Gezondheid alle pijlers

verstands kies

08-12-2011 13:24 16 berichten
hallo allemaal,

heb een vraagje he, ik heb nu precies 2 weken geleden mijn verstands kies laten snijden bij de chirurg. Nu is me dat zowiezo eeeerg tegen gevallen.

Maar nu weken verder is het gat in me wang zo lijkt het, nog steeds erg groot.

Heeft iemand ervaring hiermee? en duurt het nog lang voordat het gat dicht is?

ben er zoooo moe van
Hoi!

Bij mij is het nu 1,5 weken geleden dat mijn verstandskiezen ( laatste 2) zijn getrokken. Geen hechting, niets erin.

Nu begint het goed te helen.

Vorige keer duurde het langer, maar uiteindelijk is het goed gekomen. Sterkte! Je mag spoelen toch? Gewoon paracetamol blijven slikken ( of ibu).
Alle reacties Link kopieren
Zowiezo, me.. Lol
Internagelaktisch
Gat in je wang??!?!? Dan zou ik hem aanklagen, tsss een gat in je wang maken.:no:

Bij mij ging na het trekken van een kies het gat in mijn kaak pas na wéken dicht.
Ik had aan beide kanten beneden een enorm gapend gat.

Duurde een hele tijd tot het geheeld was..

Af en toe spoelen (niet te vaak) en zolang je niet crepeert van de pijn, rustig afwachten.
Logisch dat daar een gat zit(in je kaak mag ik hopen, niet in je wang), daar is een kies met wortel en al uitgesloopt en dat moet weer helemaal dichtgroeien. En dat kan best even duren.

Zolang je geen overdreven pijn hebt, geen koorts ed rustig afwachten en 1 keer per dag na het tandenpoetsen het gat even uitspoelen(ik had daar een speciaal spuitje voor).
Het kan weken tot maanden duren voor het gat in je kaak dicht is, zei mijn kaakchirurf vorige week. Overigens, een gat in je wang kan wel hoor, ik heb nu ook 2 hechtingen in mijn wang. Het ging niet zo soepeltjes, zeg maar......
Dat kan nog wel even duren. En verder wat Lughnasadh zegt (scheelt mij weer typen)
quote:maaique schreef op 08 december 2011 @ 13:31:

Zowiezo, me.. LolGet a life.
Bazinga!
Ik heb ook pas mijn verstandskiezen eruit laten halen. Heb bij beide verstandskiezen een gat aan overgehouden, maar helemaal geen last van. Doet het pijn, of komt er voedsel in, of is het gewoon vervelend?

Als het goed is (als je het al niet hebt gekregen), kan je een spuitje, gevuld met water en zout, gebruiken om voedsel uit het gat te halen. Ikzelf heb op recept 12% chloorhexidine gekregen. Maar dit heb je pas nodig als het onstoken is of er veel napijn is.

Sterkte ermee
Ik heb 3 weken geleden ook een verstandskies er uit laten halen. Het is mij al met al meegevallen, maar heb inderdaad ook nog een flink gat zitten.

Ik werk zelf in het ziekenhuis waar het gedaan is en ben vandaag nog even bij de kaakchirurg langs geweest omdat de laatste dagen de wond ging stinken. Hij heeft het nu nog eens goed uitgespoeld en me ook een spuitje meegegeven. Maar verder zag het er prima uit zei hij, dus het zal vanzelf wel een keer dicht groeien
Ik heb dit ook gehad en ik dacht wat gek dat de boel niet wordt dicht genaaid of zoiets. Binnen een week of 3 merkte ik dat het dicht ging groeien en bij mij zag het er na anderhalve maand perfect uit. Een wonder vond ik het !!
Ik had van 2 kiezen een stuk of 14 hechtingen, na 2 weken heb ik die eruit laten halen en waren m'n wonden dicht, maar dat gat waar die kiezen inzaten was pas na maanden, misschien wel een jaar voordat dat weg was
ja ik heb een ook een spuitje waar ik t gaat mee kan uitsspoelen, maar je word er zooo moe van , van dat gespoel

Bedankt voor jullie reacties

groetjes patries
Hoezo, je hoeft toch niet de godganse dag te spoelen? Gewoon bij het tandenpoetsen gat even doorspoelen, kost je een paar minuten extra. En als er onverhoopt een stukje voedsel in terecht komt even uitspoelen, meer niet.
Hoi, bij mij is 8 dagen geleden gewoon bij de tandarts een gezonde verstandskies getrokken. Fluitje van een cent: 2 spuitjes en binnen 25 seconden eruit. Geen hechting of niks, alleen 1 uur een gaasje erin. En zelfs bij mij is na 8 dagen het gat pas half dicht voor mijn gevoel. Kan bij jou dus zeker nog wel veel langer duren denk ik, patries! Lijkt me dus normaal en niks om je zorgen over te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven