Vriendschap verbreken?

09-12-2011 17:31 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Ik loop al een paar jaar met een probleem: ik zit te twijfelen of ik een vriendschap met een vriendin van me moet beeindigen. Het is een meisje dat graag en veel aanwezig is, altijd haar mening laat horen en dat kan mij best irriteren. Ik zelf ben eigenlijk het tegenovergestelde! Wat zouden jullie hiermee doen?
Waarom ben je vrienden met haar als je je de hele tijd aan haar irriteert?
Tsja, het is een vriendschap die is ontstaan toen wij 12 waren. Ze irriteert me niet altijd overigens:)
Gewoon geen contact meer opnemen met haar.

En als zij contact opneemt met jou, dan zeg je dat het niet meer werkt tussen jullie.
Zijn er ook dingen aan haar / aan de vriendschap die je wel leuk vind?
Hoe oud zijn jullie inmiddels?

Ik vraag dit, omdat door de jaren heen mensen (kunnen) veranderen.

Familieomstandigheden(gezin stichten) en zaken zoals studie/werk/interesses spelen een rol in deze.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Heb je al eens met haar erover gepraat hoe zij het ziet?

En verder: ergernissen zijn nooit goed. Ik zou er wel met haar over praten voordat de bom barst en je al je gal tegen haar uit gaat spuwen! Hierdoor is bij mij een vriendschap nogal vervelend geeindigd...

Succes, vriendschappen verbreken zijn altijd lastig.
quote:marele schreef op 09 december 2011 @ 17:39:

Gewoon geen contact meer opnemen met haar.

En als zij contact opneemt met jou, dan zeg je dat het niet meer werkt tussen jullie.

Erg laf dat eerste. Ik zou dan gewoon duidelijk zijn. En je kan het toch ook eerst brengen zonder meteen de vriendschap resoluut te verbreken. Zijn er nog wel dingen die jullie gemeen hebben?? Soms kan je ook uit elkaar groeien na zo'n lange tijd.

En dingen waar je je aan irriteert, zijn dat ook dingen die je bij jezelf herkent? (zo werkt dat soms met irritaties, dan wordt je een spiegel voorgehouden).
ja, ik vind dat ook best laf..wij zijn nu 25. En ja, we hebben wel ding gemeen, maar ik moet er wel over nadenken om ze op te noemen...we kunnen nog wel lol hebben met elkaar.
Hoe is jullie contact verder? Praten jullie ook over persoonlijke dingen of is het meer een 'leuke dingen' vriendschap?

Was die vriendin altijd al zo?
Wat vind je leuk om met haar te doen? Hoe vaak vind je het nog wél gezellig om met haar af te spreken? Ik heb vrienden die ik wel 3 keer per week wat aan te vertellen heb maar ook vrienden waarmee ik 1 keer per maand of 1 keer per 2 maanden een gezellige avond met discussies etc. kan hebben maar die ik niet vaker dan dat hoe te zien. Zo zijn er ook mensen waar je lekker mee kan sporten of winkelen of uit eten of naar de film of een spelletjesavond mee kan hebben of weet ik wat.

In plaats van afkappen zou je ook kunnen kijken wat je wel leuk vind en het daar bij houden.
Je bent zó summier dat je het eigenlijk al weet volgens mij.
Ik zeg altijd dat contacten en vriendschappen je energie moeten geven en niet energie moeten kosten! Maak de balans op. Bespreek dit met haar. En trek dan de conclusie. Het is heel lastig om iets te verbreken, maar ikzelf heb ook de ervaring dat na zo'n goed gesprek de boel weer opbloeit! Soms moet je gewoon afscheid nemen en loslaten. Succes met deze situatie!
"Dans met je hart, en je voeten zullen volgen."
Vriendschappen laten versterven is meer humaan dan het met een klap te beëindigen. In het laatste geval gaat ook de gedeelde historie kapot.
Er zijn meerdere mensen waarmee ik nooit een relatie zal willen maar om ze dat nu allemaal persoonlijk te gaan vertellen is mensen voor niks kwetsen of irriteren. En je kan later nooit meer herinneringen ophalen want ze zullen zich vooral die afwijzing herinneren.
ja, onze vriendschap is begonnen op ons 12e, maar er heeft een gat in gezeten, we hadden beiden onze problemen en dat is een best naar gegaan. Nu hebben we alweer 3 jaar contact, maar ik zit af en toe nog steeds bij deze oude gebeurtenis..verder hebben we ook wel echt persoonlijk contact, het was tot de breuk mijn beste vriendin.( al had ik toen ook mijn irritaties en had ik zo ook mijn twijfels)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven