verstands kies
donderdag 8 december 2011 om 13:24
hallo allemaal,
heb een vraagje he, ik heb nu precies 2 weken geleden mijn verstands kies laten snijden bij de chirurg. Nu is me dat zowiezo eeeerg tegen gevallen.
Maar nu weken verder is het gat in me wang zo lijkt het, nog steeds erg groot.
Heeft iemand ervaring hiermee? en duurt het nog lang voordat het gat dicht is?
ben er zoooo moe van
heb een vraagje he, ik heb nu precies 2 weken geleden mijn verstands kies laten snijden bij de chirurg. Nu is me dat zowiezo eeeerg tegen gevallen.
Maar nu weken verder is het gat in me wang zo lijkt het, nog steeds erg groot.
Heeft iemand ervaring hiermee? en duurt het nog lang voordat het gat dicht is?
ben er zoooo moe van
donderdag 8 december 2011 om 13:27
donderdag 8 december 2011 om 13:38
Logisch dat daar een gat zit(in je kaak mag ik hopen, niet in je wang), daar is een kies met wortel en al uitgesloopt en dat moet weer helemaal dichtgroeien. En dat kan best even duren.
Zolang je geen overdreven pijn hebt, geen koorts ed rustig afwachten en 1 keer per dag na het tandenpoetsen het gat even uitspoelen(ik had daar een speciaal spuitje voor).
Zolang je geen overdreven pijn hebt, geen koorts ed rustig afwachten en 1 keer per dag na het tandenpoetsen het gat even uitspoelen(ik had daar een speciaal spuitje voor).
donderdag 8 december 2011 om 21:24
Ik heb ook pas mijn verstandskiezen eruit laten halen. Heb bij beide verstandskiezen een gat aan overgehouden, maar helemaal geen last van. Doet het pijn, of komt er voedsel in, of is het gewoon vervelend?
Als het goed is (als je het al niet hebt gekregen), kan je een spuitje, gevuld met water en zout, gebruiken om voedsel uit het gat te halen. Ikzelf heb op recept 12% chloorhexidine gekregen. Maar dit heb je pas nodig als het onstoken is of er veel napijn is.
Sterkte ermee
Als het goed is (als je het al niet hebt gekregen), kan je een spuitje, gevuld met water en zout, gebruiken om voedsel uit het gat te halen. Ikzelf heb op recept 12% chloorhexidine gekregen. Maar dit heb je pas nodig als het onstoken is of er veel napijn is.
Sterkte ermee
donderdag 8 december 2011 om 21:31
Ik heb 3 weken geleden ook een verstandskies er uit laten halen. Het is mij al met al meegevallen, maar heb inderdaad ook nog een flink gat zitten.
Ik werk zelf in het ziekenhuis waar het gedaan is en ben vandaag nog even bij de kaakchirurg langs geweest omdat de laatste dagen de wond ging stinken. Hij heeft het nu nog eens goed uitgespoeld en me ook een spuitje meegegeven. Maar verder zag het er prima uit zei hij, dus het zal vanzelf wel een keer dicht groeien
Ik werk zelf in het ziekenhuis waar het gedaan is en ben vandaag nog even bij de kaakchirurg langs geweest omdat de laatste dagen de wond ging stinken. Hij heeft het nu nog eens goed uitgespoeld en me ook een spuitje meegegeven. Maar verder zag het er prima uit zei hij, dus het zal vanzelf wel een keer dicht groeien
zaterdag 10 december 2011 om 21:16
Hoi, bij mij is 8 dagen geleden gewoon bij de tandarts een gezonde verstandskies getrokken. Fluitje van een cent: 2 spuitjes en binnen 25 seconden eruit. Geen hechting of niks, alleen 1 uur een gaasje erin. En zelfs bij mij is na 8 dagen het gat pas half dicht voor mijn gevoel. Kan bij jou dus zeker nog wel veel langer duren denk ik, patries! Lijkt me dus normaal en niks om je zorgen over te maken.