Ingebroken in mijn huis...

09-12-2011 07:03 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisterenavond even 2 uurtjes weg. Even naar de stad om de inkopen te doen. Bij terugkomst loopt de kat door de keuken, wat mijn vriend en ik al opmerkelijk vinden. Ik begin er naar te gissen terwijl ik naar de woonkamer loop en kleingeld zie liggen op de vloer, bij de salontafel. Ik roep naar mijn vriend, die ondertussen zijn jas ophangt, of er kleingeld uit zijn zak is gevallen. In de tussentijd dat hij terug komt gelopen, mis ik mijn laptop. En mis ik mijn iPad. Het begint te dagen: er is iemand in ons huis geweest...

We lopen de deuren na die nog allemaal nog netjes gesloten zijn. De ravage zien we boven pas: het slaapkamerraam aan diggelen, de lades opengetrokken, ons uitjes - spaarpot stuk geslagen op bed. Sieradendoosje met gelukkig niet al te veel sieraden ligt beroofd op de vloer. Sporttas van Diesel: weg. De badkamerdeur gesloten en de ramen open. Via daar zijn ze via het platte dak weer vertrokken.

De politie is gekomen en mocht de badkamerdeur weer open. Opgelucht, want ze hadden weer binnen kunnen komen. Althans, dat was mijn grootste angst. Papieren opgemaakt en de politie is gegaan. Mijn vriend heeft in de tussentijd opgeruimd en het raam dichtgeplakt voor vannacht. Zo ontzettend lief van hem.

En nu... alles regelen. Verzekering, het raam moet gemaakt worden en zit ik hier met gemengde gevoelens. Spullen zijn maar spullen, maar het idee dat er iemand in mijn huis is geweest vind ik een enge gedachte. Ik ben niet bang, ze zijn voor mijn spullen gekomen en die hebben ze gekregen. Ook ben ik blij dat het even in die tijd is geweest dat ik weg ben gegaan, en niet terwijl ik in bed lag.

Wat ik wil met dit topic... Even van me afschrijven denk ik. En mensen de tip van de politie meegeven: de tv aan als je even weg gaat. Ook op 2 uurtjes kan het dus gebeurt zijn.

Groetjes,

BA
Oh wat ontzettend vervelend voor je, kippenvel tijdens het lezen van je verhaal. Je voelt langzaam het besef binnenkomen dat er iemand is geweest, heel naar.
BA, wat erg. Het ergste is inderdaad niet de spullen, maar het idee dat iemand in je veiligste plek heeft rond gelopen en vervuild. Het zal heel lang duren voordat je je lekker in je huis kan voelen. Probeer wat te veranderen, nieuwe decoratie, nieuwe gordijnen of bank. Het klinkt misschien raar, maar dat "wist" een beetje de afdrukken van de indringer en kan je weer van je huis je kasteeltje maken.
quote:Mylene_Valerie schreef op 09 december 2011 @ 08:35:

Oh wat eng zeg. Wat ik een keer heb laten doen is een gratis veiligheidstest van de Politie. Als je huis is goedgekeurd krijg je ook stickers voor op de ramen te plakken zodat dieven het ook kunnen zien. Een van de verplichtingen is bijv. een tijdschakelaar. Als ik jou was zou ik dat echt doen hoor. Het kost je niets en dan voel je je toch veiliger.

Sterkte.

Dank je MV! Daar ga ik zeker eens naar kijken.

De rest dank voor de lieve berichten, dat doet goed. Het is nu al een heel wat uren later, maar toch nog een beetje last van trillende handjes. Niet dat ik nu nog bang ben, maar het heeft toch veel impact gemaakt!
Oh wat erg BarbaraAnn
Sterkte BA, vind het heel erg voor je. Net in je nieuwe huisje...

Had je veel foto's en dergelijke op je laptop staan...

