wonen samen.
Mijn ouders nodigt hij dus niet uit op het etentje. Ik merk dat mn ouders het niet leuk vinden en zich buitengesloten voelen...en zelf vind ik het ook wel wat vreemd!
Hebben jullie ervaring hiermee? Is dit ook vreemd?
Ik hoor graag van jullie!
Ps. We hebben een relatie van ruim 3 jr en wonen samen.
woensdag 7 december 2011 om 16:24
woensdag 7 december 2011 om 16:34
quote:carolineetje schreef op 07 december 2011 @ 16:29:
Het geld zal worden voorgeschoten door zijn ouders. Hij zal het dus aan hun terug moeten betalen.
En daarom zijn zijn opa en oma ook uitgenodigd?
Ik kan begrijpen dat je vriend het vanwege de kosten klein wil houden maar om jouw ouders dan niet te vragen en zijn opa en oma wel, vind ik dan wel weer heel erg koude kant.
Ik zou jouw gevoel aan vriend duidelijk maken en ook dat hij, als het aan jou ligt, nog heel lang met zijn schoonouders te maken heeft dus dat hij hen maar beter te vriend kan houden
Het geld zal worden voorgeschoten door zijn ouders. Hij zal het dus aan hun terug moeten betalen.
En daarom zijn zijn opa en oma ook uitgenodigd?
Ik kan begrijpen dat je vriend het vanwege de kosten klein wil houden maar om jouw ouders dan niet te vragen en zijn opa en oma wel, vind ik dan wel weer heel erg koude kant.
Ik zou jouw gevoel aan vriend duidelijk maken en ook dat hij, als het aan jou ligt, nog heel lang met zijn schoonouders te maken heeft dus dat hij hen maar beter te vriend kan houden
woensdag 7 december 2011 om 16:38
quote:carolineetje schreef op 07 december 2011 @ 16:34:
@ kaatje
Als het feestje is wonen we samen! Jaja het is gevraagd!Dat verandert de zaak wel een beetje he... Als het echt zo belangrijk voor je is, kun je vragen of je vriend de aanwezigheid van je ouders wil heroverwegen. Wellicht kun jij voor hen betalen dan? Een etentje is nu eenmaal best duur... Of delen jullie de kosten sowieso al omdat jullie samenwonen?
@ kaatje
Als het feestje is wonen we samen! Jaja het is gevraagd!Dat verandert de zaak wel een beetje he... Als het echt zo belangrijk voor je is, kun je vragen of je vriend de aanwezigheid van je ouders wil heroverwegen. Wellicht kun jij voor hen betalen dan? Een etentje is nu eenmaal best duur... Of delen jullie de kosten sowieso al omdat jullie samenwonen?
woensdag 7 december 2011 om 17:32
woensdag 7 december 2011 om 17:38
woensdag 7 december 2011 om 17:40
Als je al drie jaar een relatie hebt en ook samenwoont, dan zou ik het wel logisch vinden om (bij dit kleine gezelschap) ook je schoonouders uit te nodigen, tenzij je ze in die drie jaren nooit hebt gezien. Maar ik ga er toch maar vanuit dat jullie elkaar geregeld zien en spreken. Toen ik afstudeerde had ik ook ongeveer zo lang een relatie met mijn vriend en ik heb zijn en mijn ouders uitgenodigd en ook mijn opa's en oma's en m'n broer. Verder niemand. Ik heb geen moment overwogen zijn ouders niet uit te nodigen, ook al liep en loop ik echt de deur niet bij ze plat.
woensdag 7 december 2011 om 17:48
quote:miepje1971 schreef op 07 december 2011 @ 17:38:
Dit topic komt me bekend voor. Ik heb het een poos geleden ook al eens gelezen. Heb je hier al eens eerder een topic over geopend? Kan het alleen niet vinden via google.
Edit: Baan, jij kan beter googlen dan ik!!! Die bedoelde ik. Exact dezelfde openingspost.exact hetzelfde? Dat valt ook wel weer mee.
Dit topic komt me bekend voor. Ik heb het een poos geleden ook al eens gelezen. Heb je hier al eens eerder een topic over geopend? Kan het alleen niet vinden via google.
Edit: Baan, jij kan beter googlen dan ik!!! Die bedoelde ik. Exact dezelfde openingspost.exact hetzelfde? Dat valt ook wel weer mee.
woensdag 7 december 2011 om 19:52
Wel, op mijn universiteit is het gebruikelijk om bij een promotie de jury, je partner, en je ouders mee te vragen. Grootouders zijn ongebruikelijk en schoonouders ook. Wat dat betreft doet je vriend dus niets verkeerd. Maar als je er nu een Geweldig Probleem van aan het maken bent, praat nog een keer met je vriend: het is een intelligente jongen, hij snapt je vast wel.
donderdag 8 december 2011 om 13:58
Stel anders voor dat jij betaalt voor je ouders?
Maar ik had ook eerder de indruk dat het etentje bij promotie bedoelt is voor ouders en jury, niet voor andere familieleden. Het is geen familiefeest. En ze mogen toch al komen naar de borrel.
Zou het voor jou een probleem zijn, als je ouders er niets van gezegd hadden?
Maar ik had ook eerder de indruk dat het etentje bij promotie bedoelt is voor ouders en jury, niet voor andere familieleden. Het is geen familiefeest. En ze mogen toch al komen naar de borrel.
Zou het voor jou een probleem zijn, als je ouders er niets van gezegd hadden?