Bah, bah. Hoop dat je het allemaal goed afgehandeld krijgt met de verzekering en je nare gevoel snel weer weggaat. Maar geeft het tijd.
BA, en als je het Politie veiligheidskeurmerk hebt, kan je bij veel verzekeringen 20% korting krijgen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
He bah zeg!! wat akelig! Vooral het gevoel van veiligheid dat weg is....de spullen zouden mij veel minder kunnen schelen..(hoop natuurlijk wel dat je alles vergoed krijgt!!)

Misschien een idee om je inrichting te veranderen om weer een 'nieuw' huis te krijgen? en heel veel boenen om al zijn 'sporen' weg te krijgen...Succes!!! vind t heel normaal dat je er shaky van bent hoor...
offtopic van de week (vorige week?) las ik van een draaideurcrimineel...een marokaan van nu 18....die vertelde over dat hij jaren lang elke avond/nacht zo een overval of 4 pleegde...toen hem werd gevraagd hoe hij zich voelde naar de slachtoffers toe zei hij iets in de trend van 'ik heb mijn leven gebeterd (18 was hij!!!!!!) en heb het achter me gelaten'

ik kon er toen zoooo boos om worden...het interesseert die mensen echt helemaal geen drol hoe jij je voelt...
quote:SeptemberGirl schreef op 09 december 2011 @ 08:56:

Wat klote BA!

En het is al helemaal idioot dat ze zo'n oude windoos laptop meenemen, daar kunnen ze helemaal niks meer mee, is nul euro waard. Heb je wel een backup van je laptop?Nee, geen backup helaas. Wel had ik mijn vakantiefoto's van dit jaar nog op de camera staan (niet gestolen gelukkig) en die kan ik dan wel weer ergens op zetten. Wel jammer dat ik mijn profielwerkstuk van de HAVO kwijt ben (was zo goed!) en wat foto's van een weekendje weg. Dat is wel balen.
quote:MEFS schreef op 09 december 2011 @ 09:45:

BA, wat erg. Het ergste is inderdaad niet de spullen, maar het idee dat iemand in je veiligste plek heeft rond gelopen en vervuild. Het zal heel lang duren voordat je je lekker in je huis kan voelen. Probeer wat te veranderen, nieuwe decoratie, nieuwe gordijnen of bank. Het klinkt misschien raar, maar dat "wist" een beetje de afdrukken van de indringer en kan je weer van je huis je kasteeltje maken.

Dat iemand in jouw huis is geweest vind ik het ergste ja. Voor mij is mijn huis een thuis, een veilige haven, een plek waar je je goed kan voelen. Nu zal dat voorlopig wel even anders zijn.

Vanavond ga ik eens wat stofzuigen, opruimen en eens kijken of ik wat meubeltjes kan schuiven. Ik denk dat ik nu voor de Kerst i.p.v. wat make - up en de tas die ik wilde kopen maar wat voor in huis koop. Ik wil me weer fijn voelen in huis.
Echt balen. Bij ons is het in de zomervakantie gebeurd. Direct de eerste nacht dat we weg waren. Ze hebben ons dus gewoon afgelegd en gezien dat we de auto inpakten voor de vakantie. Gelukkig (voor ons, niet voor haar) ontdekte mijn moeder de puinhoop de dag erna meteen. Toen wij na 3 weken thuiskwamen was alle rommel dus allang opgeruimd. Helaas waren bij ons alle sierraden weg. Ook (dure) erfstukken en sierraden met inscripties (gekregen met afstuderen, 21e verjaardag en andere mijlpalen). Allemaal onvervangbaar. Bovendien vergoedde de verzekering max. 5000 euro, terwijl we zeker 3x zoveel aan waarde kwijt waren.

Ik heb er nog steeds wel verdriet van dat mijn dierbare spullen weg zijn. Maar vooral ook angst. Zodra het donker wordt gaan alle gordijnen dicht en de deuren op slot. We hebben overal nieuwe sloten laten maken en buiten verlichting rondom het huis. Verder een alarm systeem aangeschaft. Dat geeft wel rust moet ik zeggen. Sinds we dat systeem hebben, slaap ik weer beter.

Misschien mag dit niet wegens reclame, maar kijk eens op woonveilig.nl. Niet zo duur en wel erg goed.

sterkte ermee.
Bij mij is er vorig jaar ingebroken.

Ik voelde me een beetje aangerand daarna. Ze hadden ook zo'n bende gemaakt.

Al mijn lades waren open en de inhoud lag overal rond gestrooid.

Er stonden modderige voetafdrukken op mijn bed.

En ik schaamde me nog een beetje ook, want ze waren ook in mijn nachtkastje geweest waar de wat persoonlijkere speeltjes liggen.

De spullen die wegwaren waren zo vervangen met hulp van de verzekering, maar dat gevoel van onveiligheid duurde toch wel even.

En toen zei de politie ook nog tegen me dat ik er rekening mee moest houden dat ze een paar maanden later terug konden komen om alle vervangen spullen opnieuw te komen halen.

Dit is gelukkig niet gebeurt, misschien dat de opbrengst ze wat tegenviel. Ik heb niet veel gadgets.

Inbraak is echt heel erg.
Bij mij is jaren terug ingebroken.

De dief heeft de gouden sieraden die hij had gejat als ´oud goud´ aangeboden bij een goudsmid.

Die vertrouwde het niet, en heeft de politie ingeschakeld. Vervolgens zijn dus mijn spullen en die van andere flatbewoners teruggevonden bij huiszoeking van de dader.

Helaas had hij mijn sieraden verbogen e.d. om het als oud goud aan te kunnen bieden, de kosten die ik voor herstel van die spullen had gemaakt wilde ik op hem verhalen. Dat recht had ik ook.

Maar het Openbaar Ministerie heeft mijn zaak niet bij de rechtszaak toegevoegd, ´want ze hadden al genoeg aanklachten tegen hem´. Nou ja zeg, alsof die inbraak van mij er niet toe deed. Belachelijk.

Maanden slecht geslapen, was al in behandeling voor trauma´s dus mijn gevoel van veiligheid was al wat wankel. Maar het is gelukkig wel gesleten.

In mijn geval is de goudsmid mijn held, hij liet zich niet lenen voor heling en nam contact op met de politie.

Dat is wel wat mij steekt hoor, hoe makkelijk mensen dingen kopen waarvan ze (kunnen) weten dat ze gestolen zijn. Spullen kopen van een heler.

Een tijdje terug was ik in een speelgoedwinkel en daar maakte in een praatje n.a.v. de braderie de dag ervoor. Dat men zo uit moet kijken voor winkeldiefstal op zulke dagen. Waarop ik over heling begon, en het bleek dat dat winkelpersoneel het heel gewoon vond om spullen ´die van de vrachtwagen waren afgevallen´ te kopen (electronica), `want in de winkels is het veel te duur`. Dat ik dat hypociet vond, tsja, dat wilden ze niet snappen.
Mariap: wat heftig is dat, ook voor je moeder. En wat klote dat je zoveel waardevolle stukken kwijt bent, en dan krijg je ook nog niet alles vergoed. Een inbraak doet zoveel met je he. Hier zijn we ook aan het nadenken aan extra beveiliging. Maar dat komt nog. voor jullie gezin.

Janedoe: mijn vriend had ook de speeltjes al opgeruimd voordat de politie kwam. En eerlijk gezegd had ik niet netjes opgeruimd, dus schaam me daar ook voor. Belachelijk natuurlijk, maar toch voel ik dat zo.

Hanke: wat belachelijk van die uitspraak! Duidelijk iemand die nog nooit een inbraak en de impact die het met zich meebrengt heeft meegemaakt. Ik heb het inderdaad eens gehoord over je spullen terugkopen over Marktplaats, maar dat mensen gestolen goederen kopen... Echt te erg.

Gisteren ben ik gaan werken en veel medelijdende blikken en ervaringen gehoord... sinds gisteren komen de gevoelens en de impact te boven. Huilen en kwaad worden, steeds geconfronteerd worden met de schade... Ik vind het nu zo erg allemaal. Maar de reacties hier doen me goed, dank jullie wel meiden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven